«Кубок Чайки»: Розігрів, але не без боротьби (Частина 2)

Автор: В'ячеслав Щербина | 31 Жов, 2020

Про боротьбу, яка розгорталася в голові пелотону 2-го етапу «Кубка Чайки» ми вже розповіли. Прийшла черга інших учасників заліку Super Touring і «молодших класів». Тим більше, що саме боротьба однієї конкретної пари з них цікавила багатьох куди більше, ніж пілотів, що виступають на потужних Honda S2000.

Дійсно, це не буде перебільшенням, якщо сказати, що багато «die hard» вболівальників із нетерпінням чекали «Кубка Чайки» через одну єдину причину. А саме побачити чергове протистояння Сергій Юнашев-Вадим Конончук. Саме їхньої боротьби всі ми, по суті, були позбавлені цього року.

Якщо бути точніше, то в нинішньому сезоні вони зустрілися лише на 2-му і 3-му етапах Кубка України з кільцевих гонок, що також проходили в один вікенд.

Тоді спочатку переміг Юнашев, тоді як Конончук фінішував лише 4-м, а на наступний день Конончук «реабілітувався», вигравши, в той час як «Юнга» став другим.

Після цього Юнашев встиг додати до своїх трьох перемог за підсумками року в Чемпіонаті України в різних класах «Лада» ще й нинішній Кубок України в Touring-у.

Ну а Конончук став Чемпіоном України цього ж заліку, причому вчетверте, та ще й поспіль!

Однак, якщо не брати до уваги ту пару стартів Вадима в рамках Кубка України, в цьому році два кільцевих фаворита більше не зустрічалися.

В якійсь мірі два завершальні етапи «Кубка Чайки» стали свого роду «моментом істини», щоправда, не без своїх «застережень».

«Юнга» Vs Конончук – зав’язка

Наприклад, той же Конончук, як і Бабак, взагалі не тренувався по новій конфігурації траси, тоді як Юнашев в будні дні встиг не тільки сам, але і потренувати того ж Денисова.

Тож не дивно, що якщо Вадим інтенсивно шукав «підхід» до нового повороту з самого ранку суботи, «Юнга» взагалі не виїжджав ні на перше, ні на друге тренування!

Також не можна не відзначити, що Конончук майже весь рік виступав на новій для Чемпіонату України з кільцевих гонок моногумі «Росава», встигнувши «звикнути» до неї.

Тому адаптуватися під «Нокіа» та нову точку інтенсивного гальмування йому довелося тільки безпосередньо перед гонкою …

Проте, саме Конончук показує найкращий час на першому тренуванні – 1 хв 39,640 с.

Правда, він випереджає найближчого з однокласників, ким став Микита Анпілогов, всього на 0,268 с.

Час Антона Поляничко теж виявилося досить близько, в 0,8 секундах позаду.

Плюс другий час, поступившись Конончуку лише 0,012 секунди, показує Сергій Бабак.

Нагадаємо, що Сергій виступає на «вісімці», але, з урахуванням її доробок, розрахованих під техвимоги гірських гонок, він не може збирати залікові бали в «Турінг».

Таким чином, якщо на 1-му етапі «Кубка Чайки» Бабак значився єдиним учасником в GT Open, то в цей раз він виступав в рамках «Супер Туринга»

Примітно, що практично в одному і тому ж ритмі Бабак пройшов вранці відразу сім кіл – настільки активно він «притирався» до оновленої трасі!

І в якійсь мірі цей мізерний розрив уже на тренуванні саме між ним і Конончуком став свого роду пророчим.

На другому тренуванні саме Бабак показує найкращий час серед «всіх інших», позаду «Хонди» Костянтина Гуцула – 1 хв 38,901 с.

При цьому Сергій став єдиним, хто «виїхав» з 39 секунд, тоді як за Конончуком залишився другий час, але в 0,6 секундах «позаду».

Кращий час Анпілогова знову виявився близьким, всього в 0,152 секундах від Конончука, тоді як Поляничко з Павлом Мар’яненко знову замкнули ряди «Турінгу», але вже поступаючись більше секунди.

І ось, тільки на кваліфікації, на трасу нарешті виїздить Юнашев і … тут же на першому ж «летучому» колі «виїжджає» не тільки з 39, але і 38 секунд!

«Юнга» показує 1 хв 37,454 с, які, природно, конвертуються в «поул» цього заліку.

Для «закріплення результату» він проходить ще одне швидко коло, але поступається самому собі 0,2 секунди, після чого з’їжджає з траси.

Конончук теж проїхав на кваліфікації не так багато – 6 кіл. Він також показує найкращий час на своєму першому «летучому» з них, але тільки 1 хв 38,734 с.

Вони означали 1,2 секунди відставання від Юнашева і Вадим намагається прискоритися, в реалії пройшовши п’ять швидких кіл поспіль! На одному з них Конончук поступається сам собі лише 0,08 секунди, проте наблизитися до часу «поула» він так і не зміг.

«Юнга» Vs Конончук – розв’язка?

Проте, якщо не брати до уваги Бабака, прямі однокласники виявилися і того далі. Сергій став третім в «Супер Турінгу» і 4-м серед всіх у пелотоні, «відставши» від часу Юнашева на 0,6 секунди.

Всього 0,466 секунди Конончуку і 1,8 «поулу» поступається Анпілогов, ставши третім у «Турінгу». При цьому, незважаючи на скарги на роботу КПП, в цей раз Поляничко відстає від свого напарника по SportCarService лише на 0,068 секунди.

Справедливості заради треба сказати, що не тільки SCS досі не була представлена офіційно. В реалії на цих двох етапах «Кубка Чайки» не заявлялася жодна з команд …

Останнім у «Турінгу» знову став третій пілот SportCarService Павло Мар’яненко, який в цей день був явно «не в ударі», поступившись більш трьох секунд поулу.

На жаль, але в цьому заліку боротьби не вийшло, вірніше її не було відзначено між двома головними візаві, так само як і між іншими «однокласниками». Зате обстановку тут «оживив», і неабияк, … Бабак!

Саме йому краще всіх позаду двох «Хонд» вдається старт, проте вже в першому повороті гонки Юнашев повертає собі лідерство не тільки в «Турінгу», а й «серед всіх інших».

Бабак спробував контратакувати його, проте незабаром «Юнга» йде у відрив на шляху до своєї чергової перемоги з черговим найшвидшим колом в гонці – 1 хв 38,251 с, яке стало й кращим, ніж у того ж Бабака.

Сергій же став головним «порушником спокою», хоча всі протистояння, в яких брав участь Бабак, були виключно «віртуальними» з офіційної точки зору, адже він виступав в іншому заліку!

Однак глядачів на трибунах ці «формальності» навряд чи хвилювали, тим більше, що Бабак із Конончуком поборолися, так би мовити, на славу!

Вадим з перших метрів дистанції приступив до пресингу на «суперника», але випередив його, причому на прямий по зовнішній, тільки через кілька кіл.

Бабак й цього разу «не відходячи від каси», спробував контратакувати, але безуспішно. Головне тут полягало в іншому.

З цієї дуеллю, що відверто не має для нього жодного «смислового навантаження», Конончуком було втрачено дорогоцінний час.

За інших рівних нагнати Юнашева, що пішов нехай й в невеликій але відрив, шансів вже не було жодних.

«Юнга» ж, як то кажуть, контролював розрив, майже всю гонку пройшовши в одному і тому ж ритмі. При цьому свій власний другий кращий час в гонці він показує всього за два кола до фінішу гонки, поступившись самому собі всього 0,08 секунди!

Разом із тим, хоча він і відстав від переможця по фінішу на 12 секунд, з точки зору найшвидшого кола в гонці, який він теж показав на самому початку, Конончук поступився Юнашеву лише 0,114 секунди …

Разом з тим, після того, як він «розібрався» з Бабаком, простої гонки у Вадима не вийшло!

Ще трохи «віртуальної» боротьби …

Ближче до кінця гонки Бабак, якого почав «підпирати» третій у пелотоні «Турінгу» Микита Анпілогов, набирає темп. Більш того, на останніх колах вони наганяють Конончука і тут вже починається справжній потрійний бій!

Правда, Бабак, що йшов «в бутерброді» з «турінгістов», боровся виключно «з принципу», бо він не був прямим суперником Конончука з Анпілоговим!

І, знову – глядачів це питання навряд чи хвилювало. Зате ті, хто вибрали місцем для перегляду цієї гонки новий поворот, не залишилися без чималої порції автоспортивного видовища.

Мало того, що тут відбувалися обгони, включаючи вирішальний за перемогу в «Супер Турінгу», так «під завісу» в цьому місці Бабак і зовсім демонструє трюк, якому міг би позаздрити і сам Максим Волинець! (Нагадаємо, що «в миру» Максим, який не виступав в суботу, працює не ким-небудь, а професійним каскадером).

У своїй гонитві за Конончуком (і спробі відірватися від Анпілогова), Бабак відверто занадто пілотує на виході з цього нового повороту і проїжджає своїми правими колесами по покришках!

Ефектно, і, що дивно – ефективно, бо дана помилка не була варта пілотові зовсім нічого! …

У підсумку, хоча часом зазори між їхніми бамперами скорочувалися до мінімуму, зміни позицій в цьому тріо так і не відбулося.

Бабак стає третім на подіумі «Супер Туринга», а Микита, відставши ближче до фінішу від двох дуелянтів, аналогічним, але на «тумбочці» «Турінгу».

При цьому не можна не відзначити прогрес Анпілогова, найкращий час якого в гонці поступився рекордному Юнашева всього на 0,6 секунди і це на новій конфігурації траси!

Очевидно, що тренування напередодні гонки, в яких «мацали грань» Микиту розвертало, принесли свої плоди …

Але це не все. Їзда по покришках виявилося не єдиним «трюком» або, якщо хочете, – спортивним дивом в цей день!

Вже протягом першого кола з пелотону зникає «Калина» Андрія Скока, що виступає в «Супер Турингу», а всього кругом по тому і «вісімка» Павла Мар’яненка та повідомлення з рацій маршалів були невтішними – аварії!

… і свій «екшн» позаду неї

Обидва інциденти сталися на «далекій» частини траси в районі аеродрому та залишилися поза увагою всіх «камер», та й глядачів останні років 15 там теж зазвичай немає.

На нерозігрітому «сліку» машину молодшого Скока «виставляє» в 90-градусному повороті й в спробі відловити її 13-річний пілот вилітає на узбіччя, де «ловить дах»! На щастя, в цій аварії не постраждало навіть «залізо»!

«Калина» не тільки встала назад на колеса, але на ній залишилися цілі й дах й навіть всі стекла – зрізало лише дзеркало і трохи пом’ятим виявилося одне заднє крило.

На наступний день Андрій знову був в строю, а про його пригоду напередодні нагадували лише пара ледве помітних вм’ятин, та новий передній бампер …

Так само як в строю знову була і машина Павла, у якого на виході з другого «вуха» обірвало амортизатор, що і призвело до вильоту …

Четвертим ж (і останнім) на 2-му етапі «Кубка Чайки» в «Турінгу» фінішував Антон Поляничко, проблеми з «коробкою» якого явно повернулися в гонці, після чого він втрачає темп.

Аналогічно, першим поза подіумом «Супер Туринга», проте в даному випадку не останнім, став дебютант – Костянтин Денисов.

Ряди ж цього заліку замкнув Тимофій Гонтовий.

Тут не можна не сказати, що ще один 13-річний новачок виступає на відверто «древній» Skoda Felicia, на якій майже 20 років тому в автокросі стартував його іменитий батько – Павло Гонтовий.

Більш того, під капотом цієї машини стоїть не менш молодий карбюраторний 1,4-літровий мотор, а сама «Філька» була взута в серійну дорожню гуму, тоді як, той же Скок виступає на справжньому спортивному «сліки».

В принципі, обидва хлопці поки тільки отримують перший досвід і за часом їх наставники, в обох випадках самі досвідчені ветерани автоспорту, явно «не женуться» …

Так само як і Андрій Ронковіч, що стартував всього вдруге в житті, та їхав на «бувалій» машині Сергія Бородіна в 8С.

Протягом дня він поступово наближався до показників лідера цього заліку Кирила Мітітела, що має куди більший досвід в кільцевих гонках.

Якщо на першому тренуванні Андрій поступився своєму прямому супернику майже 7 секунд, то на другий це вже були 5 секунд.

У кваліфікації Мітітел показує 1 хв 42,286 с, при цьому Ронковіч ще більше наближається до нього, тепер поступившись йому трохи більше трьох секунд.

Зрозуміло, що в гонці дебютант не міг скласти конкуренцію переможцю Мітітелу.

Однак із точки зору кращого кола розрив між Андрієм і лідером склав уже менше трьох секунд …

Природно, з урахуванням всього двох учасників в класі, Ронковіч зміг теж піднятися на подіум 8С, який вже звично очолив Мітітел.

На жаль, але в неділю Андрій знову не стартував, знов залишивши Мітітела на «гордій самоті» цього заліку.

 

***

Проте, на 3-му етапі «Кубка Чайки», як і належить Фіналу, екшену і своєї інтриги на трасі виявилося куди більше, ніж напередодні.

Про це в наших наступних матеріалах про завершальний акорд кільцевого сезону 2020 року, всупереч усім обставинам і нечисленним пелотонам, що опинилася неймовірно інтригуючим й наповненим боротьбою на трасі …

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Вадим Чайковський і автора


Додати свій коментар














Pin It on Pinterest