Чемпіонат України з трекових гонок: «Даблхедер» у Черкасах

Автор: В'ячеслав Щербина | 31 Сер, 2020

До Дня Незалежності України Черкаси перетворилися на своєрідний автоспортивний центр нашої країни. Місцевий аеропорт прийняв відразу кілька гонок, включаючи відразу два етапи Чемпіонату України з трекових гонок «Національна ліга Автоспідвея», проведеного в пам’ять про Сергія Пелешко.

Так бетонне покриття аеропорту Черкас приймало учасників 1-го етапу Трофею FAU з ралі на серійних автомобілях, а власне на День Незалежності «бойове хрещення» отримала абсолютно нова кросова траса, на якій пройшла так звана «кандидатська гонка». Ну а топовими з офіційно-спортивної точки зору в той вікенд стали заїзди українських трековиків.

Саме етапи «Автоспідвея», свого часу придуманого і багато років проводиться Сергієм Григоровичем Пелешком, що пішов від нас цього року, носили статус Чемпіонату України. Більш того, як й в заокеанському NASCAR-і, та й в Indycar-і, з огляду на пандемії і пов’язаних з нею карантинних заходів, український «овал» пройшов в режимі «даблхедера» – два етапи за два дні.

Ареною боротьби трековиків цього разу, як й в Чернівцях до цього, стала тимчасова траса, прокладена «в полі». Трек, який отримав назву Aeroring, має стандартну для «Автоспідвея» довжину в 400 метрів. Разом з тим, його тимчасове положення означало величезну кількість клубів піску і пилу …

Як з нею не намагалися боротися організатори, але таке куриво – це неминуча риса тимчасової траси і одна з головних її відмінностей (в гірший бік) від стаціонарного спідвейного треку …

Нагадаємо, що 1-й і 2-й етапи Чемпіонат України з трекових гонок також повинні були пройти в здвоєному форматі в Чернівцях. Однак тоді втрутилася погода і в підсумку був проведений тільки один етап. https://motorcar.com.ua/avtosport/chempionat-ukrayiny-trekovi-gonky-1-etap/

Цього ж разу всі обставини сприяли трековикам й в Черкасах пройшли відразу два етапи. Правда, й того разу без деяких затримок не обійшлося.

Знову, з огляду на те, що в один день, – суботу – проводилося відразу два змагання, 2-й етап Чемпіонату України з трекових гонок стартував досить пізно ближче шостої вечора, а закінчувався і зовсім після заходу сонця!

Тому його нагородження організатори перенесли на наступний день, об’єднавши його з урочистою церемонією відкриття змагання. Як завжди, про все по порядку.

Вечірній «десерт» …

На жаль, «стартове поле» першої гонки виявилося нечисленним – всього 7 учасників. Наприклад, хоча вони й подавали попередню заявку, в Черкаси не приїхали спортсмени з Чернівців, що не могло не відбитися на напруженні боротьби на трасі, та й самій кількості заїздів.

Якщо поіменно, то в суботу на старт вийшли представники Черкас Андрій Яроменко і Олег із В’ячеславом Мироненко, кияни Олег Грицай і Костянтин Анісімов, львів’янин Андрій Сапужак і Микола Пелешок з Рівного.

Примітно, що Анісімов не планував цього року стартувати в треку, проте постійний пілот «Гольфа» №18 Ігор Романов захворів прямо перед гонкою і запропонував своєму товаришеві замінити його в кермі …

З такою кількістю учасників, знову, як й на 1-му етапі в Чернівцях, в заїздах стартувало по три машини, включаючи навіть півфінали. Всього було проведено сім відбіркових заїздів, де кожен з пілотів стартував три рази.

За ними послідували два півфінали і, нарешті, вирішальний фінал, де повинен був стартувати вже квартет пілотів. Однак й до нього не всі дійшли, про що нижче. За перемогу в заїздах нараховувалося два очки й одне за друге місце, тоді як «формула» фіналу становила 3-2-1-0.

Вже після 1-го етапу стало зрозуміло, що на сьогодні двома головними фаворитами в треку є два Андрія – Яроменко і Сапужак. Цього разу вони тільки підтвердили своє реноме.

При цьому, коли стартова таблиця звела їх разом, а це сталося в другому заїзді дня, верх здобув якраз гість зі Львова. Однак найбільш напруженим у цей день, як це не дивно прозвучить, став саме перший заїзд.

У ньому лідирував Микола Пелешок, але на початку останнього кола його досить жорстко атакує В’ячеслав Мироненко, що йшов другим.

Атака, а точніше жорсткий удар, привів до вильоту «Гольфа» рівненчанина за межі траси, який при цьому мало не перекинувся! Заїзд був зупинений, а В’ячеслав виключений із нього. З урахуванням того, що «на дворі» було останнє коло, перезаїзд не проводився. Перемога відійшла до Пелешко, а друге місце до третього на той момент Анісімова.

На жаль, але для Миколи ці два очка стали слабкою розрадою – зіткнення привело не тільки до вильоту, а й поставило хрест на його подальших виступах! Решта суботніх заїздів, якщо не брати до уваги помилки і виліт Анісімова, пройшли без такого драматизму.

Яроменко і Сапужак виграли по два, що залишилися своїх заїзди, так само як й Олег Мироненко. До півфіналів на рахунку всіх трьох виявилося по 5 балів, у Грицая та Пелешко по два, тоді як у Анісімова з В’ячеславом Мироненко лише по одному.

З огляду на те, що у півфінали повинні були пройти шестеро з семи, для В’ячеслава з Костянтином був проведений додатковий заїзд-дуель. Верх в ньому здобув Мироненко, при цьому залікових балів за нього не призначалося.

У першому півфіналі зійшлися Олег Мироненко, Сапужак і Грицай. Черкащанин перемагає на рідній доріжці, тоді як Сапужак стає другим, а Грицай сходить. У другому з урахуванням нестарта Пелешко і зовсім стартували всього двоє – Яроменко з В’ячеславом Мироненко, де передбачувано перемагає перший.

Таким чином, на рахунку Яроменко і Олега Мироненко накопичилися 7 балів, 6 у Сапужака і всього два у В’ячеслава Мироненка. Однак, хоча В’ячеслав і пройшов до фіналу, з огляду на те, що він ділив автомобіль зі своїм братом, в реалії він не стартував у вирішальному заїзді. Більш того, і Сапужак сходить в ньому через поломку зчеплення, тоді як Яроменко здобуває чергову перемогу, по суті, без будь-якого опору.

… і свого роду «перелом»

З сумою 10 очок Яроменко займає перше місце на 2-му етапі Чемпіонату України з трекових гонок. Олег Мироненко, поступившись всього один бал своєму земляку, став другим, а Сапужак з тими ж 6 очками в його активі – третім. Менш ніж за 24 години, у всіх був шанс реваншуватися. І саме це наступного дня зробив Сапужак і це після серйозного ремонту трансмісії його механіками, виконаного в польових умовах.

Наступний раунд «Автоспідвея» проводився в неділю і став головною подією цього дня. До того ж він виявився приурочений до Дня Державного прапора України, звідси і урочиста церемонія відкриття, на якій були присутні чимало офіційних осіб Черкащини …

Найцікавіше, що на 3-му етапі ряди трековиків збільшилася до 10 учасників.

Відповідно було проведено 10 відбіркових заїздів, проте в них як і раніше стартувало по три машини, де кожен із пілотів також їхав по три рази. Потім йшли традиційні півфінали і фінал уже для квартету.

Крім суботніх сімох пілотів, до них приєдналися три новачка як для цієї дисципліни – Антон Ярошенко і Сергій Лакушев із Запоріжжя, плюс харків’янин Віталій Одноволов, які приїхали на кросову гонку, яка проводилася в понеділок. І, як не дивно, дебютанти треку аж ніяк не стали «пасти задніх»!

Так Лакушев виграв відразу в двох своїх заїздах і ще один раз став другим, тоді як Ярошенко і Одноволов також відзначилися по одній вікторії і одному другому місцю.

Але все ж головним героєм у неділю став Андрій Сапужак. Він виграє два своїх заїзди, тоді як Яроменко навпаки стикається з проблемами – Андрій виграє свою першу гонку, проте вже в другій його підводить техніка і він сходить.

Кульмінацією 3-го етапу з точки зору видовищності став останній 10-й відбірковий заїзд, який якраз й звів Яроменко та Сапужака.

У ньому поперемінно лідирували всі троє учасників, включаючи В’ячеслава Мироненка, проте саме Сапужак на останньому колі разом обходить обох своїх суперників, буквально вириваючи у них перемогу!

Таким чином, до півфіналів на рахунку львів’янина накопичився можливий максимум в 6 балів, у Лакушева – 5, Олега Мироненко – 4, у Ярошенко, Одноволова і Анісімова по 3. При цьому всього з двома очками цього разу Андрій Яроменко навіть не потрапив до півфіналу !

У першому з них Сапужак впевнено виграє, випереджаючи Олега Мироненко і Одноволова, тоді як у другому головує Лакушев, вигравши у Ярошенко з Анісімовим.

Після чергових автоспортивних підрахунків до фіналу виходить кращий квартет пілотів: Сапужак, який набрав 8 очок, Лакушев, Олег Мироненко, і Ярошенко з 7-ю, 5-ю і 4-ма балами відповідно. Однак щільної фінальної боротьби й цього разу не вийшло. Вперше в своїй нетривалій спортивній кар’єрі Андрій Сапужак впевнено виграє й в фіналі й на етапі Чемпіонату України.

Більш того, він заробляє можливий максимум на цих перегонах у 11 балів! І це особливо важливо, бо з невдачею Яроменко в неділю, саме Сапужак, набравши протягом трьох етапів суму в 28 очок, виходить в нові лідери «Національної ліги Автоспідвея», випереджаючи на три пункти її вчорашнього лідера.

Мабуть, не менші емоції відчував і Сергій Лакушев, в свій дебют на треку заробивши «срібло»!

Пілот із Запоріжжя фінішував другим у фіналі, тим самим, зібравши важку суму в 9 очок.

Олег Мироненко фінішував третім, зайнявши аналогічне місце і на етапі, на рахунку якого в підсумку виявилося 6 балів.

Першим поза подіумом цього дня став Антон Ярошенко, який прийшов останнім у фіналі, в активі якого так й залишилося 4 очки.

Серед дітлахів і за Кубок пам’яті Сергія Пелешко

Всі описані вище події розгорталися в класі ТН-9, тоді як автомобілів повнопривідного 12-го класу в Черкасах не було. Проте паралельно з дорослими учасниками, обидва дня проводилися етапи і серед дітвори в класі 1ЮМ на міні-баггі. Вони нарахували п’ятьох гонщиків-початківців. Примітно, що саме тут були присутні представники Чернівців, а саме – Андрій Лакуста, Богдан Марущак і Вероніка Брицька, яким протистояла пара «господарів» – Тетяна Яроменко і Тимофій Кулинич.

В даному випадку обидва етапи пройшли буквально як під копірку з тією лише різницею, що в суботу заїзди дітей і дорослих чергувалися, а в неділю спочатку всі свої гонки від’їздили малюки і тільки потім, близько четвертої вечора, стартувала гонка для дорослих.

В обох випадках проводилися по 5 попередніх заїздів, де кожен з юних пілотів стартував по три рази, після чого їх чекав фінал. Причому в даному випадку минаючи півфінали, стартувати у фіналі мали право всі п’ятеро.

Таким чином, якщо в «відбіркових» заїздах (а вони тривали по два кола проти чотирьох у дорослих) очки нараховувалися за формулою 2-1-0, то у фінальному перемога приносила відразу 4 бали, за якими слідували 3-2-1-0 . І такий вагомий «приз» очок за одну вікторію вельми важливий!

Тільки в трекової дисципліні місце на подіумі окремо взятого етапу в реалії не має такого великого значення. У «Автоспідвеї» очки не нараховуються за зайняті місця на етапі – жодних «перерахунків» після фінішу!

Навпаки, в скарбничку Чемпіонату йдуть всі бали, зароблені пілотами протягом кожного заїзду і так протягом усього сезону тим самим роблячи важливим будь-який з відбіркових заїздів. Історія треку знає випадки, коли долю титулу вирішував всього один бал! …

Обидва дні серед дітей своїм суперникам не залишав шансів Андрій Лакуста. Юний пілот із Чернівців виграв всі до єдиної гонки, включаючи обидва фінали!

Тим самим він зібрав можливий максимум у 10 очок на кожному з етапів, вирвавшись і досить серйозно, в одноосібні лідери цього заліку. Головну ж інтригу серед дітвори зробили дві дівчинки – Тетяна Яроменко і Вероніка Брицька.

Вони виграли по одному заїзду, причому коли їх самих зводила таблиця, верх обидва рази здобувала Вероніка.

 

Проте, хоча вона поступалася суперниці в очному протистоянні, в обох фіналах, другою за Лакустою незмінно фінішувала Яроменко, кожного разу залишаючи Брицьку третьою, тоді як Марущак і Кулинич обидва дня замикали фінали.

Таким чином, Яроменко на обох етапах набрала по 7 балів, ставши двічі другою.

Брицька з 5 і 6 очками відповідно, обидва рази посідала третє місце, тоді як Марущак з 3 і 2 балами ставав першим поза подіумом, а Кулиничу так й не вдалося заробити жодного пункту ….

Крім власне кубків за перемогу і призові місця, на етапах Чемпіонату України з трекових гонок розігрується ще один кубок, причому саме він виглядає куди більш солідніше інших, і не спроста.

Це Кубок пам’яті Сергія Пелешко, який на кожному етапі вручається пілоту, що показав найшвидший час цього дня.

Причому в даному випадку йдеться не про одне краще коло в гонці, як це зазвичай відзначається в класичному «кільці», а в усьому заїзді. Який, щоправда, в треку триває лише близько півтори хвилини!

Серед дорослих у суботу Кубок пам’яті Сергія Пелешко завоював Андрій Яроменко, де його кращими чотирма колами стали саме фінальні – 90,97 секунди. У неділю його заробив Сапужак. Причому і для нього найкращим заїздом став фінал, де Андрій не просто повторив час свого тезки напередодні, а нехай і на частки секунди, але перевершив його – 90,74 секунди.

Серед дітлахів передбачувано обидва дні найшвидшим виявився ще один Андрій – Лакуста. Він показав 54,64 секунди в суботньому фіналі (нагадаємо, що заїзд для дітей тривати по два кола), тоді як в неділю його кращими стали 53,60 секунди, причому показання не в фіналі, а в другому заїзді дня …

 

***

Як вже було сказано, з цим впевненим виступом на двох етапах в Черкасах, Лакуста зібрав суму в 22 очка, серйозно відірвавшись від опозиції, вийшовши в лідери класу 1ЮМ. Другою тут йде Тетяна Яроменко, актив якої становить 14 балів.

Тут не можна не нагадати, що на 1-му етапі через відмову техніки вона не виступала! Третьою з 11 очками йде ще одна дівчинка – Вероніка Брицька.

Проте серед дорослих, хоча Сапужак і вийшов в лідери, він випереджає Яроменко всього на три очки. Актив Олега Мироненко становить 15 балів і тут тільки три йому поступається … його брат В’ячеслав. Тому можна не сумніватися, що на останніх етапах нас чекає чимала інтрига. А 4-й етап Чемпіонату України з трекових гонок «Національна ліга Автоспідвея» пройде 19 вересня в Івано-Франківській області в Косові на абсолютно новій трасі, отже чекати нових трекових баталій не так вже й довго …

В’ячеслав Щербина

Фото з особистих архівів учасників





Додати свій коментар















Pin It on Pinterest