Чемпіонат України з трекових гонок: Вихід на фінішну пряму

Автор: В'ячеслав Щербина | 06 Вер, 2021

Минулими вихідними траса «Аерорінг», розташована на території аеропорту в Черкасах, прийняла вже 6-й етап Чемпіонату України з трекових гонок. Він став передостаннім цього року, остаточно визначивши імена головних фаворитів нинішнього сезону Національної ліги «Автоспідвею».

Нагадаємо, що змагання на літнього треку мають подвійну назву і крім власне офіційного статусу Чемпіонату України з трекових гонок, вони також іменуються як Національна ліга «Автоспідвея». Ця назва була дана засновником цієї дисципліни Сергієм Григоровичем Пелешко, котрий, на жаль, занадто рано покинув нас на початку минулого року.

Нинішній сезон «Автоспідвея», так само як і попередній, отримав ще один статус – «Пам’яті Сергія Пелешко».

І те, що після перерви в кілька років, коли в період початку і середини 10-х років змагання з «Автоспідвею» взагалі не проводилися, в цьому році вболівальники отримали 7-етапний Чемпіонат України з трекових гонок, – дійсно гідно ЙОГО пам’яті!

Не всі гонки виявлялися численними. Проте, після кількох поспіль етапів, коли в заїздах виступало лише по три машини, гонка в Черкасах пройшла в класичному форматі з традиційними квартетами.

А серед дітей на баггі навіть з п’ятьма машинами на старті! На жаль, але з різних причин цей етап пройшов абсолютно без глядачів. Однак ми спробуємо заповнити цю «прогалину». Як завжди – про все по порядку.

Фаворити поза конкуренцією

На 6-й етап Чемпіонату України з трекових гонок зібралося 12 учасників. Як вже було сказано, це нарешті означало по 4 машини на старті кожного із заїздів, що зазвичай серйозно оживляє «екшн» на трасі в порівнянні з трьома учасниками. Не в останню чергу це стало можливо завдяки «господарям» траси – крім Андрія Яроменко в гонці взяли участь його земляки В’ячеслав Мироненко, Сергій Гусєв і Валерія Білоус, що представляють Черкаси.

Також вже традиційно кількома пілотами були представлені Рівне та Луцьк, плюс Андрій Сапужак, що став цього разу єдиним львів’янином на гонці. А ось пілоти з Чернівців до Черкас не приїхали, принаймні, серед дорослих учасників.

Етап пройшов по «таблиці 12», що означало 9 відбіркових заїздів, в яких кожен з учасників стартував по три рази. За цим слідували два півфінали і фінал. Система нарахування очок залишилася також класичною – 3/2/1/0.

Правда, не можна не сказати, що хоча практично у всіх заїздах стартувало по 4 машини, особливої боротьби на 6-му етапі не вийшло. Більшість лідерів просто не залишали шансів іншим учасникам. Однак не для всіх з них цей день видався таким вже й простим.

Так на Ford Escort Андрія Сапужака, який другий рік поспіль незмінно входить в топ-3-ку лідерів «Автоспідвея», від початку виникли проблеми з КПП. На ній «не хотіла» включатися друга передача, що означало для львів’янина чималі проблеми, особливо в момент стартів.

Так вже другий заїзд дня звів Сапужака з Миколою Пелешком, чий VW Golf нарешті був «у всеозброєнні» після аварії в Вознесенську і проблем з КПП у Косові. Саме рівнянин легко йде зі старту до перемоги, тоді як Андрій навпроти виявляється тільки четвертим. Проте, буквально «забивши» передачу, Сапужаку вдається випередити Олександра Потапчука та Тараса Квачук, після чого фінішувати другим.

У наступних двох заїздах Андрій Яроменко демонструє, чому саме він є 2-кратним і чинним Чемпіоном України з трекових гонок.

Черкащанин зі старту йшов у відрив, не залишаючи жодних шансів суперникам. Аналогічно впевнено Пелешок виграє і в другому для себе заїзді (5-м за день). У наступному таблиця зводить лідера нинішнього сезону Анатолія Гудкова з Сапужаком. Тепер другий представник Рівного легко йде зі старту в лідери, тоді як Андрій через триваючі проблем з КПП знову виявляється останнім.

Проте, цього разу Сапужак не тільки випереджає двох суперників в особі Дениса Горковчука і Володимира Квачука, але і наздоганяє лідера, фінішувавши буквально на задньому бампері його «Гольфа». Останній 9-й відбірковий заїзд дня і зовсім зводить Яроменко, Гудкова і Сапужака, а також Горковчука. Тут черкащанин знову відстояв своє реноме фаворита, легко вигравши, тоді як Сапужак не зміг піднятися вище третього місця, поступившись і Гудкову.

Лідери визначені

Таким чином, після дев’яти відбіркових заїздів з 9 очками лідирував Андрій Яроменко, вигравши у всіх трьох своїх стартах. На рахунку Миколу Пелешко зібралося 6 балів за 2 перемоги, при цьому, він не стартував в третьому своєму заїзді. Як з’ясувалося, рівнянин зробив це за досить своєрідної причини.

Усвідомлюючи, що вже ці 6 балів дають йому вихід до півфіналу, Микола вирішив тактично не стартувати третій раз у відбіркових заїздах, щоб приберегти техніку.

Після однієї перемоги і двох других місць Анатолій Гудков зібрав 7 балів. Ігор Потапчук теж виграв в одному заїзді і ще по разу фінішував другим і третім, зібравши 6 очок, так само як і В’ячеслав Мироненко, що тричі прийшов другим.

Також у півфінали вийшли Андрій Сапужак, Олександр Потапчук та Володимир Квачук, що зібрали 5 й по 4 бали відповідно. При цьому інші четверо учасників вибули з боротьби, включаючи Валерію Білоус.

З одним другим місцем і двома балами за нього пілотесса з Черкас, для якої ця гонка стала першим реальним стартом в літньому треку, змогла випередити Тараса Квачука і Сергія Гусєва. (Разом з останнім вона ділила один автомобіль на двох). На рахунку Тараса з Сергієм також виявилося по два очки, але за треті місця. Останнім цей день закінчив Денис Горковчук, котрий вперше виступав на новому для нього Renault Clio, лише з одним результативним фінішем на 3-му місці …

На жаль, але в півфіналах також боротьби, принаймні, за перемоги, не вийшло. У першому з них Яроменко знову легко поїхав від своїх суперників.

У Володимира Квачука відмовляє машина, причому не його «Гольф», який вийшов з ладу раніше, а позичений у Горковчука «Рено Кліо» – в пору говорити про справжню невдачу! Свій «bad luck» продовжився й у Сапужака, який знову зі старту опинився останнім. Львів’янин намагався нагнати Ігоря Потапчука, проте його розвертає і Андрій закінчує заїзд тільки третім і останнім. У другому півфіналі вже Пелешок не залишив шансів Гудкову, який в свою чергу випередив Мироненко і Олександра Потапчука.

Тим самим, з 100% результатом 12 очок у фінал вийшов Яроменко, куди з 9 балами «на брата» пройшли Пелешок і Гудков, а також Ігор Потапчук, який зібрав 8 очок. Саме їм належало поборотися за комплект нагород, який в Черкасах мав не традиційний золотий відтінок, а вельми незвичайний і оригінальний … платиновий ?!

І ось, нарешті, фінал був відзначений боротьбою, причому за лідерство! Шкода тільки, що за нею не змогли спостерігати вболівальники.

Зі старту тут повів Пелешок, тоді як Яроменко виявився лише третім. Проте, всього за два кола Яроменко спочатку випереджає Гудкова, а потім і Пелешко, йдучи до своєї п’ятої вікторії за цей день. Не без боротьби, Миколі вдається залишитися попереду Анатолія, тоді як Потапчук, закінчивши вирішальний заїзд останнім, виявляється першим поза подіумом. Ну а очолив його у себе вдома Андрій Яроменко, де Микола Пелешок став другим, а Анатолій Гудков третім.

Тим самим, заробивши можливий максимум в 15 очок проти тільки 10 у Гудкова, Яроменко серйозно наблизився до все ще лідируючого в турнірній таблиці Чемпіонату України з трекових гонок Анатолія. Тепер на їхньому рахунку 77 і 71 бал відповідно.

При цьому, хоча в цей раз він не потрапив навіть до півфіналу, зібравши в Черкасах всього 6 очок, Андрій Сапужак практично забезпечив собі «бронзу» за підсумками року.

При 56 балах львів’янин на 15 випереджає наступного за собою Тараса Квачук, що зібрав цього разу лише два очки. А саме півтора десятка очок зазвичай максимально можливі на етапі Чемпіонату України з трекових гонок, якщо, звичайно, на нього не збереться більше 12 учасників, про що трохи пізніше.

І навіть вп’ятьох!

Серед дітлахів в Черкасах теж виявилося більше учасників, ніж зазвичай. Так молодша підгрупа 1-ЮМ зібрала п’ятьох юних пілотів – по парі з Чернівців і Черкас, плюс Олександра Горковчук. Для молодої 6-річної гонщиці з Рівного цей старт став лише другим в житті.

Шкода, але Олександра не змогла заробити балів в цей день, не в останню чергу і через технічні проблеми з її баггі.

З урахуванням того, що дитячі баггі набагато менше за розмірами, ніж автомобілі дорослих учасників, тут було вирішено провести гонку відразу з п’ятьма машинами в кожному із заїздів.

В цьому випадку система нарахування очок становила 4/3/2/1/0.

Тут пройшли три «відбіркових» заїзди, після яких ті ж самі п’ять учасників стартували і в фіналі. У всіх з них поза конкуренцією знову виявився Богдан Марущак, який виграв у всіх без винятку заїздах.

Артур Гнатович тричі, включаючи вирішальний фінал, фінішував другим, зайнявши аналогічну місце на подіумі, тоді як третій на ньому стала Тетяна Яроменко, яка всі чотири рази незмінно закінчувалися гонки на третьому місці.

Першим поза подіумом 1-ЮМ виявився Гліб Маслечко, проте, він зібрав за день 6 очок.

1-Юст теж нарахувала п’ятьох учасників, правда, четверо з них виявилися тими ж, що й стартували в молодшій підгрупі. Причому тут з якихось причин формат залишився класичним з квартетами машин на старті.

В даному випадку в трьох відбіркових заїздах кожен з учасників стартували тільки по два рази, а не по три, як в 1-ЮМ, після чого тільки четверо з пілотів вийшли в фінал. І якраз тут розгорнулася своя інтрига.

У першому його заїзді техніка підводить лідера цієї підгрупи Василя Марущака і він фінішує лише третім.

Проте, з перемогою у другому і 4 очками в сумі, Василь все одно проходить у фінал, так само як його молодший брат Богдан, котрий як раз виграв у двох своїх заїздах.

Василь перемагає у вирішальному фіналі, завдяки чому очолює подіум підзаліку 1-Юст.

Другим на ньому стає Богдан, а третім Артур Гнатович з 5 очками, залишивши поза подіумом Яроменко і Маслечко, що зібрали в цей день тільки по два бали. Цікаво тут інше.

Справа в тому, що на рахунку Василя Марущака в результаті виявилося 7 очок проти 8 у його молодшого брата. І тут потрібно ще раз пояснити.

Кілька років тому в «Автоспідвее» було прийнято рішення, що саме місця в вирішальному Фіналі, а не суми набраних пілотами очок за етап, визначають місця на його подіумі. І саме старший із братів Марущак виграв у вирішальному заїзді дня.

Разом з тим, з точки зору Чемпіонату в цілому, все до єдиного зароблені протягом всього сезону бали, а не місця на подіумах етапів, є визначальними.

І ось тут в молодшій підгрупі, як і серед дорослих учасників, складається досить інтригуюча ситуація.

Після шести етапів з 59 балами лідирує Богдан Марущак, випереджаючи на 7 «пунктів» Артура Гнатовича. При цьому Гліба Маслечко, котрий йде третім з 24 очками, від Тетяни Яроменко відокремлюють всього 5 балів. А ось серед старших лідер в самому прямому сенсі вже незаперечний, та й не він один.

На рахунку Василя Марущака вже зібралося 82 очка проти 45 у найближчого із суперників, тому він достроково завоював чемпіонський титул. Так само як його молодший брат з 45 балами, випереджаючи на 15 Артура Гнатовича, по суті, забезпечив собі «срібло» за підсумками року.

Та й Артур уже однозначно стане третім за підсумками року, так як найближчою до нього є Тетяна Яроменко, на рахунку якої тільки 9 очок …

 

***

 

Проте, в Рівному, де Фінал Чемпіонату України з трекових гонок пройде наприкінці жовтня (його точна дата ще не визначена), однозначно буде і цікаво і гостро. Адже крім боротьби за саму «корону» «Автоспідвея», де головного фаворита цієї дисципліни останніх років Андрія Яроменко від Анатолія Гудкова відокремлюють лише 6 очок, у «гущі» пелотону теж є своя інтрига.

Так на сьогодні Микола Пелешок з 31 балами посідає 5-й рядок, проте лише пару очок йому поступається Володимир Квачук і 6 Ярослав Крищук, який, сподіваємося, зможе відновити свій «Гольф» після відмови двигуна ще на 5-му етапі. І ось тут є один нюанс.

Фінал Національної ліги «Автоспідвея» пройде в місці народження цієї дисципліни, а саме на мототреку в Рівному. А це означає, що швидше за все на цей етап збереться рекордна для нинішнього сезону кількість пілотів.

І тоді на кону будуть стояти вже 21 очко, а то і всі 24 при 16 учасниках! І тут ще раз нагадаємо, що в треку всі до єдиного зароблені протягом кожного з етапів бали йдуть в актив пілотів, що визначає сам підсумок сезону. Тому говорити про передбачуваність підсумків Чемпіонату України з трекових гонок, тим більше з точки зору його головної нагороди серед дорослих, так й «срібла», не кажучи вже про інші місця поки ще рано! …

 

В’ячеслав Щербина

Фото Наталія Заїка і учасників


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest