Чемпіонат України з трекових гонок: Три етапи всупереч «Багнюці»

Автор: Редакція | 05 Жов, 2020

Незважаючи на чергові «подарунки» погоди, Чернівці знову змогли прийняти Чемпіонат України з трекових гонок «Національна ліга Автоспідвея», проведеного в пам’ять про Сергія Пелешко. Більш того, за два дні там відбулися одразу три етапи!

Так, неспокійна епідеміологічна ситуація продовжує вносити свої корективи. За планом наступний етап Чемпіонату України з трекових гонок «Національна ліга Автоспідвея» мав прийняти абсолютно новий трек у Косові. На жаль, але через карантинні заходи це стало неможливо.

Проте, нехай й на тиждень пізніше запланованої дати, «на виручку» прийшли Чернівці з їхнім спортивним комплексом «Суперкрос».

Кілька років тому до авто- і мото- кросових трас на ньому додався і трек. Саме тут після затримки старту всього автоспортивного сезону відбулося відкриття нинішнього трекового сезону.

«Багнюка» нас не зупинить! ..

Нагадаємо, що тоді своє «вагоме слово» сказали проливні дощі, перетворивши в суботу трасу в непрохідне болото. Через це замість запланованих двох перших етапів відбувся лише один. Цього разу опади теж мало не зірвали гонку.

Справа в тому, що трекова доріжка в Чернівцях носить тимчасовий характер і не є справжнім треком із гаревим покриттям. З огляду на те, що це звичайна глиняна поверхня, вона сильно підвладна впливу опадів.

За їхньої великої кількості вона перетворюється в непрохідну, максимально наближаючи трекові гонки до автокросу, етап якого знову проводився паралельно цими ж датами «по сусідству». І саме з цим «феноменом» чернівецької траси знову довелося зіткнутися учасникам 4-го етапу «Автоспідвея».

Якщо бути точніше, то цього разу Чернівці прийняли відразу три трекових гонки – два етапи дитячих класів і один для дорослих в заліку ТН-9. І дітям пощастило трохи більше, ніж дорослим. Їхні етапи проводилися в суботу, коли стан траси більшу частину часу залишався сухим стабільним. Однак й тут ближче до кінця дощ все ж «зарядив», змусивши організаторів трохи скоротити змагання, але дорослим дісталося, що називається, – по повній!

Опади йшли і вночі, знову мало не зірвавши черговий етап по «Автоспідвею». Він все ж відбувся, але не без коригування, причому самого формату проведення гонки!

До недільного ранку сонце почало сушити трасу, проте цього виявилося недостатньо.

Ширина доріжки просто фізично не могла дозволити прийняти чотири машини, а саме стільки має стартувати в півфіналах і фіналах. Тому було вирішено проводити етап майже «по-старому», без обов’язкових на сьогодні в «Автоспідвеї» півфіналів.

З урахуванням дев’яти учасників присутніх на 4-му етапі «Автоспідвея», для них застосували класичну «Таблицю 9».

Вона означала 12 заїздів, де на старт виходили по три машини. При цьому кожен з учасників стартував по чотири рази, зустрівшись в очній боротьбі з кожним із суперників.

За перемогу нараховується 2 очка, одне за друге місце і нуль за третє. Але, на відміну від класичної схеми, як справжній десерт, в кінці дня топ-3-ку чекав фінальний заїзд. Забігаючи вперед, саме він й став найдраматичнішим й найвидовищнішим!

… проте вона кинула свій виклик

На жаль, але минулі дощі все ж позначилися і на проведенні самих заїздів навіть при трьох машинах на старті. Дві крайні доріжки виявилися розмочені сильніше середньої, яка і стала в більшості випадків виграшною. Якщо не брати до уваги Андрія Яроменко, котрий мабуть, став єдиним, кому цього дня вдавалися обгони, всі хто захоплював лідерство зі старту, зберігав його до фінішу.

Тон дня було поставлено найпершим заїздом, коли траса знаходилася в найбільш розкислому стані.

Стартуючи з другої доріжки, з місця зірватися зміг тільки один Яроменко на своєму легкому Citroen Saxo, тоді як обидва його суперника Олександр Медвідь та Ігор Говдун все ще буксували з загрузлими в «Багнюку» колесами!

І саме Ігорю не пощастило найбільше, коли його «дев’ятка» (в реалії вони ділили її на пару з Медвідем) не просто вилетіла в 6-му заїзді за межі траси, а й застрягла як в болоті!

Щоб евакуювати її довелося застосувати спецтехніку, і хоча це вдалося, волога дісталася до електрики машини і гонка на цьому для Говдуна, закінчилася.

Відмови техніки теж серйозно вплинули на хід гонки і в добрій половині «відбіркових» заїздів і зовсім стартувало тільки по двоє. Проте, не дивлячись на всі ці складності, гонку вдалося провести в повному обсязі.

Найцікавіше, що після 12 заїздів відразу у трьох пілотів виявилося порівну – по 7 балів!

Андрій Яроменко, Віталій Костенюк і Сергій Лакушев виграли по три свої заїзди і ще по одному разу фінішували другими.

При цьому єдиним, хто зміг випередити чинного Чемпіона України з трекових перегонів Андрія Яроменко став Костенюк, що сталося якраз в останньому з відбіркових заїздів.

Лише пари балів до виходу в фінал не вистачило Ірині Сікорській та трьох Юрію Криворучко.

Вони обидва записали на свій рахунок по одній вікторії.

Примітно, що коли таблиця звела Ірину з Яроменко в 5-му заїзді дня, саме пілотесса з Чернівців стартуючи з другої доріжки захоплює лідерство. Однак колом пізніше «Акула» Сікорської «заривається» в грязі й Андрій відновлює своє реноме лідера, знову йдучи до чергової своєї перемоги.

А ось Андрій Сапужак, який після перемоги на 3-му етапі в Черкасах вийшов в лідери Чемпіонату України з трекових гонок, цього разу зіткнувся з капітальною невдачею. Вірніше правильно сказати – обставинами.

Зміна лідера

Наочною ілюстрацією його буде те ж саме відео, де в 5-му заїзді Сапужак буде правильніше сказати – намагався стартувати. І тут крилося відразу два підводних, точніше – підбагнистих камені. По-перше, у львів’янина не виявилося відповідної для таких погодних умов гуми.

Практично всі інші учасники крім треку виступали і в автокросу, і як раз в їхньому арсеналі були відповідні «грязьові» покришки.

Сапужак ж не приймає участі в автокросу, а в треку така гума апріорі не застосовується! Справа в тому, що її агресивний протектор просто знищив би гареве покриття, яким й відрізняються справжні спідвейні мототреки.

Тоді Сапужак зі своєю командою пішов на хитрощі, застосувавши так зване «розшипування» зимової гуми. Іншими словами, металеві шипи з неї буквально вручну повисмикували, однак це не дуже допомогло – навіть її протектор практично відразу забивався брудом і не давав того зчеплення, як у кросової гуми.

Більш того, все посилювало ще одна обставина.

Другою проблемою, і вже не розв’язуваною, стала надлишкова вагу, і не самого пілота))), а його автомобіля.

Справа в тому, що Ford Escort Сапужака важче машин більшості його суперників, тому він в прямому сенсі слова кілька разів ледве зміщувався з місця на старті, коли його суперники вже знаходилися далеко в першому повороті! Правда, були в гонці ті, кому не пощастило ще більше, ніж Сапужаку.

Так за підсумками етапу всього один бал виявився у Олександра Медвідя, тоді як Ігор Говдун та Микола Пелешок і зовсім не змогли заробити жодного очка. Більш того, для Миколи гонка, по суті, так і не почалася.

Старший брат Сергія Пелешко приїхав до Чернівців без машини, розраховуючи виступати на «позиченій», що завжди було стандартною практикою для «Автоспідвея». Але, на жаль, з урахуванням поломок і проблем у інших учасників, Микола так жодного разу і не стартував. Не обійшлося без технічних проблем і в Фіналі, правда, вже вони були викликані наслідками зіткнення.

У перший поворот вирішального заїзду прямо по-NASCAR-івські всі три машини Яроменко, Костенюка і Лакушкева входять буквально пліч-о-пліч! Природно це не могло не привести до невеликого, але зіткнення. А, згідно з правилами «Автоспідвея», коли в першому повороті відбувається контакт, його зупиняють. Саме так судді й зробили, після чого пройшов повторний старт.

На жаль, але при цьому був пошкоджений радіатор машини Лакушева і хоча він зміг рестартовати, двигун Сергія «закипів» і йому довелося зійти, тоді Андрій Яроменко знову пішов зі старту до своєї чергової перемоги, а позаду нього фінішував Костенюк.

Проте, з уже набраними 7 очками, Лакушев зміг піднятися на подіум 4-го етапу Чемпіонату України з трекових гонок, де він став 3-м, а Костенюк з 8 балами розмістився на другому ступені.

З урахуванням того, що Андрій Сапужак на цій гонці заробив тільки три очки, він поступився лідерством знову чинному Чемпіону України з трекових гонок Андрію Яроменко.

Як не дивно прозвучить, але зовсім не Андрій на своєму швидкому «Цитрамоні» заробив Приз пам’яті Сергія Пелешко, який вручається за кращий час у гонці.

Його вручили Віталію Костенюку, який показав найкращий час дня в тому самому 12-му заїзді, де він зміг випередити Андрія Яроменко і виграти.

Серед дітлахів

Що ж до дитячих класів на міні-баггі, то в Чернівцях серед них пройшли відразу два етапи: 4-й для найменших класу 1ЮМ і 2-й для більш старших з 1ЮС. (В Черкасах цей клас не зібрався, звідси і різниця в «нумерації»). У цих заліках формула проведення гонок була схожою між собою. 6 заїздів по два кола для 6 пілотів, де кожен повинен був стартувати по три рази з тієї ж системою нарахування очок 2-1-0. Після цього в фінал виходило п’ятеро з формулою 4-3-2-1-0. Правда і тут позначилися як погода, так й відмови техніки.

Наприклад, Вероніка Брицька, яка закінчила третьою обидва етапи в Черкасах в 1ЮМ, цього разу через проблеми з її міні-баггі не змогла заробити жодного очка. Ну а сюрпризу в цьому заліку не відбулося. Тут втретє поспіль домінував Андрій Лакуста, вигравши «в одні ворота» не тільки всі три своїх відбіркових заїзди, а й фінальний. Тим самим він взяв можливий максимум на етапі в 10 очок, довівши свою перевагу в турнірній таблиці до 32 проти 21 у найближчого із суперників.

А цим найближчим є Тетяна Яроменко, котра, як й Артур Гнатович, виграла в одному із заїздів і два рази фінішувала другою. У фіналі ж вище фінішувала саме дочка Андрія Яроменко, зібравши в результаті 7 очок проти 6 у Гнатовича, тоді як першим поза подіумом 1ЮМ з двома балами став Богдан Марущак.

У старших же хоча й було заявлено 6 учасників, в реалії стартувало тільки троє, тому в більшості заїздів тут стартувало тільки по парі учасників. До того ж через дощ гонку тут довелося скоротити. У 1ЮС теж «знайшовся» свій фаворит, ким став Микита Ботук.

Як й Лакуста, він виграв всі три свої заїзди, а потім й фінал, зібравши 10 очок. Артем Середа з двома перемогами і другим місцем у фіналі в результаті заробив 8 балів проти 5 у Василя Марущака, котрий закінчив день третім та останнім в заліку 1ЮС.

 

***

Наступний етап Чемпіонату України з трекових гонок «Національна ліга Автоспідвея» має відбутися на справжньому трековому стадіоні в Червонограді, причому зовсім скоро – 10-го жовтня, в суботу.

Якщо він стане заключним, а це поки залишається під питанням, то його інтрига обіцяє стати просто неймовірною!

Мало того, що двох лідерів серед дорослих розділяє всього три очки, так позаду них ситуація склалася ще щільнішою!

Третім йде Сергій Лакушев, у якого на задньому бампері розташувалися відразу троє – Олег Мироненко, Віталій Костенюк і В’ячеслав Мироненко.

Цікаво, але на їхньому рахунку відповідно 16,15,14 і 12 очок!

З урахуванням того, що в «Автоспідвеї» буквально кожен зароблений бал у кожному окремо взятому заїзді йде в актив пілота, саме він може стати вирішальним, тому передбачити результат боротьби, як за титул, так й за «бронзу» просто неможливо! .. .

Прес-служба Національної ліги Автоспідвея

Фото з особистих архівів учасників


Додати свій коментар














Pin It on Pinterest