Кубок Чайки: Перша кільцева пройшла!

Автор: В'ячеслав Щербина | 17 Чер, 2020
Кубок Чайки

Минулої неділі українське «кільце» офіційно стартувало. Дебютним у цій дисципліні став 1-й етап «Кубка Чайки». Як й торішні кубкові гонки, він виявився нечисленним, проте порадував боротьбою на трасі.

Нагадаємо, що восени минулого року, вже по завершенню регулярного Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC був проведений «Кубок Чайки». При цьому він досить незвично складався відразу з трьох етапів! На жаль, по його завершенню офіційно так й не були підведені результати, а переможці та призери за підсумками «Кубка Чайки» так й не отримали заслужені трофеї … Проте, у нас є свої, хоч і не офіційні, підрахунки. Освіжимо їх у пам’яті?

Випередивши Костянтина Гуцула, кращим за підсумками «Кубка Чайки-2019» в заліку Super Touring став новачок Олег Сокірба, який тільки наприкінці минулого року вперше стартував у кільцевих гонках.

В Touring підсумкове перше місце зайняв Сергій Бєляєв, випередивши всього на три очки своїх напарників по команді SDrive Владислава Сінані і Сергія Юнашева.

При цьому не можна не сказати, що після двох перемог до впевненої остаточної вікторії в «Кубку Чайки-2019» йшов саме «Юнга», однак у вирішальний момент його підвела техніка …

У заліку «У-1600» з двома вершинами подіуму кращим за сумою трьох етапів став Антон Поляничко, випередивши Руслана Сєрова і Павла Мар’яненко.

Багато з тих, хто брав участь у минулорічному «Кубку Чайки», вийшли на старт і цього разу.

Дуель дня

Сумарно пелотон 1-го етапу «Кубка Чайки-2020» нарахував 9 учасників, троє з яких виступали в найпотужнішому заліку «Супер Турінг», де, по суті, дозволені практично будь-які доопрацювання техніки. Переможному за підсумками минулого року «дуету» Олег Сокірба з його «злого вигляду» BMW компанію склали Костянтин Гуцул і Олексій Савчук.

Не можна не відзначити, що після двох перемог на двох перших етапах торішнього «Кубка Чайки», Костянтин не стартував на його Фіналі, де зароблені очки перемножуються на коефіцієнт 1,5.

Тим самим, він добровільно «віддав» підсумкову перемогу супернику без боротьби. Цього ж разу пілот Honda S2000 був налаштований реваншуватися. І, так воно й вийшло.

Вже на ранковому тренуванні Гуцул випередив на три секунди свого головного і єдиного реального суперника. Адекватно дивлячись на речі, за потужністю класична «БМВ» Е30 Савчука й близько не могла зрівнятися з «зарядженими…» болідами двох інших учасників «Супер Туринга».

На кваліфікації Сокірба наблизився до часу Гуцула, який склав 1 хв 24,964 с, але все ж поступився поулу трохи більше однієї секунди.

При цьому не можна не відзначити, що на кваліфікації Костянтина розвернуло на виході з першого повороту і він навіть вилетів на траву! На щастя, відбійники на «Чайці» залишилися тільки в найкритичніших місцях. Тому на щастя в цьому інциденті «Хонда» Гуцула не постраждала.

Не дивлячись на його «поул», вже зі старту Сокірба успішно реалізує міць свого баварця і виривається вперед. Після цього в цій парі починається справжня спортивна дуель цього дня!

Гуцул не збирався здаватися. Він не відставав, однак й неозброєним оком було видно, як на прямих Сокірба нехай і не сильно, але відривається від суперника, тоді як у поворотах Костянтин неухильно наближається до нього.

Кілька разів пілот «Хонди» виходив на дистанцію атаки, проте вона не вдавалася. На жаль, але як це часто буває в автоспорті, вирішальне слово в підсумку сказала сама техніка.

Несподівано на розгоні з останнього повороту Гуцул досить легко випереджає суперника, хоча до цього саме в цьому місці його S2000 серйозно поступалася «БМВ» суперника.

Більш того, пілот «трійки», що отримала нову стильну ліврею й важку задню «лопату», почав відразу відставати.

Як з’ясувалося згодом, на машині Сокірби виникли проблеми з переходом на підвищені передачі. А ще через пару кіл він й зовсім сходить.

Побіжний огляд «баварця» прямо в паддоку виявив буквально зламану тягу перемикання передач …

Поломка по-своєму незвичайна, але, можливо, до неї привели інші, куди більш серйозні проблеми з КПП …

Костянтину Гуцулу ж «нічого не залишалося», як довести більш лояльно налаштовану до свого пілота японку до впевненого фінішу й першої перемоги цього року.

Компанію йому на подіумі «Супер Туринга» склав завжди життєрадісний Олексій Савчук, проте не можна сказати, що його гонка видалася такою вже простою.

Нехай і в різних заліках

Решта шість учасників 1-го етапу «Кубка Чайки» виступали на «вазівській» техніці, проте в залежності від її потужності та глибини технічних доробок вона була «розкидана» відразу на три класи! Наприклад, цього разу на старт вийшов Сергій Бабак, який перейшов кілька років тому в гірські гонки, переставши їхати в «кільці».

Однак «вісімка» нині Народного депутата ВР обладнана КПП і деякими іншими доробками, забороненими техвимогами в кільцевих гонках для заліку «Турінг». Тому Сергій був заявлений в наступний за ранжиром старший залік – GT Open.

Хоча тут він виявився єдиним учасником, проте, саме Бабак став учасником двох інших спортивних дуелей цього дня!

Вже на тренуваннях на своїй до того ж більш легкій «вісімці», Сергій впевнено випереджав всіх учасників заліку «Турінг», в який остаточно трансформувався колишній клас «У-1600».

При цьому не можна не відзначити, що Сергій Юнашев, який повернувся під ранок із відрядження (спортивних тестів ралійної техніки, де він виступає як інженер і механік), не їхав у тренуваннях, зате встиг якраз на початок кваліфікації! А впевненості «Юнзі» не займати й він відразу, пройшовши всього пару «летючих» кіл, зупиняється.

Як з’ясувалося, їх вистачило, щоб показавши 1 хв 33,561 с, Юнашев взяв поул у своєму заліку «Турінг». Однак за абсолютною швидкості для «ВАЗів» він все ж поступився більше трьох десятих секунди Бабаку. На «фініші» його тезка показав 1 хв 33,232 с. Таким чином, Бабак стартував четвертим серед усіх учасників відразу позаду пілотів «Супер Туринга».

На подив багатьох, Сергій не тільки відразу випередив червоного «баварця» Савчука, але й відчайдушно чинив опір «старшокласнику» протягом декількох кіл!

За потужністю німкеня Олексія перевершувала «вісімку» нехай і не принципового, але суперника. Однак не можна забувати про різницю приводів цих машин …

Після красивого протистояння, коли як мінімум один раз класична німецька «трійка» з «вісімкою» пройшли пару поворотів буквально пліч-о-пліч, Олексію все ж вдається випередити Бабака.

Це сталося після довгої прямої при гальмуванні на вході в перший поворот траси.

Після цього Савчук пішов у відрив на шляху до законного подіуму в своєму відповідному заліку «Супер Турінг». А ось Бабаку не довелося довго нудьгувати.

Незабаром до нього наблизився впевнений лідер у своєму заліку Юнашев і на останніх колах між ними розгорнулася ще одна, знов не номінальна, але принципова спортивна дуель.

Так, до прямих атак із боку «Юнги» справа так й не дійшла, однак його психологічний пресинг у результаті спрацював.

Буквально перед останнім поворотом всієї гонки (!!!) Бабак все ж помиляється на гальмуванні й під цю димову завісу промахується не тільки повз апекс, а й весь поворот!

Тим самим він пропускає вперед Юнашева, однак тут же робить справжній «пончик» – розворот на місці й фінішує слідом …

Все це відбувалося прямо перед головною трибуною, яка, незважаючи на відсутність анонсування цієї гонки, цього дня не була порожньою.

І розв’язку цієї дуелі присутні глядачі супроводжували захопленими криками! Воно й зрозуміло.

Нехай ця дуель суперників, які привітали один одного після фінішу, й не була за реальне місце й очки – пілоти виступали в різних заліках. Тим не менш, вона виявилася і напруженою і, головне, мала видовищне закінчення, яке подарувало чимало емоцій вболівальникам! …

А саме за ним – справжнім спортивним дійством так скучили всі ми разом з цією паузою, що вимушено настала через пандемію …

Тож не дивно, що на нагородженні, нехай він й виявився єдиним на подіумі GT Open, Сергій Бабак також отримав свою порцію схвальних вигуків не тільки від уболівальників, але й навіть від самих учасників! …

На своїх рівнях

В іншому боротьби, принаймні, – прямої, – на 1-му етапі «Кубка Чайки» не було відзначено. Правда, тут все ж були присутнє одне свого роду психологічне протистояння. Причому це була дружня (!) дуель між приятелями «в побуті» й багаторічними напарниками по колишній (і все ще номінально існуючій) команді SportCarService Павлом Мар’яненко та Антоном Поляничко.

Переможець «Кубка Чайки-2019» в класі «У-1600», що нині трансформувався в «Турінг», незмінно очолював протоколи обох тренувань. При цьому Павло був близько – всього в 0,3-0,4 секундах від Поляничко.

Як вже було сказано, в кваліфікації їх обох більш ніж впевнено випередив Юнашев.

При цьому Поляничко поступився поулу пів секунди, знову випередивши Мар’яненка на все ті ж 0,4 секунди. У гонці ж приятелі-суперники виявилися ще ближче.

Спочатку вони не поступалися Юнашеву, йдучи в його кільватері, проте незабаром Сергію вдалося відірватися.

Відстань між Антоном і Павлом на середині гонки також дещо збільшилася, але до її кінця знову скоротилося, так як Мар’яненко зміг наздогнати свого головного суперника в цій гонці.

Так, на дистанцію атаки він так і не вийшов, лише даючи про себе знати в дзеркалах заднього виду Поляничко. Однак чого тільки варта різниця їхніх кращих часів у гонці – вона склала лише 0,002 секунди!

При цьому найшвидшим, нехай і на примарні частки секунди виявився якраз Павло, який показав на своєму рекордному колі в гонці 1 хв 34,204 с.

Правда, тут не можна не відзначити, що найкращий час Юнашева склав 1 хв 33,434 с, тоді як для Бабака, який нехай і виступає на більш «просунутій» й до того ж легшій «вісімці», його найшвидшими стали 1 хв 33,109 с.

Природно Антон із Павлом склали компанію на подіумі з переможцем у заліку «Турінг» Юнашевим. Поза ним, четвертим гонку закінчив Микита Анпілогов.

У кваліфікації він поступився поулу незрівнянно більш досвідченому й титулованому Юнашеву трохи більше двох секунд.

До гонки ж він поставився швидше як до тренування, закінчивши її хоч й впевнено, але на «шанобливій» відстані від інших учасників цього заліку … Останнім же фінішером на 1-му етапі «Кубка Чайки» став Кирило Мітітел.

Нагадаємо, що після пари сезонів у картингу, кілька років тому Кирило виступав у Чемпіонаті України з кільцевих гонок. 2014-й рік він закінчив віце-чемпіоном заліку «Лада-1500», поступившись тоді тільки все тому ж Сергію Юнашеву, доповнивши це досягнення ще й третім місцем в Кубку України …

Але, як й тоді, в даному випадку Кирило стартував на 8-клапанній «вісімці», для якої на сьогодні «є місце» лише в кубкових перегонах. Таким чином, Кирило став єдиним учасником відповідного заліку «8С».

Час цієї куди менш потужної машини апріорі не можна порівнювати з показниками пілотів, які виступали на 16-клапанних «ВАЗах» заліку «Турінг».

Ну а прямих суперників для порівняння у Кирила не виявилося, принаймні – поки …

Минулого року цей клас все ж нарахував декількох учасників і, залишається сподіватися, що вони з’являться пізніше – адже за цьогорічними планами «Кубок Чайки» повинен складатися вже з п’яти етапів!

Ну а поки Мітітелу «нічого не залишалося», як без будь-якої боротьби очолити подіум свого відповідного заліку …

***

Таким, нехай і не численним але, тим не менш, досить насиченим видався 1-й етап «Кубка Чайки-2020». Причому він став першою автомобільною гонкою після карантину не тільки в Україні, а, судячи з усього – і в усій Європі?! …

Як би там не було, вона напевно запам’ятається красивими спортивними дуелями – як самої залікової між пілотами «заряджених монстрів» в голові пелотону, так нехай і не прямими за місця, але зате красивими протистояннями Савчук-Бабак і все той же Бабак і Юнашев …

При цьому, вже присутня літня спека цього дня відступила, а, незважаючи на загрозливі прогнози погоди, обіцяні грози обійшли стороною Автодром «Чайка».

Після похмурого і навіть прохолодного ранку до кваліфікації вийшло привітне сонце – прямо таки разом з Юнашевим))) Можливо, саме він його й привіз?))))

І хоча через пару годин вже під час гонки свинцева хмара загрозливо наблизилася з боку двох характерних Чайкінських «вух», дощ так й не пішов.

Тому відмінний настрій, як самих учасників, так й їхніх нечисленних цього дня уболівальників, не був «підмочений» або зіпсований абсолютно нічим …

Ну а не за горами, менш ніж за два тижні відбудеться вже, так би мовити справжній старт українського «кільця»!

У неділю 28 червня Автодром «Чайка» прийме 1-й етап Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC, стартове поле якого напевно і якісно і кількісно перевершить в рази аналогічне на «Кубку Чайки» …

Найцікавіше, що напередодні, на суботу запланований 1-й етап «Кубка України»!

Правда, тут вельми інтригуючою обставиною є один простий фактор – хто ризикне своєю технікою за день до старту найголовнішого кільцевого серіалу країни? Так само як цікаво – чи зможе хтось ще втрутитися в протистояння Гуцул-Сокірба, які виступають на найпотужніших на сьогодні у вітчизняному «кільці» машинах?

А, судячи з усього, воно триватиме весь нинішній сезон … Як говориться – поживемо-побачимо, та й чекати-то залишилося зовсім недовго! …

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото автора та Вадим Чайковський           


Додати свій коментар















Pin It on Pinterest