Ферстаппен скористався проблемами Ferrari на Гран Прі Азербайджану

Автор: Роман Галімон | 12 Чер, 2022

Гонщик Red Bull Racing Макс Ферстаппен виграв Гран Прі Азербайджану на фоні проблем у команди Ferrari та її клієнтів.

Всі гонщики першої топ-10 обрали Medium для старту й лише Ріккардо (12-й) та Окон (13-й) обрали Hard. Боттас, Стролл та Шумахер після провалу в кваліфікації теє стартували на Hard.

Попри всі прогнози Шарль Леклер не зміг втримати свою поул-позицію навіть до першого повороту. Серхіо Перес обійшов суперника вже до кінця стартової прямої й впевнено пішов у відрив, який до другого кола вже становив 1,3 с.

Очікувано багато обгонів на міській трасі в Баку не було, а тому топ-10 на довгий час зафіксувалась в такому порядку: Перес, Леклер, Ферстаппен, Сайнс, Расселл, Гаслі, Хемілтон, Феттель, Цунода, Алонсо.

Вочевидь, боліди Ferrari не могли підтримувати темп Red Bull Racing, адже Леклер та Сайнс відстали від своїх суперників аж на 3 секунди до 5 кола.

Ситуація несподівано змінилась на 9 колі, коли на боліді Сайнса вийшов із ладу двигун й Карлос зупинився в 4-му повороті. Як пізніше з’ясувалось, це був лише початок фіаско.

Гоночна дирекція застосувала режим віртуального автомобільного безпеки, яким скористувались у Ferrari для Леклера, Mercedes для Расселла та Хемільтона, AlpaTauri для Гаслі та Цуноди й Aston Martin для Феттеля. Всі ці пілоти перейшли на Hard.

У Red Bull залишили гонщиків на трасі й вони вийшли в лідери, створивши суттєвий відрив (біля 12 с).

Коли на 11-му колі гонку поновили, топ-10 виглядала так: Перес, Ферстаппен, Леклер, Расселл, Алонсо, Норріс, Ріккардо, Гаслі, Окон та Феттель. Хемільтон був 11-м. Лише Феттель після помилки на 13-му колі перемістився на 11-те місце.

Цікаво, шо Леклер на новому Hard почав їхати швидше на 1 секунду за лідерів RBR й в цей момент Ферстаппен обганяє Переса «без боротьби» («No fight» – по командному радіо) й починає «свою гонку».

На 17-му колі Переса закликають в бокси за Hard й мексиканець із затримкою виїжджає прямо перед Расселлом.

Побачивши гарний темп Серхіо, команда RBR на 19-му колі закликає в бокси й Ферстаппена, який виїжджає на 2-ї позиції в 13 секундах позаду Леклера.

На 20-му полі «десятка» сформувалась так: Леклер, Ферстаппен, Перес, Расселл, Норріс, Ріккардо, Гаслі, Хемільтон, Окон та Цунода.

Тим не менш, фактична боротьба за перемогу на 21-му колі була завершена, коли болід Ferrari Леклера випустив велику хмару диму. Монегаск дотягнув до боксів, де й зупинився. Тепер, після двох сходів в трьох останніх гонках, шанси на титул для Шарля зазнали суттєвого удару.

Ферстаппен очолив гонку з відривом 5 секунд від Переса, Расселл відстав від лідера на 14 секунд, Гаслі (який обійшов Ріккардо) програвав вже 33 секунди.

З двигунами Ferrari явно щось відбувалось, адже на 23-му колі команда Alfa Romeo попросила Гуань Чжоу зупинись в боксах, коли той перебував на 10-й позиції. Це не вперше, коли Чжоу сходить із технічних причин й, схоже, проблеми італійського виробника набувають певної систематичності.

На 33-му колі Магнуссен, який активно атакував 10-те місце Окона, також зіткнувся з проблемою двигуна Ferrari. Кевін був змушений зупинитись на трасі й цим викликав другий «віртуальний автомобіль безпеки».

Цим скористувались деякі команди й зробили «безкоштовні» піт-стопи.

На 35-му колі гонку відновили й перевага Ферстаппена над Пересом вже була 12 секунд, Расселл програв 31 секунду лідеру. Далі йшли Гаслі (43 с) та Цунода (53 с), які не робили піт-стопів, Хемільтон (54 с), Феттель (56 с), Алонсо (62 с), Ріккардо (63 с) та Норріс (69 с).

На наступному колі Хемільтон обігнав Цуноду, на боліді якого пізніше зламався DRS й команда була змушена закликати пошкоджений болід й просто заклеїла скотчем заднє антикрило. Ось вам рівень технологій Ф1 J

Японець виїхав 13-м, а в топ-10 знову піднявся Окон.

На 44-му колі Хемілтон був єдиним, хто боровся за зміну позицію в топ-10. Британець обійшов Гаслі й став 4-м, але до Расселла було аж 23 секунди.

Ферстаппен впевнено довів гонку до перемоги й ще більше зміцнив свою перевагу в сезоні, який почався доволі невдало для нього.

В той час як команда Ferrari вже пакувала свої речі до спареного Гран Прі Канади, Макс святкував свою 4 перемогу в сезоні.

Чи зможе Скудерія визначити свою проблеми за тиждень та гідно виступити на знову швидкісному й міському треку, тепер вже в Монреалі, поки викликає швидше питання, ніж відповіді.

Інша команда, яка має вирішити свої проблеми, це Mercedes. Болід W13 досі сильно вібрує на прямих й той же Хемільтон ледь зміг вилізти з кок-піту через болі в спині. До речі, Льюїс став гонщиком дня (за опитування глядачів).

Завдяки сходами Ferrari, свої найкращі результати в сезоні показали Гаслі (5-й) та Феттель (6-й). Алонсо фінішував за ними в 5-ти секундах.

Ріккардо та Норріс влаштували невеликий натяк на боротьбу на фініші гонки, але вирішили все ж, що очки для команди важливіші. Окон замкнув призову «десятку».

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Telegram, Facebook, Twitter та Google News.


Додати свій коментар






Pin It on Pinterest