«Кубок Чайки»: Хто першим встає …

Автор: В'ячеслав Щербина | 20 Кві, 2021

Природно, після нашої розгорненої розповіді про першу кільцеву гонку в цьому році ми не можемо не приділити увагу тим, хто першим прокинувся від зимової сплячки і порадував уболівальників таке довгоочікуваним святом швидкості.

Тим більше, що з усіма карантинними обмеженнями і в цілому в цій «нової реальності» в якій ми живемо, всім людям, не кажучи вже про фанатів автоспорту, ой як потрібна ця віддушина. І саме її подарували всім нам ті з українських кільцевиків, хто, незважаючи на відносно низький статус цієї «кубковою» гонки, все ж знайшов не тільки бажання, але і можливість вийти на старт. За що їм окрема подяка …

Традиційно ранок змагання починається з Брифінгу пілотів і Учасників. Тепер на ньому, як і в нашому повсякденному житті невід’ємним «предметом одягу» стала медична маска. На фото зліва направо: дебютант Роман Марків, Андрій Скок, Павло Мар’яненко та Антон Поляничко.

Свою участь у брифінгу всі пілоти і їхні Представники візують розписом. В даному випадку у Владислава Сінані її бере Олександр Кулаков, який цього разу виконував функцію Начальника безпеки.

Якщо хтось був без маски, то він намагався дотримуватися такої популярної нині «соціальної дистанції», як тут Кирило Мітітел із Сергієм Юнашевим розмовляли перед початком брифінгу.

З початком брифінгу пілоти, включаючи Сергія Бабака, який обрав більш модну маску, сконцентровано «слухають» вступні промови керівників гонки …

… а хтось, як Сергій Бєляєв, вирішив зняти це дійство навіть на відео (або навіть дати стрім з брифінгу?))), чим явно повеселив свого приятеля Владислава Сінані.

З урахуванням того, що обидва вони, так само як і Костянтин Гуцул, є напарниками, згідно карантинних вимог до змагань члени однієї команди, так само як і їхні тренери, не зобов’язані одягати маски в присутності один одного.

Вже звично поки інші виїжджали на перше тренування, Сергій Юнашев «відсиджується», попиваючи чергову ранкову каву (не без сигарети, природно), часто лукаво посміхаючись, будучи впевненим у своїх силах. У цей момент навряд чи хтось міг припустити, що виклик «Юнзі» зможе кинути зовсім ще юний дебютант! …

… і ним виявився Едгар Анпілогов, який після 8 років за кермом карта, та зокрема з титулом Чемпіона Італії в класі «Міні», вперше виступав на повнорозмірному автомобілі. А саме на «Калині» його старшого брата Микити, який всіляко намагався допомогти «меншому».

Іншим досить незвичайним дебютантом на 1-му етапі «Кубка Чайки» став Ніташ Пал. І питання не в тому, що цей пілот є уродженцем Індії, для якого Україна давно стала другою домівкою. А в тому, що Пал добре знайомий українським уболівальникам мотоспорту, де він ось уже кілька років виступає в мотоциклетному кільці та зміг добитися титулу Чемпіона України в одному з найпотужніших заліків – SBK.

Незважаючи на те, що в минулому році він впевнено виграв і в «Кубку Чайки», і в Кубку України, Костянтину Гуцулу вранці явно потрібен був час для «акліматизації» після зимового «простою» в кокпіті його коханої червоної Honda S2000.

Ветерану радянського і українського автоспорту Леоніду Леонову, який двічі ставав Чемпіоном СРСР на «Волзі», а тут виконує роль Директора гонки, завжди знайдеться, чим поділитися з пілотами з сучасності, тим більше початківцям. При цьому морозиво в руках Едгара Анпілогова і Андрія Скока красномовно видавало їхній зовсім ще юний вік)))

Антон Поляничко з Павлом Мар’яненко майже нерозлучні, принаймні, – на змаганнях))) Цікаво, що напарники по Smart Racing і в гонці фінішували буквально один за одним.

Костянтин Гуцул з Владиславом Сінані діляться першими враженнями від кіл на трасі після тривалої зимової перерви.

Майже сімейне фото – а чому б і ні ?! Тим більше, що Владислав Сінані з Сергієм Бєляєвим не тільки напарники по команді SDrive, а й друзі «в миру», до того ж ще й працюють разом!

Незважаючи на його чималий досвід на мотоциклетному «кільці», включаючи незліченну кількість кіл і по самій «Чайці», весь день на обличчі Нітеш все ж читався певний спортивний мандраж. У підсумку він був «виправданий» – Пал став єдиним з дебютантів, хто не зміг дістатися фінішу, все ж «приклавши» свою «вісімку» до бетонного відбійника в підступному останньому повороті траси.

А приводів для хвилювання з’явилося і у Сергія Юнашева. Спочатку, коли він побачив тренувальні часи Едгара Анпілогова. Пізніше, коли юний дебютант зміг випередити фаворита і в кваліфікації, його тиск напевно посилився. При цьому здається, що «Юнга» переставав смакувати чергову каву тільки коли він брався за кермо)

А ось Максим Волинець вивчав часи виключно в ролі вболівальника, повідавши, що в цьому році він буде сконцентрований на гірських гонках. А шкода, але, як то кажуть на смак і на колір … Хоча що може зрівнятися з цією очної боротьбою з суперниками на трасі, ще й розташованої практично за рогом від свого дому! …

Традиційна розминка-розтяжка Костянтина Гуцула, яку він робить перед кожною кваліфікацією і гонкою. Такою ретельністю при підготовці безпосередньо перед стартом лідер «Супер Туринга» контрастно відрізняється від всіх інших українських кільцевиків …

… а бути в формі не завадить навіть при відносно коротких спринтерських заїздах українського «кільця». Про те, що вони вимагають від пілотів докласти чимало зусиль красномовно говорив піт на обличчях, як самого Костянтина, так і Владислава Сінані або Антона Поляничко відразу після фінішу.

Нехай і не на подіумі, але часом вже просто фініш, тим більше на першій гонці в році, приносить пілотам справжнє задоволення і непідробну радість, як тут на обличчях все тих же Поляничко з Мар’яненко, які в результаті закінчили 1-й етап «Кубка Чайки» відповідно 4-м і 5-м в заліку Touring.

А ось юні пілоти, за якими не можна було сказати, що вони хоч трохи спітніли, явно стримували свої емоції після фінішу. І це при тому, що Едгар Анпілогов зміг фінішувати другим у своїй першій в житті гонці за кермом автомобіля, а Андрій Скок і зовсім переміг в підзаліку 8С. Більш того, обом довелося поборотися на трасі з суперниками!

Можливо, питання в строгості їхніх наставників, особливо Дмитра Франчука, який почав «роботу над помилками» з Андрієм ще до того як той встиг зняти шолом! А ось його батько Сергій Скок, будучи тренером для Едгара, був куди більш привітний з дебютантом.

А справжньою емоційною кульмінацією будь-якого змагання, і не тільки в автоспорті, є урочиста церемонія нагородження на подіумі. При цьому більшість пілотів, як в даному випадку два Костянтина – Гуцул з Дяденко, – щиро вітають один одного.

З такими ж непідробним емоціями кубки пілотам вручав Леонід Леонов, який завжди як Директор гонки знаходить на початку дня суворі слова для них, а на подіумі кілька заохочувальних та навіть теплих …

… і якщо деякі пілоти беруть кубки зі стоїчним виразами облич, і вони дозволяють дати вихід своїм емоціям при традиційному душі з шампанського. Цікаво, що і тут куди більш досвідчений переможець заліку Super Touring випередив дебютанта і за швидкістю відкривання шампанського)))

На жаль, маска не дозволила зафіксувати емоції Едгара Анпілогова в цей без сумніву історичний як для його спортивної кар’єри момент – не тільки перший фініш, але і відразу подіум у великих автомобільних гонках!

І Владислав Сінані, якого дебютант зміг випередити в прямій очній боротьбі. й в підсумку переможець Сергій Юнашев також привітали юного пілота, не кажучи вже про Леоніда Леонова …

… і нічого що Едгару навіть до 16 років ще не так близько – хто сказав, що він не може разом з дорослими розприскати шампанське ?! В цьому плані куди більш старші учасники змогли випередити новачка. Спочатку як слід «окропивши» самих себе …

… після чого, звернувши свою увагу на аж ніяк не повільного дебютанта, неабияк обливши його з ніг до голови шампанським. При цьому дісталося і автору цих рядків – після 20 років освітлення кільцевих гонок, вперше не ухилився від струменя шампанського, причому прямо в об’єктив (!), від просто таки роз’яреного на подіумі «Юнги»)))

А ось призова трійка класу 8С в особі переможця Андрія Скока, та Романа Марківа і Кирила Мітітела, що посіли відповідно 2-е і 3-е місця, вирішили позбавити уболівальників видовищного душа з шампанського, очевидно вважаючи за краще розділити його цілком зі своїми командами, не розбризкуючи «на вітер».

Теж варіант, але який відверто позбавляє переможних емоцій, як їх самих себе, так й глядачів, що залишилися подивитися церемонію нагородження…

Мабуть, сумніше всіх і вже точно самотньо на подіумі знову було Сергію Бабаку, який вже традиційно на кубкових перегонах виступає на гордій самоті в заліку GT Open. І хоча в цей раз через заміну КПП прямо перед гонкою в цей клас був переведений Сергій Бєляєв, тільки встановлений вузол не дозволив йому фінішувати, тому Бабак знову опинився один.

Останнім акордом будь-якої кільцевої гонки і одночасно останнім шансом для виходу емоцій є нагородження командного заліку. Цього разу завдяки 20 очками за перемогу Сергія Юнашева, «зафрактованного» Сергієм Бабаком в свою команду SBRacing, саме вона з 28 балами очолила цей подіум, випередивши рідну команду «Юнги» SDrive і Smart Racing.

Примітно, що обидві набрали рівно – по 18 очок, – але вище розташувалися «драйвовці». На рахунку її пілотів було одразу два подіуму, тоді як у «розумників» таких не виявилося. Це якщо не брати до уваги перемогу Андрія Скока в «підзаліку» 8С, про що ми докладно пояснили в нашому матеріалі про гонку.

Найцікавіше, що, судячи з усього, «срібло» не сильно засмутило засновника і керівника SDrive Андрія Бондаря, який вже звично взяв на подіум свого сина. І це не дивлячись на «перебіжчика» з його команди, який самотужки й вирішив долю цього заліку …

… ну а сам «Юнга» явно розійшовся і після командного нагородження так активно розбризкував «ігристим», що більшість інших пілотів рятувались з подіуму в прямому сенсі слова втечею, причому навіть ті, хто ще не встиг переодягтися в цивільний одяг!)

Можливо такі емоції лідера заліку «Турінг» були викликані тим фактом, що дані перемоги в цей раз йому зовсім «не були гарантовані» ?! І хоча до прямої боротьби за «золото» на трасі не дійшло, поломка КПП перед кваліфікацією і особливо швидкі часи одного дебютанта все ж змусили «Юнгу» похвилюватися перед гонкою? …

 

І тут можна не сумніватися, що на 1-му етапі Кубка України з кільцевих гонок емоцій, як у самих пілотів, так і їхніх уболівальників, додасться. Нагадуємо, що він пройде в понеділок 10 травня. З урахуванням того, що Чемпіонат України з кільцевих гонок цього року, судячи з усього не відбудеться, Кубок України стане найвищим за статусом кільцевим змаганням, тому на відміну від минулого сезону, його пелотон обіцяє пістрявити як іменами, так і технікою.

Як мінімум, ми нарешті станемо свідками боротьби Сергія Юнашева з 4-кратним і чинним Чемпіоном України Вадимом Конончуком, які в минулому сезоні виступали кожен у своїй «пісочниці». Це не кажучи вже про появу вперше в історії українського «кільця» автомобіля рівня TCR! …

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків і їх уболівальників

Фото Сергій Холодило і автора


Додати свій коментар














Pin It on Pinterest