«Кубок Чайки»: Кілька портретів «під завісу»

Автор: В'ячеслав Щербина | 06 Лис, 2020

Традиційно нашу розгорнуту розповідь про змагання – в даному випадку 2-й і 3-й етапи «Кубка Чайки», – ми доповнюємо невеликим альбомом з персоналіями самих пілотів.

Цей альбом тим більше потрібен – адже ці дві гонки завершили кільцевий сезон-2020. Тим більше відрадно, що навіть на них з’явився ще один дебютант, не кажучи вже про те, що нинішній кільцевий пелотон мало не наполовину складався з новачків!

Свого часу Сергій Бабак теж був новачком. Однак на сьогодні він виступає вже в статусі досвідченого пілота, який має досвід не тільки кільцевих гонок.

Брифінг для учасників у суботу починався за похмурої погоди, а дотримання масочного режиму і зовсім додавало деякого депресивного настрою. Проте, ненадовго …

Цього року на «великому кільці» дебютувало одразу два зовсім ще юних пілота – Андрію Скоку та Тимофія Гонтовому на момент їхнього першого старту не було і 14 років! Проте, обох не можна назвати новачками в автоспорті – навпаки!

В обох за плечима по кілька років в картингу, перемоги і титули в ньому. А у випадку з Тимофієм, що пішов стопами свого іменитого батька Павла Гонтового, ще й виступи в автокросу на міні-баггі і титул Чемпіона України на них!

Двома іншими дебютантами стали Андрій Ронковіч (зліва) і Костянтин Денисов. У випадку з першим до цього у нього не було автоспортивного досвіду, тоді як Костянтин після картингу виступав на «великому кільці», але на двох колесах. Цього ж рауз він вперше стартував на кільцевому автомобілі.

“Вік живи вік учись!” Хоча позаду вихлипної труби «Калини» Вадима Конончука кілька років у «кільці» включаючи чотири чемпіонські титули, причому поспіль (!), він як і раніше не відмовляється від допомоги тренера.

Тим більше він був актуальний з урахуванням того, що ці дві гонки проходили на новій конфігурації траси Автодрому «Чайка», в неділю і зовсім в зворотному напрямку, де з’явилося одразу кілька нових точок гальмувань.

У цій ролі для Вадима виступав Олег Скуз. На рахунку ветерана безліч сезонів, перемог і титулів в картингу, а потім виступи і на «великому кільці», включаючи і формульний болід! При цьому Олег досі активний та закінчив нинішній сезон третім за підсумками Чемпіонату України з кільцевих гонок.

А поява абсолютно нового повороту навіть в суботу, при звичайному напрямку руху, викликала чималий інтерес. Його перше проходження, принаймні, в рамках офіційного змагання, серед інших прийшли спостерігати два ветерана українського автоспорту – Володимир Апостолюк і Руслан Сєров.

Тут не можна не сказати, що багато хто з учасників, включаючи тих, у кого тренером виступає Володимир, напередодні вдосталь натренувались проходити цей новий досить підступний поворот, тоді як той же Конончук побачив його вперше на ранковому тренуванні перед гонкою.

Так, пелотон 3-го етапу «Кубка Чайки» зібрав 15 машин, ставши найбільшим для нинішнього сезону, якщо не брати до уваги 3-й етап Чемпіонату України, що проходив в Одесі. Однак і він не дорахувався багатьох учасників, які мали свої «резони».

Наприклад, Володимир Дрогомирецький, який тільки оформив перший для себе чемпіонський титул, не виступав через відсутність наповнення заліку GT Open – виступаючі в ньому на «Форд Фієста» пілоти спочатку сконцентрувалися на чемпіонських раундах і ігнорували кубкові гонки. Проте, засновник команди «Київ-Південь» приїхав підтримати свого напарника Вадима Конончука.

А ось Олег Сокирба навпаки, до цього не пропустив жодної гонки на «Чайці» в цьому сезоні, був змушений «опуститися» до рівня глядача. На жаль, на тестах перед цими етапами, пробуючи нову «підвіску», він потрапив в досить серйозну аварію. На щастя, в ній постраждало тільки «залізо» і Олег пообіцяв повернутися наступного року.

Також глядачем став й картингіст Дмитро Частоколян (ліворуч), який дебютував у «великому кільці» за кермом «вісімки» на двох заключних етапах Чемпіонату України з кільцевих гонок, що проходили на тимчасовій трасі в Одесі.

Зазвичай вкрай «нордичний» Вадим Конончук, в цей раз виявився більш ніж емоційний. На жаль, але в основному емоції ці були зі знаком «мінус».

Спочатку здивування було викликано при вивченні кваліфікаційних результатів в суботу, коли Вадим явно програвав своєму головному візаві Сергію Юнашеву, який встиг заздалегідь потренуватися на нових конфігураціях траси.

У неділю ж після проблем із гальмами, коли у нього не виявилося запасних колодок, на якийсь момент Конончук і зовсім, здавалося, знаходився на межі відчаю! На жаль, але все закінчилося і зовсім плачевно – зіткненням на самому початку гонки, причому з вини якраз самого Вадима …

… проте, незважаючи на свої власні проблеми, в суботу Конончук знайшов можливість самому виступити в ролі наставника для Андрія Ронковіча, для якого ця гонка стала всього другої в житті.

Андрій знову виявився єдиним суперником Кирила Мітітела в класі 8С. Можливо, з огляду на це в суботу Кирило не був проти запитати поради у метра українського автоспорту Леоніда Протасова.

У неділю ж Ронковіч знову не виступав й залишив Мітітела на гордій самоті. Тож не дивно, що Кирило був дійсно розслаблений перед гонкою)))

Незважаючи на досить прохолодну погоду, суботня гонка для Костянтина Гуцула, видалася досить спекотною – його єдиний візаві в особі Олексія Бабенка склав лідеру заліку «Супер Турінг» більш ніж гідну конкуренцію, коли лідерство в цій парі переходило «з рук в руки» кілька разів!

У протистоянні Конончук-Юнашев в суботу верх здобув Сергій, але, судячи з подіумної церемонії, Вадим не був засмучений своїм другим місцем, сповна насолодившись душем із шампанського.

Для Андрія Скока і Павла Мар’яненка ця гонка і зовсім закінчилася аваріями, причому для першого «дахом»! Проте, обидва прийшли на нагородження порадіти за свого напарника Микиту Анпілогова, який посів третє місце в заліку «Турінг».

3-й етап для Сергія Бабака закінчився куди менш драматично, ніж 2-й для Скока та Мар’яненка, – просто схід через поломки трансмісії. І, судячи з усього, після третього місця напередодні, Сергій не сильно засмутився, провівши залишок гонки … в смартфоні)

Дебютант «великого кільця», принаймні, за кермом машини, Костянтин Денисов не був проти порад, як тут від Павла Остроушко, який багато років є відомим «мотобудівником» в авто- і мотоспорт.

Судячи з усього, «настанови» не були зайвими і свою другу в житті кільцеву гонку за кермом автомобіля Денисов закінчив на третьому місці подіуму «Супер Турінга».

На відновленої машині після аварії на першому тренуванні, Антон Поляничко зміг фінішувати в недільній гонці, на жаль, але тільки останнім.

Однак зароблених раніше очок Антону вистачило, щоб з мінімальною перевагою всього в 0,4 бала над своїм напарником по Sport Car Service Павлом Мар’яненко, стати третім за підсумками «Кубка Чайки».

Для Сергія Бєляєва 3-й етап починався з кращих часів на тренуваннях, «поула», а потім і впевненого лідирування в гонці! На жаль, але воно тривало всього одне коло, після чого через зіткнення з Вадимом Конончуком Сергія спіткав схід.

Проте, три інших пілота SDrive буквально окупували недільний подіум заліку «Турінг», який очолив лідер цієї команди Сергій Юнашев, тоді як компанію йому склали Владислав Сінані і Максим Волинець. І хоча командний залік на «Кубку Чайки» виявився де-юре не заповнений, ті ж SDrive Smart Racing у разі заявлення, як вони це робили на Кубку України, підсумок судячи з усього виявився тим же – SDrive попереду! …

 

Пілотів у неділю нагороджували колишній і нинішній керівники Автодрому «Чайка» – Леонід Протасов з Анатолієм Єрмаковим. Певною мірою це більш ніж символічно, бо ось уже багато років саме завдяки цим двом людям вболівальники отримують наприкінці року один із головних подарунків – традиційну гонку, присвячену до «Дня Автомобіліста». Цього разу нею став 3-й етап «Кубка Чайки», що яскраво запам’ятається й завершує кільцевої сезон-2020.

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Тая Кулакова і автора


Додати свій коментар














Pin It on Pinterest