Передсезонні тести Ф1 сезону 2020 року завершено. Гонщик Mercedes Валттері Боттас став найкращим в останній день, за ним розташувалися Макс Ферстаппен і Даніель Ріккардо.
За підсумками п’ятниці Боттаса, Ферстаппена і Ріккардо розділила одна десята секунди, і це при тому що гонщики представляють різні команди з різними моторами.
В останній день тестів гонщики активно використовували м’які шини і пробували проїхати в кваліфікаційному режимі. Вперше за шість днів тестів всі пілоти показали кращі кола саме в ті моменти, коли їхні автомобілі були взуті в найбільш м’які склади С4 і С5.
Найяскравішим моментом при цьому, мабуть, стала своєрідна дуель Льюїса Хемілтона і Шарля Леклера. Незадовго до закінчення ранкової сесії два пілоти майже одночасно виїхали на трасу на шинах С5 – явно для того, щоб зробити кілька по-справжньому швидких кіл, які виявилися ще й дуже близькими: Хемілтон проїхав своє коло на п’ять сотих повільніше суперника.
Однак найкращий результат другого тижня тестів все одно виявився гіршим за час Боттаса минулої п’ятниці. Причому різниця склала приблизно півсекунди: якщо тиждень тому на тих же шинах С5 фін проїхав коло за 1.15,732 – тепер він не зміг показати результат краще за 1.16,196. Хоча, за словами Даніеля Ріккардо, при мінімальній кількості палива в баках пілоти сьогодні змогли б вийти навіть з 1.15,000.
The best times of six days of testing!!! #F1Testing pic.twitter.com/VjOpAyEmA0
— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) February 28, 2020
Як й вчора, кілька пілотів показали досить вражаючі часи на порівняно жорстких покришках. Наприклад, Серхіо Перес на складі С3, а Макс Ферстаппен і зовсім на шинах С2 не так вже сильно відставали від лідерів. І в той же самий час перехід на м’якіші шини дозволив не всім пілотам істотно додати в темпі. Можливо, іноді це завдання просто не ставилось: наприклад, Карлос Сайнс проїхав два своїх кращих кола на різних типах гуми з дуже малим інтервалом – і коло на шинах С4 виявився всього на дві тисячних швидше, ніж коло на С3.
З іншого боку, варто відзначити, що Ферстаппен ледь не став найкращим за допомогою шин С4, в той час як всі інші гонщики з першої п’ятірки проїхали свої найшвидші кола, коли їхні машини були взуті в покришки складу С5.
Прогнози на старт сезону
Втім, швидка їзда на м’яких шинах найчастіше була лише епізодом – більшість пілотів також активно працювало на довгих серіях, багато провели симуляцію гонки. Зокрема, темп Шарля Леклера в цих умовах дозволив деяким спостерігачам заявити, що чутки про великі проблеми боліда SF1000 сильно перебільшені і що Ferrari не так вже сильно відстає за швидкістю від Mercedes.
А виміри максимальної швидкості показали, що всупереч твердженням Маттіа Бінотто і Себастьяна Феттеля машина італійської команди досить швидка на прямих. У наведеній нижче таблиці кращий результат за фактом на рахунку Леклера, тому що Райкконен й Перес показали таку вражаючу швидкість за допомогою сліпстріма.
15 MINS TO GO ⏰
Six days of pre-seasom testing are almost complete 👨🔧
And those neck muscles will get a well-earned rest 😑
Kimi and Checo still well clear on the speed gun 🚀#F1Testing #F1 pic.twitter.com/C32hycz3Am
— Formula 1 (@F1) February 28, 2020
У п’ятницю тести жодного разу не переривалися червоними прапорами – хоча днем раніше мала місце ціла серія інцидентів. Виліт Алекса Албона в першій половині дня став чи не єдиним епізодом, коли машина опинилася в гравії. Але й в цьому випадку болід повернувся на асфальт своїм ходом.
Out of Turn 11 and into Turn 12…
A spin and some gravel for @alex_albon 👀 🔄#F1Testing #F1 pic.twitter.com/hBeEKJ1rNr
— Formula 1 (@F1) February 28, 2020
В цілому хід тестів для Red Bull викликав занепокоєння. По-перше, виліт Албона став черговою ланкою в ланцюзі подібних інцидентів – і ряд спостерігачів вже припускають, що у боліда RB16 є певні проблеми з балансом. По-друге, в п’ятницю машина австрійської команди вчергове досить багато часу провела в боксах – механіки працювали то з підвіскою, то з начинкою лівого понтона.
Чи дійсно у Red Bull серйозні проблеми з балансом та (або) надійністю – з’ясувати вдасться тепер тільки на першому етапі чемпіонату світу, який пройде в Австралії за два тижні.
Позиція | Гонщик | Команда | Час | Кола | Шини |
1 | Валттері Боттас | Mercedes | 1:16.196 | 79 | С5 |
2 | Макс Ферстаппен | Red Bull | + 0.073 | 45 | С4 |
3 | Даніель Ріккардо | Renault | + 0.080 | 65 | С5 |
4 | Шарль Леклер | Ferrari | + 0.164 | 181 | С5 |
5 | Льюїс Хемілтон | Mercedes | + 0.214 | 90 | С5 |
6 | Естебан Окон | Renault | + 0.237 | 75 | С5 |
7 | Серхіо Перес | Racing Point | + 0.462 | 154 | С5 |
8 | Карлос Сайнс | McLaren | + 0.624 | 163 | С4 |
9 | Джордж Расселл | Williams | + 0.675 | 146 | С5 |
10 | Данііл Квят | AlphaTauri | + 0.718 | 160 | С4 |
11 | Ромен Грожан | Haas | + 0.841 | 86 | С5 |
12 | Кімі Райкконен | Alfa Romeo | + 1.219 | 115 | С5 |
13 | Кевін Магнуссен | Haas | + 1.299 | 29 | С5 |
14 | Александр Албон | Red Bull | + 1.607 | 59 | С5 |
Джерело: Motorsport.com