«Кубок Чайки»: Молодь наступає!

Автор: В'ячеслав Щербина | 15 Кві, 2021
Кубок Чайки 1 етап 2021 року

Минулої неділі нарешті від зимової сплячки прокинулося українське «кільце» і Автодром «Чайка» прийняв 1-й етап «Кубка Чайки». Можна сказати, що на ньому справжнім ковтком весняного свіжого повітря став виступ одразу декількох юних пілотів.

Так, пелотон 1-го етапу «Кубка Чайки-2021», як і весь минулий рік, знову не зміг порадувати численністю – всього 12 учасників. Проте, на подив, одразу для третини з них ця гонка стала дебютною у «великому кільці»! Додалося в ньому і техніки, причому потужної та видовищної.

Але, мабуть, найбільш вражаючим став дебют зовсім ще юного Едгара Анпілогова, який мало не створив справжнє спортивне диво. Як завжди – про все по порядку.

Перші знайомства

Для початку «розберемось» так сказати з формальностями. У нових Регламентах Чемпіонату України з кільцевих гонок (який, швидше за все, цього року з різних причин не відбудеться) і Кубка України (який пройде і стане багатоетапним) клас 8С якось тихо і непомітно не просто повернувся в них, а був виведений в окремий повноцінний залік. І це не може не радувати!

Йдеться про клас, раніше зарезервований під скромні майже стокові «вісімки» оснащені 1,5-літровими 8-клапанними двигунами, разом з якими тепер тут можуть їхати і 16-клапанні 1,4-літрові «Калини».

Однак в Регламенті «Кубка Чайки» 8С, як і в минулому році, залишився тільки в якості «підзаліка», як це було в позаминулому році з «Лада-1600» в Чемпіонаті України.

Все це означає, що номінально пілоти, які виступали в 8С, – а таких цього разу нарахували відразу четверо проти всього одного-двох в минулому році, – змагаються як би одразу в двох класах.

Всі вони оскаржують свій окремий набір кубків, що вручалися на церемонії нагородження нарівні з іншими класами й повноцінними заліковими балами в індивідуальний залік. Однак в ту ж команду скарбничку ці пілоти заробляють очки «по ранжиру» більш старшого заліку «Турінг». Почасти це буде впливати на командну суперечка, про що нижче.

Але, головне що 8С почав оживати. Саме цей клас багато років назад коли він називався ще «У-1», замислювався як найбільш бюджетний, даючи можливість з найменшими витратами прийти в великі кільцеві гонки вчорашнім картингістам або просто ентузіастам, які бажають долучитися до справжнього професійного автоспорту, принаймні – на нашому вітчизняному рівні …

Таким чином, на 1-му етапі «Кубка Чайки» сам залік «Турінг» спочатку нарахував 10 учасників, четверо з яких оскаржували очки ще й в «підзаліку» 8С. І серед цього квартету виявилося одразу двоє дебютантів.

Так на «Калині» під №60 виїхав Роман Марків, який, якщо не брати до уваги аматорський картинг, раніше не мав жодного автоспортивного досвіду.

Другий же новачок в реалії добре відомий фанатам швидкості й завсідникам «Чайки», але тільки тоді, коли вона приймає двоколісну техніку.

Нітеш Пал уже багато років виступає на кільцевому мотоциклі і не просто «стартує», а є Чемпіоном України 2017-го року в одному з найпотужніших і найпрестижніших класів – SBK («Супербайк»). Примітно, що на брифінгу пілотів деякі з них, так би мовити, – через незнання, навіть поцікавилися іноземним новачком!)))

Дійсно, більше знайомий багатьом як «Нік», Пал виділяється на тлі суперників своїм походженням, а саме індійським. Однак Україна стала для нього другою домівкою багато років назад.

Але якщо в тій же українській мотоциклетній тусовці Нітеш давно є її невід’ємною частиною, в автомобільному «кільці» Пал дебютував, вибравши для цього скромну «вісімку», що раніше належала Сергію Бородіну.

Справжнім контрастом цієї бувалої машині став абсолютно новий для українського «кільця» «баварець» на якому в ньому дебютував Костянтин Дяденко.

В реалії під «шкірою» цієї і без того стильної «зетки» ховається справжня «емочна» міць: 4-літровий V8 потужністю близько 400 к.с. з відповідною трансмісією все від тієї ж М3.

Сам Костянтин звик до подібних «табунів», однак його досвід обмежується лише парою років у дисципліні «Тайм-Аттак», де він виступав на Porsche.

Іншими словами Автодром «Чайка» для Дяденко добре знайомий, проте не справжня очна боротьба на трасі з суперниками …

Але все ж найяскравішим дебютом цього разу відзначився інший новачок – Едгар Анпілогов, який виступав в заліку «Турінг».

Кинути виклик самому «Юнзі»!

Так, так саме так – у своїй першій в житті «великий» гонці зовсім ще юний пілот зміг кинути більш ніж гідний виклик самому Сергію Юнашеву! Щоправда, тут відразу потрібно обмовитися.

В реалії за плечима Едгара вже 8 років виступів в картингу, причому ні де-небудь, а в головній «Мекки» цього виду автоспорту – Італії. Більш того, українець є Чемпіоном Італії в заліку «Міні»!

Однак на повнорозмірному автомобілі Анпілогов молодший стартував вперше в житті, і ним цілком логічно стала та сама «Калина», на якій раніше стартував його брат – Микита.

Вранці на першій же з двох тренувань саме за Едгаром залишається найкращий час в «Турінгу» – 1 хв 32,885 с.

«Окей», Владислав Сінані, який цього разу виїхав на «Калині», поступився дебютанту всього 0,1 секунди, а Сергій Юнашев й зовсім вже звично для нього вранці пив каву і не виїжджав на тренування.

Однак інші, починаючи з Сергія Бєляєва, котрий пересів на «вісімку», поступився Едгару більше секунди.

Результати ж інших, включаючи завсідників цього класу Антона Поляничко і Павла Мар’яненка, виявилися ще далі …

На другому тренуванні з’являється «Юнга», однак найкращий час і на ній залишається за Анпілоговим. Причому він трохи прискорюється, показуючи 1 хв 32,513 с.

Цього разу другий час показує Поляничко, більш ніж в секунді «позаду». Правда і тут можна було виділити пару «але».

Той же Сінані не виїжджав на друге тренування, а на «вісімці» Юнашева, який не встиг як слід розігнатися, «летить» п’ята передача і його кращими тут стають тільки 1 хв 38,131 с …

Проте, механіки швидко усувають шестірню, що не витримала навантаження, і до кваліфікації «Юнга» знову в строю.

Однак і тут найкращий час залишається зовсім не за визнаним лідером цього заліку (принаймні, в кубкових перегонах), а за дебютантом!

Анпілогов ще більше прискорюється, проїжджаючи своє найшвидше коло за 1 хв 32,323 с.

Тим самим, юний пілот забирає поул та разом з ним й бонусний бал за нього. При цьому не можна не відзначити, що цим колом Едгар зовсім не «вистрілив». Попереднє виявилося лише на 0,001 секунди «повільнішим», а наступний «аж» на 0,056 секунди «гірше». Тут, як говориться – no comment. (З окликом, звичайно).

Проте, у вирішальний момент на кваліфікації суперники теж прискорилися і наблизилися до не побоїмося цього слова, – сенсаційного новачка.

Юнашев у звичній йому манері на кваліфікації проїхав всього три «летючих» кола, на кращому з них поступившись лише 0,04 секунди Анпілогову.

Третій час залишився за Сінані в 0,6 секундах від поула.

Менше однієї десятої секунди Владиславу поступився Поляничко, в свою чергу, випередивши лише на 0,080 секунди Бєляєва.

Мар’яненко поступився кращому майже три секунди. Правда, на машині Павла виникли проблеми з гальмівною системою, тоді як у Бєляєва і зовсім під час кваліфікації «летить» КПП!

Механіки SDrive встигають змінити несправний вузол за лічені хвилини до старту гонки, однак тут виникає пара інших проблем.

І все ж поки що «Юнга» …

По-перше, у команди SDrive «під рукою» була тільки так звана «кулачкова» КПП, а вона за регламентом заборонена в класі «Турінг». Погодься всі суперники, а точніше представники команд, Бєляєв зміг би продовжити значитися в цьому заліку. Однак одна з суперниць, а цього разу, незважаючи на всього 12 учасників, – нарахували одразу три команди (!), – виявилася проти.

Таким чином, формально Сергій був переведений в більш старший залік, а саме GT Open. У ньому ж знову, як і майже весь минулий сезон, спочатку єдиним учасником був інакший Сергій – Бабак. Його «вісімка» якраз оснащена подібною КПП, чому не може стартувати в «Турінг».

Саме Бабак на кваліфікації показав кращий час серед всіх пілотів, що виступають на автомобілях «ВАЗ» – 1 хв 31,706 с й стартував перед Анпілоговим з Юнашевим.

Хоча механіки SDrive і впоралися, проте, Бєляєв не встиг виїхати на установочне коло і, згідно з правилами, йому довелося йти в гонку з піт-лейн.

Сам же старт виграє Анпілогов. Однак уже при розгоні на прямій Юнашева вдається випередити його і захопити лідерство. Більш того, в першому повороті Едгара обганяє ще й Сінані.

Проте, якщо Юнашеву вдається піти у відрив й в підсумку оформити чергову перемогу, юний дебютант теж зовсім не став «пасти задніх».

Практично з перших метрів він почав надавати пресинг на незрівнянно більш досвідченого (принаймні, в «великому кільці») суперника і незабаром випереджає Сінані в правому 90-градусному повороті.

Після цього Анпілогов зміг від’їхати від Владислава, проте нагнати лідера йому так і не вдалося.

Юнашев показує найкращий час в гонці, отримуючи і бонусний бал за нього – 1 хв 32,636 с.

За цим показником Анпілогов поступився переможцю зовсім небагато – всього 0,358 секунди.

Третій час в 0,6 секундах від кращого залишився за Сінані, який і замкнув подіум 1-го етапу «Кубка Чайки» в заліку «Турінг».

Першим поза ним гонку закінчив Антон Поляничко, який провів всю її на самоті, поступившись з точки зору кращого кола трохи більше секунди.

Слідом за своїм напарником і приятелем у житті фінішував Павло Мар’яненко, теж провівши її в підсумку без будь-якої боротьби на трасі.

Що ж до Бєляєва, то з самого початку йому довелося прориватися через ряди учасників «підзаліку» 8С з чим він успішно впорався, випередивши їх усіх.

На жаль, але тільки в «прицілі» Сергія початку «маячити» машина Мар’яненка, «свіжо»-встановлена КПП зрадницьки відмовляє пройшовши всього 5 кіл …

А як раз «позаду» в 8С теж розгорталася своя інтрига, причому цього разу не на жарт.

Нарешті боротьба і тут!

Нагадаємо, що весь минулий сезон в заліку 8С постійним учасником був лише один єдиний Кирило Мітітел. Очолюючи «на самоті» подіуми 8С він сам не раз нарікав на відсутність реальних суперників.

І ось, нарешті, вони у Кирила з’явилися і інтрига закрутилася.

З урахуванням того, що тепер в цей залік допущені й 1,4-літрові 16-клапанні машини, в ньому з’явилося одразу два пілоти на подібних «Калинах» – вищезгаданий дебютант Роман Марків, а також Андрій Скок.

Як і Едгар Анпілогов, Андрій прийшов у «велике кільце» з картингу. Однак за плечима Скока-молодшого вже є сезон за кермом «Калини», на якій в минулому році він був змушений стартувати в заліку «Супер Турінг», зарезервованому під куди більш потужну техніку.

Можна сказати, що спортивна справедливість взяла гору й тепер у заліку 8С дійсно є майбутнє з точки зору його наповнення та 1,4-літровим «Калина» знайшлося конкурентно здатне місце.

Тим часом, на обох тренуваннях саме Кирило Мітітел явно «розставляв акценти», показуючи найкращий час для цього «підзаліку» – 1 хв 37,906 с і потім 1 хв 36,640 с.

При цьому найближчим до нього обидва рази опинявся Нітеш Пал, кожного разу поступаючись близько 1,5 секунд.

Роман Марків тільки «пристрілювався» до траси і у нього не обійшлося без помилки, коли на гальмуванні у другому тренуванні початківець пілот уперся в стіну – благо лише з відпрацьованих покришок.

Якщо наслідками цього інциденту стали лише пара подряпин на передньому бампері його «Калини», куди більш вагомою проблемою виявився відмова бензонасоса.

Несправний вузол був швидко замінений, тоді як на аналогічній «Калині» Андрія Скока після першого тренування знадобився куди більший ремонт – «полетіла» передня підвіска, що потребувало зварювальні роботи.

Але і тут механіки команди «Смарт Рейсінг» впоралися зі своїм завданням і всі машини, що обслуговуються ними, до кваліфікації знову були в строю.

Цікаво, що на тренуваннях «вісімка» Мітітела «не потрапляла в вагу», а він суворо обумовлений техвимогами з точки зору мінімуму.

Його команда виправила ситуацію до кваліфікації, буквально додавши баласт в багажник.

Однак і він (а це близько 60 кг) не завадив Кирилу взяти поул, показавши 1 хв 36,687 с.

Другий час у 1,2 секундах від кращого залишився за Скоком, який в свою чергу випередив всього на 0,2 секунди Пала і рівно на секунду Марківа.

Однак простої гонки у Мітітела не вийшло.

З самого початку на нього буквально «насів» Скок, якому в підсумку вдається обгін на гальмуванні в останньому повороті, після чого Андрій йде в невеликий, але відрив.

Тим часом позаду двох лідерів у боротьбі за останнє місце на подіумі не на жарт зійшлися Пал і Марків, який випередив свого візаві на старті.

Їхнє протистояння тривало кілька кіл, проте в підсумку Нітеш помиляється все в тому ж останньому повороті і «прикладається» до бетонного відбійника, на чому, на жаль, гонка для нього закінчилася …

Змін позицій на трасі в 8С більше не сталося – Скок фінішував першим, попереду Мітітела і Марківа. Однак на подіум вони піднялися в іншому порядку.

У Мітітела судді зафіксували фальстарт, за що він отримав 20 секунд штрафу постфактум. Але в цьому місці потрібно відзначити одразу два важливі моменти.

Справа в тому, що за свідченням і інших пілотів, світлофор «моргнув» ще до старту, і саме на це зреагував Кирило.

Наприклад, судячи з відео самого старту, «Хонда» Костянтина Гуцула теж сіпнулася, але тут же зупинилася. Мітітел же продовжив рух, тоді як всі інші просто не встигли зреагувати на цей «глюк» системи …

На початку гонки темп Кирила був набагато вищий за Марківа, проте незабаром на машині Мітітела виникли проблеми з кулісою КПП, він втрачає швидкість, в результаті випередивши на фініші Романа тільки на 10 секунд.

Таким чином, штраф за фальстарт відсуває зі зрозумілих причин досить сильно розсердженого Мітітела на третє місце, а Марків в своїй дебютній гонці піднявся на другу сходинку подіуму.

Найшвидше коло в гонці для «підзаліку» 8С залишився за Скоком – 1 хв 36,567 с.

Мітітел за цим показником поступився переможцю всього 0,157 секунди, а краще коло Марківа виявився на 1,2 секунди повільнішим.

Без боротьби …

Що ж до найпотужнішого класу «Супер Турінг», то цього разу він зібрав лише двох учасників. Вищезгаданого новачка Костянтина Дяденко на його тільки побудованій BMW Z4 і лідера цього заліку Костянтина Гуцула, який виступав на звичній йому червоній Honda S2000.

На першому тренуванні кращий час показує саме пілот «японки» – 1 хв 22,063 с, тоді як дебютант поступається йому майже дві секунди.

Однак куди більшою проблемою для Дяденко стали не ці секунди, а поломка редуктора.

Механіки SDrive встигають усунути її якраз до початку кваліфікації і пілот «баварця» знову в строю.

Поул передбачувано бере Гуцул, показуючи 1 хв 22,460 с, а ось ремонт на машині другого Костянтина явно позначився не в кращу сторону.

Після кількох вражаючих моментів майже дріфту в останньому повороті з неодноразовим поворотом керма в бік заносу, кращими для Дяденко стають тільки 1 хв 25,356 с, що повільніше його ж власного часу на ранковому тренуванні.

У гонці ж новачок явно не став ризикувати новою технікою, та й сенсу в цьому не було жодного – інших то суперників, на жаль, цього разу тут не було.

Гуцул впевнено виграв чергову гонку, де єдиною проблемою для нього стали «колові». «Попутно» він встановлює вражаючий час – 1 хв 21,992 с, який став найкращим для нього в цей день і це в гонці, а не кваліфікації!

За цим показником Костянтин випередив свого тезку більш ніж на три секунди …

Дяденко ж фінішував другим (і останнім) в «Супер Турингу», тим самим, ставши третім дебютантом в цей день, який піднявся на другу сходинку подіуму.

З точки зору командного заліку 1-й етап «Кубка Чайки» теж порадував своєю інтригою і досить таки непередбачуваним результатом.

Справа в тому, що тут заявилася команда SBRacing, в яку зовсім несподівано крім самого Сергія Бабака і Романа Марківа увійшов і … Сергій Юнашев, який останніми роками захищав виключно кольори SDrive.

Як вже було сказано, спочатку Бабак був єдиним учасником заліку GT Open, однак після заміни КПП сюди перевели і Сергія Бєляєва, що позначилося на вагомості перемоги в цьому заліку.

З урахуванням знижувальних коефіцієнтів при старті однієї машини в класі перемога приносить лише 4 очка. При двох учасниках – це 8 балів.

Їх й отримав Бабак, який після прямої, але виключно віртуальної боротьби з точки зору залікових очок з тим же Юнашевим, а потім й Анпілоговим з Сінані, фінішував лише 4-м серед всіх «ВАЗів».

У сумі з повними 20 переможними балами Юнашева в «Турінгу» SBRacing зібрала 28 очок, тим самим, забравши вершину подіуму командного заліку.

Правда, принеси перемога Бабака тільки 4 очка, і їх би вистачило для перемоги, так дві конкурентки змогли зібрати лише по 18 «пунктів».

SDrive їх принесли третє місце Владислава Сінані в «Турінгу» і друге Дяденко в «Супер Турингу», тоді як на рахунку пілотів «Смарт Рейсінг» виявилися тільки 4-е і 5-е місця Поляничко з Мар’яненком.

Таким чином, при рівності очок, на другій ступені подіуму розташувалася команда з більш високими місцями, а саме SDrive, яку цього разу допоміг повалити Юнашев! …

При цьому не можна не закінчити тим, з чого ми почали нашу сьогоднішня розповідь.

Будь в Регламенті «Кубка Чайки» 8С не в якості «підзаліку», а виведений в окремий повноцінний залік, як тепер це буде в ЧУ і КУ, то перемога Андрія Скока в ньому принесла б «Смарт Рейсінг» куди більші залікові бали, ніж офіційне 6-е місце в «Турінгу», якому відповідав його фініш.

Тим самим, як мінімум, актив цієї команди склав би 26 очок. А якби не був переведений у GT Open Бєляєв, саме вони стали б переможними на цих перегонах. Але, як відомо, спорт не знає умовного способу …

… але з перспективою!

Що ж, не дивлячись на лише дюжину учасників 1-й етап «Кубка Чайки» порадував інтригою, включаючи командний залік, а також реальною боротьбою на трасі за місця на подіумі одразу в двох класах. І це був тільки спортивний аперитив.

Рівно за місяць на всіх чекає 1-й етап «Кубка України» і на ньому за всіма прогнозами пелотон перевалить за два десятка машин!

Більш того, є шанс, що майже половину його можуть скласти «заряджені монстри» з «Супер Туринга», включаючи появу в пелотоні справжнього автомобіля TCR і, можливо, Audi TT, не кажучи про того ж Олега Сокірбу, чия «БМВ» виявилася не готова до цієї гонки.

Але можна не сумніватися, що багатьох не менше буде цікавити інша інтрига.

Напевно справжнім уболівальникам вельми цікаво порівняти час Едгара Анпілогова не тільки з часом Сергія Юнашева, але й Вадима Конончука, який на «Кубку Чайки» був присутній тільки в якості глядача. Щоправда, це якщо 4-кратний (причому поспіль) Чемпіон України виїде саме на «Калині» …

Загалом, старт тепер уже «Кубка України» обіцяє чимало інтриги.

Важливо й те, що ця гонка стане по-своєму унікальною, бо вона пройде зовсім не традиційно – у понеділок, 10 травня, який стане вихідним днем. Будемо сподіватися, що до цього моменту хвиля пандемії піде на спад, карантинні заходи ослабляться і глядач зможе по праву насолодитися святом швидкості, яким обіцяє стати 1-й етап «Кубка України» з кільцевих гонок …

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Оксана Оболонська, Сергій Холодило і автора


Додати свій коментар














Pin It on Pinterest