Кубок України з кільцевих гонок: Справжній Upset Winner!

Автор: В'ячеслав Щербина | 16 Чер, 2021
Кубок України

Читайте про 2-й етап Кубка України з кільцевих гонок, який відбився минулими вихідними на Автодромі Чайка.

Термін upset winner універсальний і відноситься до зовсім несподіваного переможця, тоді як лідери виявляються поваленими. Він може стосуватися всього – від політичних виборів, до куди близьких нам по духу гонок. І саме така ситуація сталася на 2-му етапі Кубка України з кільцевих гонок!

Тут варто пояснити, що це словосполучення зовсім не перекладається буквально як «засмучений переможець». Ні, звичайно, чого ж переможцю то засмучуватися !? Йдеться про розлад фаворитів і, природно – їхньої армій уболівальників. Ну, ще, можливо, букмекерів … Така перемога ще більш особлива, якщо йдеться не просто про underdog, а про його перший тріумф у житті.

Історія автоспорту знає чимало таких прикладів із несподіваними переможцями.

Щоб не заглиблюватися далеко в історію і тим більше американські гонки, де цей термін найчастіше застосовується, ми можемо звернутися до куди більш відомої всім фанатам швидкості «Формули-1».

Тут ми, звичайно, можемо згадувати тріумф Вітторіо Брамбілла на «Гран Прі Австрії-1975», але куди більш свіжими в пам’яті будуть перші вікторії Себастьяна Феттеля або через більш ніж декаду П’єра Гаслі, причому в тій же команді і на тій же трасі.

(І ні, молодий француз не засмучений на подіумі, він переживав в ці моменти дещо іншу гамму емоцій усвідомлення того, що сталося …)

Або тріумф Серхіо Переса наприкінці минулого року на «Бахрейні-2», який приніс першу і одночасно останню перемогу нині вже не існуючої, принаймні – офіційно, – команді. Ну, або «апсет» більшого формату у вигляді чемпіонського титулу Дженсона Баттона в команді Brawn GP, що проіснувала лише один сезон! …

Щось подібне, принаймні, для рамок українського «кільця», відбулося на 2-му етапі Кубка України з кільцевих гонок, який пройшов минулої суботи на Автодромі «Чайка». Більш того, в якійсь мірі це сталося двічі, причому обидва рази в одному і тому ж заліку. Як завжди, про все по порядку.

Довгоочікувана дуель лідерів?! …

Багато вболівальників чекали 2-й етап Кубка України з кільцевих гонок з особливим передчуттям. Це відбилося і на заповнюванні трибун, тоді як буквально на наступний день, коли тут же пройшов уже 2-й етап «Кубка Чайки», глядачів виявилося в рази менше. І, почасти вони мали рацію.

Саме 2-й етап Кубка України став наймасовішою гонкою у вітчизняному «кільці» за останні кілька років!

Пелотон нарахував 25 машин і вперше за багато років організатори знову розділили етап на заїзди по класах, провівши як в «минулі часи» дві окремі гонки – одну для «вазівської» техніки з заліків Touring і «8С», й другу для куди більш потужної з Super Touring. (Може скоро ми знову повернемося й до стандартного протягом багатьох років формату, коли в кожному заліку етап складався з двох рівноцінних гонок! …)

Частково цим шоу-стопером, принаймні – в паддоку, – в цей день стало перша поява в історії українських кільцевих гонок машини класу TCR.

Однак про неї, як й в цілому про цей клас не сьогодні, так як головна інтрига очікувалася й в підсумку розвернулася саме в «Турінг».

Він нарахував 9 учасників, але, головне, тут нарешті в очному протистоянні зійшлися два головних фаворита останніх років – Сергій Юнашев з Вадимом Конончуком.

Нагадаємо, що на 1-му етапі Кубка України боротьби в цій парі ми були позбавлені через відмову двигуна на «Калині» Конончука ще зранку на тренуванні.

Судячи з усього, будучи не просто чинним Чемпіоном України цього заліку, а чотирикратним, причому поспіль, Вадим перейняв «манери» свого візаві й на перше ранкове тренування в цей раз теж не виїжджав.

На відміну від двох фаворитів, інші учасники «Турінг» з самого ранку самовіддано тренувалися і найкращий час серед них – 1 хв 34,098 с, – показує Сергій Бєляєв.

Майже на пів секунди від нього відстає Олександр Кузьменко, випереджаючи майже на стільки ж Антона Поляничко, якому в свою чергу лічені частки секунди поступаються Руслан Сєров, Микита Анпілогов і Павло Мар’яненко.

При цьому, починаючи з 3-го часу Поляничко і до його напарника і товариша Мар’яненка, часи цілого квартету пілотів покрили лише 0,2 секунди!

На друге тренування два фаворити все ж «вирулюють» і перший час за собою одразу залишає Юнашев – 1 хв 34,016 с.

Як не дивно, зовсім не Конончук тут стає другим, а Кузьменко, поступаючись 0,3 секунди «Юнзі».

Всього в 0,059 секундах від Олександра виявляється час Анпілогова, якому і зовсім 0,020 секунди поступається кращий з показників Бєляєва.

Вадим Конончук займає п’ятий рядок на тренуванні, відставши від Бєляєва лише на 0,017 секунди і на 0,4 від часу Юнашева.

Іншими словами кращі тренувальні показники трьох пілотів покрили менше однієї десятої частки секунди!

Час Поляничко теж виявився не так далеко – менш ніж в пів секунди від них.

Так, нехай це були лише тренувальні часи, але їхня щільність не могла не обнадіювати. Однак кваліфікаційні результати перевершили будь-які навіть найсміливіші, якщо не сказати – фантасмагоричні, – припущення!

… виявляється під загрозою!

Абсолютно несподівано для всіх, включаючи його самого, «поул» в «Турінгу» заробляє Олександр Кузьменко, показуючи 1 хв 33,545 с.

Найіронічніше тут те, що відразу після кваліфікації, дізнавшись від автора цих рядків про свій результат перед обов’язковим зважуванням, Олександр був вельми здивований, але ще більш красномовною виявилася реакція його механіка, який вигукнув: «І це він скаржиться весь ранок, що машина не тягне ! » ))))) Буває, трапляється і таке)

Але, найцікавіше, що і другий час на «заруби» залишається зовсім не за двома фаворитами!

Його показує Микита Анпілогов, поступаючись при цьому «поулу» лише примарні 0,081 секунди!

З огляду на те, що обидва пілоти аж ніяк не є лідерами цього заліку, скептики могли б поставити під сумнів правильність таких результатів – хронометраж теж вкрай рідко, але може давати збій. Але, не двох же пілотів ?!

Більш того, той же Олександр на кваліфікації пройшов ще пару «летючих» кіл, поступившись на них сам собі 0,280 і трохи більше 0,3 секунд.

Микита ж і зовсім підтвердив швидкість на своєму останньому «летучому» колі, не дотягнувши до свого кращого часу лише 0,129 секунди.

Тому ні про якусь помилку хронометражу тут однозначно не могло бути й мови … Ну а що ж фаворити? А вони займають другу стартову лінію, показавши 3-е і 4-е часи. Більш того, Юнашев поступається «поулу» вагомі 0,892 секунди, а Конончук й зовсім майже півтори секунди!

При цьому не можна не сказати, щоб обидва не старалися, а на їхніх машинах ніяких проблем із технікою не виникало!

Так, «Юнга» звично для нього «штампанув» серію з трьох найшвидших кіл і відразу з’їхав, і всі три виявилися в районі 0,150 секунд один від одного.

Конончук ж і зовсім пройшов на кваліфікації під десяток кіл.

Вадим спробував покращитися «під завісу», поступившись самому собі на останньому «летучому» колі лише 0,027 секунди! Іншими словами, не можна сказати, що обидва фаворити не намагалися …

Всього 0,104 секунди багаторазовому і чинному Чемпіону України поступився Поляничко в свою чергу, випередивши лише на 0,010 секунди Бєляєва.

Цікаво, що на своєму останньому швидкому колі Антон поступився самому собі і зовсім 0,004 секунди! Настільки і цей пілот «викладався» до останнього …

7-й кваліфікаційний час у 1,7 секундах від «поула» залишився за Русланом Сєровим, який випередив всього на 0,051 секунди Мар’яненка.

При цьому не можна не сказати, що Поляничко і Анпілогов виїхали на кваліфікацію майже «під завісу», коли до її завершення залишалося близько 5 хвилин!

Причина затримки крилася в тому, що в паддоку в цей раз не виявилося шиномонтажу, і команда Smart Racing, яку цього разу представляла з пів дюжини пілотів, просто не встигла забезпечити всіх своїх «підопічних» свіжою «гумою» …

Але вони хоча б встигли, при тому, що Микита ще й показав другий час! А ось Максим Волинець та зовсім не зміг виїхати на кваліфікацію з ще більш несподіваної причини.

Вже на тренуванні він помітив дивну поведінку своєї «Калини», яка деякі повороти сама прагнула проходити в заносі!

Коригування розвалу-сходження не допомогла і, навпаки, швидше посилила цю особливість!

Як з’ясувалося, проблема крилася в балці задньої підвіски, яку довелося в терміновому порядку ремонтувати. Однак до гонки все було виправлено. А вже сам старт першого заїзду 2-го етапу Кубка України з кільцевих гонок підносить свої «сюрпрайзи»!

Поки лідери «буцаються» …

З погаслими вогнями світлофора Кузьменко допускає пробуксовку з красномовним білим димом з під ведучих коліс, одразу провалюючись з першого на 6-е місце! У той же час Анпілогов зберігаючи холоднокровність, виходить в лідери, тоді як в лічених сантиметрах позаду нього вже починається те саме протистояння, якого так чекали багато вболівальників.

Юнашев із Конончуком проходять всю пряму пліч-о-пліч, але в першому повороті верх бере «Юнга», пробуючи в другому атакувати ще й лідера, але безуспішно.

У той же час Поляничко залишається попереду Бєляєва, а потім йдуть Кузьменко, Сєров і Мар’яненка.

Стартувавши абсолютно останнім позаду всіх учасників заліку «8С» Волинець ще й «заплутується» в передачах, і взагалі йде в гонку майже як з «піт-лейн», коли всі вже буквально поїхали.

Саме Максим подарував чимало «екшену» глядачам, але все ж головним магнітом уваги уболівальників по праву стало протистояння двох головних фаворитів, яке до того ж тривало майже всю гонку!

В кінці першого кола на виході з «картингового повороту» Конончук починає свою атаку на Юнашева, продовжує її на гальмуванні перед останнім поворотом першого кола, закінчуючи обгін в першому другого кола.

Іншими словами майже пів кола два фаворита проходять практично пліч-о-пліч!

І ось після цього «Юнга» починає відверто «психувати»! Сергій тут же намагається абсолютно неймовірним маневром випередити свого візаві по зовнішній траєкторії, проходячи другий поворот під відбійником, де зазвичай «кругові» пропускають лідерів! … А далі більше!

З урахуванням того, що внутрішня траєкторія виявилася геть зайнята машиною суперника, Юнашев намагається йти в відчайдушну атаку по зовнішній і на гальмуванні в останньому повороті другого кола.

Цей маневр приводить до відвертого перегальмування, після якого Сергій промахується повз апекса «на милю».

Цим відразу користується Бєляєв, тоді як «Юнгу» мало не випереджає ще й Поляничко.

Поки розвертався цей перший раунд поєдинку Конончук-Юнашев, причому якраз перед трибунами, Анпілогов встигає зміцнити своє лідерство.

Позаду Микити Конончука починає атакувати Бєляєв, якого в свою чергу намагається нагнати Юнашев.

Найцікавіше, що коли Сергій наздоганяє свого тезку і «вчорашнього» напарника по SDrive, «Юнга» знову чогось починає атакувати суперника не тільки всередині, але і по зовнішньому радіусу!

У підсумку оборона Бєляєва все ж падає перед напором Юнашева, проте даний обгін виявляється по-своєму дуже нестандартним.

У заліку «8С» знову, вдруге в житті, стартувала Леся Цимбалюк. І хоча в порівнянні зі своєю першою гонкою вона прискорилася, проте, швидкість пілотесси-початківця виявилася все ще незрівнянно більш повільнішою, тим більше в порівнянні з 16-клапанними машинами більш старшого класу.

Саме в машину Цимбалюк «впирається» Бєляєв, чим тут же скористався куди більш досвідчений Юнашев, випередивши разом двох – і «колового» і свого прямого суперника.

… перемагає underdog!

Приблизно на середині дистанції Конончук наздоганяє лідируючого Анпілогова, однак і його самого наздоганяє Юнашев. На якийсь момент три машини лідерів йдуть майже бампер в бампер, проте до боротьби за перемогу не доходить. І причина проста – самого Вадима починає атакувати його головний візаві.

І, найцікавіше, що повністю, буквально як під копірку повторюється те ж саме, що розгорталося на перших двох колах гонки!

Бачачи наглухо «закриту хвіртку», Юнашев пробує атакувати по зовнішній і знову абсолютно неймовірно – в останньому повороті. Конончук ж знову, причому цілком свідомо, до останнього відтягує своє гальмування та з видовищним блокуванням своїх коліс, що називається, «завозить» свого суперника!

Напевно глядачі отримали чимало емоцій, адже такі моменти боротьба, та ще й справжніх грандів – це величезна рідкість! Правда, емоцій уболівальників «Юнги» явно були скоріше з негативним знаком …

На щастя для них і самого Юнашева, до цього моменту Бєляєв був уже досить далеко позаду, тоді як Поляничко і зовсім зійшов через відмову КПП.

Тому можна сказати, що Сергію пощастило, і на своїй другій відчайдушній і свідомо безуспішній атаці він не втрачає позицій.

Однак ця його «осічка» дає можливість перепочити, причому не тільки Конончук, але і лідеру, який знову відірвався від двох несамовитих дуелянтів.

Найцікавіше, що на останніх колах «Юнга» знову наздоганяє свою головну «червону ганчірку», проте часу на чергову атаку у нього вже просто не залишається.

Таким чином, вперше в своїй нетривалої гоночної кар’єрі саме Микита Анпілогов очолює подіум заліку «Турінг» 2-го етапу Кубка України з кільцевих гонок.

Нагадаємо, що за спиною у цього молодого пілота всього два сезони в «кільці» …

Другим на нього піднімається Конончук, закінчивши гонку менш ніж в двох секундах від переможця. Юнашев ж, якого на фініші від його візаві відокремили досить символічні 0,999 секунди, явно в цей раз не випромінював радісних емоцій, тримаючи швидше натягнуту посмішку …

При цьому, саме за Сергієм залишився рекордний час в гонці для цього класу – 1 хв 33,911 с, – які він встановив на середині дистанції в своїй черговій гонитві за Конончуком.

Як і у випадку з кваліфікаційними результатами до цієї гонки, хтось може сказати, що Анпілогову ця перша в його житті перемога «дісталася» завдяки протистоянню двох головних фаворитів. Він буде прав, але тільки частково!

Так, боротьба двох фаворитів між собою полегшила долю лідера, проте швидкість Микити в гонці нітрохи не поступалася двом в рази більш досвідченим суперникам!

З точки зору його кращого кола, за Анпілоговим залишився другий показник в цій гонці, причому він поступився рекордному колу Юнашева лише 0,043 секунди!

Більш того, саме Микита з Сергієм стали єдиними, хто вийшли з 1 хвилини 34 секунд в гонці, тоді як найкращий час Конончука став тільки третім, вже в 0,3 секундах «позаду» них …

Першим поза подіумом фінішував Сергій Бєляєв, аналогічно показавши і 4-й час в гонці, в пів секунди від кращого. Але це далеко не все, так як позаду лідерів розгорталося чимало баталій, де головним «порушником спокою» в цей раз став Максим Волинець.

Волинець не «баба Яга», але він теж проти!)))

Стартувавши останнім, та ще й забарившись, спочатку Максиму довелося наздоганяти і випереджати всіх учнів молодших класів з «8С». А деякі з них зовсім не були налаштовані на «лапки до гори»)

Але все ж реальна боротьба для Волинця почалася, коли він наздогнав своїх прямих суперників по «Турінгу».

Першою йому падає оборона Кузьменко, якого після старту мало не «заштовхали», а потім ще й випередили Сєров із Мар’яненком.

Потім ця пара «в свою чергу» поступається, і не без боротьби, вже Волинцю.

При цьому протистояння Максима з Сєровим виявилося досить жорстким і часом безкомпромісним …

Тим самим, Волинець виходить на 6-е місце, яке незабаром зі сходом Поляничко перетворюється в 5-е.

З токи зору його кращого кола Максим поступається рекордному показнику цієї гонки більш ніж секунду, однак він показує його на самому початку, тоді як ближче до фінішу швидкість Максима падає.

На останніх колах його біла «Калина» починає в прямому сенсі слова диміти, проте пілот продовжує їхати!

Як потім з’ясувалося, з КПП №57 починає текти масло та кидатися на його задні колеса. І ця обставина дарує чергову порцію боротьби глядачам.

Спочатку на чималій відстані від Волинця розгорталася ще одна дуель, де на Сєрова, чия «Калина» почала втрачати в швидкості, серйозно «насів» Мар’яненко.

Пресинг Павла позначився і Руслан широко проходить другий поворот траси, випускаючи Мар’яненка на 6-е місце.

Незабаром Павло наздоганяє Волинця і приступає до досить жорсткого пресингу.

Протистояння Мар’яненко-Волинець тривало кілька кіл, а на фініші їх розділила лише одна секунда!

І якимось дивом, практично на сухий КПП, Максим зміг утримати 5-е місце!

Можливо, тому сприяло те, що в самому кінці до них встиг «під’їхати» і Кузьменко, тим самим «відволікаючи» Мар’яненка …

При цьому і для Олександра друга половина гонки видалася не нудною! Він наздогнав сповільненого Сєрова і не без боротьби випереджає ветерана на гальмуванні в першому повороті траси.

Після цього Кузьменко наганяє Волинця з Мар’яненко, закінчуючи гонку 7-м, буквально «на хвості» у цієї пари.

Правда, з урахуванням завойованого раніше «поула», на фініші Олександр був відверто роздратований, що не дивно … Сєров ж закінчив гонку 8-м і останнім в класі. Більш того, пославшись на «зіпсований» напередодні двигун, ветеран і зовсім не стартував у неділю в рамках «Кубка Чайки». Однак, до цієї події нам ще далеко!

 

***

Попереду нас чекає ще розповідь про боротьбу в двох інших класах в рамках 2-го етапу Кубка України з кільцевих гонок. І тут зовсім не потужні і видовищні «супери», а саме «наймолодші» з учасників «8С», які йшли позаду вище описаних подій, також подарували глядачам чимало боротьби, включаючи за перемогу!

І це «не рахуючи» інтриги в командному заліку, який цього разу оскаржували аж п’ять «стаєнь»! Продовження, так само як й традиційні альбоми, незабаром!

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Вадим Чайковський, Владислав Ошеров і автора


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest