Чемпіонат України з кільцевих гонок UTC: Боротьба на всіх трьох рівнях! (Частина 1)

Автор: В'ячеслав Щербина | 15 Вер, 2020

Другий етап Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC, що відбувся минулої неділі на Автодромі «Чайка», відзначився боротьбою, причому в усі трьох заліках!

Нагадаємо, що хоча на сьогодні в рамках Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC один етап становить всього одна-єдина гонка, в реалії кожного разу в ній розігруються відразу три комплекти нагород. Боротьба ведеться в заліках Super Touring, GT Open і Touring.

Перший з них найпотужніший, де практично немає обмежень з точки зору технічного доопрацювання техніки.

Два інших зарезервовані для 1,6-літрових машин, де в GT Оpen пілоти виступають на відносно потужних Ford Fiesta, тоді як у «Турінг» їдуть автомобілі сімейства «ВАЗ», які втім теж мають серйозні доопрацювання в порівнянні з їхніми серійними «донорами».

На відміну від 1-го етапу Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC, цього разу всі три класи виявилися не тільки досить заповнені кількісно, але й наповнені протистояннями всередині них.

Нехай вони не завжди розгорталися за вершину подіуму, тим не менш, глядачам на трибунах цього дня не довелось нудьгувати. Як завжди, про все по порядку.

Полку прибуло

Якщо пелотон 1-го етапу Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC нарахував всього 12 учасників, то цього разу на старті були півтора десятка машин. Більш того, тут додалося пара потужних автомобілів. Так Костянтин Гуцул пересів на свою «бойову» Honda S2000 з потужністю під 400 к.с., на якій він раніше виступав виключно в рамках європейських змагань.

Більш того, у його японки в українському «кільці» з’явилася сестра, якою управляє новачок Олексій Бабенко.

Для нього недільна гонка стала всього другої в житті, тоді як дебют Олексія відбувся напередодні, в рамках 4-го етапу Кубка України з кільцевих гонок, де він відразу став другим, тоді як перемогу святкував Гуцул.

У суботу на BMW Олега Сокирби «розвалилося» зчеплення і необхідний агрегат був доставлений з Харкова тільки під ранок!

Проте, механіки Filin Motorsport, які готують цього «баварця», впоралися із завданням і Олег був знову в строю, готовий кинути виклик представникам Honda Mafia.

З урахуванням того, що «стара» S2000 Гуцула, на якій в суботу «намагався» їхати Владислав Сінані, судячи з усього, зламалася «капітально», останнім учасником «Супер Туринга» як і напередодні став ще один дебютант – 13-річний (! ) Андрій Скок, який виступав на куди скромнішій 1,4-літровій «Калині».

У заліку GT Open зібралося шестеро учасників, де до стартерів на 1-му етапі UTC Володимира Дрогомирецького, Андрія Євтушенко, Ігорю і Олегу Скузів приєднався і Микола Сушко на своїй звичній матово-чорної «Фієсті».

Плюс в їхньому заліку виїхав ще один новачок – Максим Баклушин, таким чином, довівши рахунок дебютантів на цій гонці до трьох!

Цікаво, що гонщик із Хмельницького виступав на «вісімці», але з більш серйозно допрацьованим двигуном, ніж дозволено в заліку «Турінг» – розподільчі вали з великим підйомом клапана й ресивер.

І, що важливо, Баклушин, як й має бути у GT Open, виступав на моногумі, передбаченій регламентом цього заліку.

Проте, тут потрібно розуміти, що навіть за таких доробок двигуна «вісімки» й на «сліках» – Максим не міг би скласти реальну конкуренцію пілотам куди більш енергоозброєних «Фіест» …

Що до заліку «Турінг», то і в ньому з’явився аж ніяк не новачок Олексій Дьяченко, який щоправда не виступав досить тривалий період. Плюс й в цьому заліку відбулася зміна техніки.

Так намагався Владислав Сінані, що напередодні намагався їхати на «Хонді», яка вийшла з ладу, не дійшовши до гонки, пересів на «Калину» свого товариша Сергія Бєляєва.

Сам же Сергій після своєї перемоги напередодні на 4-му етапі Кубка України вирішив «взяти вихідний» від гонок. (Після бурхливого святкування напередодні?))) І, як вже було сказано, у всіх трьох заліках розвернулися і своя інтрига і баталії на трасі.

Серед пілотів заряджених «монстрів»

Природно, принаймні спочатку, найбільше уваги глядачів було прикуто до найпотужніших автомобілів на трасі – чого тільки вартий звук, які видають заряджені «Хонди», особливо Гуцула, і «БМВ» Сокирби.

Уже з першого тренування, як й напередодні, Костянтин почав «розставляти акценти», показавши 1 хв 21,279 с.

Цікаво, але вранці Сокирба поступився Гуцулу більше 4 секунд, а Олексій Бабенко і зовсім більше п’яти! При цьому не можна не сказати, що Костянтин «їхав як по рейках» й в один момент вранці його навіть розвернуло.

У кваліфікації Гуцул підтверджує свою швидкість – 1 хв 21,764 с, а ось його суперники прискорюються.

Бабенко скидає зі свого ранкового показника відразу кілька секунд і проходить коло за 1 хв 23,682 с й тепер поступається лідеру «Супер Туринга» трохи менше двох секунд.

У свою чергу Олексій випереджає майже на секунду «БМВ» Сокирби, для якого кращими на кваліфікації стали 1 хв 24,55 с.

При цьому обидва суперники Костянтина протягом кваліфікації намагалися прискоритися, проходячи як мінімум по парі серій «швидких» кіл.

Однак не один, ні другий так й не змогли перевищити свої ж кращі часи, хоча обидва були дуже близькі до цього – на своєму останньому «летучому» колі Бабенко поступився самому собі лише 0,096 секунди, а Сокирба і зовсім – 0,036! …

Але, як і на 4-му етапі Кубка України напередодні, гонка для Гуцула пішла не зовсім «за планом».

Його червона «Хонда», чий колір дуже нагадував той, в який цього ж вікенду були пофарбовані боліди «Формули 1» Ferrari до їхньої ювілейної 1000-й гонці, з погаслими вогнями стартового світлофора знов не зривається з місця!

Поки Костянтин розбирався, на яку педаль тиснути, (жарт, якщо що)))), стартову пряму пліч-о-пліч проходять Бабенко з Сокирбою. Верх бере пілот «баварця», тим самим разом виходячи з третього місця на перше. Однак його лідерство виявилося короткочасним.

За перемогу, але, на жаль – недовго

На відміну від суботнього старту, цього разу «Хонда» Гуцула не заглухла, і вже в другому повороті гонки він не тільки наздоганяє другого Бабенко, але і випереджає його відразу. Костянтин не відкладає надовго боротьбу за лідерство і тут же приступає до атак на свого головного візаві.

На жаль, але цього разу чергова дуель Гуцул-Сокирба, якими були прикрашені майже всі кільцеві гонки цього сезону, виявилася не тривалою.

Олег зміг протриматися в лідерах тільки пару кіл.

Без видимих зусиль прямо на прямий (пардон за цю тавтологію))) Гуцул по зовнішньому радіусу випереджає суперника, встигнувши перебудуватися перед ним задовго до повороту! …

Після цього Костянтин поступово, але впевнено йде у відрив до своєї чергової перемоги.

Власне, якщо не брати до уваги того, що лідерам «Супер Туринга» довелося багаторазово обганяти на коло «молодшокласників», на цьому «екшн» в цьому заліку закінчився.

Гуцул очолив його подіум, на якому компанію йому склали Сокирба з Бабенко.

Цікаво, що напередодні на нагородженні в рамках Кубка України всі без винятку призери вирішили «заощадити» шампанське і не стали його розбризкувати, чим явно засмутили глядачів.

Цього ж разу вони порадували й самих себе й вболівальників, яких на відміну від суботи зібралося куди більше, традиційної церемонією святкування з душем із шампанського.

Можливо, тому сприяла сама атмосфера зі звично для UTC спеціально встановленим для нагородження подіумом й цінними подарунками від спонсорів? …

Кращий час у гонці передбачувано залишився за Гуцулом – 1 хв 23,728 с.

При цьому з точки зору чистої швидкості Сокирба впритул наблизився до суперника, поступившись йому за цим показником лише 0,5 секунди.

Кращий час Бабенко теж виявився близько до лідера – тільки на 1,3 секунди гірше. Але тут не можна забувати, що якщо не брати до уваги Тайм-аттак, для Олексія це була всього друга гонка в житті!

Природно скласти конкуренцію «зарядженим монстрам», тим більше на 1,4-літровій «Калині» апріорі неможливо, тому Андрій Скок замкнув ряди заліку «Супер Турінга», ставши першим поза подіумом, а й одночасно останнім.

Якщо в найпотужнішому заліку яскравої боротьби не вийшло, то вона розгорталася позаду них, причому в обох заліках!

Якщо потрібно, то почекаємо!

При наявності як мінімум трьох приблизно рівних за швидкістю пілотів, в GT Open очікувалася найбільша інтрига і вона дійсно вийшла! На тренуванні кращий час залишається за Дрогомирецьким – 1 хв 27,546 с, причому Ігор Скуз поступається йому секунду, а Андрій Євтушенко і зовсім більше двох.

Здавалося б, то було тільки тренування і його результати ні на що не впливають.

Так воно й є, але в кваліфікації Володимир підтверджує свої наміри на лідерство, показуючи відразу 1 хв 26,601 с. Причому для Дрогомирецького це коло став єдиним «летючим» в кваліфікації і тому були причини, про що трохи нижче.

В цей же час Ігор Скуз встановлює свій найкращий результат, але він вимірюється тільки 1 хв 28,239 с.

Зрозуміло, що такий час не влаштовував 5-кратного Чемпіона України й після першої серії з трьох швидких кіл він відправляється на другу спробу.

Як він не старався, пройшовши ще пару швидких кіл, Ігор тільки поступається самому собі одну «десятку».

А тим часом, його самого випереджає Євтушенко, який вже на своїй першій серії з швидких кіл показує 1 хв 28,146 с, після чого «під завісу» кваліфікації прискорюється і проходить коло за 1 хв 27,677 с.

До речі, Андрій став єдиним із лідерів, хто зміг «додати» під кінець і тут же … відправився в бокси ремонтувати машину!

Як з’ясувалося, у нього «полетів» кермовий тягель, тоді як на «Фієста» Дрогомирецького злітає приводний ремінь, через що він закінчив кваліфікацію достроково.

Благо, в Чемпіонаті України з кільцевих гонок передбачена велика перерва між кваліфікацією і гонкою.

Більш того, Ігор Скуз, який є не тільки пілотом, а й організатором UTC, запевнив своїх суперників, що якщо їм знадобиться додатковий час для ремонту, старт буде відкладено! Вигравати в такій ситуації не в правилах цього пілота …

На щастя механіки обох команд впоралися – вірніше головною проблемою, особливо у випадку з машиною Дрогомирецького, було знайти відповідні запчастини, на що пішла левова частка часу.

У підсумку все пройшло за розкладом – урочиста церемонія відкриття розпочалася рівно о 14.00, а старт гонки був за пів години.

І тут глядачі знову, як і протягом майже всього минулого сезону, стали свідками дуелі двох багаторазових Чемпіонів України Андрія Євтушенко з Ігорем Скузом. Правда, цього разу вона велася зовсім не за перше місце.

Чергова чемпіонська дуель

На 2-му етапі UTC Володимир Дрогомирецький, що називається, не залишив шансу суперникам. Лише на початку гонки його лідерство знаходилося під питанням, коли на прямий на початку другого кола Володимира намагалися обігнати, причому одночасно обидва суперники!

Більш того, на один момент Євтушенко вже майже вдалося випередити Дрогомирецького, але в першому повороті Володимир повертає собі лідируючу позицію, після чого залишає двох багаторазових Чемпіонів України розбиратися між собою.

А їхня дуель знову виявилась по-справжньому чемпіонською – і яскравою, і напруженою, але, що набагато важливіше – по-спортивному чистою.

Спочатку Євтушенко йшов попереду, проте незабаром Ігор проходить його в «картинговому повороті» і виходить на друге місце. І це був тільки початок!

Протягом декількох кіл «Фієста» №6 буквально висіла на задньому бампері машини суперника, який майстерно наглухо закривав внутрішню траєкторію.

Пару раз, як би натякаючи своєму візаві, що він швидше, Євтушенко підштовхує його на виході з другого повороту бампер у бампер!

У цих умовах Андрію нічого не залишалося, як пробувати випередити суперника по зовнішньому радіусу.

Однак цей маневр міг би привести до успіху лише за великої переваги в швидкості у атакуючої сторони, а такого в даному випадку не спостерігалося.

Проте, постійний пресинг все ж позначився, і на радість глядачів, прямо перед досить заповненими цього дня трибунами, Євтушенко вдається випередити Ігоря Скуза.

Після цього Андрій пішов у відрив, фінішувавши другим, в 7 секундах від переможця і практично з таким же відривом від свого головного суперника.

З точки зору кращого кола в гонці Дрогомирецький також не залишив шансу суперникам – 1 хв 27,655 с.

При цьому другий час встановив Ігор Скуз, але він виявився більш ніж на пів секунди повільнішим.

За цим показником Євтушенко поступився своєму візаві, але все 0,130 секунди.

Проте, дані цифри не більше ніж статистика й ні на що не впливають, тому що бонусний бал отримує тільки пілот із рекордним часом у гонці. Цього разу ним став Дрогомирецький, який з урахуванням поула, заробив можливий максимум в 22 очка.

Своєму напарникові та одночасно засновнику команди «Київ-Південь» вторив й Вадим Конончук в «Турінгу».

Але про боротьбу в цьому заліку й особливо про дуель, яка там розгорнулася за друге місце, так само як й про протистояння позаду лідерів GT Open, а також про результати в командному заліку, які в певній мірі виявилися інтригуючими, ми розповімо в другій частині нашої розповіді про 2-й етап Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC.

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Вадим Чайковський і автора


Додати свій коментар













Pin It on Pinterest