Чемпіонат України з кільцевих гонок UTC: BMW та інші «складові»

Автор: | 20 Вер, 2019

Розповідаючи про Фіналі UTC, не можна не розповісти і про…

Розповідаючи про Фіналі UTC, не можна не розповісти і про новий залік Super Touring. Свого часу, близько 10 років тому, чимало глядачів з’їжджалося на Автодром «Чайка» спеціально, щоб подивитися гонку «БМВ», особливо на виступи російського легіонера-ветерана Михайла Ухова.

Ті часи давно канули в історію, так само як й ті машини класу S2000 … Однак все в цьому світі циклічно і рухається по спіралі.

Вони повертаються!

З нинішнього сезону в Чемпіонаті України з кільцевих гонок UTC був введений новий клас – Super Touring. По суті, в ньому можна виступати на будь-якому спортивному автомобілі з робочим об’ємом атмосферного двигуна аж до 7 літрів! (Раніше це було дозволено в заліку GT Open, однак на сьогодні цей клас залишився зарезервованим для куди менш потужних 1,6-літрових моторів). З самого початку року в цьому заліку на старт вийшов Борис Каргін, який виступає на ефектному «купе».

На жаль, але протягом року дебютант став єдиною «константою» цього заліку!

Лише одноразово до нього приєднувалися пілоти з тайм-аттак Костянтин Гуцул та Євген Рахмайлов. виступаючі на Honda S2000, або ж і зовсім його ж напарник по команді Emoji Racing Team (офіційно не заявленій) Максим Пашко, який робить свої перші кроки в «кільці» на куди більш скромній «вісімці».

І ось, на 4-му етапі до дуету Каргін-БМВ приєднується аналогічна пара – Олег Сокірба, який також обрав своєю зброєю «баварця», причому теж у версії кузова «купе», але іншої моделі.

Примітно, що для Олега 4-й етап Чемпіонату України з кільцевих гонок став абсолютним дебютом не тільки в «кільці», а й в автоспорті в цілому!

Раніше Сокірба взагалі ніколи не виступав ані в картингу, ані навіть в тайм-аттак і цей гоночний вікенд для нього став абсолютним дебютом в автоспорті! …

Проте, вже в суботу він почав «наступати» на п’яти Каргіну, ну а на Фіналі UTC на радість багатьох глядачів, два новачка зійшлися вже й в боротьбі за «золото». Причому боротьба ця була аж ніяк не «номінальною»! Вперше саме на заключному 5-му етапі Чемпіонату України з кільцевих гонок залік Super Touring вперше офіційно відбувся!

Крім двох пілотів на баварцях у ньому стартувало ще троє учасників, що означало мінімально необхідний кворум із п’яти машин, щоб гонка в цьому класі вважалася офіційною в протоколах етапу … Нехай він й був зібраний дещо штучно, де до баварців приєдналися пілоти на «Жигулях», головне, що на трасі відбувалася боротьба! …

Бій «баварців» …

На тренуванні кращий час вже серед усіх, хто був на трасі, включаючи учасників GT Open, залишився за Каргіним, нехай і було воно не настільки вражаючим – 1 хв 29,097 с. Сокірба ж вранці явно не форсував подій. Однак в кваліфікації картина змінилася.

Нехай пілоти на двох потужних «баварцях» й поступилися лідерам GT Open, головне – це їхні результати і боротьба між ними самими. І вона явно починалася!

Для Каргіна його кращими в кваліфікації стали 1 хв 27,930 с, які відповідали 6-му стартовому місцю, якщо брати в розрахунок і пілотів, що виступають на «Фієстах».

Але й час Сокірби виявився зовсім поруч – всього в пів секунді від Каргіна. Тим самим, дебютант зайняв стартове місце якраз поруч зі своїм головним візаві.

Зі старту гонки Каргін, на рахунку якого все ж весь нинішній сезон, впевнено повів.

У той же час Сокірбі довелося спочатку поборотися з незрівнянно більш досвідченим Олегом Скузом, а потім й з Миколою Сушко, виступаючими не на найповільніших «Фієстах».

Незабаром Олег наганяє свого головного (і єдиного) реального суперника і між ними на радість глядачів зав’язується справжня дуель.

Кілька кіл Сокірба надавав пресинг на лідера «Супер Туринга», проте на якийсь момент перепілотував й «зачепив» узбіччя на виході з першого повороту. Проте відловив машину  й знову кинувся в погоню за Каргіним.

Судячи з усього, недосвідченість Олега все ж позначилася, і його розвернуло в першому повороті. Проте, нехай боротьба за перемогу в «Супер Турингу» на цьому закінчилася, Сокірба впевнено довів гонку до кінця.

Більш того, хоча в підсумку в цьому заліку досить впевнено переміг Борис Каргін, найкращий час в гонці для «Супер Трінга» – 1 хв 28,268 с, залишився саме за його суперником, який фінішував другим. За цим показником Сокірба випередив Бориса майже на 0,6 секунди …

… і події позаду них

Другим ешелоном «Супер Туринга» на Фіналі UTC були пілоти, які виступають на куди більш скромних «вісімка». Ними стали Максим Пашко, що не стартував напередодні через відмову КПП, плюс Вадим Кушнір, що перезаявився на цей етап із GT Open-а в цей залік.

Природно, час «вісімок» не міг змагатися з незрівнянно потужнішими «БМВ». Разом із тим, і ця пара на кваліфікації опинилася поруч, на одній стартовій лінії.

Компанію двом «баварцям» і двом «вісімкам» в «Супер Турінгу» склав Дмитро Іванько. Природно, як він міг їхати на чомусь іншому, крім як на вазівській «класиці» ?!

Хоча Дмитро розлучився зі старою вірною «п’ятіркою», на цю гонку свою «копійку» йому позичив Леонід Протасов.

Примітно, що Дмитро та Леонід на сьогодні тренують і повністю «ведуть» пілотів команди Emoji Racing Team, кольори якої з початку року захищають Каргін і Пашко.

У гонці прямої боротьби між цим тріо не вийшло, як мінімум через різницю підготовки їхньої техніки – все-таки нова «вісімка» Вадима серйозно перевершує скромнішу Максима.

Закономірно, що Пашко закінчив гонку першим поза подіумом, тоді як на її третю сходинку піднявся Кушнір. Однак для нього самого гонка пройшла аж ніяк не прісно. Вадим зійшовся у справжній дуелі з Павлом Мар’яненко.

Нехай боротьба в цій парі не носила «фактичного навантаження», так як Павло виступав в класі «Турінг» і вони не були прямими суперниками.

Проте, вони подарували чимало видовищних моментів присутнім навколо траси глядачам.

Боротьба Кушнір-Поляничко почалася з найперших кіл і велася добру половину гонки! З перших метрів Вадим насів на задній бампер Павла і неодноразово пробував атакувати його. В результаті обгін вдався.

Незважаючи на те, що обидва виступали в абсолютно різних заліках, Мар’яненко не відступив, і протягом декількох кіл просто таки несамовито контратакував!

Вадим вміло закривав внутрішній радіус і, як і багатьом іншим в цей вікенд, Павлу нічого не залишалося, як намагатися випередити суперника по зовнішньому радіусу! І на відміну від більшості інших, Мар’яненку це вдалося!

Свій маневр він почав на вході в перший поворот, а закінчив по назовні в другому!

Після цього Павло, на рахунку якого в рази більше стартів, ніж у цьогорічного дебютна Кушніра, все ж зміг відірватися. Так, нехай на кону в цій боротьбі не було взагалі жодного «смислового навантаження», зате вона однозначно додала видовищності цій гонці …

Через об’єктивні причини «ВАЗ-2101» Іванько не міг змагатися за швидкістю навіть із «вісімками».

Проте сама поява навіть в паддоку такої машини викликала непідробний інтерес «стара й млада», а на трасі проїжджаючу повз «копійку» кожного разу багато глядачів вітали схвальними вигуками підтримки! …

Дмитро провів гонку що називається «в своєму ритмі», та ще й на середині був змушений здійснити піт-стоп так як мотор «бабусі» почав перегріватися, але все ж фінішував …

Як і в двох інших особистих заліках, призова трійка «Супер Турінга» піднялася на подіум. Причому цього разу їхнє нагородження носило повністю офіційний характер – раніше нагородження носили скоріше заохочувальний характер, так як етап в цьому заліку «відбувся» вперше цього року.

І ось тут буде, в завершенні нашої розповіді хочеться ще раз відзначити атмосферу, яке панувала на заключних етапах UTC і разом з нею деякі інші «аспекти».

Невід’ємні атрибути ?!

Історія пам’ятає чимало випадків, коли будь то в українському «кільці», або в кросі, або в ралі, суперництво на трасі набувало найбільш некрасивіші і навіть низькі відтінки. Чого тільки коштували горезвісні «гонки після гонок» з протестами на команди і пілотів суперників.

А часом доходило і до зовсім «низьких моментів» – пліток, кляуз і шепотінням за спиною, неофіційних скарг суддям – всього цього було з достатком, в тому числі й на «Чайці».

Однак ось вже другий рік в українському кільці запанувала дещо інша атмосфера, яка не може не радувати.

Так, у учасників завжди будуть «тертя» на трасі і можливі «образи» після – це просто неминуче. Але сьогодні, в більшості випадків, як тільки пілоти знімали шолом, верх брав людський, а не змагальний бік.

Навіть на заключному етапі, де на кону стояли титули, головні претенденти на них, будь то заліку GT Open або Touring-а, – завжди привітно спілкувалися і навіть могли допомагати один одному!

Чого тільки варта історія з позиченим Дрогомирецьким генератором своєму візаві на Фіналі UTC! ….

Побажання і навіть претензії від учасників до організаторів – це теж неминуче, адже ідеалів в цьому житті просто не буває. Але, як відомо, до них варто прагнути.

Можливо, зміна атмосфери на українському «кільці» не в останню чергу пов’язано як раз з появою нового Промоутера Чемпіонату України з кільцевих гонок – команди і громадської організації Master Кart racing team, очолюваної Ігорем Скузом.

Адже саме Ігор з самого початку ратував і просив учасників на зустрічах з ними в першу чергу не займатися тими самими «гонками після гонок» і не розгортати «війну протестів».

Тут можна зробити застереження, що свого часу сам Ігор і його команда не раз брали участь у таких «спортивних конфліктах» після фінішу – колись за своєю ініціативою, колись будучи втягнутими до них суперниками … Але час йде.

Стаючи не тільки учасником, але й організатором, пріоритети і погляди на деякі речі змінюються.

Тепер хоч все ще й пілота Ігоря Скуза турбувало, щоб нагородження проводилося відразу після фінішу, а не через пару годин, після того як будуть розглянуті всі протести, а на трасі залишаться тільки призери (а то може і не всі).

І ця думка в першу чергу стосується уболівальників і глядачів, яким ці два роки не потрібно було нестерпно чекати завжди емоційного душа з шампанського …

А ще ця обставина важливо для ЗМІ.

Їхні знімальні групи могли зняти церемонію нагородження і тут же взяти інтерв’ю у переможців і призерів – так, як це відбувається в усьому цивілізованому автоспортивному світі.

І, так воно й відбувалося останні два сезони, коли знімальним групам телеканалів не потрібно було заманювати на Автодром «Чайка» фуршетами, а то й не тільки ними …

Так само як не можна відзначити і те, що після «експерименту» з платним входом минулого сезону, організатори зробили висновки.

Цього року на українському «кільці» як вхід на трасу, так й місця на трибунах та паркінг були абсолютно безкоштовними. І на Фіналі UTC всі вони були неабияк наповнені!

Більш того.

У розпорядженні дітвори завжди була надувна гірка або манеж і теж – абсолютно безкоштовно.

За отримання адреналіну на дріфт-таксі, напої та їжу, причому на найрізноманітніші смаки, природно потрібно було заплатити – всі ж ми живемо в реальному, а не утопічному або комуністичному світі …

***

Після всього сказаного, відверто кажучи, часом дивувало, що знаходяться ті, принаймні, серед глядачів, кому щось не подобається! Часом хотілося запитати – що ж вам ще потрібно «подати»? …

Але це все не більше, ніж авторський не зовсім «ліричний» відступ …

Чемпіонат України з кільцевих гонок UTC завершено. Однак згідно все сильнішим, які ходили паддоком, чутками нас чекає ще й багатоетапний кубок із кільця.

Що ж – з нетерпінням чекаємо, тим більше що до холодів ще дуже далеко. А разом можна буде порівняти як наповнення пелотону, так й наявність тих самих «невід’ємних атрибутів» …

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків

Фото Денис Сергієнко і автора


Додати свій коментар














Pin It on Pinterest