«Кубок Чайки»: З ніг на голову! (Частина 1)

Автор: В'ячеслав Щербина | 30 Жов, 2019

Фінал «Кубка Чайки» за напруженням боротьби на трасі й тим більше інтриги при його підсумкових підрахунках дасть фору багатьом сезонах українського кільця! А боротьба на трасі в гущі пелотону серед учасників заліків Touring і «У-1600» зовсім стала справжнім апогеєм цієї гоночної серії.

Як й очікувалося, на заключному 3-му етапі «Кубка Чайки» без нових гравців не обійшлося та майже всі вони сказали «своє вагоме слово». У «Турінгу», де протягом двох етапів стартували тільки три пілоти команди SDrive Сергій Юнашев, Владислав Сінані і Сергій Бєляєв, до них все ж приєднався Вадим Конончук.

Правда, потрібно відразу обмовитися, що 3-кратний та чинний Чемпіон України їхав на «запасному» моторі, який дещо програє в потужності, принаймні, «Калині» його головного візаві – «Юнзі».

Виступивши на 2-му етапі «Кубка Чайки» на своїй старій «вісімці» в класі «8с», цього разу вже в «Турінг» виїхав і Сергій Бородін. Теж в минулому Чемпіон України, на цю гонку Сергій пересів на «вісімку» Олексія Дьяченко, який збирався, але не зміг виступити в рамках 3-го етапу.

Тим самим, вперше за три етапи залік «Турінг» зібрав необхідний мінімальний кворум у п’ять машин, щоб в ньому не був потрібний понижуючий коефіцієнт при підрахунку зароблених пілотами балів.

Клас «У-1600», який вже на 2-му етапі зібрав п’ятьох учасників, цього разу нарахував шістьох. В рамках «Кубка Чайки» вперше на старт вийшов Микита Анпілогов.

Однак на Фіналі «Кубка Чайки», так само як й на заключному етапі Чемпіонату України з кільцевих гонок, був введений ще й підвищувальний коефіцієнт 1,5, на який перемножується зароблені пілотами очки. Разом із знижувальними коефіцієнтами раніше, та й в парі інших класах на цьому етапі, вся ця спортивна арифметика зіграла чималу роль, буквально перевернувши диспозиції у класах з «ніг на голову». Як завжди, про все по порядку.

І знову їх було двоє

Природно, з появою Вадима Конончука на старті, вболівальники, та й не тільки вони, очікували його чергового бою з Сергієм Юнашевим. А без боротьби цієї пари, причому виключно за перемогу, цього року не обійшовся жоден з етапів Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC.

Вже на першому тренуванні кращий час серед всіх «ВАЗів» залишається за «Юнгою» – 1 хв 32,532 с. Але й Конончук виявляється поруч, в 0,5 секундах.

На другому тренуванні «м’яч переходить» на сторону Вадима, який показав 1 хв 32,630 с. Правда, Юнашев в ній не брав участі. І, судячи з усього, його впевненість в силах була виправдана.

Саме Сергій не просто бере поул. Він майже виходить з 32 секунди, пройшовши коло за 1 хв 32,042 с!

Попереду «Юнги» на кваліфікації виявилася лише пара пілотів, що виступають на потужних BMW, тоді як його головний візаві поступився йому майже 0,4 секунди.

Примітно, що обидва лідери «Турінга», проїхавши всього пару «летючих» кіл, впевнено з’їхали, тоді як більшість інших пілотів відчайдушно намагалися покращитися …

Аналогічно «Юнга» також впевнено повів й у гонці, тоді як Конончук не міг вийти на дистанцію атаки, лише спочатку йдучи близько до свого головного суперника.

Після фінішу Вадим поскаржився на свій «запасний» мотор, розповівши, що якщо в поворотах йому вдавалося «під’їжджати» до лідера, то на виході з них Юнашев просто від’їжджав від нього …

Здавалося, що «Юнга» йде до своєї третьої поспіль впевненої перемоги в «Кубку Чайки», але на жаль.

На середині гонки на «Калині» Сергія загоряється лампа тиску масла і він тут же відчуває втрату потужності.

Ветеран не став ризикувати реальним вибухом двигуна та колом пізніше звернув на піт-лейн, тим самим, «передавши» перемогу супернику. При цьому найкращий час у гонці залишився за Юнашевим – 1 хв 32,267 с. За даним показником Конончук поступився своєму візаві всього 0,104 секунди.

Так як цього разу «Турінг» зібрав необхідний кворум у 5 учасників, на відміну від двох попередніх етапів не знадобився понижуючий коефіцієнт. Більш того, з урахуванням підвищуючого коефіцієнта 1,5 сталося те, про що ми писали в нашому анонсі!

Конончук здобув одразу 30 очок, разом випереджаючи, принаймні, – математично, Юнашева за підсумками «Кубка Чайки».

Через понижуючі коефіцієнти дві впевнені перемоги «Юнги», який не заробив нічого на 3-му етапі, принесли йому тільки 24 очки. Здавалося, що тим самим, вийшовши лише одного разу на старт у рамках Національної серії з кільцевих гонок «Кубок Чайки», в ній переміг саме Конончук. Власне так думали всі (або майже всі) «учасники процесу» після гонки.

Існує велика ймовірність, що зовсім не Вадим в підсумку стане першим за підсумками «Кубка Чайки»! Але остаточним підбиттям підсумків Фіналу, так само як й підрахунком очок ми займемося пізніше, бо тут є деякі несподівані обставини і щоб озвучити всю спортивну арифметику потрібно чимало місця. А поки що повернемося на трасу, адже боротьби позаду лідерів цього разу вистачало, навіть було з надлишком.

Боротьба не тільки з суперниками

Як вже було сказано, трьом пілотам SDrive на Фіналі «Кубка Чайки» в заліку «Турінг» «компанію» склав не тільки Конончук, але й Сергій Бородін. Цього разу він стартував на куди потужнішій машині «з під» Олексія Дьяченко та на першому тренуванні показав 1 хв 33,479 с.

Так, Сергій поступився секунду кращому в «Турінгу», і парі лідерів «молодшого» заліку «У-1600», але він уже був швидшим за двох своїх однокласників – Сергія Бєляєва та Владислава Сінані.

При цьому не можна не сказати, що напарники по SDrive на цю гонку вирішили провести рокіровку, помінявшись машинами! Раніше вони мінялися машинами на неофіційних тренуваннях, проте цього разу вирішили спробувати це зробити «for real».

Тому не дивно, що обидва спочатку швидше звикали до нових для себе автомобілів. І саме технічні проблеми втрутилися в експеримент пілотів SDrive, причому не тільки їхні власні!

На колишній «Калині» Бєляєва, а тепер Сінані, на другому тренуванні відмовляє зчеплення і механікам команди доводиться робити польовий ремонт, причому коли до кваліфікації залишалося менше години!

Цікаво, що коли почалася кваліфікація, ремонт все ще йшов, але Сергій так й не виїхав на трасу!

Як з’ясувалося, Бєляєв реально прийняв рішення про солідарність зі своїм товаришем-напарником! Якщо Сінані не вдасться кваліфікуватися, Сергій хотів стартувати разом із ним з останнього ряду, щоб зберегти справедливість, ну й «чистоту експерименту» …

На щастя, потреба в цій солідарності відпала.

Механіки SDrive на чолі не тільки з №1 цієї команди, але й її головним інженером Сергієм Юнашевим, встигли замінити зчеплення та злітною парою Бєляєв із Сінані під завісу кваліфікації виїхали на неї. Але, здавалося, цього дня все було проти них. Хоча, не тільки них.

Вже з самого ранку серйозні проблеми виникли у суддівства, а, отже, й всіх учасників – в даному випадку з хронометражем!

Спочатку ноутбук вирішив самостійно оновитися, а потім і зовсім виявилося, що багато датчиків «не б’ються»! Датчик не відсікався й у Сергія Бородіна на другому тренуванні. Але, що куди важливіше, збій стався й у обох пілотів SDrive в кваліфікації, і не тільки у них!

У підсумку третій час у «Турінгу» залишається за Бородіним, який змінив датчик.

Сергій поступився поулу 1,3 секунди одночасно пропустивши вперед пару лідерів заліку «У -1600», про які нижче.

А ось результати Белеява з Сінані, які так й не «спливли» в комп’ютері хронометражу, довелося відновлювати «вручну»!

З урахуванням такого форс-мажору, суддівство пішло назустріч учасникам, і врахувало їхні показання, відображені на особистих приладах хронометражу.

Для Сінані були взяті 1 хв 33,38 с, а для Бєляєва – 1 хв 33,73 с. Вони означали відповідно 4-е і 5-е (і одночасно останні) стартові місця в «Турінгу», але, далеко не останні в загальному пелотоні. Однак тут виникла суддівська помилка.

З урахуванням «прийнятих до уваги» результатів Сінані і Бєляєва, на стартовій решітці вони повинні були розташуватися відповідно на 9-му і 11-му місцях серед усіх «ВАЗів».

Однак якщо жовта «Калина» Сінані зайняла своє «законне» стартове місце, то з якихось причин тепер уже його червона «вісімка» Беляєва виявилася на стартовій решітці на останньому ряду! Однак всі ці проблеми хронометражу і суддівства не особливо стримали Сергія позаду.

Але цього разу розповісти окремо про боротьбу пілотів класів «Турінг» і «У-1600» буде просто неможливо, бо протягом гонки лідери «молодшого» заліку разом із пілотами «Турінгу», які боролися за призові місця цього заліку, в прямому сенсі слова представляли собою «одне ціле».

І ця боротьба, в якій майже весь заїзд брали участь як мінімум п’ять машин, подарувала глядачам чимало обгонів. Але перш ніж розповісти про неї, потрібно розібратися з рештою стартовою розстановкою, в тому числі в заліку «У-1600».

За ранжиром

Вийшовши вперше на старт на 2-му етапі, Максим Волинець тоді фінішував лише 5-м. Однак до цього етапу він підготував свою нову «вісімку» куди ґрунтовніше. Вже на першому тренуванні Волинець став найшвидшим в «У-1600» – 1 хв 33,091 с.

При цьому Максим поступився всього пів секунди кращому в «Турінгу», одночасно серйозно випередивши Вадима Євтушенка та лідера цього заліку Антона Поляничко на ті ж 0,5 секунди, тоді як їх самих розділили всього одна десята.

У другому тренуванні найшвидшим в «У-1600» виявився Поляничко – 1 хв 33,551 с, випередивши однокласників Павла Мар’яненка, Микиту Анпілогова і Руслана Сєрова, тоді як тепер уже датчик Волинця «не бився».

Не можна не сказати про «пригоди» Сєрова, за «Калиною» якого в кінці першого тренування потягнувся характерний шлейф сизого диму.

На щастя, йшлося тільки про «випадання» півосі та витік мастила з КПП, яке й почало диміти. Механікам вдалося усунути проблему буквально за пів години та Сєров зміг виїхати не тільки на кваліфікацію, але й навіть на друге тренування!

Однак на кваліфікації найшвидшим в «У-1600» стає ані цей ветеран, ані Волинець, ані переможець двох перших етапів Поляничко. Поул тут бере Вадим Євтушенко, який виїхав на кваліфікації з 33 секунд – 1 хв 32,858 с. Не можна не сказати, що команда Вадима напередодні етапу серйозно працювала з машиною, особливо в області підвіски. Однак без проблем не обійшлося.

Буквально напередодні гонки, на тестах, у Вадима обриває кріплення переднього амортизатора! На щастя, у пілота був простір щоб відловити машину і все обійшлося …

Євтушенко поступився тільки парі лідерів «Турінга» і Вадиму Кушніра, який знову заявився у «Супер Турінгу». Як й на 2-му етапі, Вадим спочатку виїхав на спортивному сліку, показавши на кваліфікації 1 хв 32,733 с.

Позаду старшого з братів Євтушенко виявився й Сергій Бабак, який вперше за пару років стартував у кільцевих гонках.

Сконцентрований на гірських гонках пілот виїхав на своїй вірній «вісімці». Тим самим, він додав колориту в пелотон, де до реклами чорної ікри на машині Кушніра додалися «кольори» засобів індивідуального захисту, про які з якоїсь іронії ми згадували в нашому матеріалі про 2-й етап «Кубка Чайки»)))

Не можна не сказати, що Сергій досить благородно вирішив не заявлятися в залік «Турінгу», щоб не втручатися в боротьбу його учасників і не відбирати у них такі важливі очки. У два інших молодших заліку «вісімка» Бабака просто «не потрапляла», і він вирішив проїхати так би мовити «поза заліком», ставши єдиним в класі GT Open. Однак це не означало, що Сергію не довелося поборотися на трасі, про що трохи нижче.

Серед всіх «ВАЗів», показавши 1 хв 33,160 с, Бабак став п’ятим, випередивши Поляничко і Бородіна.

Антон поступився поулу Євтушенко 0,4 секунди, в свою чергу випередивши на 0,232 секунди Волинця.

В 0,25 секундах позаду Максима, який відчайдушно намагався покращитися до самого кінця кваліфікації, проїхавши 14 кіл (!), виявився час Мар’яненка, якому більше секунди поступився Анпілогов.

Однак на кваліфікації у Мар’яненка також датчик не відбивався на всіх колах!

Після клопотання представника команди Sport Car Service Павлу був записаний трохи кращий час – 1 хв 33,28 с. Він дозволив Мар’яненку «випередити» Волинця і стартувати третім у заліку «У-1600». Нижче розташувався тільки Руслан Сєров, проте це не означає, що ветеран виявився повільнішим за суперників!

На відміну від кількох інших, його «Калина» хоча й кваліфікувалася, однак буквально фізично втратила датчик хронометражу!

Через це Сєрову, адже в даному випадку мова йшла про форс-мажор, але не з організаційного боку, пілот був змушений стартувати буквально останнім.

Але ні Сєрова, ні тим більше Бєляєва старт з останнього ряду не дуже затримав.

Неймовірно щільно від старту …

Незважаючи на пелотон, що нарахував сумарно 17 машин, досить щільний та видовищний старт, все обійшлося без інцидентів, при цьому змін до диспозиції виявилося більш ніж достатньо. Поза конкуренцією й поза «екшену» виявилася лише пара лідерів «Турінга», про які йшлося вище.

На стартовій прямій Вадим Євтушенко зберіг свою лідируючу позицію в «У-1600», Поляничко залишився другим, тоді як Мар’яненко поступився Волинцю. Позаду ж Сєров із Бєляєвим відразу випередили пару учасників наймолодшого заліку «8с» і Микиту Анпілогова.

Однак уже в першому повороті гонки Поляничко не тільки захоплює лідерство в «У-1600», а й досить несподівано випереджає одразу декількох «старшокласників», включаючи Бабака й Кушніра, а також «БМВ» Олексія Савчука з «Супер Турінга».

Тим самим, Поляничко вийшов разом із 8-го місця в усьому пелотоні на 4-е! А позаду було ще інтригуюче.

Євтушенко уперся в червону «трійку» дебютанта цієї гонки на «кільці» Савчука, який раніше виступав тільки в дисциплінах Тайм-Аттак та аматорських ралі. При цьому не можна не сказати, що 1,8 літри та задній привід «баварця» в даному випадку не сильно перевершували можливості «ВАЗів», але точно не лідерів «Турінга» …

Євтушенко ж не тільки втрачає лідерство в «У-1600», але ще й поступається другим місцем у цьому заліку Волинцю.

До кінця першого кола, Поляничко хоч й пропустив вперед в свою чергу Кушніра з Бабаком, з яким у нього був ще й невеликий контакт, залишався лідером «У -1600». Однак на його задньому бампері вже «завис» Волинець, тоді як йому самому не давав розслабитися Євтушенко!

Безпосередньо позаду цього тріо йшло інше у вигляді Бородіна, Бєляєва і Сінані, що оспорюють між собою третє місце в «Турінгу».

При цьому Бєляєв не тільки зміг вийти з передостаннього 16-го місця на 12-е, а й одразу випередити свого напарника, ставши 4-м в заліку «Турінг».

З цього моменту глядачі стали свідками двох потрійних протистоянь в двох різних заліках, включаючи за перемогу в «У-1600». Більш того, незабаром ці два тріо повністю перемішалися, коли на певний момент відразу шість машин йшли майже бампер у бампер!

При цьому лідери молодшого заліку «У-1600» перебували попереду учасників з потужнішого «Турінгу» …

Першим удар завдав Волинець, причому в прямому сенсі слова. Не без контакту він випереджає Поляничко, тим самим, виходячи в лідери свого заліку.

Однак Антон не здавався.

Поляничко контратакує суперника на гальмуванні в останньому повороті, прямо перед досить заповненими трибунами, проте Максим вирішив не поступатися, як би «підрізаючи» суперника. Між ними відбувається ще один контакт, однак він не призводить до розвороту сторони-оборони, а як раз навпаки – сторони-атаки!

… до самого фінішу!

Природно Поляничко не міг відразу повернутися на траєкторію, і був змушений пропустити ще кількох учасників, опинившись разом тільки четвертим в «У-1600», по суті, на цьому випавши з боротьби за призи! …

Одночасно скориставшись цим «замішанням» Волинця з Поляничко, розсудливо «відпустивши» перед цим їх, Вадим Євтушенко пробує тут же на виході з останнього повороту випередити Максима.

Однак й в даному випадку при обороні Волинця відбувається контакт, причому прямо на прямій! На щастя, обидва пілоти змогли утримати свої машини на трасі, а диспозиція не змінилася.

При цьому їх обох випередив Бородін, тим самим, відірвавшись від Бєляєва з Сінані, які боролися між собою.

Більш того, тут утворюється справжній «фаршмак» із різних класів, бо Бєляєв також випереджає Євтушенко, якого ще й намагається атакувати Сінані! Іронічно, але до самого фінішу цей квінтет пілотів не просто йшов один за одним, а продовжував дарувати вболівальникам красиву і напружену боротьбу між собою!

Поки Волинець атакував Бородіна, причому в даному випадку мова йшла виключно про номінальне протистояння, бо вони виступали в різних класах, самого Максима все ж випереджає Бєляєв, тут же приступаючи до атак на Бородіна.

В даному випадку мова вже йшла про більш ніж реальну боротьбу, причому з урахуванням сходу лідируючого Юнашева, за друге місце в «Турінгу».

А позаду них за Волинця тут же «приймається» Євтушенко, а тут на кону стояла й зовсім перемога в «У-1600»!

Максиму нічого не залишалося, як в свою чергу намагатися контратакувати Белеява, тоді як його самого атакував Євтушенко. І Волинцю це вдається – він обганяє «старшокласника», тоді як Бєляєва тут же намагається атакувати й Євтушенко.

Цікаво, що Вадим із Сергієм пройшли пліч-о-пліч пару поворотів включаючи «картинговий» і «глядацький», де між ними також відбулось пара нехай й невеликих, але контактів, де Євтушенко як би «опирається ліктями» на свого суперника. В результаті Бєляєв виявився всередині в останньому повороті та все ж залишився попереду.

На жаль, але мова йшла про останнє коло гонки, на чому вся ця чудова боротьба, на превеликий жаль уболівальників, закінчилася. Причому після фінішу багато з цих пілотів дякували один одному за боротьбу, включаючи Белеява з Євтушенко.

 

А ось до досить агресивних атак, а тим більш оборони, Максима Волинця у Поляничко та все того ж Євтушенко виникли деякі претензії. Правда, озвучували вони їх швидше «третім особам», ніж самому супернику. Тим більше, ніхто з них не став подавати жодних протестів …

 

Позаду переможця Вадима Конончука, що закінчив гонку першим серед всіх «ВАЗів» і поступившись лише пілотам пари «баварців», фінішний порядок виявився таким: Бородін, Волинець, Бєляєв, Євтушенко, трохи подалі Сінані, й ще далі Сєров, Поляничко і Анпілогов, тоді як Мар’яненко після його протистояння з Сєровим зійшов на середині гонки через відмову КПП …

Іншими словами, в «Турінгу» другим і третім фінішували Бородін і Бєляєв, і це при його старті з останнього ряду, тоді як в «У-1600» переміг Волинець, випередивши Євтушенко і Сєрова, тоді як Поляничко залишився поза подіумом.

***

Однак як з’ясувалося, і в гонці датчики багатьох пілотів багато разів «не билися», а комп’ютер хронометражу видав справжній «вінегрет», змішавши учасників різних заліків куди більш серйозніше, ніж сама гонка! В результаті суддівство, щоб все було офіційно, було змушене вручну відновлювати весь хід гонки по «шахматці», яку на щастя завчасно вели …

На все це пішло чимало часу, близько двох годин, тоді як в цей час багато пілотів і їхні команди, природно розуміючи, хто за ким фінішував за класами, вже підраховували підсумки всього «Кубка Чайки».

Частково, саме ця обставина, а точніше горезвісні «гонки після гонок», ще більше затримали остаточне підбиття підсумків 3-го етапу «Кубка Чайки», нагородження якого відбулося в сутінках! І на цьому місці й ми теж візьмемо паузу.

Про події в інших класах, і тим більше всю спортивну арифметику не тільки самого Фіналу «Кубка Чайки» в «Турінгу» й «У -1600», а й всієї серії, ми розповімо в другій частині.

Тим більше, що як й в «Турінгу», в «У-1600» якщо відкидати один гірший результат, завдяки своїй перемозі Максим Волинець начебто випередив Антона Поляничко і за підсумками всього «Кубка Чайки». І це займаючи шостий рядок перед його заключним етапом! … Далі буде.

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків

Фото Вадим «Чайковський» і автора


Додати свій коментар














Pin It on Pinterest