Чемпіонат України з кільцевих гонок UTC: Розв’язка гідна «Голлівуду»

Автор: Редакція | 02 Жов, 2020

Два заключних етапи Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC прийняла тимчасова траса в Одесі, яка стала ареною неймовірною за своїм драматизмом розв’язки долі титулу класу GT Open.

У двох інших заліках теж не обійшлося без своєї інтриги і «екшену». Хоча частина українських кільцевиків залишилася в Києві, де в суботу відбувся Фінал Кубка України з кільцевих гонок, 3-й етап UTC зібрав найбільшу кількість машин на старті цього року – 16.

Не в останню чергу тому посприяв чималий «десант» з боку приймаючої сторони. Наприклад, цього разу залік Super Touring складався виключно з одеситів.

У суботу серед них переміг Ігор Балазюк, який виступав на «зарядженій» Honda S2000.

У неділю Ігор не виїхав, тоді як найкращим цього дня став Валентин Грушевий на своїй «бувалій» Toyota Corolla, що багато років стартує в ралі.

Проте вся увага була прикута не до «Супер Турінгу», а пілотів із GT Open, які виступали на Ford Fiesta-х. Тим більше, що обидва дня вони впевнено випереджали «старшокласників».

І саме в цьому заліку розгорталася найбільша інтрига, причому не тільки цього сезону, а скоріше відразу двох останніх років!

Минулого року Чемпіоном України в GT Open став Андрій Євтушенко, довівши рахунок своїх титулів до чотирьох. Тим самим, він впритул наблизився до свого візаві – 5-кратного Чемпіона України Ігоря Скуза.

Однак зовсім нещодавно в цьому заліку з’явився новий «гравець» – Володимир Дрогомирецький, який  прийшов до автоспорт три роки тому.

Для засновника команди «Київ-Південь» нинішній сезон став третім повним, проте, він вже встиг кілька разів перемогти, включаючи 2-й етап.

Завдяки цьому Дрогомирецький приїхав до Одеси з тими ж 35 балами, що й були на рахунку Євтушенко, тоді як Скуз знаходився в ролі наздоганяючого.

Тим не менше, з урахуванням підвищуючого коефіцієнта 1,5 на Фіналі UTC, за два одеських етапи пілот міг заробити 55 очок і титул міг завоювати будь-який з них!

Поул в суботу забирає Дрогомирецький, випереджаючи лише на 0,247 секунди Ігоря, тоді як його самого з Євтушенко і зовсім розділили примарні 0,026 секунди!

Старт краще вдається Скузу, після чого вони з Дрогомирецьким проходять пару поворотів буквально пліч-о-пліч! На жаль, але уникнути контакту їм не вдалося.

Він призводить до пошкодження передньої підвіски на машині Дрогомирецького, зіткнення з якою лише дивом уникає Євтушенко, який перебував в першому «глядацькому ряду».

Задня підвіска Скуза при цьому теж отримала пошкодження, але не настільки летальні.

Більш того, Ігорю вдається піти у відрив, попутно встановлюючи кращий час в гонці, за що нараховувався бонусний бал.

Коли здавалося, що перемога вже в кишені, всього за півтора кола до фінішу з під капота «Фієсти» Скуза починає з’являтися зрадницький сизий дим!

За два повороти до фінішу Ігоря, що йде вже на трьох циліндрах, проходить його головний суперник, а на виході з останнього повороту всієї гонки двигун остаточно відмовляє!

Те, що сталося далі трапляється вкрай рідко в світовому автоспорті, не кажучи вже про український.

Скуз встигає перейти на нейтральну передачу і власноруч штовхає свою машину через фінішну лінію, тим самим стаючи другим!

Так, Олег Скуз зупинився перед фінішем і не став обганяти свого молодшого брата.

Тим не менше, все залишилося в рамках правил – жодної сторонньої допомоги пілоту надано не було, тому Ігор зміг насолодився більш ніж заслуженим душем із шампанського на подіумі. Однак радість була недовгою.

По-перше, – летальний вердикт механіків для двигуна і завершення боротьби за титул. По-друге, – вельми емоційний «розбір польотів» із потерпілим в тому зіткненні Дрогомирецьким у якого виникло чимало претензій до суперника. Благо, до бійки не дійшло.

Більш того, коли пристрасті вляглися, Ігор Скуз віддав своєму суперникові необхідні амортизатори і вузли передньої підвіски, без яких виступ Дрогомирецького на цьому теж закінчився б!

Тим часом, Євтушенко успадкував перемогу й вийшов у одноосібні лідери, однак це не означало гарантованого титулу – навпаки!

Підсумки Чемпіонату України підводяться не по сумі зароблених за сезон очок, а по «результату», що вираховується за формулою «4-1» з відкиданням одного гіршого показника.

Це означало, що хоча тепер суми Євтушенко і Дрогомирецького налічували 55 і 36 очок відповідно, їхні «результати» становили 40 і 35, де у Євтушенко відкидалося одне друге місце, яке було його гіршим результатом цьогоріч!

У разі перемоги Дрогомирецького на Фіналі UTC, Євтушенко потрібно було фінішувати другим і заробити три бонусних бали за поул і найшвидше коло. У такому випадку їх розділили б всього пів очка – Андрій попереду.

Однак Дрогомирецький був явно налаштований рішучіше своїх суперників.

Спочатку він бере поул під недільним палючим сонцем, випереджаючи Євтушенко майже на пів секунди, а потім перемагає і в гонці, забираючи «попутно» бонус за краще коло.

Причому з точки зору цього показника Андрій, що фінішував другим, поступився Дрогомирецькому менше 0,1 секунди! Однак титул був упущений.

Всього на свій третій рік виступів не тільки в кільці, але й в автоспорті в цілому Володимир Дрогомирецький стає Чемпіоном України!

При цьому не можна не відзначити, що підсумкова сума Євтушенко виявилася більше – 77,5 балів проти 69. Проте за вирахуванням гіршого їхні підсумкові «результати» склали 68 проти 62,5, тепер уже на користь Дрогомирецького.

Тут варто пояснити, що така система нарахування очок протягом багатьох років використовувалася і в «Формулі-1», і до цього дня застосовуватися не тільки в українському автоспорті …

З невдачею його брата, третім в GT Open рік закінчив Олег Скуз.

При цьому Ігор Скуз опинився лише 5-м, пропустивши вперед себе дебютанта Максима Баклушина, що виступав в тому заліку на «вісімці» …

В Touring-у такого драматизму не було відзначено, однак й тут його лідеру Вадиму Конончуку довелося обидва дні поборотися.

Напарник Дрогомирецького по команді «Київ-Південь», незмінно брав поул з вражаючою перевагою над найближчим в дві і навіть три секунди!

Однак обидва дня гідну конкуренцію Конончук становив Віталій Телятников, котрий повернувся після тривалої перерви в гонки.

Більш того, на 4-му етапі в їхню боротьбу втрутився й Вадим Євтушенко, який після двох етапів зберігав математичні шанси на титул.

У неділю це тріо, плюс Сергій Бородін, подарували глядачам чимало боротьби і обгонів.

Проте, обидва дні верх брав Конончук, з чотирма перемогами «в суху» ставши Чемпіоном України заліку «Турінг» вчетверте, причому поспіль!

У суботу другим і третім на подіумі розташувалися Телятников і Євтушенко. У неділю ж після сходу Віталія наприкінці гонки, другим став Бородін, а третім знову Євтушенко, закінчивши другий рік поспіль в званні віце-Чемпіона цього заліку.

З двома одеськими перемогами Конончука і однієї Дрогомирецького, їхня команда «Київ-Південь» завоювала вже другий поспіль титул Чемпіонки України й це лише на третій рік свого існування!

Її актив склав 174 очка, другий з 134,5 балами стала Yevtushenko Motorsport.

«Майстер Карт рейсинг тім» закінчила рік третьої, де брати Скузи зібрали 93 очка проти 56 у Smart Racing, пілоти котрої не приїхали до Одеси, вважаючи за краще виступати на Фіналі Кубка України.

Мабуть, таких інтриги й драматизму історія українського «кільця» ще не знала!

І примітно тут не тільки сама доля титулів, а й людські моменти, особливо пов’язані з Ігорем Скузом, який останні три роки був промоутером Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC.

На 2-му етапі в Києві Ігор прямо перед гонкою дає кермову тягу Євтушенко, а у вирішальний момент ділиться запчастинами з Дрогомирецьким!

Тим самим, саме Скуз в прямому сенсі слова сприяв тому, щоб доля такого бажаного їм самим чемпіонського титулу вирішилася виключно на трасі і … між його суперниками! І ми говоримо не про голлівудський сценарій, а Чемпіонат України з кільцевих гонок 2020 го року …

 

Прес-служба UTC

Фото Юлія Кондратенко


Додати свій коментар















Pin It on Pinterest