Чемпіонат України з ралі: Трембіта кличе!

Автор: Редакція | 30 Вер, 2020

Найближчими вихідними – 3-4 жовтня – відбудеться 4-й етап Чемпіонату України з ралі. Ним стане завжди непростий та, головне, – дуже швидкісний Ралі «Трембіта».

Якщо Чемпіонат України з кільцевих гонок вже закінчився минулими вихідними одразу двома етапами в Одесі, то ралійний сезон тільки підійшов до свого останнього повороту. Ралі «Трембіта» має стати передостаннім етапом Чемпіонату України з ралі, тоді як завершальний раунд збирається прийняти столиця.

І хоча з домінуванням екіпажу Олександра Салюка боротьба за головні ралійні чемпіонські титули цьогоріч «скасувалась», проте, гонка обіцяє свою інтригу й тим більше видовищність!

Ралі «Трембіта» недарма багато хто порівнює зі знаменитими фінськими ралійними гонками.

Не важливо, на який локації воно проводиться – це завжди дуже швидкісні ґрунтово-гравійні дороги, що кидають серйозний виклик у першу чергу пілотам, хоча й їхнім штурманам тут теж знаходиться робота.

Тим більше, що чим вище швидкість – тим серйозніше наслідки помилки ко-драйвера!

Потрібно сказати, що Ралі «Трембіта» має досить багату історію.

Вперше воно пройшло в далекому 2006-му році, причому відразу в ранзі етапу Чемпіонату України з ралі зі стартом в Івано-Франківську. Однак після ще однієї гонки в 2007-му, настала досить велика перерва у 6 років.

У 2013-му гонка повертається в ралійний календар, але змінює свою локацію на Коломию. З 2017 го року Ралі «Трембіта» переїхала в її нинішнє місце проведення – Снятинський район Івано-Франківської області.

Вчетверте екіпажі тут чекатимуть дуже швидкісні «доріжки», до яких відноситься навіть «пролог», розташований в районі села Прутівка.

Ним стане не звична для більшості ралійних гонок «Паралелька», а досить протяжний як для «стартового» відрізка справжній ралійний «доп» у 5 кілометрів. У суботу під вечір – старт намічений на 16.30 – учасники пройдуть його двічі, після чого за сумою набраних ними часів вони отримають додаткові залікові очки до свого активу.

Основна ж боротьба розпочнеться в неділю.

При цьому маршрутний лист Ралі «Трембіта» -2020 досить простий і сприяє зручності перегляду гонки тим уболівальникам, хто відправиться на власні очі спостерігати за найшвидшими українськими ралістами.

Екіпажів буде чекати лише один єдиний «доп», але з неабиякою протяжністю в 24,4 кілометра.

Він проходитиметься ними два рази в обидві сторони, тому глядачі можуть із комфортом розміститися на весь день в одній точці, уникаючи зазвичай нудних й нервових переїздів на ралі.

Старт першого екіпажу намічений на 9 ранку, тоді як перша «зворотка» має бути запущена о 13.00.

Фінішувати гонка повинна близько 16,30, а церемонія нагородження переможців і призерів Ралі «Трембіта» намічена на 17.15 і пройде там же, де й перебуватиме штаб ралі – в селі Прутівка на території Фермерського Господарства «Голден Харвест».

До речі, останнє вже кілька років є партнером Ралі «Трембіта», піклуючись про підготовку самої траси, щоб хоч трохи, але полегшити долю екіпажів при проходженні підступних прикарпатських гравійних доріг.

Важливо, що на період ралі Vodafone спеціально підвищить пропускну здатність своїх мереж зв’язку в цьому регіоні, щоб фанати ралі змогли здійснювати свої «стріми» з траси і миттєво ділитися фотографіями в соціальних мережах.

Сумарна «бойова» дистанція гонки складе звичні для Чемпіонату України з ралі 100 з невеликим кілометрів. Якщо точніше, то – 111,6 км, тоді як разом з переїздами між СД екіпажам належить пройти 203 км.

Не можна забувати, що помилка штурмана на «Дорожньої секції» в ралі може призводити до штрафних секунд й навіть хвилин, які потім відіграти на «допі» може виявитися просто неможливо …

Стосовно переліку заявлених учасників на «Ралі «Трембіта»-2020, то він вже налічує 21 екіпаж, де більше половини виступатимуть на потужному повному приводі.

За інших рівних, мало у кого викликає сумнів, що найкращий час на фініші покаже досвідчений Валерій Горбань.

Киянин виступає хоч і на досить віковому Mini, але все ж це машина категорії WRC. Саме 2-разовий чемпіон України і бронзовий призер Чемпіонату Світу з ралі в заліку P-WRC ( «продакшен») 2012-го року «переміг» на всіх трьох попередніх етапах, і це, «не беручи до уваги» його тріумфи на «міні-ралі».

Однак перемоги в даному випадку стоять у лапках немарно – учасники на машинах WRC не можуть збирати очки в рамках Чемпіонату України з ралі та виступають виключно поза заліком.

Інша справа повернення цьогоріч у лад колишнього багаторічного напарника Горбаня – Олександра Салюка. (Той, що молодший, природно). Нагадаємо, що на його рахунку вже є п’ять головних ралійних титулів «абсолюту».

Сьогодні ж ми стаємо живими свідками історії, коли Олександр впевненою ходою йде до рекордного шостого чемпіонства. Завоювавши його, він випередить за цим показником Василя Ростоцького та вийде в одноосібні лідери ралійних анналів українського автоспорту!

Пікантності цій ситуації додає те, що багаторічним суперником Ростоцького, причому по суті єдиним, був ніхто інший, як Олександр Салюк, але старший!

Хоча на всіх трьох минулих етапах цього сезону сам Олександр-молодший поступався близько двох і навіть трьох хвилин Горбаню, він точно також всі три рази «привозив» найближчому зі своїх прямих суперників у заліку 4WD Open 2,5-3 хвилини!

Якщо виступи пілотів на машинах WRС і куди більш стандартної Evo порівнювати справді не є правомочним, то перевага Салюка над його однокласниками просто непристойно-домінуюче-розгромна.

А якщо ще врахувати, що праворуч від Олександра розташовується штурман-дебютант, а сам він повернувся в гонки після 6 років перерви з повною відсутністю ралійного «накату» за цей час ….

Однак потрібно розуміти, що це ралі, і тим більше – дуже швидкісний. Помилку тут може допустити будь-хто і шанси на перемогу в «переслідувачів» лідера завжди залишаються.

А серед них на нинішній «Трембіті» будуть екіпажі Чемпіона України 2016- го року Олександра Козлова, Сергія Потійко, Павла Копильца і досвідченого Юрія Шаповалова, який має за своїми плечима близько 20 років у ралі!

Але, найголовніше, якщо спочатку вони не були заявлені, в гонці поїдуть екіпажі чинного Чемпіона України Антона Корзуна і Дениса Лохмана.

Після трьох етапів вони йдуть 2-м і 3-м, як в «абсолюті», так й у заліку 4WD Open.

Саме екіпажі цих двох пілотів на попередніх етапах фінішували другими позаду Салюка – двічі Корзун і один раз Лохман, на рахунку якого є ще одне третє місце …

Стосовно двох монопривідних класів, то їхні переліки заявлених налічують 6 та 4 заявки.

У 2WD Open його лідеру Геннадію Єфімову, який виграв до цього на двох етапах, збирається протистояти справжній одеський десант у вигляді екіпажів з такими досвідченими пілотами як Станіслав Прус, Юрій Касим і Олексій Сайфудінов.

Плюс на Ралі «Трембіта» виїжджає другий на сьогодні в 2WD Open Сергій Рудковський, який переміг в цьому заліку на Ралі «Маріуполь».

Його незвичне як для українського ралі BMW завжди дарує видовищний задньопривідний пілотаж уболівальникам.

Правда, перевага Єфімова вже практично незаперечно, так само як вона досить істотна й у лідера 2WD Максима Євдокимова.

В опозиції у переможця двох етапів цього заліку на Ралі «Трембіта» -2020 повинні стартувати екіпажі Юлії Гриценко і Валерія Терещенко.

Правда, за інших рівних, тут скоріше йтиметься про їхню боротьбу між собою за призові місця, як на самій гонці, так й за підсумками року.

 

***

Всіх уболівальників організатор переконливо просить дотримуватися елементарних заходів безпеки на ралі – ніколи не стояти зовні поворотів й у жодному разі не перебігати дорогу після проходження «нулів», коли «канал» вже запущений. А в цей непростий епідеміологічний час не забувати про «соціальну дистанцію» (благо, на ралі з цим навряд чи виникнуть проблеми) і обов’язковий масочний режим! …

Прес-служба Ралі «Трембіта»

Фото Євген Хитрук


Додати свій коментар











Pin It on Pinterest