Організатори Формули 1 показали як приблизно виглядатимуть боліди у сезоні 2022 року.
Перед Гран Прі Великої Британії, представники Формули 1 вирішили показали концепт-макет машини, яка відповідає технічним вимогам на 2022 рік.
Загальне уявлення про зовнішній вигляд автомобілів, які будуть створені в рамках серйозно зміненого технічного регламенту, можна було отримати ще два роки тому. Тоді, представляючи громадськості нову концепцію технічних вимог, керівники чемпіонату проілюстрували її за допомогою цифрових зображень і нефарбованої масштабної моделі.
З відмінностей між моделлю і повнорозмірним макетом одразу помітна різниця в конструкції пілонів заднього антикрила і кріплень дзеркал заднього виду. Також автомобіль отримав ретельно опрацьовані накладки на колісні диски.
Втім, при створенні своїх машин команди навряд чи будуть орієнтуватися на моделі і макети, створені організаторами чемпіонату.
Що зміниться?
Варто нагадати, що ключовою зміною при створенні машин наступного сезону стане повернення до класичної схеми реалізації граунд-ефекту – використання якої технічні вимоги унеможливили ще на початку 80-х років.
Зараз проблемою при реалізації граунд-ефекту є плоске днище. При розробці нових автомобілів від нього можна буде відмовитися. Нижні зони понтонів можна буде перетворити в дифузори – точніше, в аналоги трубок Вентурі, що складається з конфузора (ділянки, на якому перетин каналу для повітря зменшується) і дифузора (де перетин збільшується). Саме в цій області боліда повинна генеруватися найбільша частка притискної сили – в той час як роль антикрил буде вже не так велика.
Заднє антикрило буде істотно меншим – але ж саме воно зараз є одним із головних елементів, що перетворюють «чистий» повітря в «брудний».
Конфігурація переднього крила стане ще простішою. Таким чином, одна з головних проблем сучасної Ф1 – втрата притискної сили при їзді на хвості у суперника – може суттєво нівелюватись.
Take a closer glance at the differences between our 2021 and new-for-2022 car 👀#F1 #F12022 pic.twitter.com/CqqUoF8ikv
— Formula 1 (@F1) July 15, 2021
По-перше, зменшене заднє антикрило буде менше «забруднювати» повітря за собою.
По-друге, завдяки конфігурації дифузорів завихрення будуть максимально інтенсивними на більшій висоті – і машина позаду буде проїжджати «під ними».
По-третє, зниження ролі переднього крила призведе до того, що турбулентність потоку буде менше впливати на загальний рівень притискної сили, яку генерує автомобіль в конкретний момент часу.
При цьому в команд буде менше можливостей впливати на конфігурацію потоку в районі передніх коліс й в передній частині понтонів – причиною цього буде і спрощення конструкції переднього антикрила, і відмова від звичних дефлекторів й конфігуратор потоку.
Також Ніколя Томбасіс, що відповідає в FIA за контроль над Техвимогами до формул, повідомив, що одним із завдань при опрацюванні аеродинамічній конфігурації боліда було зменшення кількості уламків, які залишаються на трасі в разі пошкодження машини.
Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook, Twitter та Telegram.
Джерело: Motorsport.com
Галерея боліда Ф1 2022 року: