Чемпіонат України з кільцевих гонок UTC: від «брудних рук» до шампанського

Автор: В'ячеслав Щербина | 21 Вер, 2020

Багато українських кільцевиків власноруч якщо не готують, то точно обслуговують свої машини під час змагання. Наш черговий альбом «обличь пілотів» із 2-го етапу Чемпіонату України з кільцевих гонок ми спробуємо дати саме під цим кутом.

Дійсно, одна з головних відмінностей українського кільця від своїх європейських «родичів» полягає в тому, що у нас багато пілотів якщо не самі «будують» свої спортивні машини, то точно беруть участь в їхньому обслуговуванні під час гонки. Навіть, якщо у них в команді є професійні механіки та інженери, все одно мало хто з них боїться забруднити руки, як мінімум, допомагаючи поміняти колеса.

Сказавши це, не можна не відзначити, що і в українському кільцевому паддоку не перший рік спостерігаються випадки з давно прийнятої «європейською моделлю». «Там», якщо не брати до уваги зовсім аматорського рівня, пілот приносить з собою на трасу виключно екіпіровку і його руки не чіпають нічого, крім органів управління автомобілем. Все інше за них роблять професійні команди.

В українському кільцевому паддоку, теж є такі команди. До таких належать «Майстер Карт рейсинг Тім», SDrive або та ж Sport Car Service. Перша в першу чергу обслуговує своїх же засновників братів Скуз, хоча періодично її послугами користуються й інші пілоти. У SDrive наприкінці минулого сезону входило близько 6 пілотів! Правда, багато хто з них все ж працюють і навіть готують свої машини, як ті ж Сергій Юнашев, який є одночасно головним інженером цієї команди, або Максим Волинець, котрий приєднався до неї цього року.

Зате SCS була спочатку «зачата» Володимиром Апостолюком із Сергієм Скок саме під таку європейську «бізнес модель» і вона вже не один рік обслуговує багатьох пілотів. На сьогодні це Павло Мар’яненко, Антон Поляничко і Микита Анпілогов – протягом дня їхні руки однозначно залишаються чистими. Так само як й Миколи Сушко, за чию команду Smart Racing виступало тріо з SCS на початку нинішнього сезону.

Але, неважливо, «крутиш гайки» ти сам, або дивишся з боку на те, як це «за тебе» робить професіонал! При високому фініші будь-якого з цих пілотів чекає винагорода у вигляді кубків, шампанського, а у випадку з етапами Чемпіонату України з кільцевих гонок – ще й призи від спонсорів і партнерів UTC.

Відмінний приклад від вище написаного – Максим Баклушин, який дебютував на 2-му етапі Чемпіонату України з кільцевих гонок. Він власноруч зібрав свою спортивну «вісімку», причому закінчив це робити буквально за пару днів до власне гонки! Природно, він також своїми руками весь день і обслуговував її. Його подіуми ще попереду …

А у засновника команди «Київ-Південь» Володимира Дрогомирецького на гонках, схоже, є два режими. Один, це з телефоном, вирішуючи проблеми свого основного робочого місця в якості керівника «Audi Центр Київ Південь».

Другий, це засукавши рукава, робота з його Ford Fiesta. (Тому свідчать безліч фото в наших інших альбомах). Причому Володимир далеко не обмежується заміною коліс – він власноруч бере участь в підготовці двигуна, причому робить це постійно, не зупиняючись у своєму пошуку «зайвої» кінської сили)

Здається, що під час гонки Вадим Євтушенко і зовсім не вилазить з під своєї «вісімки», постійно «чаклуючи» з її підвіскою. Цю машину, так само як і «Фієсту» його молодшого брата Андрія до перегонів готує Юрій Федоренко, але на них самих руки обох братів не бувають чистими (в хорошому сенсі цього слова). Та й в «будні» брати разом із батьком Дмитром можуть «возитися» і самі з «вісімкою».

А то, що цього дня Вадим був так стурбований дивною поведінкою його підвіски і часом на кваліфікації, який виявився гіршим за його звичний, в результаті мало свою причину. На жаль, вона з’ясувалася лише ввечері – один із задніх амортизаторів «кінчився».

Два багаторазових Чемпіона України Вадим Конончук, на рахунку якого три титули, і 5-кратний Ігор Скуз до перегонів мають абсолютно різний підхід. Вадим, як і його напарник по «Київ-Південь» Володимир Дрогомирецький, цілком працює з машиною «до, під час і після».

Ігор же створивши багато-багато років тому зі своїм старшим братом Олегом команду «Майстер Карт рейсинг тім», з тих пір як правило покладаються на роботу механіків, які отримують за це ЗП. Проте, той же Ігор бере активну участь в «життя своєї машини», але тільки «радою та контролем»)

Костянтин Гуцул теж відноситься до «сучасної генерації» українських пілотів, покладаючись на роботу професіоналів. При цьому він єдиний в паддоку, хто незмінно перед черговою сесією робить фізичну розминку, приводячи в тонус необхідні для керування автомобілем м’язи.

Здається, що для тих пілотів, хто власноруч обслуговує своїх вірних партнерок, головний момент перепочинку-відпочинку під час гонки це … Брифінг пілотів! Цього разу настрій у Вадима Конончука, третього пілота «Київ-Південь» Олексія Дьяченко, вперше цього року вийшов на старт, так само як й у Представника цієї команди Олександра Кулакова був більш ніж піднесений.

Воно й зрозуміло – саме Дьяченко взяв поул, тоді як Конончук поступився йому лише три тисячних частки секунди! А наприкінці дня їх й зовсім чекали три впевнені перемоги (включаючи командну) й друге місце Дьяченко після напруженої дуелі з …

… саме з ним. І ні, це не Том Круз! Але в цих класичних «пілотах» від Ray Ban Владислав Сінані міг реально комусь нагадати відомого голлівудського актора, причому не в його ролі пілота NASCAR з «Днів грому», а F-14 з Top Gun.

Єдиний раз під час гонки, коли в руках пілотів виявляється не кермо з важелем КПП або робочий інструмент, а «перо» – це все той же Брифінг пілотів.

Кожен із них (на фото Костянтин Гуцул і Андрій Скок) не тільки зобов’язаний бути присутнім на ньому «під страхом» фінансового штрафу за відсутність, а й розписатися у відомості, що офіційно підтверджує присутність на ньому.

А ось Максим Баклушин не тільки приїхав на гонку зі своєю «прекрасною половиною», а й досить не тривіально вирішив прийти з нею на Брифінг пілотів)

Зазвичай Брифінг пілотів проходить швидше як невелика і нудна формальність, але цього ж разу він виявився й жвавим й тривалим. Слово на ньому брали не тільки Директор гонки, комісари або Суддя випуску, а й багато пілотів. Цього разу навіть зазвичай незворушно-флегматичному Вадиму Конончук знайшлося «про що поговорити» і досить емоційно, що навіть Глава КСК Микола Шредер заслухався!)

Напевно, це не випадково, що два головних візаві останніх пари сезонів – два багаторазових Чемпіона України Ігор Скуз з Андрієм Євтушенком і на брифінгу стояли поруч. Більш того, таке враження, що їхні обличчя часом висловлювали абсолютно однакові емоції! Але найцікавіше тут інше.

Під час кваліфікації на «Фієсті» Андрія «полетіла» кермовий важіль і запасний йому дав ніхто інший, як його головний конкурент! За що Євтушенко «віддячив» Ігоря дуеллю протяжністю майже у всю гонку, де саме він й взяв верх.

Правда, цього дня їх обох випередив Дрогомирецький, який майже непомітно став третім, причому рівноцінним претендентом на титул! До речі сам Володимир був відсутній на брифінгу, в той момент ремонтуючи свою «Фієсту», на якій під час кваліфікації також «вилізли баги».

Уже традиційно етап Чемпіонату України з кільцевих гонок висвітлював канал НТН і його знімальна група працювала в паддоку «від заходу до світанку». Всупереч розхожій думці їхня журналістка брала інтерв’ю не тільки у лідерів, включаючи Ігоря Скуза, без якого не обходиться жоден з їхніх репортажів, але, наприклад, і у дебютанта Максима Баклушина.

Не зовсім гімнастика від Костянтина Гуцула, але майже розтяжка у виконанні Вадима Кононучка))) В реалії, з урахуванням того, що він власноруч працює з самого ранку, причому не тільки над своєю «Калиною», а й допомагає з машинами напарників по «Київ-Південь», думається вже що-що, а розминка перед гонкою Конончуку так точно не потрібна!

Можна тільки собі уявляти, яку гаму емоцій переживав Олексій Бабенко з урахуванням його статусу дебютанта, тим більше з наближенням старту його перших в житті кільцевих гонок. Напевно те, що він залишався зайнятий весь день і працював з машиною допомагало йому справитися з неминучим мандражем новачка.

Після його зіткнення з Олексієм Дьяченко, Владислав Сінані був реально роздратований. Проте, він знайшов в собі присутність духу (і самоіронію), щоб після пропозиції з боку автора зробити «фото на пам’ять» га тлі розбитої машини. (До речі, машина належать не Владиславу, а його напарнику-приятелю Сергію Бєляєву, який не так давно на Тайм-Аттак розбив … «вісімку» Сінані!). Хто міг знати, що незабаром після фінішу гонки, після досить невинного контакту, суддівство на чолі все з тим же Миколою Шредером почне розпинати Владислава, звинувачуючи йому мало не у подвигу Гастелло!

Гонка справді видалася спекотною, що відразу після фінішу читалося на обличчях пілотів, які тільки залишили свої кокпіти. Так, незважаючи на свою, причому впевнену перемогу, Костянтин Гуцул абсолютно не святкував її.

В очах Олега Сокирби читалося відверте розчарування програшем головному супернику і лише по Олексію Бабенко, хоча він потрібував рідини й побільше її, було видно явне задоволення. Воно й не дивно – друга гонка в житті й знову на подіумі! …

… а кому-сь, і не тільки Андрію Євтушенко, і зовсім після фінішу довелося ще й зайнятися додатковими фізичними вправами, штовхаючи і направляючи свої бойові автомобілі під подіум.

Частково це відбулося через заминки, бо за планом маршали мали відкрити ворота для заїзду в паддок й пілоти могли б своїм ходом під’їхати до подіуму. Однак хтось забув це зробити та їм довелося робити звичний «об’їзд» через стандартний в’їзд-виїзд «через ваги», після чого вже вручну штовхати автомобілі до місця нагородження.

Хто-хто радів цього дня, так це Володимир Дрогомирецький. Першим хто розділив з ним переможні емоції після фінішу став Представник команди «Київ-Південь» Олександр Кулаков. А емоції ці були більш ніж виправдані …

… мало того, що ця перемога стала всього третьою для Дрогомирецького в рамках його виступів у Чемпіонаті України, де він стартує вже третій рік. Разом з нею, Володимир став одним із головних фаворитів на підсумкову перемогу!

Після двох етапів у них з Андрієм Євтушенком порівну, по 35 очок, тоді як головний фаворит – 5-разовий чемпіон України Ігор Скуз з його сходом на 1-му етапі йде тільки четвертим і в його активі всього 13 балів …

… проте, в своєму бліц-інтерв’ю після церемонії нагородження Ігор не тільки зберіг незворушність, а й знайшов в собі сили жартувати, поставившись самокритично до свого виступу. Але, зі зрозумілих причин, найбільш піднесений настрій із призової трійки заліку GT Open був у Володимира Дрогомирецького.

З урахуванням того, що цього разу гонку не прокоментував «український голос Формули-1» Максим Подзігун, післяфінішне інтерв’ю брав Ігор Крижановський – багаторічний керівник команди «Майстер Карт рейсинг Тім», яка є «за сумісництвом» організатором Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC.

Мабуть, найемоційнішою церемонією нагородження цього разу видалася в заліку «Турінг». І це цілком зрозуміло. Олексію Дьяченко довелося не на жарт поборотися за своє друге місце з Владиславом Сінані, та й «бронза» Вадиму Євтушенко теж зовсім не «дісталася».

Цінні призи пілотам допомагала вручати Оксана Скуз – дружина Ігоря, вже третій рік є промоутером Чемпіонату України UТС. Коли ж починався традиційний душ із шампанського, їй доводилося досить швидко уникати його бризок)))

Останнє ж фото тут і зовсім зворушливо – Вадим Конончук допомагає витерти обличчя Олексію Дьяченко від тих самих бризок шампанського, яким щойно він разом з Вадимом Євтушенко облили його)))

Після нагородження пілоти всіх заліків «брали слово». Хтось із них, як та ж вся призова трійка «Турінгу», були вельми небагатослівні, очевидно, випустивши всі свої емоції з душем із шампанського)

Ах, як же хочеться назвати ці фото не інакше як «Співак на весіллі»))) (Хто не знає, може «загуглити» і подивитися цю сміховинну комедію)

До речі, пробки пляшок шампанського цього разу виявилися досить «непоступливими» і викликали чимало проблем з їхнім відкриттям у пілотів) Можливо, десь символічно, що першим хто впорався з цим завданням на подіумі «Супер Туринга» став переможець Костянтин Гуцул.

Тільки коли він вже встиг добряче окропити їм суперників, свої пляшки відкоркували призери, після чого вони як слід відігралися один на одному)))

 

***

Так, нехай Гуцул і Сокирба, так само як Ігор Скуз, не працюють над своїми машинами, як це роблять ті ж Дрогомирецький і Конончук, Дьяченко, Бабенко або брати Євтушенко – це не робить їхні подіуми і душ із шампанського менш емоційними.

Власноручне «крутіння гайок» ніяк не впливає на талант за кермом і швидкість на трасі. Тим більше, що історія знає не так багато прикладів пілотів із задатками інженерів або механіків, а такі унікальні індивідууми як Ден Герні й зовсім народжуються, можливо, раз якщо не в сто років, то в пів століття точно …

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

фото автора


Додати свій коментар















Pin It on Pinterest