«Кубок Чайки»: Інтриги хоч відбавляй!

Автор: В'ячеслав Щербина | 28 Жов, 2021

Традиційно цьогорічний кільцевий сезон закриє перегони, які проводяться до Дня Автомобіліста. Нею стане третій етап «Кубка Чайки», фінальний статус якого обіцяє значно підвищити градус боротьби на трасі. І це попри те, що одного із фаворитів уболівальники цього дня не побачать!

Насправді, споконвіку, а саме протягом близько 40 років, не лише кільцевий, а й увесь професійний автоспортивний сезон вінчала гонка на Автодромі «Чайка», що проводиться до Дня Автомобіліста. Ця традиція практично незмінно тривала й у роки Незалежної України. Проте цього разу на цю ж дату було поставлено і Фінал Чемпіонату України з автокросу. Через цю календарну накладку вболівальників буде позбавлено одного з розділів у кільцевій інтризі останніх кількох і особливо нинішнього сезону.

А саме вони не побачать на «Чайці» Сергія Юнашева, який разом із Вадимом Конончуком є одним із двох фаворитів класу Touring.

«Юнга» вирушить у Дніпро на автокрос, бо там у нього вирішуватиметься навіть не один, а одразу два чемпіонські титули! Природно, за своїм статусом, чемпіонства, та ще й пари, добряче переважують звання Переможця «Кубка Чайки» і всі ми вболіваємо за Сергія і в тій дисципліні. Тим не менш, хоча Юнашева і не буде цього разу на «кільці», інтриги на Фіналі «Кубка Чайки» намічається хоч греблю гати! Як завжди, про все по порядку.

Коефіцієнт, статус і не лише

Спочатку трохи «офіціозу». Раніше до Дня Автомобіліста зазвичай проводилися «окремі» перегони – чи то в статусі Кубка України, Кубка ТСО України чи «Кубка Чайки». Останнім часом усі кубкові змагання стали проводитись у багатоетапному форматі, причому такий регламентується самим ФАУ. Більше того, сьогодні існує вимога «чотирьох етапів».

Саме стільки має пройти, щоб серія навіть «нижчого» національного статусу, яка перебуває у спортивній ієрархії після Чемпіонату України та Кубка України, офіційно відбулася. Ця ж гонка стане лише 3-м етапом «Кубка Чайки».

Проте, по-перше – ця вимога є «на розсуд федерації». По-друге, на нашій пам’яті останні пару років підсумки Кубка Чайки так чи інакше офіційно не підводилися. Ну а ми це зробимо у будь-якому випадку. Самі учасники також підбивають підсумки. Хоча, далеко не всі, більшість із них виступають тут зовсім не через «титули»…

Природно фінальний статус етапу і тут передбачає вже підвищений коефіцієнт 1,5. Так само як і інші «моменти» підбиття підсумків.

А саме, навіть за трьох проведених етапів визначальною стане не вся сума зароблених учасниками очок, а «результат», який обчислюватиметься за нехитрою формулою «3-1». Тобто з відкиданням одного найгіршого результату для пілота, але не для команди! У цьому заліку все вирішує повна сума набраних балів за три етапи «Кубка Чайки». Але тут є нюанс.

Згідно з Регламентом «Кубка Чайки», пілот або команда, які стартували лише двічі, не повинні бути враховані в підсумковій класифікації.

Проте, «Загальні вимоги» до автоспортивних змагань, що проводяться на території України, говорять інше. Та й торік усі, хто стартував лише двічі, враховувалися у підсумкових офіційних протоколах сезону. Тож і ми зараз вважатимемо саме так.

До того ж ситуація склалася такою, що переважна більшість учасників з тих чи інших причин у реалії стартували або зроблять це з урахуванням Фіналу «Кубка Чайки» лише по два рази. Тож у нас ніби і «немає виходу», як вважати офіційним, що офіційно взяв участь у серії пілота з двома стартами в ній. В іншому випадку як таких результатів тут, власне, і не було б …

В іншому все просто. Причому саме через таку нерегулярність стартів багатьох учасників, ситуація після двох етапів у всіх заліках склалася дуже інтригуючою і, головне – абсолютно непередбачуваною!

За його відсутності

Почнемо з наймасовішого на сьогодні і зазвичай найцікавішого класу «Турінг». Як уже було сказано, один із двох його головних фаворитів в особі Сергія Юнашева не залишиться на рідному для нього Автодромі «Чайка», а вирушить на автокрос у Дніпро. А тим часом саме він, перемігши на перших двох етапах «Кубка Чайки», є впевненим лідером цього заліку, але не незаперечним!

Так, на рахунку «Юнги» є 42 очки. Проте з урахуванням підвищуючого коефіцієнта на «кону» Фіналу «Кубка Чайки» стоятимуть 33 бали. І ось тут і починається найцікавіше.

На сьогодні у Микити Анпілогова 15 очок за 2-е місце, а у Владислава Сінані та Сергія Бєляєва по 12 за треті місця.

При цьому всі троє стартували в рамках «Кубку Чайки» у цьому заліку лише по одному разу, тож усі зароблені очки на Фіналі підуть до «активу» цих пілотів.

Іншими словами, хоча другого місця, за яке нараховуватиметься 22,5 очка, всім їм буде недостатньо, при перемозі кожен із них може випередити Юнашева за підсумками «Кубка Чайки»!

Щоправда, Сінані з Бєляєвим ще «не завадять» і 1,5 бонусних очка за «поул» чи рекордне коло у гонці, тоді як Анпілогову буде достатньо лише однієї «вікторії» та 30 очок за неї.

Антон Поляничко та Павло Мар’яненко стартували в обох етапах, проте без подіумів.

Поляничко зібрав 18 очок, тоді як за вирахуванням найгіршого його «актив» складе 10. Іншими словами, при «сухій» перемозі та 33 очках за неї Антон зберігає математичні шанси з перевагою всього в один бал випередити Юнашева. Хоча, зрозуміло, що ці шанси скоріше виключно математичні.

Власне, такі самі шанси має і Олександр Кузьменко, на рахунку якого теж є 10 балів.

А якщо згадати про те, наскільки додав у швидкості цей пілот, який двічі поспіль піднімався на подіум у рамках Кубка України з кільцевих перегонів і заробляв «поул», то його шанси починають виглядати не такими вже й «математичними».

А як же Вадим Конончук, який до своїх чотирьох чемпіонських титулів лише нещодавно додав звання Володаря Кубка України з кільцевих перегонів?

А річ у тому, що при нестарті на 1-му етапі «Кубка Чайки», на 2-му Вадиму спіткав прикрий схід через відмову техніки. Тому на рахунку Конончука є лише 7 очок.

Навіть переможи він на Фіналі і зароби максимум у 33 очки, другий фаворит цього заліку все одно не зможе випередити за підсумками «Кубка Чайки» свого цього разу відсутнього головного візаві останніх кількох років.

Що ж до інших призових місць у цьому заліку, то тут зовсім зовсім непередбачувано!

З урахуванням Павла Мар’яненка на них абсолютно однаково претендують одразу вісім пілотів! В інших заліках картина теж складається досить інтригуюча і непередбачувана.

Зовсім непередбачувано!

Так у Super Touring з двома перемогами начебто незаперечним лідером є Костянтин Гуцул. Більше того, його «Хонду» було відновлено після аварії на Фіналі Кубка України з кільцевих перегонів та її пілот готовий «до бою». Однак тут є математичні варіації.

З урахуванням того, що в 1-му раунді «Кубка Чайки» цей залік виявився дуже нечисленним, із застосуванням понижувального коефіцієнта тоді «вікторія» принесла Гуцулу лише 8 балів.

Так, на 2-му етапі «Супер Туринг» перевищив мінімально необхідний кворум і тоді Костянтин заробив можливий максимум із 22 очок. Проте, при сумі в 30 балів, «актив» Гуцула на сьогодні становить лише ці 22.

А позаду лідера йдуть одразу кілька суперників, які зберігають шанси випередити його, щоправда, швидше, за певної невдачі у Костянтина на вирішальній гонці.

Так на рахунку другого лідера цього заліку Костянтина Дяденка, якого на другому етапі підвела техніка, сума в 9 очок, а «актив» і зовсім лише 6.

Тим не менш, на Фіналі «Кубка Чайки» можна заробити 33 бали і пілот, який тільки оформив звання Володаря Кубка України з кільцевих гонок, все одно зберігає шанси на перемогу і в цій серії.

Більше того, у Владислава Сінані та Максима Пашка, які не стартували на 1-му етапі, 15 і 12 очок відповідно і їхні математичні шанси ще вищі, ніж у Дяденка.

Усім їм випередити головного фаворита буде не так просто, але йому теж доведеться постаратися на Фіналі «Кубка Чайки».

Наприклад, перемоги у вирішальній гонці цієї серії Сінані, його «актив» складе 45 очок.

У такому разі Гуцулу для збереження свого лідерства потрібно буде не лише 2-е місце, за яке нараховуватиметься 22,5 очка, але ще й 1,5 «бонуса», щоб випередити Владислава лише на один бал!

У разі «сухої» перемоги Дяденка, його «результат» тоді складе 39 очок і щоб не поступитися своєму тезці Гуцулу буде достатньо лише 3-го місця на Фіналі «Кубка Чайки».

За нього Костянтин отримає 18 балів і тоді теж із перевагою всього один залишиться попереду.

Аналогічно «Турингу», на решту призових місць у його старшому побратимі претендують одразу п’ять пілотів! І тут двома серйозними «змінними чинниками» можуть стати Павло Чабанов та Володимир Дрогомирецький, які поки що стартували в рамках «Кубка Чайки» лише по одному разу.

На рахунку Павла всього 8 очок, а у Володимира їх взагалі лише 6.

Тим не менш, техніка обох пілотів, а за нашими відомостями на «Ауді ТТ» Дрогомирецького були «поборені» і знищені всі гремліни, що пожирали електрику, може дозволити їм кинути цілком реальний виклик іншим суперникам, включаючи і двох фаворитів цього заліку.

Більше того, при сході Гуцула, та їхній власній перемозі, причому не обов’язково «сухий», і Чабанов і Дрогомирецький зберігають математичні шанси на підсумкову перемогу в «Кубку Чайки»!

Разом з тим усім їм конкуренцію, правда тільки на самій гонці, може скласти і Олег Сокирба.

Його BMW була інтенсивно «пролікована» після всіх «траблів», які спіткали її на Фіналі Кубка України з кільцевих перегонів, що включали поломку підвіски та гідропідсилювача.

Однак для Олега цей старт у рамках «Кубка Чайки» стане першим цього сезону, тому він однозначно за правилами не зможе претендувати на будь-які підсумкові місця в цій серії.

Але, як уже було сказано, багато хто, якщо не більшість пілотів, беруть участь у цих змаганнях далеко не лише в гонитві за призами… Ну а Олег може стати ще однією «змінною» у розподілі очок на самій гонці, тим самим неминуче впливаючи і на підсумкові результати всього «Кубка Чайки». Загалом, у «Супер Турингу» також все буде абсолютно непередбачувано!

Аналогічно, більш ніж інтригуюче!

З двома заліками, що залишилися, а саме «8С» і командному, – все теж досить інтригуюче, причому одразу в двох площинах. Нагадаємо, що на Фіналі Кубка України в «8С» стартували лише двоє пілотів, які представляють Smart Racing. У командному заліку й зовсім два етапи поспіль у Кубку України «брала участь» лише одна ця команда, тоді як решта колективів бойкотує її.

І ось тут і полягає одна з інтриг – чи будуть заявлені інші команди цього разу? Але це стане зрозумілим лише на самій гонці.

А от «8С», зважаючи на все, цього разу збере необхідний мінімальний кворум у 5 учасників, а то й більше! Наприклад, на старт тут вийде єдина сьогодні пілотеса в українському «кільці» Леся Цимбалюк.

Разом з тим, для дебютантки це буде лише третя гонка в її автоспортивній кар’єрі, що тільки почалася. Основні ж погляди вболівальників швидше будуть прикуті до голови цього заліку і ось тут цілком можливо на них чекає сюрприз на межі невеликої сенсації!

Зважаючи на все, на старт збирається вийти не тільки Нітеш Пал, але і його напарник по AWT Racing Костянтин Денисов!

Так, його відновлення після досить серйозної мотоциклетної аварії йде швидше, ніж передбачалося. Незважаючи на те, що в правому стегні Костянтина чимало заліза, він уже давно сам їздить за кермом цивільного автомобіля.

Більше того, Денисов намагався сідати в «спортивку», що в його стані не так вже й просто виконати. Його права нога відновилася настільки, що Костянтин вже може гальмувати і нею, що є більш звичним стилем пілотування.

Звичайно залишиться питання проходження «медкому», але сподіватимемося!… Чому?

Бо саме Денисов за швидкістю весь сезон становив гідну конкуренцію лідеру заліку «8С», ким на сьогодні є Андрій Скок. Ну а напарник Костянтина аналогічно на рівних раніше боровся якраз із напарником Скока – Романом Марківим.

І саме ці пілоти Smart Racing на сьогодні є лідерами цього заліку.

На рахунку Андрія перемога та друге місце, які означають суму у 34 очки, тоді як Роман із двома третіми місцями зібрав 24 бали. Тим не менш, за вирахуванням найгірших їх «актив» становить лише 17 та 12 очок відповідно.

Більше того, навіть за нестарту на 1-му етапі «Кубка Чайки», перемігши на 2-му, з 20 очками формальним лідером «8С» є саме Денисов.

При цьому на рахунку Кирила Мітітел, який стартував обидва рази, 18,6 очок і 10,6 якщо брати «результат». (Такі «частки» утворилися з огляду на понижувальний коефіцієнт, застосований на 1-му етапі, коли в «8С» виступало лише 4 учасники).

Кирило також збирається виступити у заключній гонці сезону і він теж не поступався швидкістю як мінімум Марківу, а «за інших рівних» і Скоку… Не можна забувати і про Паля.

Так, у нього лише 10 очок, але ж на кону Фіналу «Кубка Чайки» стоятиме разом 33.

Іншими словами, весь квартет переслідувачів Скока при його сході та своїй впевненій перемозі у вирішальній гонці зберігають шанси на підсумкову перемогу у «Кубку Чайки». Не кажучи вже про абсолютну непередбачуваність того, як розподілятимуться решта призових місць у цьому заліку!

«Що, де, коли»

Нагадаємо, що на одному етапі офіційно команду можуть представляти три пілоти, тоді як в «актив» йдуть показники двох найкращих із них. При цьому в «Кубку Чайки», як і в Кубку України, бонусні очки за «поул» та рекордне коло у гонці не враховуються у командному заліку. (У Чемпіонаті України з кільцевих перегонів, який, на жаль, так і не був проведений цього року, бонуси йшли б до «активу» команд). А саме в цьому заліку і все більш ніж щільно!

З 48 очками лідирує Smart Racing. SDrive відстає від неї лише на три «пункти», а AWT Racing на 8.

При цьому не можна не відзначити, що остання на момент проведення 1-го етапу “Кубка Чайки” ще не існувала в автоспорті!

Зате, не встигнувши «матеріалізуватися» в автомобільному «кільці», підкріплена участю в ній того ж Юнашева, AWT Racing більш ніж впевнено перемогла у 2-му раунді цієї серії, одразу заробивши максимально можливі 40 очок!

З урахуванням того, що на Фіналі «Кубка Чайки» команда може заробити максимум у 60 очок, тут зовсім зовсім непередбачувано. Хоча, зрозуміло, що з відсутністю «Юнги», AWT Racing буде не так просто протистояти своїм суперницям.

Але, як вже неодноразово сказано залишається одне велике питання. А саме, чи триватиме бойкот іншими колективами на адресу Smart Racing до кінця цього сезону?

Як знати, можливо, так би мовити «з нагоди свята», їй буде відпущена громадська індульгенція?!…

Власне, чекати відповіді на це, так само як і не багато значно важливіших питань з визначенням не тільки подіумів Фіналу «Кубка Чайки», а й усіх підсумків цієї серії, залишилося зовсім недовго.

З урахуванням карантинних заходів гонка відбудеться НЕ в неділю, як це було заплановано спочатку, а в суботу, 30 жовтня.

Він пройде у звичному для Автодрому «Чайка» напрямку проти годинникової стрілки. Водночас додаткової інтриги їй додасть задіяння нової «гострої» конфігурації «Картингового повороту» із досить серйозною точкою гальмування перед ним.

Розклад Фіналу «Кубка Чайки» звичний: з 10.40 розпочнуться тренування, опівдні призначені кваліфікації, а старт власне перегонів заплановано на 13.15. Але, не можна забувати, що у розкладі можливі зміни.

Зокрема, з урахуванням того, що пелотон цієї вінчаючої кільцевої сезонної гонки «ризикує» стати наймасовішим за весь рік, то не виключено і проведення двох роздільних перегонів, як це сталося на Фіналі Кубка України.

Ну а вінчатиме це свято швидкості, також традиційно для Дня Автомобіліста буде вшанування ветеранів українського автоспорту, причому не лише «кільця»…

І не в останню чергу і в цьому зв’язку, тим уболівальникам, хто захоче особисто відвідати гонку, потрібно не забувати про епідеміологічну обстановку, що склалася, і виявляти максимальну відповідальність у цьому плані! Тим більше, коли йтиметься про спілкування з ветеранами!

Ну а для всіх тих, хто не зможе побувати цього дня на Автодромі «Чайка», або просто захоче відновити картину «постфактум» і дізнатися про те, як саме розподілятися самі підсумки всього «Кубка Чайки», будуть наші як звичайно розгорнуті матеріали.

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Сергій Холодило, Вадим Чайковський та автора


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest