«Кубок Чайки»: Через тумани та суперників (Частина 3)

Автор: Редакція | 11 Лис, 2021

Крім класів «Турінг» та «Супер Туринг», на Фіналі «Кубка Чайки» розігрувалась ще пара комплектів нагород – у «8С» та командному. Особлива інтрига тут крилася у суперечці колективів. Хоча після всього двох учасників у «8С» гонкою раніше, і в ньому також!

Нагадаємо про ситуацію, що склалася раніше. «Відправною точкою» у ній став відверто не найкрасивіший та найспортивніший вчинок Представника команди Smart Racing Дмитра Франчука. На 3-му етапі Кубка України з кільцевих перегонів він фактично шантажем змусив КСК відмовитись приймати не вчасно подану заявку від AWT Racing. Після цього решта команд, які з початку року офіційно стартували в «кільці», оголосили бойкот цьому колективу.

Більше того, з того моменту командний залік в українському кільці, по суті, перестав існувати!

Декілька перегонів поспіль єдиною офіційна заявка надходила тільки від Smart Racing, яка природно й автоматично «перемагала». Більше того, незважаючи на вирішальний статус Фіналу Кубка України з кільцевих перегонів, у заліку «8С» на старті опинилися лише дві машини і обидві виключно з логотипами цієї команди.

Все це виглядало більш ніж промовисто і … відверто сумно. Але все ж таки залишалася надія! Так, представники Smart Racing у результаті так і не принесли ні публічного, ні хоча б приватного вибачення іншим колективам за той вчинок їхнього Представника.

Тим не менш, з урахуванням того, що Фінал «Кубка Чайки» завершував кільцевий сезон, та ще й став традиційною гонкою, що проводиться до Дня Автомобіліста, можна було очікувати, що, так би мовити, з нагоди свята, суперники дадуть індульгенцію цій команді.

Частково так й сталося. Однак тепер у них виникли інші, не менші, а десь навіть більші, питання якраз до «Калин» Smart Racing, що виступає саме в класі «8С». Як завжди, про все по порядку.

Необхідний квінтет зібраний

Також нагадаємо, що AWT Racing прийшла в автоспорт лише на початку цього сезону, причому не звідкись, а з мотоциклетних кільцевих перегонів! І та ситуація із «запізнілою» подачею заявки цієї команди була пов’язана з вельми невеселими обставинами. Займаючись своєю першою пристрастю – мотогонками, – одразу два її пілоти напередодні тієї гонки отримали травми різного ступеня.

І на відміну від засновника AWT Racing Нітеша Пала, спочатку прогнози на швидке відновлення його партнера Костянтина Денісова були вкрай не втішними. Тим не менш, їм обом, як досвідченим наїзникам, не звикати до боротьби не лише із суперниками на трасі, а й із травмами.

На подив, хоч і на милицях, Костянтин справді повернувся у стрій, принаймні – за кермо спортивної «вісімки» – до закінчення нинішнього сезону! Не кажучи вже про самого «Ніка», який у реалії падав двічі за цей рік і отримавши кілька травм поспіль, але теж рвався «в бій».

На «Чайці» так і не з’явився ще один завсідник «8С» Кирило Мітітел, який вирішив сконцентруватися на підготовці вже до наступного сезону, причому не факт, що з точки зору класу «8С». На старт у цьому заліку знову вийшла Леся Цимбалюк, яка інтенсивно тренувалася напередодні фінальних кільцевих перегонів сезону.

Тож разом із пілотами Smart Racing Андрієм Скоком та Романом Марківим, «8С» зібрав мінімальний кворум із п’яти учасників, необхідний для нарахування «повних» очок на етапі. З урахуванням фінального статусу 3-го етапу «Кубка Чайки», вони ще й перемножувалися на підвищуючий коефіцієнт 1,5.

Підсумки серії визначалися звичною схемою з відкиданням одного гіршого показника для пілота, що означало формулу «3-1». Завдяки всім цим чинникам інтрига у цьому заліку справді зберігалася і чимала. Так на рахунку Андрія Скока було 34 очки, але за вирахуванням найгіршого, його «актив» у реалії становив лише 17 із них.

У його партнера Романа Марківа турнірна ситуація складалася схожою – 24 і всього 12 балів відповідно.

Разом з тим, у нестартованого на 1-му етапі «Кубка Чайки» Денисова і Пала, що зійшов тоді, ці результати автоматично стали «найгіршими» й це давало їм 15 і 20 очок відповідно. (На момент тих перегонів, які відкривали нинішній кільцевий сезон, AWT Racing ще не прийшла в автоспорт, вперше офіційно заявившись тільки на наступній гонці).

Таким чином, з урахуванням відкидання найгіршого показника Денисов, який саме переміг у «8С» на 2-му етапі, був номінальним лідером цього заліку!

«На кону» Фіналу «Кубка Чайки» стояли 33 очки, тож математичний шанс на підсумкову перемогу мали всі чотири пілоти, не кажучи вже про повну непередбачуваність у боротьбі за решту призових місць.

І на радість уболівальників весь квартет головних дійових осіб цієї автоспортивної «мильної опери» був у строю. Проте, на деяких із них уже з самого ранку чекав не тільки туман, а й свого роду холодний душ!

Майже прірва!

На першому тренуванні найкращий час у «8С» показує Роман Марків – 1 хв 41,005 с. Скок виявляється поруч, у півсекунді від напарника, а ось два їх суперники поступаються їм і чимало.

Денісов виявляється у 2,5 секундах позаду, своєю чергою, випереджаючи свого партнера лише на 0,3 секунди.

Ок, це було перше тренування, під час якого асфальт перебував у досить слизькому стані. Плюс не можна не враховувати, що обидва і «Нік» і Костянтин кілька місяців не сідали за кермо спортивних машин. Однак на другому тренуванні ситуація повторюється!

Більше того, Роман прискорюється, причому на цілу секунду, показуючи 1 хв 40,096 з, знову випереджаючи на пів секунди Скока.

А ось обом пілотам AWT Racing не вдається додати у швидкості. Тепер Денисов поступається кращому часу 3,7 секунди, знову залишаючись попереду Пала на тих же 0,3 секунди.

На кваліфікації, де асфальт все ще залишався в досить підступному стані від роси, що випадає з туману, «поул» забирає Скок.

При цьому Андрій скидає ще кілька «десяток» із тренувальних часів, показуючи 1 хв 39,759 с.

Після цього Андрій проходить ще три «швидкі» кола, де на одному з них він поступається самому собі лише 0,061 секунди.

Марків також проходить цілу серію із «швидких кіл», у результаті поступаючись «поулу» лише примарні 0,084 секунди.

На кваліфікації Денисову все ж таки вдається прискоритися і чимало. Однак він все одно програє найкращому часу чималі 2 секунди.

Причому Костянтин намагався покращитись до самого кінця «квали» і найкращим для нього стало саме його останнє кваліфікаційне коло.

Палу теж вдається дещо прискоритися, проте він поступається своєму напарнику 1,4 секунди та 3,5 «поулу».

Весь цей час за цими «віртуальними розбірками», ніби спостерігаючи за ними збоку, знаходилася Цимбалюк. Порівняно зі своїми першими перегонами Леся значно додала, тепер відстаючи на тренуваннях від лідерів цього заліку близько 10 секунд.

Щоправда, вторити їм і підняти темп на кваліфікації у неї не вийшло. І хоча в єдиної на сьогодні пілотеси в українському «кільці» спостерігався очевидний прогрес, все ж таки основна увага більшості була прикута не до часів гонщика-початківця.

Привид Сенни чи ?

Звичайно, така прірва, як за кільцевими мірками, в кілька секунд, не могла не здивувати «сторону переслідування». Адже раніше той же Денисов за швидкістю становив абсолютно рівну конкуренцію Скоку, включаючи перемогу на тому самому 2-му етапі «Кубка Чайки». У той же час Пал протягом кількох гонок раніше також на рівних боровся з Марківим.

Ті перегони проходили за тією ж самою конфігурацією, що й фінал цієї серії і тоді часи на кваліфікації були на дві секунди повільнішими.

«Поул» влітку на 2-му етапі «Кубка Чайки» взяв Скок, де його найкращими стали 1 хв 41,849 с. Денисов тоді поступився Андрію 0,263 секунди, тоді як Марків був ще на секунду повільніше.

У зв’язку з цим хтось навіть міг пожартувати – невже привид Айртона Сенни зійшов на двох пілотів Smart Racing і доторкнувся до них напередодні Фіналу «Кубка Чайки»?! Чи питання лежали в більш реалістичних площинах? І у суперників цієї команди їх з’явилося чимало!

Вже на той момент гонки «поповзли чутки», що двигуни «Калин» Smart Racing за цей період були змінені.

А якщо бути точнішими, то в них була застосована більша дросельна заслінка, ніж звична 46-міліметрова, запропонована для цього класу – принаймні для 8-клапанних 1,6-літрових двигунів. Разом з тим, задля справедливості тут треба відзначити кілька інших фактів.

Влітку асфальт перебував у неабияк прогрітому сонцем стані, тоді як на Фіналі «Кубка Чайки» панувала справжня осіння погода, яка подвійно сприяла падінню часів.

По-перше, на куди холоднішому асфальті покришки «почувалися» набагато краще, так як аналогічно холодніше повітря давало краще «дихати» двигунам. Та й самі пілоти до кінця сезону «укотилися», до того ж здобувши раніше досвід цієї конфігурації траси.

Учасники старшого «Турінга», які виступають на такій же «гумі» і рівно в тих самих умовах, прискорилися прямо пропорційно.

Так, якщо на 2-му етапі «поул» Вадима Конончука склали 1 хв 39,136 с, то тепер Олександр Кузьменко, який забрав його, показав 1 хв 36,715 с, а той же Конончук поступився йому всього 0,158 секунди. (Нагадаємо ще раз, що обидві гонки проводилися по одній і тій самій конфігурації з «гострим» варіантом «Картингового повороту»).

Також тут не зайвим буде згадати і про травми обох мотоциклістів і особливо Денісова, який все ще пересувається на милицях і з неймовірною працею сідав у спортивну машину.

Так само як відсутність «накату» в обох пілотів AWT Racing, чого не можна було сказати про їхніх конкурентів.

«Тести» Костянтина напередодні цієї гонки звелися лише до спроб сісти за кермо і тиснути педаль гальма правою ногою! Фізично і те, й інше він зміг почати робити за лічені дні до Фіналу «Кубка Чайки»! Так що говорити про цілком рівні умови тут однозначно не доводилося … Ну а по ходу самої гонки питання, що виникли зранку, лише посилилися.

Справді, поза конкуренцією!

Власне з погляду заліку «8С» цього разу жодної боротьби і не вийшло. Лише на старті Марківу вдалося випередити Скока, проте навколо на виході з «Картингового повороту» Андрій повертає собі втрачену позицію лідера і, як кажуть, був таким.

На фініші Скока від напарника відокремили 5 секунд, тоді як Денисов закінчив гонку третім, але більш ніж за 40 секунд від переможця! І з погляду краще за коло в гонці ситуація повністю повторилася.

Рекордний час для «8С» залишився за переможцем – 1 хв. 39,565 с.

За цим показником Марків поступився своєму напарнику примарними 0,026 секунди. Для обох найкращими стали 4-й та 5-й кола, хоча й далі по ходу гонки Андрій з Романом ще по кілька разів були близькими до цих показників.

Найкращий час у гонці Денисова виявився на ті самі дві секунди повільніше, ніж в переможця, причому його він встановив на останньому колі гонки.

Іншими словами, незважаючи на своє безнадійне відставання від двох лідерів, Костянтин у самому прямому значенні цього слова до останнього кола намагався прискоритися!

Примітно, що влітку рекордний час Скока в гонці склав 1 хв 41,944 с, тоді як Денисов, який переміг, тоді поступився йому з цієї точки зору 0,050 секунди, а Марків був у двох секундах «позаду».

І знову, співвідношення цих цифр, принаймні, для «відстаючої сторони», не зовсім піддавалося логічному поясненню… не рахуючи, хіба що втручання привидів великих пілотів минулого…

Пал першу половину гонки тримався на задньому бампері свого напарника, після чого трохи відстав від нього, фінішувавши першим поза подіумом.

З огляду на краще коло в гонці Нітеш поступився своєму напарнику рівно одну секунду.

Замкнула ряди «8С» Цимбалюк, ще дещо додавши до швидкості. За найкращим часом вона поступилася рекордному лише 10 секунд, тоді як на перших гонках для Лесі ця різниця доходила до 30 секунд… Більше того, 10 секунд вона поступилася супер-швидким «Калинам» цього заліку.

Якщо ж порівнювати показники Цимбалюк з Палом, який виступає на схожій з її власною «вісімкою», то ця різниця склала менше 7 секунд… Не зайвим буде згадати і про колосальну різницю в досвіді пілотеси-початківця та її суперників.

Той же Скок вступав у картингу «з пелюшок», тоді як у випадку з Палом і Денисовим йдеться про досить іменитих мотоциклістів, які досягли чимало вершин на двох колесах.

Цимбалюк же прийшла в автоспорт тільки цього року, раніше маючи лише невеликий досвід прокатного картингу і не більше! Якоюсь винагородою для пілотеси-початківця стало те, що вона була окремо відзначена на подіумі, так би мовити, – «за волю до перемоги»…

Остаточні підрахунки

Природно, очоливши подіум «8С» і завоювавши можливий максимум 33 очки на Фіналі «Кубка Чайки», Андрій Скок впевнено розмістився і на верхньому рядку підсумкових протоколів цієї серії для цього заліку. Юний пілот довів свою суму до вражаючих 67 очок, 50 із яких склав його «результат».

А ось через специфіку підрахунку очок з відкиданням найгіршого показника, Марків, що піднявся на другий ступінь подіуму, не зміг випередити за підсумками всього «Кубка Чайки» Денисова, який замкнув подіум на його Фіналі.

Сума Романа склала 46,5 балів, проте до його «активу» пішли лише 34,5 з них. Разом з цим, на рахунку Костянтина зібралися 38 очок, з урахуванням пропуску їм 1-го етапу, всі з яких і склали його результат.

Тут можна відзначити, що саме на такі випадки спочатку, ще наприкінці 40-х років минулого століття, і була введена дана система з відкиданням найгірших показників. Вона застосовувалася у «Формулі 1» аж до 80-х років і досі існує у великій кількості чемпіонатів та серій.

Тим самим вона враховує пропуски «по хворобі» або відмови техніки у більш швидких пілотів, не даючи, що називається «стабільним» суперникам випередити їх математично.

Тут ми маємо промовистий приклад цієї системи в дії, коли в результаті вище розташувався пілот, на рахунку якого була перемога і третє місце проти двох третіх та другого, хоча його повна сума набраних очок і виявилася меншою…

З 25 очками першим поза підсумковим подіумом «Кубка Чайки» виявився Пал. Він випередив Кирила Мітітела, який також раніше по ходу сезону на рівних боровся з тим же Марківим, на рахунку якого залишилися 18,6 очок.

Цимбалюк, яка стартувала лише один раз у рамках «Кубка Чайки», хоч і заробила за 5-е місце 12 очок, згідно з правилами, не буде офіційно класифікована за підсумками цієї серії.

Щодо командного заліку, то на Фіналі «Кубка Чайки» в ньому опинилося дві команди. Як і передбачалося, з нагоди свята, а, нагадаємо, що гонка проводилася до Дня Автомобіліста, AWT Racing все ж таки вирішила офіційно скласти компанію Smart Racing. Щоправда, цього не зробила SDrive, залишившись на своїй принциповій позиції, так і не з’явившись на гонку.

При цьому не можна забувати, що головний «призовий пілот» AWT Racing в особі Сергія Юнашева на той момент заробляв одразу два чемпіонські титули з автокросу в Дніпрі!

Проте цей колектив уже багато років представляв «АВТ Баварію» в мотоперегонах, на Фіналі «Кубка Чайки» поповнився справжньою BMW! Зокрема, третім пілотом за неї поїхав Олег Сокирба.

Шкода, але багато в чому символічний момент появи реально «баварця» у цій команді був затьмарений поломкою підвіски та подальшою аварією Сокирби на самому початку перегонів «Супер Туринга»… Тож Денисову з Палом знову довелося розраховувати лише на свої сили. І перевага виявилася на боці їхніх суперників.

Цього разу офіційно Smart Racing представляли Андрій Скок, який переміг у «8С», а також Микита Анпілогов і Антон Поляничко у «Турінгу». (На одному етапі збирати очки для команди мають право не більше трьох пілотів, де в «актив» йдуть два найкращі їх показники.)

З урахуванням 5-го місця Антона, Smart Racing заробила 42 очки проти 33 у AWT Racing, там, очоливши командний подіум. Разом з ними вона перемогла і в самому Кубку Чайки, довівши підсумковий рахунок до 90 балів проти 73 у суперників.

***

І ось тут, хоча на командному подіумі і панувала миролюбна атмосфера, можна відзначити, і знову зі смутком, що в реалії вона була не більше ніж «картинкою», яку пілоти AWT Racing просто не стали затьмарювати! Бо питання, причому не тільки в них, до «Калин» суперників все ж таки залишилися, і чималі!

Але про це, в продовженні нашої розгорнутої розповіді про фінальні кільцеві гонки, яка, на жаль, знову наочно продемонструвала деякі дуже сумні сторони автоспорту!….

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Вадим Чайковський та автора


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest