Гонщик Mercedes Льюїс Хемілтон прогнозовано виграв перший в історії Гран Прі Тоскани, але те, що відбувалось позаду нього ніхто передбачити не міг.
Гран Прі Тоскани пройшов явно не за тим сценарієм, що собі прогнозували пілоти та їхні команди: гонка двічі зупинялась червоними прапорами, а майже половина болідів не доїхала до фінішу.
Читайте також:
- Гран Прі Тоскани: Боттас очолив першу практику, Ferrari у топ-3
- Гран Прі Тоскани: Боттас очолив й другу практику
- Гран Прі Тоскани: Топ-3 вмістилась у 0,083 секунди у третій практиці
- Гран Прі Тоскани: Хемілтон переграв напарника у кваліфікації
Цікаво, що на старті гонки Валттері Боттас переграв свого напарника та володаря поулу Льюїса Хемілтона, а це буває доволі не часто. Проте насолодитися лідерством фін не зміг. Вже у другому повороті сталася аварія за участю чотирьох машин, і судді випустили автомобіль безпеки.
При цьому з боротьби вибув основний претендент на подіум – Макс Ферстаппен. Фактично, нідерландець провалився ще на старті й опинився не в тому місці й не в той час. Його зачепив вир боротьби інших суперників.
Lap 1 chaos at Mugello – and early exits for Max Verstappen and Pierre Gasly 🙈 💥#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/k6YtcV0maU
— Formula 1 (@F1) September 13, 2020
Переможець минулої гонки П’єр Гаслі потрапив у лещата між Роменом Грожаном та Кімі Райкконеном й вже не міг контролювати свій болід. AlphaTauri просто налетів на Red Bull й обидві машини вилетіли в гравій: більш того, Ферстаппен загруз в ньому й не зміг продовжити боротьбу. Це другий поспіль схід нідерландця.
Проте це були лише квіточки. На рестарті гонки на п’ятому колі Боттас вирішив почати прискорення перед самою фінішної лінією, на що, до речі, має повне право. Але його розгони та гальмування не помітили у хвості пелетону, адже там сподівались, що він почне прискорюватись після останнього повороту, що призвело до ефекту доміну, як його назвали судді гонки.
Onboard with @Carlossainz55 for *that* dramatic crash after the restart at Mugello 👀 💥#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/erYwe3NGvZ
— Formula 1 (@F1) September 13, 2020
В наслідку грандіозного завалу на стартовій прямій три гонщики залишились у відбійниках (Сайнс, Магнуссен, Джовінацці), а ще 12 гонщиків були попереджені за недотримання дистанції від суперника. Проте по факту ніхто не був покараний, а Боттас взагалі заперечив свою провину.
Однак, враховуючи перекриту трасу, сефеті-кар врешті-решт зупинив пелетон у боксах й гонка була зупинена першими червоними прапорами.
Цікаво, що до цього часу Хемілтон встиг випередити Боттаса на рестарті й фактично до фінішу не віддав лідерство, здобувши шосту перемогу в сезоні й 90-у в кар’єрі.
Проте далі боротьба розвернулась дуже серйозна. Деякий час після рестарту Шарль Леклер йшов на третьому місці й, здавалось, що Ferrari все ж знає деякі секрети Муджелло. Але темп монегаска, який на відміну від лідерів залишився на Soft після рестарту, почав падати й він програвав позицію за позицією.
Скудерія закликала Леклера на піт-стоп й отримавши Hard він виїхав останнім позаду свого напарника Феттеля, якого теж невдовзі закликали на заміну гуми. На цьому боротьба Скудерії звелась до здобуття очок у хвості топ-10.
Тим часом, на третьому місці доволі впевнено закріпився Даніель Ріккардо, який був явно швидшим за обох пілотів Racing Point, з котрими на той момент боровся. Й, здавалось, все йде до першого за довгі часи «шуї» від австралійця та подіуму від Renault.
Running P4 and within sight of a podium – but frustration strikes for @lance_stroll with 17 laps to go 😬#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/qX71D4QsdX
— Formula 1 (@F1) September 13, 2020
Але на 44-му колі Ленс Стролл втрачає свій болід у дев’ятому повороті, чим змушує дирекцію гонку спочатку викликати автомобіль безпеки, а потім й зупинити перегони червоними прапорами. Вдруге.
Шинні бар’єри потребували реконструкції, а гонщики вчергове отримали можливість змінити свої стратегії. Й найбільше це допомогло Алексу Албону, який просто полетів після рестарту.
Не зважаючи на те, що Ріккардо зміг гарно стартувати й навіть обігнати Боттаса на деякий час, проте пізніше Renault почав втрачати темп, чим й скористався Албон.
👀 @alex_albon takes P3 from Daniel Ricciardo
A decisive move that resulted in his first ever F1 podium! 🥉#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/bLKciSXY6n
— Formula 1 (@F1) September 13, 2020
Й хоча, пізніше Даніель зміг їхати в темпі пілота Red Bull, проте наздогнати його до фінішу вже не зміг. Таким чином Албон здобув свій перший подіум у Ф1.
Ріккардо фінішував четвертим, й отримав втішний приз від глядачів у якості визнання «Гонщиком дня».
За ним у протоколі опинились Перес, Норіс та Квят, а восьмим фактично фінішував Кімі Райкконен.Проте перші цьогорічні очки гонщика Alfa Romeo опинились під загрозою, коли FIA призначила йому штраф у п’ять секунд за перетин білої лінії на в’їзді в бокси (при другій зупинці гонки).
A five-second time penalty for Kimi ⏱
FOR WHAT?!? 🎧
For this incident at the entry to the pit lane 👀
But The Iceman still had enough in hand for a first points finish of 2020 😎#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/dHZZ1LqPK7
— Formula 1 (@F1) September 13, 2020
Однак Кімі пропустив лише Шарля Леклера, а останнім у топ-10 став Феттель, за яким фінішувало лише два гонщика: Рассел та Грожан. У Муджелло до фінішу не доїхали вісім гонщиків.
Хоча єдиним технічним сходом була зупинка в боксах Естебана Окона – через відмову гальм француз не вийшов на наступний рестарт.
Where do we start?! 🤯#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/Cf3eSjnrdh
— Formula 1 (@F1) September 13, 2020
Тепер Ф1 взяла невелику паузу, аби 25 вересня приїхати до Сочі.
Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook та Twitter.