Кубок України з кільцевих гонок: Нарешті й численно й видовищно! (Частина 1)

Автор: В'ячеслав Щербина | 14 Тра, 2021
Кубок України, 1 етап 2021

Минулого понеділка на Автодромі «Чайка» пройшов 1-й етап Кубка України з кільцевих гонок і він виправдав всі надії уболівальників! Гонка подарувала їм чимало емоцій, включаючи видовищну аварію і чимало боротьби на трасі, включаючи за перемоги!

Нагадаємо, що, судячи з усього, з тих чи інших причин у нинішньому сезоні саме Кубок України з кільцевих гонок стане найвищим за рангом національним кільцевим змаганням у нашій країні. На жаль, але організатора для Чемпіонату України з кільцевих гонок просто не знайшлося.

ТСО України, яка є власником Автодрому «Чайка», як й минулого року, вважає за краще проводити два багатоетапних «кубка» – «імені себе» і Кубок України. За що, взагалі, й учасники, й вболівальники, напевно, повинні бути вдячні ТСОУ.

І найвищий статус даного етапу як для нинішнього кільцевого сезону не міг не позначитися на кількісному, так і якісному наповненню пелотону.

Всього на 1-й етап Кубка України з кільцевих гонок, який проводився в звичному напрямку проти годинникової стрілки, але із залученням «гострої» конфігурації «картингового повороту», заявилося 21 учасник.

Ця кількість стала найбільшим для кільцевої гонки за останні два роки! Навіть торішні етапи Чемпіонату України не збирали такого стартового поля.

І хоча одна команда, яка не так давно придбала автомобіль категорії TCR, так й не з’явилася разом з ним на цій гонці, голова пелотону виявилася досить заповненою, причому різноманітною і барвистою технікою. Як завжди, про все по порядку.

Нарешті справжній GT Open!

До безперечного лідера кубкових перегонів минулого року Костянтина Гуцула та його «феррарі рот» Honda S2000 знову приєднався дебютант 1-го етапу «Кубка Чайки» Костянтин Дяденко, який виступає на не менш привабливій BMW Z4, яка до цих перегонів змінилася й з точки зору «оперення», й розфарбування.

Плюс вперше в цьому році на старт вийшов Олег Сокирба, на його видовищній «трійці».

Нагадаємо, що для цієї пари дана гонка стала свого роду поверненням після серйозної аварії, що сталася восени на тестах.

Більш того, сам Олег не зміг як слід протестувати перед цією гонкою, тому можна сказати що й він та його відновлена машина проходили на 1-му етапі КУ свого роду друге «бойове хрещення».

Ну і, мабуть, головним сюрпризом тут стала поява зовсім крихітного в порівнянні з машинами конкурентів Lotus-а, на якому вперше в рамках «великого кільця» виїхав Владислав Сінані. (Раніше він вже стартував на ньому, але в Тайм-аттак).

Цікаво, що британська класика (хай нині вона збирається й в Китаї), має правобічне кермове розташування, що й зовсім небачено для українського «кільця». Але, чому б і ні?)

Таким чином, хоча цей залік офіційно по регламентуючих документах і називається Super Touring, потихеньку дійсно починає перетворюватися в справжнісінький GT Open!

Такого строкатого і різношерстого квартету українське кільце ще не знало …

Що ж до офіційного заліку GT Open, який з абсолютно сюрреалістичним міркувань ось уже як кілька років зарезервований в українських кільцевих гонка під 1,6-літрові «Форд Фієсти», але він був геть відсутній.

Чемпіон України Володимир Дрогомирецький був присутній на перегонах, але тільки в якості глядача. Однак, це не надовго.

Очолювана Володимиром компанія «Audi Київ-Південь» готує не менше видовищну машину Audi TT, яка може вийти на старт вже в червні! …

Так само глядачем на гонку приїхав і багаторазовий Чемпіон України Андрій Євтушенко, а ось його візаві останніх років в особі ще одного багаторазового Чемпіона України Ігоря Скуза, судячи з усього, в цьому сезоні взяв повну паузу, хоча й залишається однією з головних дійових осіб в Комітеті кільцевих гонок ФАУ …

Крім цього квартету, клас «Супер Турінг», який повинен по праву носити назву GT Open, як це було задумано в свій час спочатку, доповнили відразу три «вісімки».

На своїй «зарядженій» синій №23 вперше в цьому році виїхав Максим Баклушін.

Нагадаємо, що його дебют в автоспорті в цілому відбувся тільки наприкінці минулого року.

При цьому його машина була взута в справжній спортивний «слік», так само як й червона «вісімка» ще одного дебютанта.

Ним став Іван Сасін, за плечима якого всього пара гірських гонок.

Його машина підготовлена за більш ліберальними вимогами «гори», так само як й машина Сергія Бабака, який цього разу все ж наважився не бути єдиним учасником заліку GT Оpen, а приєднався до «Супер Турінгу».

Ще одним учасником цього заліку став Святослав Денисов, який виїхав після тривалої перерви на своїй «класиці».

На жаль, але, незважаючи на ініціативу Леоніда Протасова з воскресінням серії Grand Classic Cup, в першу чергу спрямовану саме на подібні милі оку багатьох уболівальників машини, інші їхні власники не поспішають виходити на старт, тоді як в інших кільцевих серіях окремий залік для них не передбачений …

Проте, вид «вазовської» класики, нехай вона й не становила конкуренції іншим учасникам, викликав чимало позитивних емоцій і вигуків схвалення з трибун, коли біла «капейка» вчергове проїжджала повз них …

Таким чином, з урахуванням «ВАЗ-ів», цього разу «Супер Турінг» нарахував одразу 8 учасників, що означало повноцінні очки на фініші та жодних понижувальних коефіцієнтів. І саме тут – в голові пелотону, – розгорнулася неабияка драма, яка вплинула й в цілому на всю гонку.

Не без креша …

Уже перше ж ранкове тренування піднесло свої «сюрпрайзи». Кращий час залишається за новачком Костянтином Дяденко – 1 хв 30,111 с.

В цей же час на машині головного фаворита Костянтина Гуцула «летить» редуктор!

Другий час, але вже в трьох секундах від кращого показує Сінані на своєму «Лотусі». Всього 0,29 секунди Владиславу поступається Сокирба, який починав день, що називається «акуратною ходою» …

На другому тренуванні кращий час в «Супер Турингу» залишається якраз за Олегом, але він становить лише 1 хв 3,371 с.

Інші ж реальні учасники цього заліку просто або не виїжджали зовсім на другу сесію, або, як Дяденко, не проїхав на ній швидких кіл.

В цей же час механіки Гуцула активно ремонтували трансмісію його «японки», мало не «до гвинтика» розібравши всю її задню підвіску.

На щастя для Костянтина, ранковий Брифінг цього разу був перенесений якраз на перерву між тренуваннями і кваліфікацією. Більш того, з урахуванням поломок одразу в пари учасників, суддівство ще й дало додаткові 30 хвилин після цього, відсунувши на них початок кваліфікації. І вони дійсно в прямому сенсі слова виявилися рятівними!

Костянтин встигає виїхати на кваліфікацію і, природно, бере поул, причому скидаючи зі свого ж ранкового часу майже три секунди – 1 хв 27,803 с.

Але і Дяденко серйозно прискорюється, одразу «вистрілюючи» своїм найшвидшим колом, який в підсумку поступився кращому всього 0,4 секунди.

При цьому не можна не відзначити, що з урахуванням росту пелотону, пілоти швидких машин із «Супер Туринга» вже в кваліфікації зіткнулися з серйозним трафіком із «молодших класів»,  тому багато їхніх спроб швидких кіл були відверто зіпсовані. Знову – як у справжньому GT?! …

Сінані до останнього намагався прискоритися, пройшовши серію з аж семи швидких кіл. Кращим із них стало останнє і він виявився третім часом у класі, правда, майже в 5 секундах від поула.

Однак тут не можна не сказати, що «Лотус» Владислава оснащений серійним 2-літровим атмосферним мотором від Opel, ледь дотягує до 200 к.с. Тому порівнювати показники цього верткого «спорткара» з зарядженими «монстрами» інших учасників цього заліку було б неправомірно …

Сокирба ж досі «освоювався» на трасі після тривалої перерви, показавши тільки 5-й час, навіть пропустивши вперед себе Сергія Бабака, який виступає на куди більш скоромній «вісімці». Але вже старт гонки в корені міняє диспозицію сил.

Гуцул забарився з погаслими вогнями світлофора, тоді як просто блискавичний старт вдається Сінані, чий маленький «Лотус» проноситься з місця буквально між двома лідерами! Більш того, Костянтина випереджає і його тезка на «БМВ».

Однак вже в другому повороті Гуцул обганяє Дяденко, тоді як Сокирба в цей же час зміщує Бабака.

На жаль, але кульмінаційний момент в цьому заліку настає лише через кілька поворотів!

На гальмуванні в останньому повороті червона «Хонда» випереджає «Лотус» Сінані, проте її тут же починає заносити і, намагаючись відловити машину протилежно заносу, Гуцул «по-наскарівськи» врізається передньою частиною в бетонний відбійник!

При цьому Сінані, опинившись буквально між відбійником і суперником, дивом уникає контакту із ним. На жаль, але для Костянтина гонка на цьому закінчується, а точніше, вона припиняється і для всіх інших!

Покручена «Хонда» залишилася стояти на траєкторії і суддівству нічого не залишалося, як викинути червоні прапори на початку другого кола, щоб евакуювати покручений автомобіль.

Тут не можна не сказати про те, що й за свідченням деяких очевидців й потім самого Костянтина, існує великий шанс, що в реалії причиною інциденту не була помилка пілота при спробі обгону, а щось сталося з правою задньою підвіскою.

З урахуванням того, що вона була повністю розібрана під час «польового ремонту» трансмісії, цілком можливо, що тут не обійшлося без «фактора пальця», який просто неможливо уникнути в будь-яких технічних видах спорту …

… і другого старту

Саме з повторним стартом гонки виникли деякі «проблеми». За всіма міжнародними правилами в кільцевих гонках, так само як й в українських, в разі не проходження двох повних кіл, перший старт повністю анулюється і повторний дається відповідно до кваліфікації. Однак, судячи з усього, суддівство після тривалих нарад вирішує дати його по фінішу першого кола.

Більш того, «проміжна» «стартовка» в реалії не відповідає й такому, вдаючи із себе якийсь «вінегрет».

Як би там не було, але після досить тривалої затримки, яка зайняла набагато більше часу, ніж сама евакуація «Хонди» Гуцула, і пари «ігор в тетрекс» машинами учасників на стартовій прямій, в результаті Другий старт все ж відбувся саме відповідно до кваліфікації.

Іншими словами – без урахування змін позицій, що сталися на першому колі і тим більше на другому – це не може не радувати, адже саме цей варіант відповідає правилам. А, наприклад, на тому ж другому колі, вже після аварії Гуцула, у другому повороті Сокирбі вдається випередити Сінані …

Єдине «але», по ідеї місце поула Гуцула повинно було залишитися порожніми, проте судді старту все ж «зрушили» пелотон на стартовій решітці. Проте, даний «нюанс» ні на що не вплинув, бо кваліфікаційний порядок повністю зберігся …

А рестарт, принаймні в голові пелотону, виявився як «під копірку» перший.

«Лотус» Сінані знову «вистрілює» на ньому, Дяденко йде другим, а Сокирба третім.

Вже на початку другого кола, на прямий, Костянтин реалізує майже в два рази більшу потужність своєї «зетки», легко випереджаючи Сінані та йде до своєї першої в житті перемоги, причому більш ніж впевнено!

Попутно Костянтин встановлює і кращий час в гонці – 1 хв 29,700 с, забираючи за нього відповідне бонусне очко.

Позаду Дяденко майже всю гонку Сокирба переслідував другу позиицію Сінані, наблизившись до нього на останніх колах.

До реальної атаки справа не дійшла, однак зміна позицій все ж сталася!

На передостанньому колі Владислав сам помиляється, випускаючи вперед суперника, тоді як сам закінчує її третім.

При цьому саме за Сінані залишився другий час для цього заліку, яке на 1,2 секунди повільніше кращого кола Дяденко, і рівно на секунду швидше кращого кола Сокирби.

Позаду ж так сказати реальних учасників «Супер Туринга» теж розгорталися певні події, правда, там боротьба велася не зовсім за залікові бали в цьому класі!

На своєму рівні

Першим поза подіумом «Супер Туринга» гонку закінчив Бабак, при цьому не можна не сказати, що він зміг фінішувати в одному колі з лідерами, котрі виступали на куди більш потужних автомобілях!

Дебютант кільцевих гонок Іван Саcін теж поборовся, але з «молодшокласниками», в результаті ставши 5-м в цьому заліку, але поступившись лідерам два кола.

Позаду двох «вісімок» в заліку «Супер Турінг» числиться Святослав Денисов на своїй «копійці», чий навіть фініш супроводжувався схвальними вигуками глядачів, й навіть невеликими оваціями уболівальників «зі стажем», традиційно присутніх не на трибунах, а за відбійниками в районі другого повороту … При цьому Святослав не став останнім.

Офіційно ряди заліку «Супер Турінг» замкнув Максим Баклушін, для якого ця гонка видалася багатою на події, правда, в більшості випадків зі знаком мінус.

Пілот зарядженої синьої «вісімки» стартував в гущі пелотону серед пілотів «Турінгу», з деякими з яких йому довелося поборотися.

Нехай і не йшлося про залікові бали, а лише про, так би мовити, – фізичне місце на трасі. Проте, Максим подарував чимало видовищних моментів глядачам.

Спочатку він зійшовся в боротьбі з Антоном Поляничко, однак оборона Антона так й не впала перед досить наполегливим пресингом з боку «старшокласника».

Після цього Максима нагнав ветеран українського автоспорту Руслан Сєров, який, незважаючи на плани «виходу на пенсію», зміг вийти на старт, заручившись підтримкою нового для нього партнера – «Гарант-Автомеханік».

У підсумку незрівнянно більш досвідчений пілот випереджає «суперника», однак на цьому боротьба між ними не припиняється!

Баклушин вирішив контратакувати Руслана на гальмуванні в останньому повороті і ця спроба закінчується зіткненням знову, як й аварія Гуцула, прямо перед заповненими глядачами трибунами!

На щастя, «Калина» Сєрова не отримала серйозних ушкоджень і її пілот навіть зміг зберегти за собою своє четверте місце в класі «Турінг».

А ось на машині Максима, який до того ж перед цим ще й трохи «доклав» її до бетонного відбійника все там же, в останньому повороті, навіть довелося зупинятися в гонці щоб «остудити гальма» прямо на трасі! (А, можливо, і свій запал))).

У підсумку крім втраченого часу на цей нетрадиційний піт-стоп, на фініші Баклушин чекали ще й 20 секунд штрафу за те саме зіткнення з Сєровим.

Правда, в реалії ця пеналізация в будь-якому випадку ніяк не вплинула на його результат, бо за підсумком Максим в будь-якому випадку поступився колом навіть Святославу Денисову, не кажучи вже про декілька лідерів цього заліку …

Проте, головне в даному випадку те, що Максим завдяки своїй завзятості подарував уболівальникам чергову порцію адреналіну та емоцій – а що може бути важливіше в автоспорті для глядача на трибуні ?!

У двох інших класах теж розгорталася своя інтрига і найцікавіше, що найбільш жвавим і видовищним в цей день став якраз наймолодший з трьох заліків – «8С». Але про нього в другій частині нашої розповіді про 1-му етапі Кубка України з кільцевих гонок.

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото: Сергій Холодило, Вадим Чайковський і автора


Додати свій коментар











Кубок України з кільцевих гонок: перший етап 2021 року
Де відбувся перший етап Кубка України з кільцевих гонок 2021 року?

Перший етап Кубка України з кільцевих гонок 2021 року відбувся на Автодромі “Чайка”

Скільки класів були на Кубку України?

Були представлені учасники в класах Super Touring, GT Open та 8С

Хто виграв 1-й етап КУ з кільцевих гонок 2021 року?

1-й етап КУ з кільцевих гонок 2021 року виграв Костянтин Дяденко

Скільки учасників зібрав 1-й етап КУ з кільцевих гонок 2021 року?

21 учасник




Pin It on Pinterest