Кубок України з кільцевих гонок: Такого «Чайка» ще не бачила! (Частина 1)

Автор: В'ячеслав Щербина | 04 Сер, 2020
Кубок України кільцеві гонки 2 етап 2020

Принаймні, – в недалекому минулому, і вже тим більше на таких потужних машинах – точно ніколи! А саме – неймовірної спортивної дуелі, що розгорнулася в голові пелотону 3-го етапу Кубка України з кільцевих гонок.

3-й етап Кубка України з кільцевих гонок пройшов через добу після 2-го і, як він і пообіцяв, крім 12-ти учасників напередодні, у неділю до них приєднався Володимир Дрогомирецький. Він знову виїхав в заліку Super Touring на Ford Fiesta, оснащеної 2-літровим атмосферним двигуном.

Причому цей двигун був встановлений замість стандартного 1,6-літрового саме з метою поборотися зі «старшокласниками», зокрема з BMW Олега Сокірби. Частково у Володимира це вийшло, але тільки в кваліфікації. У гонці ж саме два пілота «Супер Туринга» стали не просто зірками – вони подарували вболівальникам просто неймовірне спортивне видовище!

Хоча й позаду них теж нехай і не так багато як напередодні, але теж не обійшлося без боротьби. Як завжди – про все по порядку.

Зім’ятий старт

Хоча найпотужніший на сьогодні в українському кільці залік «Супер Турінг» і налічує лише двох реальних суперників – Костянтина Гуцула з його Honda S2000 і Олега Сокірбу на баварській «трійці», – вже на першій гонці нинішнього сезону вони почали активно боротися між собою. Можна сказати, що на 3-му етапі Кубка України з кільцевих гонок це протистояння вийшло на новий якісний рівень! Адже спочатку це нічого не віщувало, навіть навпаки.

На прогрітій сонцем трасі, а на відміну від суботи, воно почало «шкварити» в неділю від самого ранку, вже на першому тренуванні Гуцул не просто показує найкращий час – 1 хв 23,633 с. Він випереджає Сокірбу на 4,5 секунди!

Друге тренування обидва пропустили, тоді як «розім’ятися» виїхав Дрогомирецький, проте він явно «не форсував події» – 1 хв 27,899 с.

Рівне у південь настав перший «момент істини» – кваліфікація. І тут Гуцул і його потужна японка знову опиняються поза конкуренцією – 1 хв 23,927 с. Наступному однокласнику вони «привозять» акурат дві секунди і ним виявився зовсім не Сокірба!

Принаймні, у кваліфікації, Дрогомирецькому вдається випередити «БМВ» Сокірби, нехай і на мізерні 0,038 секунди – проте – «Форд» попереду «БМВ».

Чекати самої гонки залишалося зовсім небагато, хоча через ремонт КПП на «Калині» Микити Анпілогова, старт був трохи відсунутий.

Тут варто пояснити, що ще в суботу на брифінгу пілотів Директором гонки Олександром Кулаковим було оголошено, що всупереч правилам, час між закінченням кваліфікації та моментом старту гонки був скорочений з мінімально встановленої години до 30 хвилин.

Проте, Олександр уточнив, що якщо у когось виникнуть технічні проблеми, на їхнє усунення буде дано час у розумних межах. Так воно в неділю й сталося. Однак, це була лише перша «заминка» дня.

Для початку, як потім стало відомо, стався збій в роботі стартового світлофора, коли спалахнули не по черзі, а відразу всі червоні ліхтарі і тут же згасли. Можливо, саме це мало свої наслідки і в глибині пелотона заліку «Турінг» відбувається аварія, про яку нижче.

Через те, що дві машини, хоч і не отримали мега-серйозних пошкоджень, все ж залишилися стояти на трасі, суддівства нічого не залишалося як викинути червоні прапори і зупинити гонку. А який це був старт!

Сокірба пірнає всередину і вже на прямій випереджає обох своїх «однокласників», тим самим разом виходячи з третього стартового місця на перше.

Як не намагався контратакувати Костянтин, «БМВ» залишалася попереду. Але, менше ніж на коло. Всім довелося ще трохи почекати, але «воно того було варто»!

На повторному прогрівочному колі Гуцул просто несамовито гріє гуму і, судячи з усього, це дає свої плоди.

На рестарті Костянтин зберігає лідерство і, здавалося, у його суперника немає шансів, тим більше, що цього разу Костянтин вибрав вигіднішу внутрішню траєкторію. Однак Сокірба йде зовнішнім і примудряється на гальмуванні увійти в перший поворот гонки лідером!

Не можна не сказати, що цей маневр був досить ризикованим – суперник Олега міг його і «підчепити», що могло призвести до вкрай негативних наслідків. Але, судячи з усього в цій парі дуелянтів все як минулого століття у дворян – все чесно і красиво. Будемо сподіватися, що так воно й збережеться …

А між тим, з цього моменту почалася справді неймовірна і найсправніша спортивна дуель. Причому якщо напередодні вона була радше психологічною, то цього разу «клинки були оголені»!

Columbia Pictures таки не уявляє!

Обгонів у цьому протистоянні було стільки, що їх буде вельми проблематично підрахувати, тим більше, що самі пілоти після фінішу не могли точно сказати в якому місці й коли вони відбувалися! Можна лише сказати, що орієнтовно лідер змінювався близько десяти разів !!!

Зрозуміло, що на овальних трасах в NASCAR-і, особливо на супер-спідвею, де присутній ефект «аеродинамічного мішка», багаторазові зміни позицій, включаючи і лідируючу – це норма. Але щоб на класичній дорожньої трасі! …

Вже на першому колі Гуцулу вдається випередити суперника, але Сокірба тут же успішно контратакує. Після цього протягом декількох кіл Олег ретельно вибирає внутрішню траєкторію в потенційних місцях обгону, нічого не залишаючи Гуцулу, як пробувати атакувати зовнішнім радіусом.

Причому Костянтин намагається зробити такий маневр навіть на гальмуванні в останньому повороті, що, взагалі-то, суперечить усім законам фізики! І, тим не менше, «Хонді» з «БМВ» вистачає місця і вони поміщаються на цьому гальмуванні, проходячи «затичний» поворот пліч-о-пліч! Більш того, вони роблять це як мінімум два рази поспіль !!!

На розгоні в обох випадках потужність «БМВ», принаймні, «на низах», буде вищою і на прямій Сокірбі кожного разу вдається відриватися від наполегливого візаві.

Однак незабаром Костянтину вдається випередити суперника в «картинговому» повороті, але тут же, на розгоні на стартовій прямій Сокірба знову повертає собі лідерство.

Ще одне коло і ситуація повторюється, а потім ще один раз і знову все як «під копірку»! Хоча не зовсім.

В один момент, Гуцулу вдається випередити Сокірбу зовнішнім радіусом у «картинговому повороті»!

Точніше, суперники проходять тепер уже його пліч-о-пліч, а вже сам обгінний маневр Костянтин завершує в «Глядацькому повороті», на виході з дуги.

При цьому вже Гуцул намагається закрити внутрішню траєкторію на прямій, проте Олегу вдається випередити «Хонду» по зовнішньому, встигнувши перебудуватися перед ним до входу в перший поворот – точно також як це сталося на старті гонки.

Однак після чергового обгону в «картинговому повороті», при розгоні на стартовій прямій вже «Хонда» починає йти у відрив! А колом пізніше все стає зрозуміло.

На виході з правого повороту між «вухами» «філе» BMW починає виляти майже як собака хвостом, що радіє приходу господаря, тоді як її пілот насилу утримує машину на трасі! Вердикт напрошується сам собою – задні покришки «капут».

Сокірбі нічого не залишалося, як скинутися, тоді як Гуцул кинувся до чергової перемоги.

Саме за Костянтином залишилось й найшвидше коло в гонці – 1 хв 23,880 с, випередивши за цим показником Сокірбу на 1,3 секунди.

Не без «сюрпризів»

Що ж до Дрогомирецького, то цього дня спортивного дива не сталося. Як він не намагався на перших колах, часом дуже жорстко перегальмовуючи, але на 2-літрової «Фієсті» за інших рівних конкурувати з пілотам «заряджених» монстрів просто неможливо за законами фізики …

З точки зору його краще коло Володимир поступилося Сокірбі більше півтори секунди й рівно три Гуцулу … Проте, Дрогомирецький все ж й в гонці випередив «БМВ», щоправда, не без «допомоги» суддів – на фініші Сокірбу чекала неприємна новина у вигляді 20 секунд штрафу за фальстарт!

Так, за визнанням самого Олега, коли він вичавив зчеплення, машина трохи покотилася вперед, проте він зупинився і потім знову «сіпнувся» вже стартуючи!

Пару гонок назад точно такий же інцидент стався ні де-небудь, а в «Формулі-1» з Валттері Боттасом, коли він й зовсім зреагувавши на «лампочки» всередині кокпіта, реально смикнувся на старті й не отримав за це ніякого пенальті! А там було видно неозброєним оком як чорний в цьому році «мерс» сіпнувся! …

Але, українське суддівство – воно ж найбільш кваліфіковане та правильне, об’єктивне та справедливе, і їм напевно «видніше» …

Якими б там не були рішення вітчизняного суддівства, головне – це та боротьба, яку продемонстрували Сокірба з Гуцулом на трасі! І шампанське на подіумі, яке вперше цього року з’явилося на церемонії нагородження кубкових перегонів, було більш ніж заслужено ними …

Як і напередодні, позаду «монстрів» «Супер Туринга» теж була своя інтрига, де теж не обійшлося без своєї дуелі. Але про неї, у другій частині нашої розповіді про 3-й етап Кубка України з кільцевих гонок.

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Вадим Чайковський і автора


Додати свій коментар






Pin It on Pinterest