«Кубок Чайки»: Справжній подарунок уболівальникам! (Частина 1)

Автор: В'ячеслав Щербина | 04 Лис, 2020

Присвячений до «Дня Автомобіліста» Фінал «Кубка Чайки» запам’ятається одразу декількома моментами. Це й якісно й кількісно наповнений пелотон, і боротьба на трасі і, головне, – самою гонкою з рухом у зворотному напрямку, та ще й з абсолютно новим поворотом!

Дійсно, 3-й етап «Кубка Чайки», що став Фіналом цієї серії, увійде в історію українського «кільця», як мінімум, завдяки самій трасі! Всього вдруге в історії кільцева гонка була запущена в «зворотному» напрямку за годинниковою стрілкою.

Однак, з урахуванням дебюту напередодні абсолютно нового повороту, який був задіяний і цього разу, ми дійсно маємо право говорити про абсолютно нову гонку з історичної точки зору. Але питання не тільки в «новизні» траси як такої. Як завжди – про все по порядку.

Гальма придумали «труси» ?!)

Жарти жартами, але ті, хто захоплюється автоспортом, знають, що час на колі залежить не тільки від топової швидкості автомобіля (його потужності), а й значною мірою і від здатності ефективно гальмувати. Причому йдеться як про можливості самої техніки, так й наскільки ними зможе скористатися сам пілот. І як раз в цьому контексті Автодром «Чайка» викликав багаторічну критику з боку багатьох, особливо самих пілотів.

По суті, до появи зусиллями тодішнього керівника СУ «Чайка» Леоніда Протасова останнього повороту, негласно названого його ім’ям, на малому кільці «Чайки» була лише пара-трійка точок гальмувань, але аж ніяк не екстремальних – до 3-ї, а то й зовсім всього 4-ї передач.

«Гострих» кутів на ній і зовсім не існувало як явища – лише один 90-градусний і все.

Решта являли собою затяжні «тягуни», та й цей 90-градусний «Лади» проходять на 5-й передачі!

Іншими словами, реальне гальмування на нинішній «Чайці» було всього одне, саме перед «Поворотом Протасова».

Мало хто пам’ятає сьогодні, але коли його зусиллями була «скасовано» ведуча на стартову пряму мотозрізка й створений новий поворот, це викликало чималий резонанс, і аж ніяк не позитивний!

З урахуванням бетонного відбійника прямо на виході з нового повороту, спочатку багато, якщо не сказати на той момент майже всі (!), пілоти буквально протестували проти цього повороту! Більш того, вони відмовлялися по ньому їхати, посилаючись на його небезпеку.

Однак, після невеликого брифінгу, де, до речі, вкрай цікаву промову на захист нового повороту виголосив Руслан Сєров, пристрасті вляглися.

Так, бетонна стіна за ці роки «прийняла» певну кількість машин, особливо на змаганнях формату Тайм-Аттак, хоча і кільцевих теж, включаючи і формули.

Однак із часом цей поворот модифікували, включаючи саму стіну.

Перед бетоном спочатку з’явилися шари з відпрацьованих покришок, завдяки яким, наприклад, не так давно залишилася майже неушкодженою BMW Олега Сокирби.

Та й сама конфігурація повороту і бордюр всередині нього теж із роками змінилися.

Якщо спочатку його проходили на 2-й передачі, то останні роки це вже третя і не настільки різке гальмування перед ним.

Українські кільцевики пристосувалися до «небезпечного» повороту, часто проїжджаючи його видовищно, підстрибуючи на бордюр, не боячись виходу прямо на бетон.

Проте, саме цей «Поворот Протасова» протягом багатьох років залишався єдиним місцем серйозного гальмування на трасі, що дає можливість класичного варіанту обгону.

Ну, або потенційним місцем для зіткнення при непоступливості з боку оборони або помилки з боку атаки …

І ось напередодні, в суботу, в «великому кільці» офіційно дебютував абсолютно новий варіант «Картингового повороту». (Раніше він вже був випробуваний в гонках Тайм-Аттак).

Цей поворот «трансформувався» із затяжної дуги в справжню вузьку «шпильку» а-ля «Аделаїда» в «Маньї-Курі», з жорстким гальмуванням перед нею і 2-й передачею на апексі.

У неділю ж вдруге в історії кільцева гонка була запущена «проти шерсті», за годинниковою стрілкою, при цьому новий поворот залишився задіяним.

Іншими словами, одним «рухом руки» зазвичай швидкісна «Чайка» раптом кинула абсолютно новий як для неї виклик пілотам – на ній з’явилися одразу два повороти з серйозними точками гальмування!

Зворотній напрямок означав, що «Поворот Протасова» трансформувався в куди більше гальмування перед ним, ніж в звичайному напрямку, і 2-у передачу всередині. Все це означало не тільки нові потенційні місця для здійснення обгону, а й проблеми. І не тільки з пошуком точок гальмування й ідеальних траєкторій проходження нових поворотів, а й самими … гальмами.

«Юнга» Vs Конончук – зав’язка №2

Не можна не сказати і те, що більшість кільцевиків, що базуються на самій «Чайці», встигло потренуватися не тільки в звичайному напрямку з новим «Картинговим поворотом», а й у зворотному. Той же Сергій Юнашев в неділю вранці знову не виїжджав ні на першому, ні на другому тренуваннях! …

При цьому зранку його візаві в особі Вадима Конончука й зовсім не спостерігався на «Чайці»!

За деякими даними з огляду на «сімейні обставини» він спочатку не збирався стартувати в неділю, проте в останній момент Вадим знаходить можливість, але як!

Коли перше тренування вже було запущена, одягнений в спортивний комбінезон Конончук (!) «власноруч» притягує свою «Калину» на лафеті і тут же, на останніх хвилинах, встигає виїхати на трасу!

У пору говорити – «з корабля на бал», особливо якщо врахувати, що на відміну від інших, Конончук вперше виїхав у зворотній бік!

Справедливості заради треба сказати, що не один Вадим виявився в подібній ситуації.

Владислав Сінані з Сергієм Бєляєвим, що працюють за кордоном, прилетіли до Києва буквально цього ранку і, не заїжджаючи додому, вирушили на «Чайку». Природно, вони обидва також не мали можливості потренуватися перед гонкою на новій конфігурації.

Однак ця обставина не заважає саме Бєляєву стати найшвидшим на першому тренуванні в «Турінг» – 1 хв 38,670 с.

Другий час серед всіх «ВАЗів» показує Сергій Бабак, який виступає в «Супер Турінгу», тоді як наступним представником «Турінгу» стає другий пілот SDrive Владислав Сінані, правда, з відставанням у 2,6 секунди! Але інші виявилися і того далі.

Микита Анпілогов поступився Бєляєву майже три секунди, Антон Поляничко – 3,5, а Павло Мар’яненко і зовсім все шість. (Всього залік «Турінг» в цей раз нарахував 8 учасників, проти п’яти напередодні).

При цьому Антон встиг проїхати всього пару кіл, після чого помиляється на виході з останнього, що став тепер першим зі старту поворотом.

Він досить серйозно «прикладається» до бетонного відбійника, пошкоджуючи всю ліву підвіску, включаючи досить серйозно задню, яка прийняла левову частину удару в нещадний бетон на себе.

Поки механіки SportCarService в черговий раз приступали до польового ремонту (але ж вночі вони відновлювали після аварій напередодні машини Мар’яненка та Андрія Скока), інші «вирулюють» на друге тренування. І знову без Юнашева!

А найкращий час знову показує Бєляєв, який ще трохи прискорився – 1 хв 38,370 с.

Примітно, що Сергій на другому своєму кращому колі поступається самому собі лише 0,002 секунди, а потім проходить ще пару з «відставанням» від себе всього на 0,098 і 0,077 секунди і ще кілька кіл в «одній десятці» від самого себе! Ранковий темп Сергія був більш ніж багатообіцяючим …

З урахуванням того, що на перше тренування Конончук виїжджав навіть не встановивши датчик, його час на ньому залишиться невідомим.

Натомість другу він закінчує впритул до Бєляєва, поступившись йому лише 0,147 секунди.

За ним йде ще один пілот знову, як і в суботу не заявленої офіційно команди SDrive – Максим Волинець.

Пропустивши першу «практику», на другий він відстає від кращого часу на 1,4 секунди, але залишаючи позаду себе Анпілогова і трохи прискореного Мар’яненка, який тепер поступається кращому часу менше 4 секунд.

При цьому ще один пілот SDrive, як і лідер цієї команди Юнашев, не виїжджав на трасу, але не через упевненість в своїх силах, а через трохи казусну причину … відсутність на той момент у нього необхідної моногуми! … (Пам’ятаєте, в оповіданні про 2-й етапі «Кубка Чайки» ми згадували це «гумове питання» ?!).

Нарешті настав перший реальний «момент істини» – кваліфікація. Однак спочатку потрібно трохи повернутися до тренувань.

«Юнга» Vs Конончук – зовсім несподівана розв’язка!

Ще в першому з них на перших колах для нього Конончук помиляється на гальмуванні в новому першому повороті – «промахується» та їде в «кишеню».

Тоді це було зрозуміло – Вадим вперше виїхав на трасу в цьому напрямку і тільки починав шукати точки гальмування.

Однак на другому тренуванні ситуація повторюється і тут вже з досить екстремальним гальмуванням, все в тому ж місці.

Як з’ясувалося, тут вже йшлося не про помилку пілота – виникли проблеми з гальмами, причому досить нестандартні.

Одну з гальмівних колодок «видавило», і тут щастя, що Конончук взагалі зміг зупинити машину.

Але тепер він стикається з іншою проблемою.

Як вже було сказано, на недільну гонку Конончук приїхав буквально «експромтом» – без технічки, без ЗІП-а, без нічого! У нього просто не було «при собі» запасних колодок!

На щастя для Вадима, не у нього одного виникли проблеми.

В цей же час механіки SCS міняли задню балку на «вісімці» Поляничко, плюс зчеплення на машині Сергія Бабака.

Зважаючи на ці обставини час кваліфікації було відсунуто більш ніж на пів години, щоб команди змогли відремонтувати.

Тому напарник Конончука і одночасно засновник й другий пілот команди «Київ-Південь» Володимир Дрогомирецький встигає привезти гальмівні колодки, їх встановлюють, але впритул!

Конончуку, так само як і всім іншим вдається піти на «квалу». А вона підносить свої «сюрпрайзи».

Перше здивування більшості викликає те, що зовсім не Юнашев бере «поул».

Свою ранкову швидкість повністю підтверджує його напарник по SDrive Сергій Бєляєв, здобуваючи «поул». Більш того, він стає єдиним, хто виходить з 38 секунд – 1 хв 37,968 с.

При цьому «Юнга» хоча і другий, але в 0,677 секундах «позаду»! Він намагався прискоритися, пройшовши ще два швидких кола, однак поступився на них самому собі 0,2 і 0,3 секунди …

Третій час теж досить несподівано показує Анпілогов, поступившись «поулу» трохи менше секунди. І тільки 4-е залишається за Конончуком, який в свою чергу програв Микиті лише 0,029 секунди й теж менше секунди Бєляєву. Часи інших пілотів «Турінгу» теж виявилися досить близькими.

Волинець поступається кращому 1,182 секунди, а Сінані, незважаючи на пропуск ним другого тренування, – 1,6 секунди.

Мар’яненко ще більше прискорюється і вже на кваліфікації відстає від найшвидшого часу тільки на дві секунди.

Його напарник по SportCarService Антон Поляничко на тільки відновленій механіками машині замикає ряди цього класу, правда, опинившись в 5 секундах від «поула».

Настає другий «момент істини» – старт самої гонки і він підніс ще більше сюрпризів!

На жаль, більшість з них виявилися з негативним значенням. Природно, не для всіх.

Бєляєв поступається лише Бабаку, який не є його прямим конкурентом, тоді як Юнашеву явно не вдається старт і він разом опускається з 2-го на 5-е місце, пропускаючи вперед Анпілогова, Конончука і Волинця.

До нового «Картингового повороту» ситуація знову кардинально змінюється.

Конончук з Волинцем проходять Анпілогова, а в самому повороті «Юнгу» успішно атакує Сінані, тим самим усуваючи його на 6-е місце і це при старті з другого!

Проте, Сергій не здається і тут же контратакує, причому по зовнішньому радіусу. А через коло все ще раз змінюється.

Конончук, коли йшов другим, заїжджає на брудну частину траси і на гальмуванні його колеса безпомічно блокуються. На жаль, але, майже як на льоду, його «Калина» долітає до лідера, який нічого не підозрює.

Машина Бєляєва отримує важкий і, головне, летальний удар в заднє колесо.

Вона змогла протягнути ще пару поворотів, після чого Бєляєв, який чудово проводив етап, сходить …

Так само, на цьому гонка закінчилася й для головного суперника Юнашева, власне, як й вся інтрига. Якщо точніше – більше не стояло питання з переможцем.

Нехай і не за перемогу, але боротьба до самого фінішу!

За перше коло Юнашев встигає випередити Волинця з Анпілоговим, тим самим, вийшовши на третє місце. Ну а з самоусуненням двох лідерів, власне, що залишалося йому, як не виїхати до чергової перемоги ?!

Правда, як і напередодні з Конончуком, нерви Сергію трохи зіпсував його тезка з іншого заліку.

Після пари кіл Юнашев випереджає Бабака, однак той не здається і контратакує! Лідер «Турінгу» теж не здається і вони проходять пару поворотів пліч-о-пліч!

І знову, нагадаємо, що йшлося про боротьбу, яка в реалії була повністю позбавлена будь-якого фактажного сенсу …

Верх в ній все ж бере Юнашев, тоді як Бабак промахується на гальмуванні в першому повороті, пропускаючи вперед відразу кілька інших пілотів з «Турінг».

«Попутно» лідер SDrive показує і кращий час в гонці – 1 хв 38,426 с. Іншими словами, єдиним, хто на новій конфігурації вийшов із 38 секунд так і залишився Бєляєв з його «поулом» …

При цьому найближчий найкращий час в гонці вже поступився рекордному Юнашева більш, ніж пів секунди – 1 хв 39,130 с і він залишився за Сінані.

І, можна сказати, що саме цей пілот оживив всю решту гонки в цьому заліку!

Як вже було сказано, на перших метрах Владислав навіть кинув виклик самому «Юнзі», після чого тут розгорнувся чудовий бій за друге місце, причому відразу між трьома пілотами!

На ньому йшов Максим Волинець, проте його впритул «підпирав» Анпілогов, у якого в свою чергу на задньому бампері повис Сінані.

Так тривало кілька кіл і першим оборону ламає якраз Сінані.

Скориставшись невеликою помилкою суперника на гальмуванні в першому повороті, коли Анпілогов залишив йому не те що хвіртку, а цілі ворота для обгону, Владислав проходить його.

Однак Микита на цьому зовсім не здається і намагається контратакувати, надаючи чималий пресинг на суперника.

У Анпілогова майже вдається атака, причому в тому ж першому повороті.

Однак Владислав наглухо «зачинив хвіртку», при цьому Анпілогова вдається загальмувати і уникнути зіткнення, хоча момент був, що називається – на межі.

Сінані не став далі «випробовувати долю», вважаючи за краще самому випередити Волинця в новому повороті.

Тим самим Владислав виходить на друге місце в «Турінг», на якому він і закінчує гонку, приносячи переможний дубль SDrive.

Напевно на фініші Андрій Бондар – засновник і керівник цієї команди – пошкодував, що не став заявляти свій колектив офіційно на етапах «Кубка Чайки» …

А тим часом, боротьба на цьому зовсім не припинилася! Тепер вона велася за останнє місце подіуму «Турінг».

За «бронзу» цього заліку відчайдушно, часом проходячи «на вухах», стрибаючи бордюрами і встаючи на два колеса, чіплявся ще один пілот SDrive – Максим Волинець.

Атаки Микити Анпілогова на нього тривали до самого фінішу, де в результаті їх розділили лише 0,795 секунди!

Волинцю все ж вдалося встояти під цим натиском, фінішувавши третім.

Тим самим, Максим перетворив подіум 3-го етапу «Кубка Чайки» в заліку «Турінг» в 100% -й результат для команди SDrive! І якою ціною!

Буквально всю гонку Волинцю довелося спочатку оборонятися від Сінані, а потім від Анпілогова, пройшовши кожне її коло на межі!

Тож не дивно, що після фінішу він виглядав дещо виснаженим, але одночасно задоволеним.

Про ритмі їхньої гонки говорять й самі часи.

Як вже було сказано, з точки зору кращого кола в гонці, другий показник позаду Юнашева залишився за Сінані – 1 хв 39,130 с, однак обидва його суперника виявилися зовсім близько в усіх сенсах!

Кращий час Волинця поступився Владиславу лише 0,062 секунди, а Анпілогова – 0,207! Настільки близька виявилася швидкість цього тріо в гонці! Але й це не все.

Про напруження боротьби серед цих трьох пілотів говорить один майже неймовірний факт.

Сінані показав свій кращий час буквально на останньому колі гонки, а Микита з Максимом абсолютно синхронно за два кола до фінішу!

 

***

Замкнули ряди «Турінг» напарники Анпілогова за теж не заявленою офіційно Smart Racing, що в реалії їдуть «під кольорами» Sport Car Service. 5-м фінішував Павло Мар’яненко, чий найкращий час склав 1 хв 41,022 с.

Тоді як 6-м і останнім став Антон Поляничко, машина якого після контакту з бетонною стіною на тренуванні явно не була в 100-й формі …

Що ж до головного «моменту істини» – підсумкового підрахунку очок у рамках «Кубка Чайки» для «Турінг», так само як про інтригу в Super Touring, а вона знову була присутня навіть при двох учасниках на потужних автомобілях у другій частині нашої розгорненої розповіді про Фінал «Кубка Чайки».

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Вадим Чайковський і архів автора


Додати свій коментар














Pin It on Pinterest