«Кубок Чайки»: Через тумани та суперників (Частина 2)

Автор: В'ячеслав Щербина | 06 Лис, 2021

Присвячений до Дня Автомобіліста фінальний 3-й етап Кубка Чайки складався з двох гонок. Свого роду його апогеєм став заїзд найпотужніших і найяскравіших машин класу Super Touring. З урахуванням нинішньої турнірної таблиці тут теж була своя інтрига і чимала!

На разі найпотужнішим класом в українському кільці є «Супер Турінг» і на Фіналі «Кубка Чайки» його пелотон нарахував якраз 10 машин. Причому дві його третини справді становили яскраві іномарки. Також тут з’явилися три пілоти, які виступали на значно скромніших 1,6-літрових автомобілях.

Зокрема Олексій Тихонович Варавін на своєму Citroen Saxo плюс Святослав Денисов та Олександр Рассихін, які виїхали на класичних «ВАЗ-2101».

Святослав зробив це швидше вимушено, оскільки його «Сітроен Саксо» ще не відновили після інциденту на Фіналі Кубка України.

А ось для Олександра ця гонка стала всього другою в житті та першою за майже 15 років! При цьому виступав він на добре знайомій багатьом машині «з-під» Леоніда Протасова.

Але, як би не тішили око вболівальників «зі стажем» ці «класики», тим більше на традиційній гонці до Дня Автомобіліста, основні погляди більшості все ж таки були прикуті до куди більш сучасних і потужних автомобілів заліку «Супер Туринг». Тим більше, що хоча на відміну від «Турінга», головний лідер цього заліку стартував, тут теж зберігалася чимала інтрига. Як завжди, про все по порядку.

Теж інтригуюче

Honda S2000 Костянтина Гуцула після тієї доленосної аварії на старті Фіналу Кубка України з кільцевих перегонів було відновлено, хоча «шрами» на ній все ще були видно.

Саме Костянтин раніше двічі перемагав у рамках Кубка Чайки. Однак з урахуванням того, що на 1-му етапі в цьому заліку стартувало лише дві машини, «вікторія» принесла йому лише 8 очок. Тож на рахунку Гуцула перед Фіналом «Кубка Чайки» була сума 30 очок і лише 22 у вигляді «результату».

Щоправда, у його головного візаві в особі Костянтина Дяденка, який лише завоював звання Володаря Кубка України, справи були зовсім не кращі.

Зі сходом на 2-му етапі «актив» Костянтина-2 взагалі становив лише 6 очок. Тим не менш, з урахуванням 33 очок фіналу «Кубка Чайки», які стоять «на кону», у Дяденка залишалися математичні шанси на підсумкову перемогу в цій серії.

Це не кажучи вже про Владислава Сінані, Максима Пашка та Павла Чабанова, на рахунку яких були 15, 12 та 8 очок відповідно.

Усі вони виїхали на вирішальну гонку, причому цього разу їхня техніка перебувала в ідеальному бойовому стані. Принаймні – зранку.

Володимир Дрогомирецький не стартував на Фіналі «Кубка Чайки», натомість це зробив Олексій Бабенко на своїй «Хонді» S2000, який цього року виїхав уперше.

Так, з урахуванням одного-єдиного старту, за правилами Олексія не класифікують за підсумками «Кубка Чайки». Однак він цілком міг втрутитися в боротьбу інших за такі важливі очки на вирішальній заключній гонці цієї серії.

Так само як це міг зробити і Олег Сокирба, який теж вперше виїхав у рамках «Кубка Чайки». Власне, так воно і сталося, хоча без чергових примх техніки теж не обійшлося.

На першому тренуванні найкращий час показує Гуцул – 1 хв. 28,170 с.

Другим на підступному холодному і слизькому від роси з густого туману асфальті стає Чабанов. Причому Павло на своєму яскравому та потужному TCR поступається фавориту всього 0,475 секунди.

Показник Дяденка виявляється поруч, всього за 0,179 секунд від Чабанова, тоді як Бабенко поступається кращому теж не так вже й багато – 1,3 секунди.

Часи виступаючих на BMW Олега Сокирби та Максима Пашка виявилися подалі.

Звичайно, показники пілотів 1,6-літрових машин не можна було порівнювати з реальними учасниками «Супер Турінга», тоді як Владислав Сінані спочатку тренувався на «вісімці».

Друге тренування Гуцул «відсиджується», тоді як найкращий час показує його головний конкурент. За Дяденком залишаються 1 хв 28,588 з, але головними для нього стають не хвилини з секундами.

Костянтин виявляє, що один із передніх амортизаторів його «БМВ» виходить з ладу. А з урахуванням закінчення сезону, запасного ні в нього, ні його суперників на трасі просто не виявилося!

За свідченням самого Дяденка, їхати такою машиною можна було, проте через «мертвий» амортизатор неймовірно швидко «з’їдалася» покришка.

Тому окрім втрати швидкості, питання стояло в найбанальнішому – чи зможе пілот «баварця» взагалі доїхати до фінішу гонки!

Чабанов знову показує другий час за 0,747 секунд від кращого. Як і Гуцул, більшість інших пілотів «Супер Турінга» не виїжджали на друге тренування, тоді як це зробив Сінані, тепер уже на своєму Lotus-і.

Його показник виявився зовсім не надихаючим, далеко позаду найкращого. Проте, йшлося тільки про тренування, часи на яких зовсім ні на що не впливають. Інша річ – кваліфікація.

І все ж таки фаворит!

Як ми вже писали, туман практично весь день не розсіювався і траса залишалася в досить підступному стані, де особливо непросто доводилося саме пілотам із «Супер Турінга», що виступають на спортивних «сліках».

Мало того, що їм було слизько, так пілоти не могли добре прогріти їх на досить холодному асфальті. Зважаючи на ці обставини, перед гонкою їм навіть надали незвичні два «прогрівальні» кола.

Не дивно, що найкращим для Гуцула стає його останнє кваліфікаційне коло.

І на ньому в порівнянні з тренуванням Костянтин прискорюється на добрі 4 секунди, показуючи 1 хв 24,462 секунди.

Дяденко теж прискорюється, але лише на пару секунд, показуючи 1 хв 26,900 с, тим самим поступаючись «поулу» майже 2,5 секунди.

Однак тут не можна забувати про «полетілий» амортизатор, та й проїхав Контантін-2 лише кілька «швидких» кіл. Більше того, навіть за його проблем, всі інші учасники «Супер Туринга» опинилися позаду нового Володаря Кубка України з кільцевих перегонів.

Для Бабенка найкращим теж стало його останнє кваліфікаційне коло.

На ньому він поступається Дяденку 1,3 секунди та 3,7 «поулу». Але й тут варто нагадати, що Олексій не виступав понад рік…

Менш секунди пілоту «японки» поступається Чабанов, який до останнього намагався прискоритися, неодноразово видовищно блокуючи на гальмуванні гуму.

П’ятий час, за секунду від Павла і менш ніж за 6 від «поула» показує Сінані.

І тут також не можна забувати, що хоча він і виглядає вражаюче, «Лотус» Владислава оснащений найменш слабким із усіх учасників «Супер Турінга» 2-літровим атмосферним двигуном, не рахуючи хіба що 1,6-літрові машини.

Проте позаду «Лотуса» залишаються два «баварці» Сокирби та Пашко.

Як вони обоє не намагалися, Олег із Максимом на кваліфікації явно так і не змогли до кінця прогріти свою гуму.

Для обох їх найкращими також стали останні кваліфікаційні кола, проте вони серйозно поступилися «поулу» – майже 10 та 11 секунд… Але вони хоча б закінчили кваліфікацію.

Не встиг Варавін виїхати на неї, як на його «Сітроєні» відмовляє трансмісія і, на жаль, ветеран так і не зміг вийти на старт цих перегонів… А він видався більш ніж несподіваним.

Вже майже традиційно цей ключовий момент гонки Дяденко «проспав», опинившись спочатку лише п’ятим, тоді як за ним, як ядро з гармати, вистрілює компактний і легкий «Лотус» Сінані. Цікаво, але Владислав мало не виходить у лідери перегонів і це з п’ятого стартового місця!

Тим не менш, Гуцулу вдається зберегти за собою першу позицію, тоді як за ними Бабенко з Сокирбою проходять весь перший поворот буквально пліч-о-пліч!

Опинившись зовні, Олег поступається супернику, чим тут же користується і Дяденко, який прокинувся, також випереджаючи на виході з першого повороту Сокирбу. Тим самим Костянтин виходить на 4 місце і це при старті з другого…

Під час першого кола Дяденку вдається випередити і Бабенка, проте всі ці перестановки, що відбувалися позаду нього, не хвилювали Гуцула.

Не відкладаючи «на потім», Костянтин-1 вже з першого кола починає йти у відрив від решти всієї опозиції, після чого він, як кажуть, не оглядався назад.

На фініші переможця від другого призера відокремили промовисті 23 секунди.

Разом із рекордним колом – 1 хв 25,222 с, – Гуцул заробляє можливий максимум у 33 очки.

Тим самим він доводить свою скарбничку до 63 очок, з яких не менш вагомі 55 склали «результат».

Разом з ними Костянтин-1 більш ніж впевнено перемагає і за підсумками всього «Кубка Чайки», ніби реабілітувавшись за більш ніж образливий програш на Фіналі Кубка України з кільцевих гонок.

Цікаво, і в чомусь навіть безпрецедентно, що хоча гірший результат, що відкидається, для Гуцула і склав 8 очок, не можна забувати, що в реалії йшлося про перемогу!

Нехай і не за перемогу

А за фаворитом, як на самому Фіналі «Кубка Чайки», так і за його підсумками все виявилося більш ніж цікаво і непередбачувано! Причому в обох випадках однією з головних фігур став Владислав Сінані.

Так, на старті він зміг відчути себе як Барон Мюнхгаузен, вистріливши на своєму Лотусі, як на гарматному ядрі з 5-го місця разом на 2-ге.

Однак далі 2-літровий атмосферний мотор ніяк не міг дозволити своєму плоту скласти конкуренцію суперникам, що виступають на два, а то й більше разів потужніших машинах.

Обігнавши ще на першому колі Бабенка, на другому Дяденко легко випереджає і Сінані, тим самим виходячи назад на втрачене при старті друге місце.

Після цього за Владислава «приймається» Бабенко і протистояння між ними закінчилося не так блискавично.

Не з першої спроби, але Олексію вдається випередити суперника в «Картинговому повороті». Тим не менш, Сінані успішно контратакує його, повертаючи собі третю позицію.

Однак на гальмуванні тепер уже в останньому повороті Бабенка знову випереджає Лотус суперника.

І хоча Владислав знову намагається контратакувати, наприкінці довгої стартової прямої Олексій все ж таки реалізує дещо більшу потужність своєї «японки», остаточно закріплюючись на останній подіумній позиції.

Другим головним гравцем, і теж в обох сенсах, але вже в другій половині пелотону Супер Турінга, стає Чабанов. «Для початку» на старті Павло відкочується з 4-ї позиції на 6-ту, а далі більше.

На виході з другого «вуха» на все ще холодному «сліку» Чабанов припускається помилки і «проорює» узбіччям. На щастя, на цей момент TCR практично не постраждав, лише зібравши трохи осіннього листя на свій радіатор.

Натомість після цього, як і Поляничко перегонами раніше, Павло починає поступово, але планомірно підніматися нагору.

Природно, випередити «копійки» для пілота потужного TCR-а не склало проблем, так само, як і свого партнера по Huragan Racing Максима Пашка на його «БМВ».

Після цього Чабанов «кидається» в погоню за лідерами, щоправда, не без чергових «осічок», включаючи перегальмування все в тому ж підступному «гострому» варіанті «Картингового повороту».

Для Сінані холодний асфальт решту гонку теж завдав своїх клопотів.

На якийсь момент Владислава видовищно розвертає. Це відбувається на виході з того самого «Картингового повороту», даруючи чимало емоцій тим уболівальникам, хто вибрав саме це місце для перегляду гонки.

Природно, виступаючи на автомобілі, що за потужністю поступається більш ніж удвічі сучасному TCR-у, Сінані ніяк не міг скласти конкуренцію його пілоту «за інших рівних».

Ближче до фінішу Чабанову вдається наздогнати Владислава і легко випередити його в останньому повороті траси, подарувавши ще один гарний момент глядачам, що мерзнуть на трибунах.

Проте, незважаючи на всі його зусилля, нагнати трьох лідерів, які пішли далеко вперед, шансів у Павла просто не залишалося.

Чабанов закінчив гонку 4-м, майже в колі від них, тоді як Сінані фінішував на тому самому 5-му місці, з якого він і стартував, але вже як «коловий»…

Замкнув ряди, скажімо так – реальних учасників «Супер Турінга», – Максим Пашко. Він фінішував 6-м, але вже за два кола від переможця… Останнім гонку закінчив Святослав Денисов.

Його «копійка» з його стильним «оперенням», та ще й взута в модні англійські диски, напевно порадувала ветеранів автоспорту, які традиційно приїхали на гонку, присвячену Дню Автомобіліста.

А от щодо його єдиного реального конкурента Олександра Рассихіна, то, на жаль, але незадовго до фінішу він сходить.

При цьому не можна не відзначити, що у кваліфікації новачок випередив незрівнянно досвідченішого суперника на пів секунди, проте вже зі старту повів саме Денисов. Проте до свого сходу Олександр тримався близько до Святослава.

…але за підсумкові місця!

А головний, якщо так можна висловитися, схід цієї гонки відбувся на самому її початку, коли у Олега Сокирби знову відбуваються технічні проблеми.

Наприкінці третього кола на його БМВ щось знову «летить» у лівій передній підвісці.

На щастя, це відбувається у правому повороті, де тепер є зона безпеки, а жорстокі відбійники були відсунуті далеко від траси.

Таким чином, виліт Олега через цю вкрай неприємну поломку виявився відносно м’яким – принаймні, якщо дивитися на нього загалом.

Звісно, від «закопаного» в ґрунт передньою лівою підвіскою «баварця» залишилося небагато.

Мабуть, єдиною втіхою тут можна вважати те, що прикра відмова техніки відбулася наприкінці гоночного сезону і в розпорядженні Олега є вся зима для відновлення техніки.

Разом із цією аварією, Сокирба не зміг втрутитися у розподіл очок на вирішальній гонці «Кубка Чайки», результати якої перетасували підсумкову турнірну таблицю «Супер Туринга».

Незважаючи на проблеми з його підвіскою, Дяденко закінчив гонку другим, заробивши 22,5 очка. З ними він довів свою суму до 31,5 балів, з яких 28,5 склали «результат».

Таким чином, за підсумками «Кубка Чайки» Костянтин-2 хоч і поступився своєму тезці, зміг закінчити його другим. При цьому Дяденко випередив Сінані лише на 1,5 очка!

Іншими словами, закінчи Владислав Фінал «Кубка Чайки» одним місцем вище і зароби 15, а не 12 очок, його «актив» тоді склав би не 27, а 30 очок і саме він виявився б другим за підсумками цієї серії. Але ми невпинно повторюємо, що спорт не знає умовних способів.

Та й далі, нехай уже й не за призові місця, все виявилось досить щільно.

Саме завдяки тому, що він випередив Сінані, Чабанов заробив ті самі 15 очок.

Тим самим Павло довів свій «актив» до 23 балів проти 21, які заробив Пашко.

Таким чином, два пілоти все ще не заявленої офіційно Huragan Racing розташуються на 4-му та 5-му рядках підсумкової турнірної таблиці «Кубка Чайки».

З 18 очками за третє місце номінально Бабенко став у підсумку 6-м.

Але, як уже говорилося, вийшовши лише один раз на старт у Кубку Чайки, Олексій не буде класифікований за його підсумками.

Однак ця обставина навряд чи хоч якось затьмарить емоції Бабенко, котрий у своїй єдиній гонці цього року вже піднявся на подіум!

На завершення не можна не відзначити щільність часів, хай і не таку неймовірну, як у «Турингу».

Так, незважаючи на його проблеми з підвіскою, Дяденко показав другий найкращий час гонці, поступившись за цим показником тезці, що переміг, всього 0,866 секунди.

Так, найкраще коло третього призера виявилося на 3,3 секунди повільнішим. Однак тут не можна забувати, що мотор «Хонди» Бабенко все ж таки поступається в потужності машинам двох лідерів цього заліку.

Цього якраз не можна сказати про двигун TCR-а Чабанова.

При цьому з погляду їхніх найкращих кіл у гонці Бабенка з Павлом розділили лише пів секунди – Олексій попереду. Та й Сінані поступився за цим показником Чабанову всього 0,341 секунди.

Пілотів двох «класик» з огляду на їхні найкращі часи у гонці розділили лише 1,2 секунди.

Природно, Денисов виявився найшвидше Рассихіна, що вдруге в житті виїхав на «кільці».

Ну а про події в заліку «8С», так само як й командний, ми розповімо в третій частині нашої традиційно розширеної розповіді, цього разу присвяченої Фіналу «Кубка Чайки».

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Вадим Чайковський та автора


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest