Чим зимові шини відрізняються від літніх Справочник автолюбителя

По відношенню до коліс автомобіля справедливим є той факт, що резина, з якої виготовляють покришки змінює свої властивості при зміні температури. Так, при зменшенні температури резина стає твердішою. Як наслідок зменшується коефіцієнт зчеплення коліс з дорогою і, відповідно, погіршуються гальмівні властивості автомобіля та його керованість.

При збільшенні температури навколишнього середовища відбуваються протилежні процеси. А саме: покришки стають біль м’якшими, зростають їх зчіпні властивості з дорогою, наслідком чого стає збільшення опору коченню, що, в свою чергу, спричиняє перевитрату палива і надмірне зношення шин.

Для того щоб досягти максимального балансу властивостей автомобільних шин були розроблені літні та зимові покришки. Передусім вони відрізняються хімічним складом та малюнком протектора. Зокрема, гума, що використовується в літніх шинах є жорсткішою. За рахунок цього вона краще пристосована до контакту з гарячим асфальтом. Шини з такої резини дозволяють забезпечити необхідний рівень зчеплення коліс з дорогою, але в той же час не піддаються надмірному зношуванню. З іншої сторони така резина стає надміру жорсткою при зменшенні температури, а зчеплення з дорогою зменшується, що негативно впливає на експлуатаційні властивості.

Зимові шини мають більш м’який склад гуми, тому в теплу погоду вона стає дуже м’якою і надто швидко зношується, але з настанням холодів не втрачає своїх еластичних властивостей. Окрім того зимова резина може мати більш пористу структуру, що дозволяє збільшити площу контакту з поверхнею дороги і покращити зчеплення на поверхнях, вкритих снігом чи льодом.

Усім водіям добре відомо, що на початку листопада, а ще краще в кінці жовтня необхідно перевзути авто. Визначальним фактором для переходу з літньої резини на зимову є температура повітря. Так, граничною температурою для обох типів шин є +10 ˚С. З точки зору хімії це пов’язано з використанням натурального каучуку і різних добавок з вмістом кремнію при сплавлянні гуми для зимових шин.

Втім літня те зимова резина має також і візуальні відмінності. Так, протектор літніх шин краще пристосований для відведення води з поверхні контакту шини з дорогою. Це досягається більшою кількістю поздовжніх канавок. Основна мета застосування такого типу рисунку протектора – зменшення ефекту аквапланування,  що може виникати при інтенсивних опадах, характерних кінцю весни та початку осені.

Протектор зимових шин має більш виражений поділ на блоки, більшу глибину канавок та помітну поперечну спрямованість. Для забезпечення кращого зчеплення та еластичності на зимових шинах можна помітити більшу кількість дрібних розрізів на блоках профілю.

Варто зазначити, що досвідчений автомобіліст з легкістю на око може відрізнити зимові шини від літніх та оцінити зношеність протектора. Тож, якщо не хочете ловити на собі невдоволені погляди інших учасників руху – вчасно перевзувайте ваше авто. Хоча не цей фактор повинен вас спонукати до вчасної зміни шин, а передусім турбота про життя своє, своїх близьких та інших водіїв і їх пасажирів.

Чим зимові шини відрізняються від літніх
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)