Чемпіонат України з трекових гонок: Нарешті справжній Автоспідвей! (Частина 2)

Автор: В'ячеслав Щербина | 28 Жов, 2020

З урахуванням того, наскільки наповненим боротьбою виявився 5-й етап Чемпіонату України з трекових гонок у Червонограді, ми вирішили зберегти інтригу і розбити розповідь про нього на дві частини. Тим більше, що він став завершальним і вирішальним!

Дійсно, подій на трасі, як та їхніх наслідків вже після заїздів у вигляді суддівських рішень, цього разу як ніколи в нинішньому сезоні вистачало з надлишком. Більш того, зняття з заїздів в цей раз торкнулися відразу декількох учасників, включаючи і одного з двох претендентів на чемпіонський титул!

Тому в даному випадку ми не мали права не розповісти, а завдяки відео знятому Ярославом Крищуком, і показати ключові й вельми суперечливі моменти цієї гонки.

Тим більше, що вперше цьогоріч пройшовши на цьому спідвейний стадіоні, на відміну від усіх попередніх етапів, вона стала справжнім прикладом «Автоспідвея»! Отже, ми продовжуємо.

Ще «трохи» протиріч!

Нарівні з третім заїздом дня, перший півфінал став ключовим в цей день. І в обох випадках «головне питання» полягало у дебютанті цієї дисципліни, але більш ніж дослідному в інших, особливо кільцевих гонках, Сергію Юнашеві.

Перший півфінал зводить саме його, Андрія Сапужака, Ігоря Романова та Ігоря Потапчука.

В лідери відразу виривається Сапужак, тоді як «Юнга» виявляється в ролі наздоганяючого.

Цього разу вже Андрій майстерно займав внутрішній радіус, а по зовнішньому радіусу випередити його у Сергія не виходило.

Буквально в останньому віражі гонки Юнашеву вдається пірнути всередину і на фінішну пряму «Форд» з «вісімкою» №76 виходять пліч-о-пліч.

При цьому Сапужак не залишає суперникові місця і Сергій, щоб не бити машину суперника, виявляється трохи витіснений на траву.

Вони так і фінішують – Сапужак попереду.

Позаду них до останнього Романов, який виїхав на «жовто-блакитному» «Гольфі» через те, що його власний «закипів», атакував Потапчука, але так й не зміг випередити.

Однак у підсумку всі вони отримують на один бал більше!

Знову, на жаль для Юнашева, але судді вгледіли те, що він нібито перетинає усіма чотирма колесами білу лінію, за що правилами в треку пілот дійсно знімається з заїзду. Однак тут є кілька запитань!

По-перше, на той момент в поворотах ліній вже практично не залишалося видно, але головне тут інше. На відео чітко видно, що в повороті навіть ліві колеса машини Юнашева залишаються на трасі! Не кажучи вже про праві.

«Юнга» дійсно виїхав на траву на самому фініші, на прямій. Однак він робив це вимушено, будучи «видавленим» туди суперником і при цьому уникаючи контакту з ним!

Це не кажучи про те, що позиції на трасі в результаті не змінилися, та й за білою лінією (яку і тут не особливо видно) явно перебували тільки два колеса, за що правилами дається тільки попередження …

Спроби протесту з боку Юнашева на рішення суддів виявилися марними і він був виключений з цього заїзду, тим самим, втративши два очки.

Другий півфінал теж виявився наповнений боротьбою, але не за перше місце. Андрій Яроменко пішов зі старту у відрив, проте позаду нього практично весь заїзд не припинялися атаки Олега Грицая на Юрія Потапчука, що йшов другим.

Однак пілот із Луцька знову «припаркував» свою «Тойоту» на білій лінії і як не намагався киянин, але по зовнішньому радіусу пройти суперника у нього не виходило.

Проте, на виході з останнього віражу Грицай перехрещує траєкторію і кидається всередину, проте на фініші йому не вистачило якихось часток секунди!

4-м фінішував Віталій Костенюк, який весь заїзд намагався вклинитися в цю боротьбу, проте суперники, неодноразово йдучи буквально пліч-о-пліч, просто не залишили йому місця для маневру.

Настала черга других підрахунків зароблених пілотами очок.

З їхніми перемогами в півфіналах Яроменко і Сапужак підтвердили свої реноме лідерів, зібравши по 10 очок. На рахунку Юрія та Ігоря Потапчуків накопичилося 9 і 8 балів відповідно. І саме цей квартет й виходить до фіналі, тоді як Юнашев з 6 балами залишився «за бортом».

При цьому не можна не сказати, що якби він не був виключений з результатів полуфінала, на рахунку Сергія було б 8 балів, а у Ігоря Потапчука 7 і саме Юнашев мав би скласти конкуренцію двом нинішнім лідерам «Автоспідвея» у вирішальному фіналі.

З урахуванням же того, що в їхньому загальному заїзді з Яроменко «Юнга» просто поїхав від чинного Чемпіона України … Але, чи не будемо спекулювати – цього просто не відбулося й ані ми, ані глядачі на трибунах мототреку «Гірник», ніколи не дізнаємося, що було БИ! …

Фінальний акорд …

Саме таким, причому в буквальному сенсі, став фінальний заїзд 5-го етапу Чемпіонату України з трекових гонок, завершивши цей сезон «Автоспідвея». При цьому нагадаємо, що виходячи на цей старт, пілоти ще не знали цього, припускаючи, що їх чекає ще одна гонка в Косіві …

І, що характерно, фінал теж не обійшовся без ще одного «виключення», яке знову торкнулося одного з конкурентів нинішнього лідера цієї дисципліни, до того ж другого претендента на чемпіонський титул!

Яроменко виривається зі старту фіналу вперед, тоді як Сапужак навпаки виявляється останнім, позаду обох братів Потапчук!

При цьому третій на трасі Юрій знову «паркує» свою «Тойоту» на білій лінії, не залишаючи шансів на обгін всередині.

Після неодноразових, але марних спроб обійти зовні, Сапужак кидається всередину, і тут вже його самого суперник відверто видавлює на траву!

У першому віражі останнього кола Андрію вдається пірнути всередину, проте Потапчук знову досить агресивно і з контактом блокує суперника!

Судячи з усього, до останнього повороту всього цього дня у обох здають нерви!

Обидва пілоти виїжджають на траву, причому всіма чотирма колесами – Потапчук обороняючись, а Сапужак атакуючи! І все це більш ніж відмінно видно на відео, як і більшість інших зняте ще одним трековиком – Ярославом Крищуком, якому, до речі, належав попередній рекорд цієї траси …

Сапужаку вдається «обгін по траві», однак Юрій перехрещує траєкторію і не без чергового контакту з його боку повертає собі позицію, фінішує попереду. А на кону цієї дійсно безкомпромісною дуелі стояв всього один заліковий бал!

Хоча для нього це вже нічого не вирішувало, Сапужак був виключений з заїзду. При цьому на подив, Юрій Потапчук, який однозначно виїхав всіма чотирма колесами за білу лінію залишився з заробленим балом …

.. і його підсумки

Цікаво, що брати Потапчуки в результаті зібрали по 10 балів. Однак офіційно щабель вище на подіумі зайняв Ігор, який фінішував вище у вирішальному фінальному заїзді, в якому він до останнього не відпускав Яроменко.

Але, що ще цікавіше, ті ж 10 балів виявилися на рахунку в Сапужака, однак цей день став явно не його!

Мало того, що львів’янин залишився поза подіумом в Червонограді, але куди важливіше, що він поступився титулом Яроменку, який в результаті переміг у Червонограді.

Із 3 балами за фіналі та сумою 13 на етапі, в результаті на рахунку черкащанина накопичилося 47 очок проти 41 у Сапужака.

І хоча спорт не знає умовного способу, не можна не сказати «БИ», тим більше, що їх цього дня виявилося занадто багато!

Наприклад, якби Сапужак не уступив в тому самому відбірковому заїзді Яроменко, або якби суддівство не виявилося настільки упереджено вимогливо в цей день до Юнашева й з’явись він у фінал …

А те, що саме «Юнга» був найшвидшим в цей день як мінімум, підтверджує «Кубок пам’яті Сергія Пелешко» за новий рекордний час у заїзді!

Доля «бронзи» всього Чемпіонату України з трекових гонок теж вирішилась у Червонограді й теж досить своєрідно.

Віталій Костенюк заробив на цих перегонах лише 3 очки, проте вони пересунули його з 5-го місця на підсумкове третє!

Пілот із Чернівців закінчив рік із 17 очками, випередивши всього на одне Сергія Лакушева і на два Олега Мироненко, які не приїхали на, як потім з’ясувалося, останній етап Чемпіонату України з трекових гонок в цьому році.

В’ячеслав Мироненко з 12 балами закінчив рік 6-м, а Ігор Романов, зібравши 11 «пунктів» став 7-м, і це не дивлячись на пропуск ним одразу декількох етапів!

Позаду Романова розташувалися відразу кілька пілотів, на рахунку яких виявилося по 10 очок: обидва брата Потапчуки, Юрій Криворучко і Олег Грицай. Однак, згідно з правил, Потапчуки, виступивши лише на одному етапі, не можуть бути класифіковані за підсумками року, і в фінальних турнірних таблицях «Національної Ліги Автоспідвея» повинні «пропустити» вперед Юрія з Олегом …

Серед дітей …

Хоча 5-й етап Чемпіонату України з трекових гонок цього разу проходив окремо від кросових етапів, на нього з’їхалися і діти на їхніх міні-баггі – машини родом з автокросу. Всього їх виявилося четверо – троє з Чернівців та Тетяна Яроменко із Черкас.

При цьому один з них – Василь Марущак, – був представником заліку 1-ЮС, виступаючи на більш потужній машині.

Зважаючи на таку своєрідну ситуацію, було прийнято рішення проводити «об’єднані» заїзди, тим самим й тут подарувавши глядачам «красиву картинку» з квартетами абсолютно незвичайних як для справжнього «Автоспідвея» машин на старті.

Для них провели чотири відбіркових заїзди, а потім фінал. Правда, особливої боротьби тут не вийшло.

Природно, потужніша баггі давала перевагу Василю й він всі п’ять разів незмінно фінішував першим.

Аналогічно другим п’ять разів поспіль гонку закінчував Андрій Лакуста.

Однак ці місця в реалії для нього означали п’ять впевнених перемог в заліку 1-ЮМ.

Яроменко лише одного разу в найпершому заїзді поступилася Богдану Марущаку, інші чотири рази, включаючи фінал, фінішувавши третьою і, відповідно, другою в своєму заліку.

Тим самим, Тетяна піднялася на другу сходинку подіуму 1-ЮМ, де третім став молодший із братів Марущак.

Після четвертої поспіль впевненої перемоги, причому кожен раз набираючи можливий максимум з 10 балів, серед молодших в 1-ЮМ першим рік закінчив Лакуста.

На його рахунку накопичилися вагомі 42 очки проти 25 у Тетяни, яка в результаті стала другою.

Незважаючи на те, що вона не виступала на двох етапах, а ще на одному її підвела техніка, третьої за підсумками року стала ще одна дівчинка – Вероніка Брицька, зібравши 11 очок проти 8 набраних Богданом Марущаком.

Його старший брат Василь, зібравши 15 очок тільки на одній фінальній гонці, з 20 в сумі став першим за підсумками року в старшій групі.

Однак тут виникає резонне питання.

Василь виявився єдиним учасником заліку 1-ЮС на етапі в Червонограді та нарахування трьох очок за кожну його «перемогу» виглядають досить дивно і нелогічно!

За ідеєю першим в цьому заліку за підсумками року повинен значитися Микита Ботук з 12 балами, а другим Артем Середа з 9. Можливо, підсумкові таблиці в дитячих заліках ще зазнають змін, тим більше що в 1-ЮС фактично відбулося лише два етапи в Чернівцях, та й ті виявилися нечисленними, але, принаймні – не з одним пілотом на старті …

… і невеликий P.S. суто від автора

У висновку хочеться висловити деякий жаль з приводу того, що пілоти тільки постфактум дізналися, що гонка в Червонограді стала фінальною. Тим самим, той же Андрій Сапужак втратив всі шанси кинути останній виклик Андрію Яроменко, який другий рік поспіль став Чемпіоном України з трекових гонок.

Але, цей епідеміологічний рік підносив і не такі сюрпризи і далеко за межами України теж …

А ще дуже шкода, що багато в чому можна сказати феєричний дебют Сергія Юнашев в «Автоспідвее» був затьмарений відверто осліпленою в прямому сенсі слова спортивної фемідою! Це не кажучи про те, що спірні рішення суддів позбавили фінал цієї гонки неймовірною інтриги …

А що міг би показати «Юнга» на ще одному етапі та як би тоді це вплинуло на підсумкове розташування сил у турнірній таблиці? … Але, головне жаль викликає навіть не все вище перераховане!

Він полягає в тому, що лише один етап із цьогорічних п’яти, саме цей в Червонограді, став прикладом справжнього «Автоспідвея»!

Всі інші чотири проводилися на тимчасових трасах, що не йдуть ні в жодне порівняння з гонками на гаревом покритті! І це в той час, коли в країні є ще три повноцінних спідвейних треки – Рівне, Львів і Вознесенськ. Якраз на них Чемпіонат з трекових гонок цього року так й не приїхав! …

Залишається лише сподіватися, що в 2021-му році «Автоспідвей» дійсно виправдає своє ім’я, дане йому Сергієм Григоровичем Пелешко і його наступний сезон по-справжньому вшанує пам’ять свого засновника справжніми автоспідвейними гонками, як ця в Червонограді, а не їхньою подобою, схрещеними з автокросом ….

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських трековиків

Фото Алена Кудріна і Уляна Яцика & VAKA


Додати свій коментар











Pin It on Pinterest