Чемпіонат України з кільцевих гонок UTC: нечисленно, але не непередбачувано!

Автор: В'ячеслав Щербина | 30 Чер, 2020
Подіум першого етапу ЧУ 2020 року

Пелотон довгоочікуваного 1-го етапу Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC виявився досить мізерним кількісно, але не якісно! Не кажучи про абсолютно непередбачуваних результатах самої гонки.

Вірус, який захопив нашу планету, і пов’язані разом з ним карантинні заходи привели до повної зміни календарів всіх видів спорту, включаючи автомобільний. Природно, Україна не стала винятком. Однак пандемія досить несподівано позначилася не тільки на перенесення дат гонок, але й на кількості пілотів на 1-му етапі Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC.

Справа в тому, що не тільки економічні наслідки карантину не дозволили деяким із пілотів вийти на старт – хтось із них виявився буквально «відрізаним» не тільки від українського «кільця», а й від самої Батьківщини! До останніх відносяться і два досить швидких пілота заліку Touring Сергій Бєляєв та Владислав Сінані, а також засновник і пілот нової команди Smart Racing – Микола Сушко, який виступає в GT Open.

Таким чином, перший етап нинішнього Чемпіонату України з кільцевих гонок встановив свого роду антирекорд, раніше не бачений на цьому рівні кільцевих гонок – лише 12 стартерів! Проте, якісно пелотон 1-го етапу UTC-2020 серйозно відрізнявся від гонок кубкового рівня. Більш того, інтриги і «сюжетних поворотів» цього дня на трасі виявилося достатньо. Як завжди – про все по порядку.

Не зовсім передбачувано …

Як й передбачалося, головним магнітом уваги був середній із трьох заліків Чемпіонату України з кільцевих гонок – GT Open. Головною «бойовою одиницею» тут є Ford Fiesta, яких цього разу зібралося п’ятеро. Але, головне – на старт вийшли два багаторазових Чемпіона України – Ігор Скуз і Андрій Євтушенко, плюс серйозно налаштований на боротьбу Володимир Дрогомирецький, який почав виступати на «Фієста» лише рік тому.

До них «приєдналися» Олег Скуз, а також Андрій Товба, що повернувся в стрій після пари пропущених сезонів.

Потрібно відзначити, що з цього року в GT Open була введена моно-гума виробництва Maxxis, що має додатково вирівняти шанси всіх учасників цього заліку.

Але тут також слід зробити застереження, що деякі з пілотів, як, наприклад, Ігор Скуз і Дрогомирецький напередодні сезону встигли протестувати на новій «гумі». У той же час двигун «Фієсти» Андрія Євтушенка після ребілда був готовий тільки буквально за пару днів до гонки. Так що діючий Чемпіон України цього заліку вперше «взувся» в Maxxis тільки на самій гонці.

Більш того, за найбільш банальних міркувань економії, на вільному тренуванні Андрій їхав на старій гумі і таким був не тільки він один.

Цього разу за класами було проведено всього по одному тренуванню і в GT Open найкращий час очікувано показав Ігор Скуз. Причому при його 1 хв 28,099 з фаворит випередив більш ніж на три секунди Євтушенко і Дрогомирецького.

Однак тренувальний час ні на що не впливає, та й як вже було сказано – багато хто їхав на «вільній» або змішаній гумі. Коли прийшов час кваліфікації тут, причому досить несподівано для більшості, все повністю змінюється.

Спочатку Ігор встановлює перший орієнтир – 1 хв 28,406 с. Однак через пару хвилин його перевершує, причому досить серйозно, Дрогомирецький. За ним залишаються 1 хв 27,432 с.

Скуз відповідає, і хоча він покращує свій час, все ще на 0,6 секунди повільніше суперника! Після регулювання тиску в шинах Ігор знову виїжджає на трасу і проходить кілька «летючих» кіл, але кращий з них виявляється на 0,1 секунду повільнішим його власного найшвидшого.

Євтушенко ж, вперше для себе виїхавши на новій гумі, витратив чимало кваліфікаційного часу на пошук налаштувань і буквально не встиг показати гідний час – його випередив фінішний прапор …

Кращими для Андрія стали 1 хв 28,687 с, які означали 1,2 секунди відставання від поула, в результаті заробленого Дрогомирецьким. Другому результату Ігоря Скузу Євтушенко поступився 0,6 секунди, який в свою чергу «відстав» від поула на аналогічні 0,6 секунди.

Але, як відомо, щоб перемогти в гонці – спочатку в ній потрібно фінішувати. А саме з цим в цей жаркий день у багатьох, а точніше їхньої техніки, виникли проблеми!

… і абсолютно несподівана розв’язка!

Як потім він сам зізнався, Дрогомирецький проспав старт, чим не забув скористатися Скуз.

Ігор не тільки виходить у лідери, а й тут же з перших метрів починає відриватися від своїх суперників. Дрогомирецький йшов другим, тоді як Євтушенко не міг наблизитися до нього. Здавалося, що все так q закінчиться. Але не тут то було!

На 8-му колі двигун «Фієсти» Скуза несподівано починає «строчити» і Ігор не тільки пропускає своїх суперників, але колом по тому й зовсім сходить. Але це виявилося тільки першим «сюжетним поворотом» у цій гонці!

Буквально на тому ж колі, коли сходить Скуз, несподівано сповільнюється і Дрогомирецький, якого без будь-якого опору проходить Євтушенко!

Як пізніше з’ясувалося, після 4-го кола на «Фієсті» Володимира злетів ремінь, що приводить в рух «помпу» і з цього моменту Дрогомирецький їхав до тих пір, поки температура двигуна не почала зашкалювати.

Пілот й засновник команди «Київ-Південь» не став чекати, поки оновлене «серце» його «Фієсти» вибухне і незабаром звертає на піт-стоп. Проте, за пару кіл до фінішу він повертається на трасу і завершує гонку «на аварійці».

Тим самим, Дрогомирецький пройшов 13 з 17 кіл гонки, з лишком вклавшись в необхідні для заліку 60% дистанції, що означало залікові бали. (Тут потрібно зробити застереження, що ще до старту через спеку, Директор гонки вирішив дещо скоротити дистанцію з 20 до 17 кіл). У той же час Ігор Скуз це не вдалося, що не могло не сказати на командному заліку, про який нижче.

Честь гоночної сім’ї Скуз, так само як і їхньої команди Master Kart Racing team зміг захистити його старший брат Олег. Саме він фінішував другим, причому майже на задньому бампері у переможця Євтушенко!

Знову, як потім з’ясувалося, після всього декількох кіл на машині Євтушенко почали «закипати» амортизатори і до кінця гонки він їхав «як на табуретці».

Ще кілька кіл й Олег Скуз швидше за все зміг би нав’язати боротьбу новому лідеру. Але, як говориться, – спорт не знає умовного способу …

З урахуванням того, що Андрій Товба через відмову техніки зійшов буквально на другому колі гонки, реально фінішерів у GT Open виявилося всього троє.

Не дивлячись на всі проблеми, на третю сходинку подіуму 1-го етапу Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC в заліку зміг піднятися Дрогомирецький, тим самим, заробивши такі важливі очки не тільки для себе, але й своєї команди …

При цьому найкращий час в гонці залишився все ж за Ігорем Скуз – 1 хв 28,347 с, який випередив за цим показником на 0,3 секунди Дрогомирецького і на пів секунди Євтушенко.

Однак бонусний бал за рекордне коло стало єдиним, який зміг заробити 5-разовий чемпіон України – така ціна чергової підступної відмови техніки …

Без боротьби за перемогу попереду …

У двох інших заліках боротьби за перемогу не вийшло, хоча в голові пелотону вона й прогнозувалась. На жаль, найпотужніший залік Чемпіонату України з кільцевих гонок Super Touring цього разу нарахував лише двох учасників. Ними виявилися Олег Сокірба з Костянтином Гуцулом, які вже почали на кубковій гонці свого роду спортивне протистояння.

На ранковому тренуванні саме Костянтин, який виступає на Honda S2000, показує найкращий час – 1 хв 25,952 с. Олег поступається йому більше двох секунд, проте в кваліфікації часи ущільнюються.

Костянтин на розпеченому літнім сонцем асфальті кілька «сповільнюється» в порівнянні з ранковим часом – 1 хв 26,968 с, але як і раніше залишається найшвидшим в класі, та й в усьому пелотоні.

Причому Костянтин був настільки впевнений в своїх силах, що пройшов всього одне «летюче» коло!

Сокірба ж атакував повороти «Чайки» протягом декількох кіл, проте так й не зміг перевершити час свого єдиного суперника, поступившись йому в підсумку 0,535 секунди.

При цьому не можна не сказати, що команда Олега весь ранок «боролася» з налаштуваннями двигуна його «бумера» і, судячи з усього, «гремлінів» так й не вдалося виловити.

Вже зі старту Гуцул пішов у відрив і, як то кажуть, був таким.

Олег фінішував другим, але майже в 30 секундах позаду від свого візаві.

Різниця в швидкості з точки зору кращого кола виявилася досить показовою. Найшвидшим колом Гуцула стали 1 хв 23,899 с, що виявилося майже на три секунди швидше його ж часу поула!

Зі своєї «баварки» Сокірба зміг вичавити тільки 1 хв 24,860 с. І хоча тим самим він теж поліпшив свій кваліфікаційний час, в гонці за цим показником він поступився одну секунду супернику …

Після непростої спекотної (в самому прямому сенсі цього слова) гонки обидва суперники, хоча і не зійшлися в прямій спортивній дуелі, були відверто виснажені, при цьому висловлюючи виключно шанобливе, якщо не сказати – дружнє ставлення один до одного …

Не вийшло боротьби за перемогу і в наймолодшому на сьогодні заліку UTC – «Турінг».

… і «ззаду» теж

Як й GT Оpen, «Турінг» зібрав усього п’ять учасників. Однак на відміну від «старшого» класу, цього дня тут був один єдиний в прямому сенсі слова незаперечний фаворит – Вадим Конончук.

Судячи з усього, пілот «Київ-Південь» йде, причому більш ніж впевнено, до свого четвертого чемпіонського титулу, та ще й поспіль!

Чи не для кого не стало сюрпризом, що Конончук не тільки виявився найшвидшим на тренуванні, показавши 1 хв 33,586 с і випередивши майже на дві секунди найближчого з однокласників, але й в кваліфікації.

Причому, проїхавши лише пару «летючих» кіл, явно впевнений в своїх силах, Вадим з’їхав на піт-лейн, сховавши свою «Калину» в тінь навісу! … Його час поула склав 1 хв 33,700 с.

На розпеченому полудневому асфальті в порівнянні з ранковим тренуванням швидкість дещо впала й в цьому класі. Але й цього разу ніхто з суперників не зміг і близько підібратися до показників діючого та 3-кратного Чемпіона України цього заліку – найближчого з них Конончук випередив на 1,2 секунди …

Не важко здогадатися, що й в гонці Вадим виявився поза конкуренцією.

Хоча, як і його напарник по команді «Київ-Південь», Конончук проґавив старт, опинившись мало не третім, вже до першого повороту він був першим! Далі для фаворита справа полягала лише «в техніці», причому в прямому сенсі слова.

І, усвідомлюючи панування спеки, завдяки відсутності реальної загрози, після пари швидких кіл, всю гонку Конончук, що називається, – контролював ситуацію. Він пройшов більше половини кіл на одну, а то й півтори секунди повільніше свого ж найкращого часу – 1 хв 34,700 с, які Вадим показав на другому колі гонки …

Також впевнено, як й переможець, гонку провів інший діючий Чемпіон України – в даному випадку вже скасованого підзаліку «У-1600», – Вадим Євтушенко.

Не можна забувати, що з урахуванням анулювання наприкінці минулого року результатів відразу декількох пілотів, Вадим також є віце-чемпіоном і заліку «Турінг».

Але, в даному випадку куди важливіше те, що на 1-му етапі Євтушенко йшов тим же «шляхом», що і його молодший брат Андрій.

У заліку «Турінг» з цього року була введена нова моногума. Багато років її роль виконувала «іноземна» Nokian, проте з нинішнього сезону організатор Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC зміг знайти підтримку у національного виробника – «Росава».

Однак, якщо той же Конончук у передсезонні виконував роль тестера для нової моногуми й зміг неабияк «накататися» на «Росаві», то Вадим Євтушенко вперше виїхав на ній тільки на цих перегонах, без єдиних тестів. Причина тому банальна.

Як і у випадку з «Фієста» його брата, «вісімка» Вадима була готова до виїзду тільки в п’ятницю.

Тим не менш, це не завадило Євтушенко стати другим у всіх протоколах цього дня, включаючи кваліфікацію ну й саму гонку.

Пішовши в гонку другим, і мало не випередивши Конончука зі старту, на перших колах Вадим Євтушенко намагався нагнати лідера, причому часом відчайдушно дріфтуючи в деяких із поворотів!

Однак незабаром він усвідомив примарність цих зусиль, а також повна відсутність суперників в дзеркалах заднього виду, після чого Євтушенко розсудливо «скинув» швидкість.

При цьому за чистою швидкістю Вадим поступився своєму тезці всього 0,376 секунди, на фініші серйозно випередивши всіх інших учасників заліку «Турінг» …

Проте позаду двох Вадимів у «Турінгу» розгорталася дуель цього дня, тим більше інтригуюча, що вона велася не просто між напарниками по команді, а ще й друзями в реальному житті!

Дуель дня!

Як певна компенсація за в цілому досить прісну гонку, стала якраз боротьба Павла Мар’яненка з Антоном Поляничко. Причому вона почалася з самого ранку!

Хоча на тренуванні вони обидва серйозно, більше двох секунд, поступалися кращому часу їхнього заліку, саму цю пару розділили всього чотири десяті – Антон попереду. На кваліфікації картина повторилася.

Поляничко показав третій час у «Турінгу», поступившись 1,8 секунди поулу.

При цьому Павло опинився всього на 0,182 секунди повільніше! Було очевидно, що в цій парі щось назріває, і так воно й вийшло!

Хоча Антон із Павлом й відстали від двох лідерів, відстань між ними рідко перевищувала пару-трійку корпусів машини.

Мар’яненко знаходився позаду, але навіть візуально було видно, що обидва пілоти йдуть на межі. Більш того, часом здавалося, що градус їхньої боротьби починає зашкалювати і між ними ось-ось і станеться контакт! Але ж мова йшла не тільки про напарників, а ще й багаторічних приятелів у повсякденному житті!

На середині дистанції Павло приступає до серйозного пресингу, неодноразово пробуючи атакувати свого суперника-приятеля в досить несподіваному місці – на вході в другу «вухо» «Чайки».

(Дивитися потрібно на швидкості Х2 через «сповільненість» вихідного відео).

Після декількох проб й в інших поворотах, оборона Поляничко все ж падає перед напором Мар’яненка.

Павлу набагато краще вдається вихід з останнього повороту круга, і він випереджає Поляничко вже на стартовій прямій, остаточно завершивши маневр в більш звичному місці – на гальмуванні перед першим «вухом».

(Аналогічно – дивитися в прискореному вигляді))))

Після цього Павло пішов у відрив, тим самим, в результаті піднявшись на третю сходинку подіуму «Турінг», склавши на ньому компанію двом Вадимам.

З точки зору кращого часу в гонці Мар’яненко поступився Конончуку більше секунди, при цьому випередивши за цим показником Поляничко на 0,3 секунди.

П’ятим і останнім в цьому класі фінішував Микита Анпілогов, який зовсім недавно прийшов у кільцеві гонки і поступово набирається досвіду …

Неймовірний день народження команди!

Найцікавіше, що за наявності лише 12 пілотів на старті 1-го етапу Чемпіонату України з кільцевих гонок, тут заявилося одразу чотири команди!

При цьому цей день став народженням, принаймні, юридично для абсолютно нового колектива – Yevtushenko Motorsport.

Зрозуміло, що це прізвище не сходить з кільцевих проколів ось уже 10 років, а Андрій Євтушенко за цей час зміг завоювати чотири чемпіонські титули в трьох різних заліках, включаючи пару за кермом «Фієсти».

Більш того, минулого року два брати одночасно стали Чемпіонами України! …

Однак офіційно їхня команда була заявлена вперше та ініціатором цього, як й власне приходу його дітей в автоспорт, став їхній батько – Дмитро Євтушенко.

Як й багато інших з його покоління, він виріс «разом» з «Чайкою», проте самому Дмитру так ніколи й не довелось вийти на старт гонки. Причому кілька років тому, вже в поважному віці, Євтушенко-старший збирався це все ж зробити, проте дебют так і не відбувся через серйозний перелам ноги перед самим початком сезону! … Тим не менш, Дмитро передав любов до автоспорту двом своїм синам.

Цікаво, що спочатку кілька років Вадим виступав виключно в ролі механіка для свого молодшого брата. Тепер же вони протягом змагань в прямому сенсі слова міняються ролями, допомагаючи один одному всіма можливими способами. Наприклад, саме Андрій на кваліфікації міряв тиск у шинах «вісімки» свого брата …

І, на радість глави цієї тепер уже гоночної сім’ї, завдяки перемозі і другому місцю його синів, саме Yevtushenko Motorsport очолила командний подіум 1-го етапу UTC! І це можна сказати, в самому прямому сенсі слова в свій офіційний, принаймні, юридично, командний день народження!

При цьому не можна не сказати, що ті ж самі 35 балів заробила чинна чемпіонка – «Київ-Південь»! Крім 32 очок за призові місця двох «південців», ще три бонусних бали були зароблені ними за відразу два поул-позішена (!), Плюс один бал за найшвидше коло в гонці у Конончука.

Проте, з урахуванням більш високого призового місця в активі новонародженої команди Yevtushenko Motorsport, саме вона на чолі з її в прямому сенсі слова батьком-засновником, очолила командний подіум 1-го етапу Чемпіонату України з кільцевих гонок.

Третьою з 22 очками стала Smart Racing, у відсутності Миколи Сушко і Кирила Ярмоли за яку в цей раз виступали Мар’яненко, Поляничко і Анпілогов …

Ну а багаторазова чемпіонка і на сьогодні найстаріша з діючих команд, причому, судячи з усього – у всьому українському автоспорті (!), – «Майстер Карт рейсинг» виявилася поза подіумом. В її активі було 15 очок за 2-е місце Олега Скуза плюс один бонусний бал за найшвидше коло в гонці для Ігоря – така виявилася ціна сходу лідера цієї команди …

Цікаво, що цього ж дня зовсім ще юна дочка Олега, що робить свої перші кроки в картингу в класі «Мікро», зайняла 1-е місце в Полтаві на Кубку України з картингу! …

P.S.

Не можна не відзначити, що всі подіуми 1-го етапу UTC супроводжувалися завжди видовищним і емоційним душем із шампанського, а переможцям і призерам, йдучи з подіуму, не вистачало рук!

Всі вони крім стильних кубків отримали відразу кілька подарункових наборів від партнерів UTC – мережі клінік Viva і Eau Thermale Avene. Товари цього французького бренду косметики по догляду за шкірою будуть як не до речі в запанувала літню спеку.

Призери заліку GT Оpen також отримали пам’ятні подарунки від Maxxis – виробника моно-гуми в їхньому класі.

Що ж, хоча 1-й етап UTC виявився нечисленним і не був переповнений очної боротьбою на трасі, тим не менш, він не розчарував несподіваними поворотами в самій гонці і її непередбачуваними результатами, особливо в класі GT Open.

Залишається сподіватися, що пандемія не погіршиться й українські пілоти не тільки повернуться додому, але й вийдуть на старт 2-го етапу, який в свою чергу пройде в заплановану дату – менш ніж через місяць. Слідкуйте за нашими анонсами …

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Денис Сергієнко і автора


Додати свій коментар















Pin It on Pinterest