Брати Мазераті. Разом до успіху Истории успеха

maserati-quattroporte

Суперкари Maserati відносяться до числа легендарних автомобілів і чи не від самого моменту виникнення асоціюються з розкішшю і чималими статками. Марка авто отримала свою назву від прізвища своїх творців – Альфьєрі, Біндо, Маріо, Ернесто, Етторе і Карло Мазераті. Кожен із цієї шістки у тій чи іншій мірі у XX столітті зробив неоціненний вклад у створення автомобіля, яким у XXI столітті захоплюються мільйони.

Компанію Maserati заснували Альфієрі, Етторе і Ернесто, а Біндо приєднався до своїх братів пізніше. Не побачив народження Maserati у звичному амплуа Карло, оскільки його не стало в 1910 році. Маріо Мазераті, будучи художником, єдиний з братів не був пристрасним любителем і знавцем техніки, однак вагомим є і його вклад у створенні легендарної марки авто. Він є творцем логотипу Maserati – знаменитого тризубу, який він змалював зі статуї Нептуна на одній з площ Болоньї. Офіційною датою народження Maserati вважається 25 квітня 1926 року. Цього дня сконструйований братами Мазераті автомобіль, за кермом якого сидів сам Альфьєрі, взяв участь в автоперегонах Targa Florio.

Карло. Початок

Як відомо, наявністю синів в родині пишається кожне сімейство, а тим більше італійське. Машиністу Родольфо Мазераті і Кароліні Лозі з міста Вогера пощастило мати 6 синів. Усі вони у дорослому віці тією чи іншою мірою прикладуться до створення марки автомобіля, що прославить їх рід і принесе перемогу учасникам перегонів, а потім навіть набуде ознак ексклюзивності.  Перший із братів Мазераті, Карло, народився у 1881 році, за ним Біндо у 1883-му, Альфьєрі побачив світ у 1887 році. Згодом родина поповнилася ще трьома хлопчиками: Маріо (1890), Етторе (1894) і Ернесто (1898). Окрім Маріо, який мав хист до пензля, всі брати Мазераті розробляли, проектували і створювали автомобілі.

maserati_oldПершим почав займатися машинами старший із братів, Карло. Працюючи на заводі з виробництва велосипедів в Аффорі, він спроектував одноциліндровий двигун для моторизованого велосипеда. На мотоциклі Carcano він навіть брав участь у перегонах. Свого двоколісного він обладнав двигуном, виготовленим за власним проектом, що й допомогло йому здобути кілька перемог, а у 1900 році навіть встановити рекорд швидкості – 50 км/год. Опісля того, як Carcano закрилася, Карло Мазераті перейшов до  Fiat, а далі спробував себе у компанії Isotta Fraschini, у якій працював механіком і водієм-випробувачем. Слідом за Карло до Isotta Fraschini у 16-тирічному віці на роботу влаштувався його брат Альфьєрі.

Старший Мазераті відзначився стрімким кар’єрним ростом. Карло встиг попрацювати і взяти участь в гонках від Bianchi, йому поталанило проявити себе в якості генерального менеджера в Junior. Саме Карло створив перший автомобіль Maserati, оснащений одноциліндровим двигуном і доволі простим шасі, разом з Етторе вони заснували  власний цех для виробництва низько- та високовольтних електричних трансформаторів для автомобілів. Блискучу кар’єру інженера  Карло Мазераті перервали хвороба і смерть у 29 -річному віці.

Альфьєрі. Біндо. Етторе. Продовження

Після того, як Карло Мазераті пішов з життя, автомобільну справу продовжив його брат Альфьєрі – не дарма його називають спадкоємцем Карло за задумами і за духом. Шлях до успіху Альфьєрі в сенсі продовження автосправи Мазераті розпочався із випробовування, яке він з честю витримав. У 1908 році компанія Isotta в якій він працював механіком, довірила Альфьєрі Мазератті автомобіль зі поломкою карбюратора, який він, попри вагомий недолік, таки привів до фінішу 17-тим на гонці Гран-прі для малолітражок у місті Дьепп. Так Альфьєрі доріс до участі у гонках, а його тріумф посприяв тому, аби й інші брати, Біндо та Етторе, також приєдналися до Isotta Fraschini.

Настав час для того, аби Альфьєрі Мазераті, досвідчений конструктор, відчув, що варто братись і до власної справи. Першою штаб-квартирою Societa Anonima Officine Alfieri Maserati у 1914 році став орендований  офіс на Віа де Пеполі, в центрі Болоньї а, відповідно, створення SAOAM послугувало основою для зародження легендарної компанії Maserati. Нове підприємство обрало за основний напрямок розробку і випуск автомобілів, двигунів і свічок запалювання. На замовлення великого італійського фабриканта і автовиробника Diatto у 1925 році вже трійця Мазераті створила дволітровий двигун. Ним вони оснастили доволі успішне гоночне авто. Викупивши у Diatto машини, Альфієрі, Біндо і Етторе Мазераті зменшили об’єм двигуна до 1500 кубічних сантиметрів, дещо змінили конструкцію і оголосили про створення власних гоночних болідів. Успіх братів був приголомшливим. Навіть у наші дні Maserati-26 вражає дизайном, а 80 років тому й поготів вважалась фантастичною.

maserati_brothersТе, що марка Maserati матиме світовий успіх стало зрозуміло на легендарних гонках Targa Florio, на яких Альфьєрі пілотував перший серійний автомобіль Maserati Gran Prix 1500. Сходження до олімпу слави Maserati продовжилося в 1927 році, коли Ернесто Мазераті виборов чемпіонський титул на Tipo 26. Серія гучних наступних перемог автомобілів братів Мазераті не забарилася – у вересні 1929 на автодромі в Кремоні за кермом Type V4 Альфьері встановив світовий рекорд, досягнувши швидкісті 246 км/год, а про компанію Maserati та її продукцію дізналася вся Європа. Цей тріумф, серед решти, і передрік напрямок роботи братів Мазераті. Хлопці вирішили спеціалізуватися на виробництві виключно гоночних автомобілів і колективно розробляти надпотужні мотори. У 1930-тих роках  у боротьбі за перемогу автогонщики всієї Європи прагнули сідати за кермо тільки потужної «Maserati».

Без Альфьєрі. Розробки і комерція

Опісля того, як внаслідок трагічної автокатастрофи натхненника Maserati, Альфьєрі Мазераті, не стало у 44-ному віці, фірму очолив наймолодший з братів – Ернесто. Самотужки він проектував двигуни і автомобілі. Інженерні досягнення Ернесто Мазераті у минулому столітті вражають і сучасників. Приміром, іще у 1933 році він першим в Європі застосував гідропідсилювач гальм.

Однак маючи величезний хист до інженерії та талант до участі у автоперегонах, у комерційній діяльності брати Мазераті поступались конкурентам. Брати Адольфо і Омеpа Орсі, на допомогу яких уповали брати Мазераті,  викупили їх сімейний бізнес. Таким чином у 1938 – 1939 роках Maserati увійшла до складу компанії Orsi Gruppo, а самі геніальні  Мазераті виступали в ролі найманих працівників-інженерів. Контракт зобов’язав їх відпрацювати на Орсі 10 років.

Нові власники Maserati перенесли підприємство з Болоньї в Модену, проте не змінили початковому інженерному напрямку бренду і далі  спеціалізувалися на виробництві виключно гоночних автомобілів. Їх машини продовжували приходити до фінішу першими і це не зважаючи на участь у перегонах таких німецьких  гігантів як Audi або Mercedes. До прикладу, в  Індіанаполісі у 1940 році здобула перемогу саме Maserati. На час Другої Світової Війни брати Мазераті виконували замовлення за потребами італійської армії, а після не надто успішно конкурентної боротьби з Фердинандом Порше, компанія Maserati повернулася до виробництва автомобілів серії Maserati A6, та участі в автоперегонах.

Відплата Orsi

Завершення Другої Світової Війни ознаменувалось і реваншем для братів Мазераті – збіг 10 -річний термін дії контракту із Orsi Gruppo, то ж брати були вільними від умов угоди і змогли заснувати у рідній Болоньї фірму OSCA – Officina Specializzata Costruzione Automobili Fratelli Maserati. Нова фірма, збираючи компактні спортивні автомобілі, тим не менш, особливого успіху не досягнула.

Із 1950 року брати Мазераті перейшли на розробку і виробництво гоночних болідів для Формули- 2, а у 1952-му їм вдалось  створити новий 12 -циліндровий V-подібний двигун  який встановили на шасі старого Maserati. Модель першою перетнула фінішну межу на трасі у Гудвуді.

Після 1957 року «Maserati» сконцентрувалася на створенні дорожніх машин і представила оснащений шестициліндровим двигуном Maserati 3500 2+2 купе з алюмінієвим корпусом. Не відвертаючи уваги від гоночних авто, брати створили кілька доволі цікавих спортивних моделей, одначе сягнувши похилого віку, Мазераті у 1962 році продали свою другу фірму і пішли на заслужений відпочинок.

Mazerati без братів Мазераті

Епоха розквіту компанії припала на 60-ті роки. Саме тоді велася активна робота над дизайном нових моделей, а також над їх технічними характеристиками. Керівництво компанії зважилось на створення максимально комфортного автомобіля класу «люкс». Ним став седан Quattroporte, оснащений 4,2-літровим двигуном V8, який вперше було представлено ще в середині 50-х. Крім бездоганного  Quattroporte, конструктори компанії за доволі нетривалий період представили моделі, якими компанія справді може пишатися –  Maserati Mistral, аналог Quattroporte Maserati Mexico та Maserati Ghibli.

Великі зміни грянули у 1968 році, коли Maserati була продана компанії Citroёn. Потому дітище братів Мазераті придбав відомий констуктор і гонщик (як і самі засновники) Алессандро де Томазо, а вже у 1963 році Maserati стає власністю концерну FIAT. Цей період називають відродженням традицій братів Мазераті, оскільки суттєві капіталовкладення пожвавили виробництво легендарного авто і впровадження новітніх розробок.

Нову сторінку в історії Maserati було відкрито у 1999 році, разом із випуском нової моделі 3200 GT – двохдверного купе, оснащеного двигуном V8 об’ємом 3,2 літра з турбонаддувом потужністю 370 к. с. Автівка  розганялася з 0 до 60 миль на годину (майже 100 км/год) за якихось 5 секунд, а максимальна швидкість складала 285 км/год.

Сьогодні компанія, яка, маючи багату історію, неодноразово змінювала свою спеціалізацію, орієнтована на створення надшвидкісних високоякісних автомобілів з неперевершеним дизайном і  рівнем комфорту. За сто років свого існування Maserati терпіла невдачі, долала гіркоту поразок, але освоювала нові ринки і напрямки. Ці автомобілі і досі увінчані тризубом на капоті. Незмінними залишилися й основні якості марки – неперевершена динаміка автомобілів і колективна праця геніальних інженерів, покладена в основу легендарними засновниками компанії Maserati – братами Мазераті.

Підготувала Олеся Товт

Брати Мазераті. Разом до успіху
2 votes, 4.50 avg. rating (90% score)