Кільцеві гонки в Україні: «Класиці» бути!

Автор: В'ячеслав Щербина | 08 Гру, 2020

Минулої суботи був зроблений перший крок до появи в українському «кільці» окремого заліку, де пілоти виступатимуть виключно на ВАЗівській «класиці». А в перспективі, і не тільки на ній!

Нагадаємо, що кілька років тому в українських кільцевих змаганнях вже існувала окрема серія під назвою Grand Classic Cup, гонки якої проводилися паралельно з етапами Чемпіонату України з кільцевих гонок.

Однак тоді «ВАЗів» класичних моделей знайшлося не так багато і в реалії основними дійовими особами GCC тоді стали пілоти, які виступали на більш звичних «вісімках».

Тепер же ініціативною групою на чолі з ветераном українського автоспорту Леонідом Протасовим і Дмитром Іванько було вирішено не просто відродити цю серію, але в цей раз зарезервувати її гонки виключно під класичні, тобто задньопривідні, автомобілі сімейства «ВАЗ».

Не можна не сказати, що подібні змагання на «класиці» вже багато років і до цього дня дуже популярні в інших країнах, особливо в країнах Балтії, де на них збираються до сотні учасників! …

Оптимізму додає той факт, що і в Україні класичні задньопривідні «ВАЗ-и» теж, як і раніше мають своїх ентузіастів, включаючи, як не дивно, – молодь. Багато з них виступають на подібних автомобілях в дисциплінах Тайм-Аттак і дріфту, проте деякі з них хочуть перейти на крок вище, в справжні професійні гонки, якими і є «кільце».

Саме такі відгукнулися на заклик Протасова і приїхали в минулу суботу на Автором «Чайка» до нього в бокс. І дане місце для збору було вибрано неспроста.

Головна відмінність кільцевих змагань від того ж Тайм-аттак, полягає у вимозі наявності в автомобілях належних систем безпеки, зокрема каркаса безпеки. Саме ці технічні питання і обговорювалися на цих зборах на прикладі «живої» машини.

У кількох учасників, як самого Протасова або Святослава Денисова, котрий також приїхав у суботу, вже є повністю підготовлені до кільцевих змаганнях «ВАЗ-и».

Наприклад, той же Святослав на своїй «копійці» ще недавно регулярно виступав не тільки в Україні, а й виїжджав «в гості» до прибалтів. Протасов ж і зовсім «будує» вже другу подібну машину.

Іншим же учасникам ще належить конвертувати свої улюблені «ВАЗ-и» під «кільце» і головне тут саме каркас безпеки.

Щоб максимально здешевити будівництво кільцевої машини, в GCC і раніше буде дозволений так званий болтовий каркас.

У всіх сучасних кільцевих автомобілях застосовуються виключно зварні конструкції, проте задньопривідні «ВАЗ-и», оснащені близькими до стокових 1,6-літрових моторів, розвивають не таку велику швидкість. Тому в них, як і по всьому автоспортивному світу у випадку з гонками на класичних автомобілях, як і раніше допускаються такі каркаси безпеки з болтовими з’єднаннями.

Більш того, в планах організаторів GCC зробити централізоване замовлення на виготовлення подібних каркасів в одному місці, так само як і організована закупівля ременів безпеки. Це не тільки максимально здешевить будівництво нових кільцевих машин, а й усуне «саморобки», які потім просто може не пропустити завжди строгий «Техком» …

Також на зустрічі з потенційними учасниками обговорювалися й інші питання, пов’язані як з технічних, так і спортивними регламентами.

Наприклад, при підготовці 1,6-літрових двигунів є практично повна свобода з точки зору поршневої групи. Тут по суті регламентується лише колінвал і шатун, а й останній дозволено серйозно модифікувати.

Однак з урахуванням того, що Технічні вимоги допускають лише один карбюратор, плюс повністю стокові системи впуску та випуску, серйозної форсування двигунів у учасників не вийде добитися, а всі зміни «всередині» швидше правильніше буде направляти на підвищення надійності та ресурсу двигуна …

Щоб максимально вирівняти шанси в серії буде використовуватися звичайна дорожня гума, що неабияк знизить навантаження на підвіску і трансмісію, а також і на бюджети виступу. (А раніше «вазівська» класика їхала на справжніх спортивних «сліках»). Причому всі виступатимуть на одних й тих же покришках від одного виробника, який буде визначений пізніше …

Якщо вдаватися в деякі технічні подробиці, то щоб не починалася горезвісна «гонка озброєнь», в автомобілях заборонено застосування «пластикового» засклення, не кажучи про екзотичні матеріали на кшталт карбону або титану. Підвіска повинна зберігатися серійною, а застосування так званих «ШС» строго заборонено.

Що до формату майбутніх змагань, то він буде класичним: пара тренувань, кваліфікація і етап складається з двох відносно коротких гонок.

Головною «перчинкою» другої з них стане реверсивний старт, де топ-6-ка першого заїзду буде розвертатися в зворотному порядку. Таке рішення завжди додає гостроти і видовищності гонкам, не даючи фаворитам зі старту піти у відрив … При цьому не можна не сказати, що хоча на сьогодні основний «приціл» організаторів йде на клас «Лада 1600», в реалії він не стане єдиним!

Так, «Лада 1300» вже не буде прописана в технічних вимогах, бо віджила своє існування з багатьох причин навіть в тій же Прибалтиці.

Проте, в регламенті GCC, як і раніше, залишаються прописаними й «Волги» й «Москвичі» – адже відомо, що в Україні є як мінімум пара повністю підготовлених і готових до перегонів «барж» – а саме так, а ще «коровами », в минулі часи називали 24-і «Волги».

Також організатори дозволять виїжджати в рамках гонок GCC і «класик» так званого заліку «Лада 1600+». У ньому будуть дозволені куди більш ліберальні доопрацювання в підвісці і трансмісії.

Однак в даному випадку йтиметься виключно про виступ «поза заліком»!

Знову, це робиться щоб не давати приводу для подорожчання виступів в цих спочатку задуманих як бюджетні змаганнях. На думку організаторів GCC саме бюджетність цієї серії повинна залучити до неї молодь. Більш того, тут буде прописаний окремий юніорський залік, причому починаючи з 14 років.

Адже вчорашнім картингістам куди звичніше буде пересідати саме на «класику», а не повністю перебудовуватися під передній привід, який сьогодні превалює в українському «кільці», тоді як гонки формульних болідів, на жаль, але судячи з усього остаточно канули в літа … Ну і головне .

За попередніми підрахунками, вже на сьогодні потенційно в серії GCC збираються стартувати близько десяти учасників!

У половини з них техніка вже готова до виступів. Інші ж планують побудувати її за зиму. При цьому вже відомо, як мінімум одразу про дві команди, де виступати будуть одразу по два автомобіля! А своє бажання прийти в подібні гонки на класичних «ВАЗ-ах» виявляють і спортсмени з Черкас і Львова, які не приїхали на ці збори, проте налаштовані рішуче …

Тому існує велика ймовірність того, що стартове поле вже 1-го етапу Національної гоночної серії Grand Classic Cup може зібрати пелотон близько десяти машин, а якщо до них приєднаються ще й «Волги»! … Що ж, перший крок був зроблений. Тепер запасемося терпінням і почекаємо весни …

В’ячеслав Щербина

фото автора


Додати свій коментар














Pin It on Pinterest