Кубок Чайки: Перший погляд за лаштунки

Автор: В'ячеслав Щербина | 19 Чер, 2020

Ми не могли не закінчити нашу розповідь про першу кільцеву гонку цього року традиційним альбомом «зсередини», який відкриє уболівальникам завісу на те, що відбувається в паддоку.

Більш того, з урахуванням відсутності анонсування, багато вболівальників не приїхали на 1-й етап «Кубка Чайки» і цей альбом хоч трохи, але все ж допоможе зануритися їм в неповторну атмосферу, що панує на будь-який кільцевій гонці.

Початок будь-якого автоспортивного заходу починається з технічної комісії для всіх машин учасників, які ретельно перевіряються на відповідність у першу чергу вимогам безпеки. В даному випадку Олексій Савчук надає свою улюбленицю керівнику Техкому Борису Донському і його помічниці Уляні Карімовій.

Цікаво, що в своїй попередній суто цивільній реінкарнації ця баварська «трійка» була аж ніяк не в базовій комплектації і навіть мала люк. Напевно, вже не так багато пам’ятає, що в рух він приводився все ще механічної ручкою, а після закриття «досилався» наверх – теж суто механічно. У нинішньому вже спортивному житті машини ця «віддушина» намертво …. заклепана! …

… природно в салоні від «фаршу» кінця 80-х нічого не залишилося – хіба що обрізані залишки торпедо і деякі пластикові елементи облицювання центрального тунелю. В іншому тепер тут «фул ракінг», включаючи вваренний каркас безпеки, спортивний «ківш» від Sparco, обов’язковий вогнегасник, система управління балансу гальм – природно, все сертифіковане і відповідає Техвимогам.

А дві інших учасниці Super Turing – найпотужнішого на сьогодні в українському «кільці» класу, – приховують ще більш глибокі доопрацювання або повні переробки. Чого тільки коштує цей по-справжньому хижий «зовнішній вигляд» зовні системи охолодження Honda S2000 Костянтина Гуцула …

… не кажучи вже про двох спортивних «самців» із діаметрально протилежної частини японки, не кажучи вже про доробки трансмісії і задньої підвіски, які не так просто сфотографувати) Хоча, наприклад, світлотехніка залишається цілком стандартною. Але воно й зрозуміло – яка користь то з неї на звичайних кільцевих гонках? Вона тут не більше ніж «для галочки»)))

А от сучасна купейна «трійка» Олега Сокірби, що з’явилася в українському «кільці» тільки наприкінці минулого сезону, за зиму отримала не тільки нову стильну ліврею з елементами урбан «камки», але ще й значних розмірів спойлер ззаду. Природно, як тут можна було обійтися без красномовного лого M Power!

Ну а навіть побіжний погляд у кокпіт «баварка» Сокірби округлить очі й бувалого вболівальника-знавця. Наскільки глибокі тут технічні доопрацювання – чого тільки вартий (причому у всіх сенсах) один тільки педальний вузол! …

А що й зовсім приховано від поглядів глядачів – так це робота, кипляча з самого ранку нагорі в ЦУГ – Центрі управління гонкою. Мабуть, найбільше її у Головного секретаря змагання, роль якого в даному випадку, як й на багатьох десятках, а то й сотні змагань до цього, виконувала Тетяна Хмельницька. Природно дотримуючись правил маскового режиму …

… так само як його дотримувалися комісари й Директор гонки – Олександр Кулаков (а за сумісництвом чоловік Тетяни). З урахуванням нових реалій життя, Брифінги пілотів із закритими обличчями всіх учасників можуть стати нормою, але, напевно, головне щоб проводилися самі гонки.

У самому паддоку масковий режим природно не настільки строго дотримувався. Наприклад, керівник команди – в даному випадку Володимир Апостолюк, – спілкується зі своїми механіками кожен день і тільки на перегонах.

З урахуванням літньої спеки і її майже кожен день усталеними денними 30 градусами багато хто готував техніку відповідно. На фото незграбна система кондиціонування, а точніше, вентиляції на «Калині» Микити Анпілогова …

… ну а на її задньому бампері з’явилася досить оригінального вигляду реклама розташованого на Автодромі «Чайка» магазину, що спеціалізується на спортивному тюнінгу, який власне так й називається – Sport Tuning)

Ну і як могло обійтися в нашому альбомі без фірмового чайкінського гумору ?! До вже знайомого багатьом уболівальникам загадкового мобільного телефону на багажнику однієї з «вісімок» цьогоріч додалася промовиста наліпочка із зображенням Соитиро Хонда. Правда, що особливо інтригує – чому саме на «ВАЗі» ?!)))

Ну а «Калина» Сергія Юнашева, яку в даному випадку механіки заправляють перед стартом гонки, «відрізняється» від інших одноплемінниць не якимись небудь «прибамбасами», а швидше звично бездоганним виглядом «як з голочки».

Крім маршалів і самих пілотів, під час гонки іншими головними дійовими особами на трасі є судді старту. Саме вони дають власне старт за допомогою світлофора, а потім ведуть зворотний відлік кіл, які залишилося пройти учасникам. Так само, як вони ж «закінчують» гонку картатим прапором, а ще є тими самими «гінцями», які повідомляють за допомогою інших прапорів винуваті «сторони» про їхні пеналізації.

Як і на самому початку змагання, після фінішу настає час роботи Техкома, що стежить тепер у першу чергу за дотриманням обумовленого Техвимогами мінімальної ваги машин учасників. На цій гонці за зважуванням стежила бригада технічних контролерів якою керувала Уляна Карімова.

На електронні ваги, а точніше їхні чотири датчика, машина може заїжджати і за допомогою власного приводу, однак потім, щоб уникнути їхнього пошкодження, на арену виходять м’язові сили все тих же контролерів або механіків команд.

Ну а поки пілоти тамували спрагу і обговорювали гонку, а Техком і суддівська працювали над підбиттям його підсумків, переможців і призерів 1-го етапу «Кубка Чайки» вже терпляче чекали їхні заслужені кубки.

Власне церемонію нагородження вже далеко не вперше вів все той же Директор гонки Олександр Кулаков, а допомагала йому в цьому, так само як й в суддівській Тетяні Хмельницької, Ольга Макаренко.

А весь цей час «бойові подруги» українських пілотів терпляче очікували «в загоні». Точніше перебували в режимі «Закритого парку» – пів години після фінішу до них ніхто не має права торкатися на той випадок, якщо у когось із суперників виникнуть підозри-претензії-протести.

На щастя, як і на більшості кільцевих гонок, останніх років, нічого подібного не відзначалося. Горезвісні паперові «гонки після гонок» (війни протестів) відійшли в минуле, учасники і команди намагаються дотримуватися джентльменських правил гри, ну і покладаються на професійну роботу технічних комісарів. Сподіваємося, що ми тут не наврочили) Адже зовсім скоро, всього лише трохи більше ніж через тиждень, нас спочатку в суботу чекає 1-й етап Кубка України, а в неділю, 28 червня, старт головного кільцевого змагання країни – Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC.

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків і їхніх уболівальників

фото автора


Додати свій коментар















Pin It on Pinterest