Чемпіонат України з трекових гонок: Трохи атмосфери «Автоспідвея»

Автор: В'ячеслав Щербина | 09 Чер, 2021

Незважаючи на те, що трековий вікенд в Червонограді обидва дні супроводжувався зовсім несприятливою погодою з дощем, в «автоспідвейному» паддоці звично для нього панувала дружня, якщо не сказати – майже сімейна, – атмосфера. Спробуємо хоч трохи передати її за допомогою нашого традиційного альбому «погляд за лаштунки».

Тим більше, що на відміну від етапів Чемпіонату України з трекових гонок, що проводяться на тимчасових трасах, ці два пройшли на цьому стадіоні, як й личить «Автоспідвею». А це означало справжній паддок зі спідвейними критими боксами, які цього разу через опади виявилися вкрай актуальні.

Місцем проведення перших трекових раундів в цьому році став Мототрек «Гірник», добре відомий як самим спідвеїстам, так їхнім «чотириколісним» побратимам. Він приймає «Автоспідвей» фактично з самого зачаття цієї автоспортивної дисципліни її засновником Сергієм Пелешко, котрий на превеликий жаль передчасно пішов від нас на початку минулого року.

Замість сонячної весняної погоди Червоноград зустрів українських трековиків майже осінньою холодною погодою з дощем, де найактуальнішими з предметів одягу стали дощовики.

Але найгірше в даному випадку те, що дощ впливав на саму трасу. Наприклад, той же спідвей і зовсім не проводиться під час дощу через розкисання специфічного гарєвого покриття «доріжки». Для автомобілів ж цей факт не є проблемою.

В даному випадку на перше місце виходить швидше проблема збереження власне цілісності гарєвого покриття, що представляє із себе кілька шарів. Але, як і при сухій погоді, це питання вирішувалося за допомогою постійного грейдування «доріжки», тому автоспідвейні «матчі» в прямому сенсі слова відбулися незалежно від погоди.

А хтось, як, наприклад, Андрій Сапужак і Анатолій Гудков навіть підготувалися відповідно до прогнозу погоди на  гонку. Андрій придбав собі і своєму товаришеві спеціальні водовідштовхувальні чохли на повітряні фільтри, призначені саме для таких умов.

Хтозна, наскільки вплинули ці, взагалі, нехитрі пристосування, але саме ці два пілоти в підсумку посіли подіумні місця в обидва дні, включаючи дві перемоги Анатолія …

Що ж до дітвори, які виступали на своїх баггі, то, судячи з усього, на їхній настрій погода і зовсім ніяк не впливала. Тим більше, коли вони були оснащені в «всеозброєнні» – дощовики між гонками і спеціальні кросові очки, у кого-то навіть зі спеціальним пристосуванням для захисної плівки від бруду на час гонки.

Дорослим же учасникам, так само як і представникам їхніх команд, підзаряджатися енергією допомагала «Вiденська кава». Її представник поставив в «піті» Андрія Сапужака апарат і два дня будь-який охочий абсолютно безкоштовно міг зігрітися і отримувати заряд бадьорості разом із цією «смачною та запашною кавою».

Ось хто завжди переповнений життєрадісністю і привітністю і без кави, так це Борис Донський. І не важливо, де він в цей момент знаходиться і яку функцію виконує – будь то більш звичну для нього главою техкома на «кільці» або ралі, або як цього разу, очолюючи КСК на треку.

Тим більше, якщо йдеться про Андрія Сапужака, якому він тут допомагає підготуватися до гонки. Свого часу разом з його батьком Ігорем вони брали участь в організації багатьох десятків, а то й сотень гонок! …

Незважаючи на зовсім непривітну погоду, трибуни Мототреку «Гірник» зовсім не були порожніми, особливо в неділю. При цьому якщо для дорослих вхід на них був платним – 50 грн, то для дітвори абсолютно безкоштовним.

Але, мабуть, під час дощу, тим більше сильного, як в суботу, дивитися гонку найкомфортніше було з «суддівської». Правда, краплі дощу на вікні не сприяли огляду.

Цього разу переможцем, причому в обидва дні, вийшов Анатолій Гудков. Цікаво, що рівненчанин починав свій шлях в треку механіком, приїжджаючи на гонки з Сергієм Пелешко. Згодом він і «власноруч» сів за кермо спортивного «Гольфа», який тепер несе на своєму борту напис «Пам’яті Сергія Пелешко».

Як ми вже розповідали в статті про власне етапи, в цей раз на міцність було випробувано огорожу мототреку. Причому це сталося двічі в обидва дні, і обидва рази специфічні спідвейні стіни пошкодив один і той же пілот – все той же … Андрій Сапужак. Але, це не рідкість для «Автоспідвея» і, до речі, рахунок за ремонт у таких випадках пілотам ніхто не виставляє)

Уважний читач може сильно здивуватися цьому подіуму – адже на обох етапах призова трійка в Червонограді була абсолютно однаковою і очолював її зовсім не Андрій Яроменко, а Анатолій Гудков. Все дуже просто. З урахуванням карантинних заходів взимку, традиційна церемонія нагородження ФАУ за підсумками минулого року так і не відбулася. Тому трековики нагородили своїх торішніх лідерів на 1-му етапі.

Чемпіонське звання в сезоні-2020 року, причому другий раз поспіль, здобув Андрій Яроменко, тоді як другим і третім стали відповідно Андрій Сапужак і Віталій Костенюк. На додачу до значних розмірів кубкам торішні призери отримали і невеликі подарункові набори від «Вiденської кави» …

… а різницю і в розмірі, і формі кубків, більш ніж наочно демонструє це фото на прикладі трофеїв Андрія Сапужака – «бронзовий» на регулярному етапі і трофей за підсумками року за друге місце …

… разом із віце-чемпіонством Андрій виконав стандартний норматив, який встановлює Міністерство молоді та спорту, за що отримав звання Майстра спорту України. Чому ж з цього приводу не сфотографуватися з трофеями і тільки отриманим посвідченням разом зі своїми механіками? Тим більше, що останні зазвичай не потрапляють на церемонію нагородження ФАУ!

Цікаво, що з урахуванням того, що багато хто з пілотів приїхали в Червоноград, так би мовити, – «без нічого», без своїх механіків, – саме хлопці Сапужака допомагали обслуговувати і навіть ремонтувати автомобілі конкурентів, включаючи і двох його головних суперників – навіть переможця Анатолія Гудкова і візаві по минулому сезону Андрія Яроменко!

Уже кілька років традиційно разом із кубками на всіх етапах «Автоспідвея» переможці та призери отримують невеликий набір фірмового рівненського пива «Рiвень» – так би мовити, для символічного «обмивання» нагород) А яке ж ще, якщо «Автоспівдей», як і його батько засновник Сергій Пелешок, народився саме в цьому місті ?!

Точно також, звично для трекових гонок, кожен етап в Червонограді вінчала колективне фото всіх пілотів – традиція, яку також як і сам «Автоспідвей», задумав Сергій Пелешок. У жодній іншій автоспортивної дисципліни не існує такого звичаю! І такі фото, як майже все інше тут, багато років наперед продовжать нагадувати про Нього!

Хоча пілоти молодшого віку цілком повноправно присутні і на «загальних» фото, для них була влаштована і своя окрема пам’ятна фото-сесія. Тим більше, що і серед них кубки за підсумками минулого року знайшли своїх володарів, нехай і не всі з них приїхали в Червоноград.

Серед молодших в сезоні-2020 переміг Андрій Лакуста, а другою і третьою тут стали дві дівчинки – Тетяна Яроменко і Вероніка Брицька. У старшій підгрупі найбільше очок набрав Микита Ботук, випередивши Артема Середу і Василя Марущака.

А емоції дітей завжди непідробні, тим більше, коли вони ще не звикли до цього процесу – та ж Тетяна Яроменко почала виступати тільки в середині минулого сезону …

… проте вона вже встигла завоювати кілька нагород, закінчивши минулий рік другою за його підсумками. У Червонограді виступаючи одразу в обох підгрупах, Тетяна в обидва дні ставала третьою, причому одразу на чотирьох подіумах!

І цей її результат цього разу виявився вищим за її іменитого батька. Але, думається, в будь-якому випадку Андрія Яроменко переповнюють куди більші емоції саме за досягнення своєї дочки, ніж за свої перемоги і титули …

Разом із дощем неминучий і бруд, яким були покриті спортивні автомобілі після гонок, особливо дитячі баггі, колеса яких прикриті лише символічними крилами і «кидають» за собою куди більше бруду, ніж кузовні автомобілі.

Після гонки механіки Андрія Сапужака, в розпорядженні яких єдиних був «Керхер», помили не тільки автомобіль свого пілота, але і всіх інших учасників, включаючи і баггі дітвори.

Сам же Андрій цього разу не забув сфотографуватися на пам’ять спочатку з представником «Віденської кави», яка на ці гонки стала справжнім кавовим партнером для «Автоспідвея» …

… а потім разом із дружиною Мариною і з його новими спонсорами з NAWITECH, які цілою групою підтримки приїхали в Червоноград, повболівати за свого пілота, причому, як і личить, у фірмовій екіпіровці і з прапорами! І Андрій не розчарував своїх нових партнерів, двічі піднявшись на подіум.

Ну а хтось робив собі інше пам’ятне фото. Наприклад, на цьому переможця рівненчанина Анатолія Гудкова оточив справжній десант із Чернівців, включаючи Ігоря Говдуна, Олександра Медведя, Віталія Костенюка і, звичайно – Ірину Сікорську. До них приєдналися також Олег Лустюк та Михайло Нечаєв, які ще недавно виступали на треку, а тепер працювали суддями на цій гонці, плюс син Анатолія.

Більшості українських трековиків не властива заздрість або які-небудь ще негативні якості і емоції – в «Автоспідвеі» більшість щиро радіють перемогам своїх суперників і навіть представників інших міст і дане фото тому яскраве підтвердження! …

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських трековиків

Фото Ігор Соколовський і учасників


Додати свій коментар














Pin It on Pinterest