Окон виграв неймовірно насичену гонку Гран Прі Угорщини

Автор: Роман Галімон | 02 Сер, 2021
Старт Гран Прі Угорщини

Гонщик Alpine Естебан Окон виграв першу гонку в кар’єрі Ф1 й сталося це на Хунгарорингу, де відбувся неймовірно насичений Гран Прі Угорщини.

Перед стартом, мабуть, найкраще рішення прийняв Антоніо Джовінацці, котрий в режимі радіотиші вирішив заїхати в бокси за шинами Medium. Це дало йому змогу уникнути стартового «завалу», бо інакше подальші дії не назвати.

Після того, як стартові вогні згасли, Хемільтон доволі впевнено втримав першу позицію, проте Боттас просто провалив старт й пропустив Ферстаппена, Переса та Норріса. Однак у намаганні триматися в групі, Боттас пізно загальмував у першому повороті й в’їхав у Норріса, який вибив Ферстаппена, а той Переса.

З цього «завалу» вибратись не вдалось Боттасу, Норрісу та Пересу, проте Ферстаппен все ж дотягнув до боксів й виїхав останнім. До речі, фін отримає штраф у 5 місць на наступному етапі за це зіткнення.

Аналогічна ситуація сталась всередині групи, де Стролл просто влетів у Леклера, який у свою чергу зачепив Ріккардо. Після цього інциденту Стролл та Леклер залишили гонку.

Гоночній дирекції знадобився ще одне коло, аби замінити автомобіль безпеки червоними прапорами й гонка була зупинена на 2-му колі. Це дало змогу маршалам прибрати уламки та машини, які зупинились у різних частинах траси.

З іншого боку, це дало змогу командам перечекати дощ й на піт-лейн гонщики розташувались у такій послідовності (топ-10): Хемільтон, Окон, Феттель, Сайнс, Цунода, Латіфі, Алонсо, Расселл, Райкконена та Шумахер.

Рестарт гонки мав відбутися зі стартової решітки, проте туди виїхав лише Хемільтон, адже всі інші гонщики заїхали в бокси за сліками та рестартували з піт-лейн.

Таким чином, Льюїс був змушений заїхати в бокси наступного кола й виїхав останнім, в той час як Окон очолив гонку. Феттель, Латіфі, Цунода та Сайнс увійшли до топ-5. Ферстаппен був 11-м з відставанням 16 с, а Хемільтон – 14-м й останнім із відставанням 18 с.

Проте обгони на Хунгарорингу завжди були складними. Лише на 10-му колі Хемільтон зміг обігнати Джовінацці й сісти на хвіст Гаслі, який йшов за Ферстаппеном, котрий застряг за Haas Шумахера.

Врешті-решт, Ферстаппен обігнав Шумахера (хоч й з дотиком коліс), а також це зробили Гаслі та Хемільтон. Таким чином на 18-му колі ці гонщики навіть увійшли до топ-10, адже пілоти Alfa Romeo перейшли на Hard й обидва відбули 10-секундний штраф за попередні порушення на піт-лейн.

Тим часом, до 20-го кола Окон та Феттель відірвалися від групи, яку стримував Латіфі, на 12 секунд. При цьому німець явно почав показувати французу наміри вийти вперед, хоча до атак так й не дійшло.

На цьому ж колі, команда вирішила закликати Хемільтона за свіжим комплектом, аби британець отримав простір й обійшов Гаслі та Ферстаппена.

Red Bull закликав нідерландця лише на коло пізніше й також поставив свіжі Hard, але одного кола вистачило Льюїсу, аби вийти вперед. А додатковим бонусом став обгін Ріккардо в першому повороті.

Таким чином, Хемільтон отримав «свіже повітря» перед собою й почав штампувати швидкі кола в гонці, піднявшись на 8-е місто, коли знову обігнав Шумахера.

На 27-му колі Льюїс обійшов Латіфі та вийшов на 7-му позицію, а на 32-му колі в 4-му повороті випередив Цуноду. А враховуючи, що Гаслі заїхав в бокси колом раніше, британець став 5-м, з відставанням 35 секунд від лідера гонки – Окона.

Це змусило гонщиків топ-4 (Окон, Феттель, Алонсо, Сайнс) задуматись на піт-стопом, адже відкладений піт-стоп міг вивести їх позаду гонщика Mercedes.

На 37-му колі Феттель перший заїжджає в бокси, але втрачає там на пів секунди більше ніж потрібно, й цього вистачило, аби Окон провів свій піт-стоп й виїхав перед німцем. На одне коло Алонсо став лідером гонки, поки не отримує Hard на 40-му колі.

Таким чином, Окон та Феттель знову очолили гонку, але Сайнс та Хемільтон були вже у 6 секундах за ними, проте можливо потребували ще один піт-стоп. Алонсо виїхав п’ятим із відставанням 15 секунд, попереду гонщиків AlphaTauri.

Ситуація була незмінною до 48-му кола, поки Хемільтон не заїхав у бокси за новим комплектом Medium й виїхав позаду Алонсо й з відставанням 19 секунд від лідера. Проте Хемільтон знову почав «штампувати» швидкі кола й до 54-го кола вже наздогнав іспанця. Але пройти дворазового чемпіона Ф1 було не так вже й просто.

Лише на 65-му колі після кількох невдалих спроб й врешті помилки Алонсо, Хемільтон вийшов на 4-е місце й почав пресингувати Сайнса, якого обійшов вже на 67-му колі.

До Окона та Феттеля було 7 секунд й за два кола Хемільтон не міг відіграти таке відставання. Таким чином Окон виграв свою першу гонку, а Феттель здобув другий подіум для Aston Martin. Хемільтон зміг випередити Ферстаппена у заліку пілотів.

Сайнс втримав Алонсо за собою, а гонщики AlphaTauri помінялись місцями, але залишились попереду гонщиків Williams, які вперше за довгий час вдвох приїхали в «очки». При цьому для Расселла й Латіфі – це перші очки у Ф1, але для Джорджа вони, мабуть, були більш бажаними.

Цікаво, що Окон та Феттель не змогли заїхати на піт-лейн. Окон подумав, що машину потрібно «припаркувати» на стартовій решітці, як це роблять на кваліфікації. А Феттель зупинив болід, не доїхавши до кінця кола, бо закінчилось пальне. Обидва гонщики бігли, аби встигнути на церемонію нагородження.

Проте вже вночі було прийнято рішення, що результат Феттеля був анульований, бо в баку його боліду не було достатньої кількості пального для відповідного технічного аналізу.

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.


Додати свій коментар






Pin It on Pinterest