«Кубок Чайки»: Розігрів, але не без боротьби

Автор: В'ячеслав Щербина | 30 Жов, 2020

Минулими вихідними українське «кільце» закрило свій сезон. Завершальними стали відразу два етапи «Кубка Чайки». І обидва вони відрізнялися від усіх попередніх кільцевих гонок, коли-небудь проведених на Автодромі «Чайка»!

Для початку в суботу Автодром «Чайка» прийняв 2-й етап «імені себе». Ця гонка проводилася в звичайному напрямку, проти годинникової стрілки, АЛЕ. Вперше був задіяний абсолютно новий поворот.

А саме, так званий «Картинговий поворот», який представляє з себе величезну ліву дугу- «тягун», був замінений на гостру «шпильку» з досить жорстким гальмуванням перед нею.

У старшого покоління уболівальників, які пам’ятають гонки ще по великому кільцю «Чайки» цей поворот тим більше повинен викликати ностальгію.

Вперше за майже 20 років, кільцевики проходили нехай і не до кінця, ту саму серію поворотів, яка в минулі часи приваблювала сотні фанатів автоспорту.

А якими видовищними були при її проходженні «корови», які вивішують внутрішнє колесо … Але, це ми відволіклися, повернемося в 2020-й рік.

Новий поворот дійсно кинув свій виклик з парою-трійкою можливих траєкторій його проходження, включаючи заїзд на незвично високий бордюр.

Однак від ідеї цього варіанту його проходження зі зрозумілих причин учасники, які часом постають на два колеса і на бордюр останнього повороту, досить швидко відмовилися.

Однак залишалися питання, як входу, так й виходу з нього …

А «тим часом», хоча пелотон 2-го етапу «Кубка Чайки» виявився нечисленним, гонка виявилася аж ніяк не прісною, подарувавши як мінімум одну чудову дуель, яка до того ж велася за перемогу, та ще й серед пілотів, що виступають на найпотужніших машинах! Як завжди – про все по порядку.

І знову «чортова дюжина»!

Дійсно, за якимось «високосним збігом», знову, практично як й на всіх інших кільцевих гонках цього року, перелік допущених до 2-го етапу «Кубка Чайки» нарахував акурат 13 учасників! І тут не можна не сказати, що перед етапом «ходили чутки», що з урахуванням закриття сезону і не найвищого статусу змагання, організатор скасує моногуму в заліку Touring.

Нагадаємо, що якщо в Чемпіонаті України з кільцевих гонок із цього року в «Турінгу» була введена нова моногума українського виробника «Росава», то в двох кубкових серіях, що проводяться ТСО України, залишився імпортний Nokian.

Таким чином, тим пілотам, хто хотів цього сезону виступати на «два фронти», необхідно було «витрачатися» двічі.

Більш того, багато хто тільки повернувся з заключних етапів ЧУ, що проходили в Одесі та їхні машини все ще залишалися взуті в іншу гуму …

«Відпусти» організатор «Кубка Чайки» вимоги щодо монорезіни, пелотон в суботу однозначно був би більшим. На жаль, але цього не сталося, тому глядачам знову довелося задовольнятися лише 13-ма машинами на трасі й відверто напівпорожнім паддоком …

Як не дивно прозвучить, навіть при такому невеликому пелотоні не обійшлося без новачків і навіть чергового дебютанта!

Ним став Костянтин Денисов, більше відомий фанатам гонок на двох колесах. Свого часу він займався і картингом, але на 4-х колесах в «великому кільці» ця гонка для Костянтина стала дебютною.

Примітно, що Денисов виступав на колишній «вісімці» Дмитра Пархоменко, під капотом якої тепер знаходився 1,4-літровий 16-клапанний мотор і команда SDrive, яка «веде» цього пілота передбачала, що він виступить в заліку 8С.

Однак Техком перевів новачка в залік SuperTouring, посилаючись на те, що ця машина не потрапляє в два інших заліки.

Таким чином, 8С нарахував двох учасників, де до його «завсідника» Кирила Мітітела вдруге в цьому році приєднався Андрій Ронковіч.

Тут також потрібно нагадати, що для Андрія ця гонка стала всього другою в житті.

Зате два інших заліки 2-го етапу «Кубка Чайки» в результаті зібрали 5 і 6 учасників, де наймасовішим за іронією виявився якраз «Супер Турінг» і на фінішу його учасники заробляли «повні» очки.

Але, на жаль, по-справжньому потужних тут залишилося тільки дві машини – дві Honda S2000 Костянтина Гуцула і новачка Олексія Бабенка.

А ось BMW Олега Сокирби цього разу на трасі не виявилося.

На жаль, але за тиждень до цієї гонки на тестах вона була досить серйозно пошкоджена, так само як і «чайкінськи» відбійники, практично в тому ж місці, де влітку і теж на тестах сталася аварія Павла Мар’яненка.

На щастя, цього разу постраждало тільки «залізо», машина вже почала відновлюватися і Олег пообіцяв повернутися наступного року. Ну а поки за його відсутності глядачі стали свідками справжньої розбірки всередині Honda Mafia.

Дуель «японок»

Саме дуель двох пілотів на «японках» стала головною прикрасою 2-го етапу «Кубка Чайки», подарувавши чимало емоцій нечисленним уболівальникам, які приїхали в суботу на гонку. При цьому Костянтин Гуцул цього разу виступав не на «зарядженій» червоній «Хонді», а більш звичній для нього «білій», з двигуном близько 200 к.с, на якій він починав цей рік.

Як з’ясувалося, поломка, яка раніше позбавила можливості виступити на ній Владислава Сінані, виявилася не те що не термінальною, а навпаки свого роду казусною, із засміченим насосом. Тому ця S2000 була готова до бою.

Судячи з усього, більшість пілотів встигли потренуватися по новій конфігурації траси заздалегідь і на питання на брифінгу – «Хто вперше поїде з новим поворотом?» позитивно відповів лише один Сергій Бабак, який на своїй «вісімці» виступав в цьому ж класі.

Тож не дивно, що в ранковому тренуванні обидва пілоти «Хонд» не виїжджали.

На другому Гуцул все ж проїхав кілька кіл, природно, показавши найкращий час – 1 хв 30,609 с, випередивши на 8 секунд все того ж Бабака, тоді як Бабенко знову «простоював». Настав час «одкровень» – кваліфікації.

На ній Костянтин повторює свій тренувальний час – 1 хв 30,650 с, однак і його вистачає для завоювання «поула», причому «з головою».

За Бабенко, природно, залишається другий час, проте він виявляється майже на дві секунди повільнішим.

Здавалося, що з таким кваліфікаційним розривом в їхній швидкості доля вершини подіуму вирішена. Однак в гонці явної переваги у Гуцула не вийшло, швидше навпаки!

Спочатку зі старту дійсно здалося, що Костянтин почав відриватися.

Однак через пару кіл суперник не відставав від нього.

Більш того, Бабенко приступає до пресингу, змушуючи Гуцула постійно блокувати колеса на гальмуванні, а незабаром починає і атакувати.

Гуцул намертво закривав внутрішній радіус, тому Олексію нічого не залишалося, як пробувати випередити його по зовнішньому.

Однак такий маневр досить проблематичний за приблизно рівних топових швидкостей двох «японок».

На наступному колі Бабенко намагається «обдурити» суперника і замість чергової спроби зовні на прямий, навпаки пірнає всередину!

Однак Гуцул «зачинив хвіртку» і досить жорстко, в останній момент …

За коло Костянтину вдається відірватися на пару корпусів від суперника, однак тут «своє слово» починають говорити «колові».

Багатьох із «молодшокласників» пілотам потужних «Хонд» за гонку довелося випереджати й двічі.

Тому навіть за 11 машин на трасі (про що нижче) часом вони потрапляли в справжній трафік.

Коли Гуцулу «під колеса потрапляє» пілот із наймолодшого заліку 8с, він змушений сповільнитися і його не тільки наганяє, а й знову на розгоні з останнього повороту на прямий мало не випереджає Бабенко.

Колом по тому, все там же на прямий, чіпляючи лівими колесам узбіччя і підіймаючи порох, Бабенко все ж вдається випередити Гуцула всередині й вийти в лідери.

Однак Костянтин успішно контратакує на гальмуванні в новому повороті, повертаючи собі першу позицію.

Бабенко знову пробує атаку по зовнішньому на прямий, а потім на гальмуванні в новому повороті, і знову безуспішно, після чого Гуцулу вдається піти у відрив.

Якщо бути точніше, то остаточно протистояння двох пілотів «Хонд» зупинила сама «японка» Бабенко, у якого на останніх колах КПП «застрягла» на одній 4-ій передачі …

При цьому найкращий час в гонці – 1 хв 30,260 с – залишилося якраз за Олексієм, де за цим показником він випередив переможця на 0,355 секунди, забравши разом із ними і бонусний бал …

Але крім цієї красивої і напруженої спортивної дуелі в цій гонці була присутня й інша, для багатьох куди більш цікава інтрига. Але про неї, так само як про ще одне, але досить своєрідне протистояння, у другій частині нашої розповіді про 2-й етап «Кубка Чайки».

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Вадим Чайковський і автора


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest