«Кубок Чайки»: Погляд зсередини

Автор: В'ячеслав Щербина | 18 Жов, 2019

Крім самої гонки, чималу частину будь-якого змагання складають тренування, кваліфікація, піт-лейн, і природно, – сам паддок. Через об’єктивні причини дуже багато залишається поза увагою вболівальників. За допомогою цього традиційного альбому «із-за лаштунків» спробуємо передати деталі, які зазвичай вислизають від уваги глядачів. Хоча чому тільки їх?

Гоночні автомобілі, як й більшість цивільних, вимагають бензину. У паддоку офіційно заборонена дозаправка відкритим способом – це потрібно виконувати за допомогою спеціального насоса. В даному випадку саме так чинить механік SDrive, заправляючи «вісімку» Олега Грицая, який дебютував на цій гонці в «кільці».

Ставши цього року вчетверте Чемпіоном України, Андрій Євтушенко, як й всі інші пілоти на «Форд Фієстах», не приймає участі в «Кубку Чайки». Однак Андрій залишається задіяний в гонках, тепер виконуючи роль механіка для свого старшого брата Вадима. В даному випадку він на піт-лейн із манометром для регулювання тиску в покришках протягом кваліфікації.

Після придбання нової для себе «вісімки» Максим Волинець, який раніше виступав й на формульному боліді, вперше вийшов на ній на старт в «кільці». Тому він розглядав цю гонку швидше як тести, готуючись до Фіналу «Кубка Чайки» та наступного кільцевого сезона.

Для будь-якої спортивної машини необхідна чимала кількість «допоміжних» інструментів та агрегатів, без яких вона не зможе й з місця зрушити. Наприклад, – ключі для коліс. Хрестовий «балоник» служить для зняття, а номометричний ключ для закручування колісних гайок.

Секрет швидкості Вадима Кушніра, який під час тренувань та кваліфікації на своїй «вісімці» не сильно поступався потужній «БМВ» Олега Сокирби, крився в спортивних «сліках». Примітно, що на задній осі вони ледве вміщалися в стандартні колісні арки «ВАЗа» …

… проте спортивна гума «попливла» вже на кваліфікації, тому на гонку Кушнір виїхав на стандартному «Нокіані». З урахуванням всього трьох учасників у заліку «Супер Турінгу» (як й ще в двох інших заліках), Вадим нічим не ризикував – подіум йому був забезпечений разом з фінішем в гонці.

На жаль, вийшовши на старт 4-го етапу Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC, Володимир Апостолюк тут же потрапив у стартовий завал. Таким чином, елементарно «за відсутністю» машини, він більше не може порадувати уболівальників своєю присутністю на трасі, сконцентрувавшись на тренерській роботі та керівництві команди SportCarService, організованої ним разом із Сергієм Скоком.

На старт 2-го етапу «Кубка Чайки» вийшов Сергій Бородін, який давненько не виїжджав. У його «розпорядженні» була бувала «вісімка». Схоже, що до цієї «старої» машини була підходила й не наймодернове екіпірування пілота.

Судячи з усього, на Автодромі «Чайка» за каву та інші напої клієнти розплачуються не тільки українськими національними держзнаками, а й більш твердою валютою! А, можливо, цей «грошик» в «касі» кава-буса не більше ніж «для почину»)))

З 14 пілотів, що склали пелотон 2-го етапу «Кубка Чайки», відразу шестеро були представниками команди SDrive. Вона базується на однойменному Центрі підготовки водіїв і пілотів, розташованому на Автодромі «Чайка». Особливо ефектно виглядав ряд техніки SDrive в паддоку, тим більше з піднятими капотами, під якими звично для цього колективу панували чистота і порядок.

Спонсори в автоспорті бувають абсолютно несподіваними. Історія «Формули 1», особливо в «бурхливі 70-ті», знала неодноразові випадки болідів, які несли на своїх бортах назву марок засобів індивідуального захисту, або «супутні» з ними журнали «для дорослих». А в українському «кільці» цьогоріч з’явилася «вісімка», прикрашена характерними зображеннями банки з чорною ікрою.

Механіки Костянтина Гуцула були змушені усувати несправність під капотом його Honda S2000 під час другого тренування. Проте, вони встигли, й пілот SDrive не тільки встиг виїхати на кваліфікацію, але й взяти «поул», а потім й впевнено перемогти в гонці в заліку «Супер Турінг».

Транспондери хронометражу команди (в даному випадку SDrive на «Калині» Сергія Бєляєва) кріплять не на каркас безпеки «в базі», як це свого часу був прописано в Регламенті, а в передній точці автомобіля. Це робиться на випадок фотофінішу.

Справа в тому, що в гонах національного рівня в таких обставинах у розрахунок береться не фото-відео матеріали, а саме безпристрасні показники хронометражу – миті зафіксовані комп’ютером, коли машина, а точніше транспондер, перетнув фінішну лінію.

Переможцем в такому випадку буде визнаний учасник саме з таким розташуванням транспондера! Як мінімум одного разу подібний випадок стався близько 10 років тому в українському «кільці».

«Пороблено Магелланом» – не просто наклейка з фірмовим «чайкінським» гумором, що прикрашає деякі машини в паддоку українського «кільця». Магеллан, це «нік» відомого в автоспортивних колах інженера, що заслужив чималу репутацію своєю підготовкою моторів для багатьох українських пілотів.

Після кожного чергового заїзду пілоти зазвичай провітрюють свої підшоломники, а, часом й не тільки їх. Балаклави найчастіше чекають свого наступного моменту на зовнішньому дзеркалі – в даному випадку «Хонди» S2000 Костянтина Гуцула.

Безпосередньо під час кваліфікації функції механіків теж досить важливі. Після кількох перших кіл повітря в шинах нагрівається і, відповідно, тиск в них збільшується. Тому так необхідна його регулювання протягом кваліфікації. На фото механіки працюють над колесами машин Вадима Кушніра та Павла Мар’яненка.

Ще більш важливою є робота механіків у паддоку. Добре, якщо протягом дня їм не доведеться робити нічого серйознішого, ніж планові перевірки та елементів «ТО». А найчастіше їм доводиться в авральному порядку не тільки міняти вузли гальмівної системи, а й цілі КПП …

Особливо вразила робота цих неоспіваних героїв автоспорту після стартового завалу 4-го етапу UTC, в результаті якого на узбіччі залишилося стояти шестеро – за ніч були відновлені кілька, здавалося, «списаних» машин!

Цього разу у механіків SDrive (на трьох фото) роботи виявилося зовсім небагато. Однією з таких планових функцій стала продування повітряного фільтра безпосередньо перед гонкою – увага до деталей цієї команди часом дійсно вражає ….

… воно й зрозуміло. Адже всім добре відомо, що чим легше «дихає» двигун, тим більше повітря потрапляє в камери згоряння, а звідси приріст у потужності. Причому тут все абсолютно легально – жодної «хімії», все в рамках правил.

Як і у всіх професійних видах гонок, в українському «кільці» протягом змагання, автомобілі учасників зважуються. (На фото «вісімка» Антона Поляничко на «Техкомі»). Вони повинні строго відповідати вазі, зазначеній для кожного з класів у Технічних вимогах.

Безпосередньо після кваліфікації і власне гонки всі фінішні (та класифіковані) автомобілі зобов’язані пройти процедуру зважування – в іншому випадку беззастережне анулювання результату.

Якби мова не йшла про рукавичку самого Владислава Сінані, що лежить на третій двері його «вісімки», людина з бурхливою фантазією могла би припустити, що хтось із суперників по-старомодному кинув виклик цьому пілотові SDrive))))

Комплект нагород 2-го етапу «Кубка Чайки» терпляче чекає своїх володарів у суддівській. Хоч кубки «чайкінської» серії не настільки вражають своїми розмірами, з їхньою мармуровою підставою та скляною «ніжкою», вони виглядають досить стильними.

Те, без чого не обходиться жодна кільцева гонка – бойові шрами після деколи неминучої контактної боротьби. На фото сліди від заднього правого колеса машини Сергія Бєляєва на передньому бампері «Калини» Сергія Юнашева.

Це зіткнення відбулося в другому повороті другого кола гонки при спробі обгону «Юнги» іншого пілота SDrive. Як потім з’ясувалося, через «складання» зовнішнього правого дзеркала, Бєляєв просто не помітив чергову атаку на нього суперника-напарника.

Ну й яка ж гонка може обійтися без «гуморного» моменту. Однак, інтерпретацію й логічне пояснення того, що саме символізує дана наклейка на машині Максима Волинця, ми залишимо читачам)))

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків

фото автора


Додати свій коментар














Pin It on Pinterest