«Кубок Чайки»: Якби не боротьба за перемогу, то одразу дві! (Частина 1)

Автор: В'ячеслав Щербина | 29 Чер, 2021
Кубок Чайки 2-й етап Турінг 2021

Менш, ніж за 24 години після церемонії нагородження 2-го етапу Кубка України з кільцевих гонок, Автодром «Чайка» прийняв 2-й етап «імені себе» – «Кубка Чайки». Ситуація досить нетривіальна, яка не могла не позначитися на … багатьох аспектах.

Дійсно, рішення провести 2-й етап «Кубка Чайки» поспіль з іншим змаганням в тій же дисципліні вельми неоднозначне і мотиви організаторів в цьому плані, м’яко кажучи, туманні. Більш того, після цих двох гонок всім фанатам «кільця» довелося запастися терпінням майже на три місяці! Наступна кільцева гонка запланована аж на початок вересня!

Невже Автодром «Чайка» настільки розписаний на місяці вперед, що його керівництво не могло знайти пів дня для «проведення» етапу своєї ж власної серії? … Питання не до нас! Але деякі наслідки такого рішення були передбачувані. Як завжди, про все по порядку.

Не зовсім зрозуміло – навіщо ?!

Що було цілком очікувано, так це те, що два «кільця» поспіль не могли не позначитися на стартовому полі другої з гонок. Якщо в суботу в рамках етапу Кубках України з кільцевих гонок виступило 25 учасників, що стало свого роду рекордом для «кільця» останніх декількох років, то у 2-му етапі «Кубка Чайки» взяло участь лише 19 пілотів, причому «з натяжкою», про яку пізніше.

Так, це все одно краще, ніж на 1-му етапі цієї серії, який нарахував всього 12 учасників, але тут «цікаво» й інше рішення вже керівництва самої гонки.

Поділ 25 учасників на два заїзди в рамках етапу Кубка України, взагалі, був виправданий. В цей же раз при всього 19 машинах аналогічні дві роздільні гонки залишилися абсолютно незрозумілими!

Більш того, напередодні дійсно самі учасники «старшого» заліку SuperTouring просили про поділ на класи з огляду на досить велику кількість куди більш повільних машин із «8С» та «Турінг», та й їх самих, на потужних і швидких машинах на той момент було чимало.

Цього ж разу й «8С» з «Турінгом» трохи порідшали, та й «СуперТурінг» не дорахувався одразу пари потужних машин.

Більш того, тепер уже самі пілоти висловлювали здивування рішенням дирекції гонки розділити заїзди по класах, однак робили вони це швидше «поза камерою» і ніхто з учасників так і не підняв це питання на брифінгу.

Таким чином, як й напередодні, 2-й етап «Кубка Чайки» складався з двох гонок, з аналогічно розділеними кваліфікаціями до них. А ось що виявилося ну зовсім не сприятливо, принаймні – для глядачів, так це перерва між цими гонками.

В суботу не встигла закінчитися об’єднана гонка двох молодших заліків, як через пару хвилин на трасу «вирулив» «Сейфеті Кар» під керуванням Бориса Каргина.

А ще через пару хвилин вже вибудовувалася стартова решітка заїзду «СуперТурінг». Перерва між гонками була мінімальна – буквально близько 5 хвилин!

Цього ж разу пара пілотів «збагнула» і, скориставшись тим, що все-таки будуть дві окремі гонки, згадала «старі добрі часи», заявившись відразу в двох класах. Такими стали два Сергія – Юнашев і Бєляєв, які вирішили спробувати з якою швидкістю поїдуть їх «ВАЗи» на «псевдосліку» – іншої реальної мети, взагалі, в їхньому подвійному старті не було …

Природно, звинувачувати їх у цьому бажанні ніхто не має права! Але все ж відзначимо один момент.

Дійсно, енний час тому участь в двох заліках була практично нормою і деякі «старші» класи і зовсім офіційно існували (і в них визначався Чемпіон України за підсумками року) тільки завдяки таким подвійним стартам «молодшокласників» в них!

В українському «кільці» навіть практикувався наскарівський «Start&Park», коли такий пілот проходив два кола щоб бути класифікованим як такий, що стартував, після чого сходив із траси. Але ті часи, благо, канули в минуле!

А якщо все ж думати і про вболівальників ?!

Вже звичні за останні близько п’яти років об’єднані заїзди одразу всіх класів разом є відмінним рішенням для всіх, і не в останню чергу для глядачів! Це раніше фанати автоспорту були готові «жити» на «Чайці» по два дня зранку до вечора і дивитися чотири гонки в день, але в яких стартувало часом по 5-6, а то і менше машин!

На дворі третє десятиліття 21-го століття і таким «видовищем» вже не залучиш навіть самого «diе hard» вболівальника!

Тому об’єднані заїзди, та ще й коли замість двох рівноцінних, чотири роки тому етап трансформувався всього в одну гонку в день, стали справжньою панацеєю … Мабуть, для всіх – і організатора, і фанатів «кільця» теж! …

На сьогодні при хоча б відносно чітко дотриманому розкладі змагання, глядачі можуть собі дозволити приїхати на Автодром «Чайка» з невеликим запасом часу до запланованого старту гонки, перейнятися атмосферою паддока, подивитися сам заїзд, а після цього при бажанні затриматися ще на близько 15 хвилин, щоб насолодитися ще й душем із шампанського.

Все це займе не більше двох годин в сумі й жодних багатогодинних виснажливих очікувань. Плюс, що важливо, більш ніж пів дня в запасі на інші, куди більш важливі речі в житті …

Цього ж разу, через участь всього двох пілотів одночасно в двох гонках, між заїздами знадобилася перерва, щоб … ні, не стільки відпочинку, скільки перевзути їхні машини в ті самі «псевдосліки» …

Знову, ми в жодному разі не звинувачуємо гонщиків – вони вчинили згідно з ситуацією! Є дві гонки – є можливість проїхати в них двох – на те вони й гонщики!) Але, думається, що більш своєчасні рішення керівництва змагання, скоординовані з її учасниками, в результаті на руку були б усім! А саме цього і не сталося і про вболівальників тут явно ніхто не думав!

У підсумку глядачам на 2-му етапі «Кубка Чайки» довелося «засмагати» майже годину в очікуванні другої гонки. Але і тут не можна не помітити одразу два, в чомусь навіть іронічних моменти.

Мало того, що гонка «СуперТурінга» в неділю видалася відверто прісною – і це якщо дуже тактовно говорити про неї. Так ще й глядачів в цей день на «Чайці», по суті, не було!

І це в той час, як в суботу балкони ЦУГ-а і трибуни були з лишком заповнені! Цей же раз вони відверто були порожні!

Благо, що перша гонка для заліків «Турінг» і «8С» 2-го етапу «Кубка Чайки» видалася не менше яскравою і напруженою, ніж напередодні, ставши справжнім подарунком тих небагатьох уболівальників, хто все ж приїхав на Автодром «Чайка» в той день.

Невеликий розігрів

Напередодні глядачі нарешті дочекалися настільки довгоочікуваної дуелі між двома багаторазовими чемпіонами України – Сергієм Юнашевим і Вадимом Конончуком. Верх у ній здобув Конончук, проте в реалії двох дуелянтів зміг випередити сенсаційний переможець Микита Анпілогов, залишивши фаворитів розбиратися виключно за призові місця на подіумі!

Цього ж разу всім було зрозуміло, що реваншу від неабияк розохоченого напередодні «Юнги», який посів лише третє місце, не уникнути!

Ранкове тренування Сергій все одно традиційно пропускає, але ж в цей раз гонка проводилася з новою – «гострою» – конфігурацією «картингового повороту».

Тому інші не знехтували можливістю як слід потренуватися, включаючи Конончука.

Однак вранці кращий час залишається не за 4-кратним і чинним Чемпіон України, а за вчорашнім тріумфатором – Микитою Анпілоговим, який демонстрував 1 хв 40,740 с.

Конончук другий, але на півсекунду позаду, в свою чергу, випереджаючи на 0,4 секунди Бєляєва, за яким практично на тій ж «відстані» виявляється час Олександра Кузьменко, який також сенсаційно напередодні взяв «поул» в заліку «Турінг».

При цьому на відміну від суботньої гонки, в цей раз Бєляєв виступав на «вісімці», «пожертвувавши» свою «Калину» іншому учаснику, про що ми ще розповімо ….

Юнашев все ж виїжджає на друге тренування і показує на ній аж ніяк не повільний час – 1 хв 38,719 с!

Однак він встановлює його на «псевдосліку», тоді як реально кращим в «Турінг» знову стає Анпілогов, причому з ідентичним ранковому показником – 1 хв 40,718 с.

Конончук знову другий, але вже в 0,319 секундах «позаду» Микити. Бєляєв із Кузьменко знову показують 3-е і 4-е часи відповідно, де Сергій поступається майже 0,4 секунди Вадиму, тоді як Олександр «відстає» від Бєляєва лише на 0,042 секунди.

Ще більш інтригуюче!

Як й вранці, на другому тренуванні ряди «Турінга» замикають результати Антона Поляничко і Павла Мар’яненка. Тут не можна не відзначити, що цього дня даний залік нарахував лише сімох учасників. Руслан Сєров поскаржився на «просідання» мотору, тоді як Максим Волинець послався на роботу, проте, встигнувши приїхати в якості глядача на саму гонку.

При цьому для Поляничко друге тренування не обійшлася без «пригоди» і на його машині «летить» «кульова опора».

На щастя, це не призводить до серйозного інциденту. Однак його червона «вісімка» повертається з тренування на навантажувачі.

Яке ж було здивування всіх, однак механіки SportCarService, роблять, здавалося б, неможливе і Антон встигає виїхати на кваліфікацію!

Нехай і не з самого її початку, тим не менш, на ремонт підвіски у механіків SCS, чиїми послугами користується команда Smart Racing, яку офіційно представляє Поляничко, пішли лічені хвилини!

Так, на «зарубці» Антон показує тільки 6-й час, але в реалії він встиг проїхати всього три кола, де лише один-єдиний став по-справжньому «летючим».

Поляничко поступився «поулу» майже дві секунди і лише 0,076 секунди Павлу Мар’яненко. При цьому Поляничко випередив на аналогічно мізерні 0,051 секунди Кузьменко, який замкнув «стартовку» цього заліку.

Ну а «поул» в «Турінг» все ж бере не Юнашев, який так і не потренувався перед кваліфікацією на відповідній гумі для цього заліку, а Конончук.

Вадим неабияк прискорився й показує 1 хв 39,136 секунд. Причому робить це більш ніж впевнено, проїхавши по суті всього одне «летюче» коло, і в сумі три «швидких», після чого він з’їхав в закритий парк.

«Позаду» ж Юнашев проходить три поспіль «летючих» кола, проте кращий із них все ж поступається його візаві 0,127 секунди.

Анпілогов стає третім, проте разом поступаючись часу «поула» 0,770 секунди, в свою чергу, випередивши Сергія Бєляєва на 0,6 секунди.

З урахуванням старту Юнашева з другого місця, ті деякі вболівальники, хто все ж приїхали на 2-й етап «Кубка Чайки», затамували подих в очікуванні ще більшої інтриги.

І реваншем він став!

Конончук зберігає на старті за собою лідерство, тоді як Юнашев, як і напередодні, вже в другому повороті гонки кидається в відчайдушну атаку по зовнішньому радіусу, мало не поступаючись місцем Анпілогову!

На парі перших кіл пресинг «Юнги» триває, при цьому Анпілогов зовсім не відстає від двох завзятих дуелянтів.

На жаль, але в цей раз настільки довгоочікувана дуель закінчується досить швидко. Правда, неймовірно видовищно!

Вже на третьому колі «Юнга» починає свою атаку ще на гальмуванні перед «картинговим поворотом». Машини суперників проходять його пліч-о-пліч, після чого, Вадиму начебто вдається залишитися попереду.

Однак цього разу Конончук вже не встигає «зачинити хвіртку» перед останнім поворотом, як він це робив всю суботню гонку, і між непримиренними дуелянтами мало не доходить до контакту!

Юнашеву все ж вдається протиснутися всередину, проте його візаві все ще не здається і останній поворот, а потім і всю пряму вони знову проходять пліч-о-пліч!

Тільки в першому повороті, тобто через пів кола з моменту початку своєї атаки (!), опинившись на більш вигідній траєкторії, Юнашев завершує обгін, після чого йде у відрив.

При цьому Конончук в цей день не тільки не міг наздогнати «Юнгу», але його самого тут же почав активно пресингувати вчорашній переможець.

Ця боротьба за друге місце тривала більше половини дистанції гонки, причому часом 4-разовий чемпіон України лише дивом стримував також рішуче налаштованого Анпілогова.

На жаль, розв’язка цього протистояння виявилася змазаною – поломка трансмісії на «Калині» Конончука всього за 4 кола до фінішу!

Але, найголовніше, що і позаду цієї дуелі впродовж багатьох кіл розгорталося схоже протистояння Кузьменко-Бєляєв!

Уже на старті Олександр зміг вийти з останнього 7-го місця на 5-е.

Незабаром він наздогнав 4-го на трасі Бєляєва і буквально повис на задньому бампері його жовтої «вісімки».

Пресинг Кузьменко тривав практично до останніх кіл, періодично примушуючи Сергія мало не боком проходити повороти на грані можливості його машини.

Проте, буквально за пару кіл до фінішу Бєляєву все ж вдається хоч трохи, але відірватися від настільки «настирливого» суперника.

Остаточні «підрахунки»

Можна сказати, що додатковою нагородою в цій дуелі стало те, що зі сходом Конончука на її кону в результаті виявилася третя сходинку подіуму «Турінг» 2-го етапу «Кубка Чайки», на яку і піднявся Сергій Бєляєв.

А очолив його в цей раз явно задоволений своїм результатом Сергій Юнашев.

Природно за ним залишився і рекордний час в гонці – 1 хв 39,173 с. При цьому другий кращий показав не Конончук, а як раз Анпілогов, який зайняв 2-е місце та за цим показником поступившись Юнашеву 0,4 секунди.

У той же час третій показник Вадима, який закінчив гонку на узбіччі, виявився на 0,854 секунди повільніше рекордного кола Юнашева.

Цікаво, що якщо Конончук свій кращий час показав на другому колі в гонці, як раз в пік пресингу на нього з боку «Юнги», то сам Сергій встановив свій рекордний час на 14-му колі, коли перебував в абсолютній безпеці від суперників !. …

Напевно, Юнашев таки хотів в цей день щось комусь довести .. На фініші але випередив найближчого майже на 20 секунд …

4-ий час в гонці залишився за Кузьменко, котрий фінішував на аналогічному місці.

Він виявився на 1,2 секунди гірше рекордного, але лише на 0,099 секунди кращим за результати Бєляєва, який так й не дав йому себе обігнати…

Причому обидва вони встановили свої кращі часи наприкінці гонки, в тій самій боротьбі, а Бєляєв і зовсім на передостанньому колі, намагаючись відірватися від Кузьменко. На фініші цих двох дуелянтів розділили менш ніж дві секунди.

З 5-м часом і на 5-му місці гонку закінчив Антон Поляничко, для якого вона пройшла без боротьби.

А ось Павла Мар’яненка, який в цей день несамовито боровся, але тільки з лідерами молодшого заліку «8С», про що ми ще розповімо, наздогнав схід через поломку підвіски.

За якимось дивним збігом Павло зійшов на тому ж колі що й Конончук.

Можливо, відрадою для обох стало те, що вони пройшли 60% дистанції, тим самим, отримавши класифікацію, а разом з нею і залікові очки – Конончук за 6-е місце, а Мар’яненко за 7-е.

Однак описана вище боротьба далеко не все видовище цієї гонки, яким найвідданіших уболівальників обдарували учасники 2-го етапу «Кубка Чайки». Не менш і навіть ще більш спекотно було позаду в заліку «8С».

Але про це, так само як і про події в «СуперТурінгу» яких було не так вже й багато, і досить інтригуючі результати командного спору, у другій частині нашої розгорненої розповіді про 2-й етап «Кубка Чайки». Далі буде!

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Вадим Чайковський і автора


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest