Кубок України з кільцевих гонок: На своїх рівнях

Автор: В'ячеслав Щербина | 23 Чер, 2021
Кубок України, кільцеві гонки

З урахуванням 25 учасників, 2-й етап Кубка України з кільцевих гонок складався з двох роздільних заїздів. У другому з них змагалися пілоти, які виступають на потужних і видовищних «монстрів» з SuperTouring-a. Хоча, і не тільки на них.

Як ми вже говорили, 2-й етап Кубка України з кільцевих гонок зібрав рекордний для останніх кількох років перелік заявлених з 25 учасників. Зважаючи на це в «старих добрих традиціях» було прийнято рішення розділити їх за класами. Про неабияку боротьбу в заїздах Touring-а і «8С» ми вже більш ніж розгорнуто повідали. Настала черга «монстрів» і не тільки їхня.

Розподіл на класи, але абсолютно негласно!

Як не дивно, але саме залік «СуперТурінг» виявився наймасовішим цього разу – аж 10 учасників! Більш того, вперше в історії українського «кільця» на старт в ньому вийшов автомобіль світової категорії TCR! А саме – Seat Cupra TCR, оснащений 2-літровим турбованим мотором, що розвиває близько 400 к.с.

Однак тут не можна не відзначити, що для його пілота – Павла Чабанова, – даний старт став абсолютним дебютом в автоспорті!

Якщо не брати до уваги кількох гонок в форматі Тайм-Аттак, у Павла немає жодного гоночного досвіду. Тому реалізувати в повній мірі такий табун іспанських скакунів дебютанту було не просто і судити строго про його результати поки що не доводиться …

З інших об’єктивних причин конкуренцію лідерам «СуперТурінга» не міг скласти і Володимир Дрогомирецький на своїй 1,6-літрової Ford Fiesta, який вперше стартував в цьому році. Так само як й Максим Пашко, котрий виїхав на 3-літровій BMW, та за плечима якого всього один сезон на скромній «вісімці» та понад рік «простою».

Тим більше потягатися з зарядженими «монстрами» не міг Сергій Бабак на його «вісімці» або Олексій Варавін, котрий вперше за кілька років виїхав на «кільце» і виступав на Citroen Saxo.

Але ж «Тіхонич» вже «розміняв» свій восьмий десяток, причому зробив це пару років назад!

Однак вік цій легенді українського автоспорту, як то кажуть – не перешкода!

Замикала ряди даного заліку «копійка» Святослава Денисова, яка радувала око вболівальників більш старшого покоління.

І ось тут не можна не відзначити один цікавий і важливий момент.

Деякі з цих учасників, як той же Дрогомирецький і Варавін мали повне право заявитися в «середній» залік GT Open, і вже сам факт старту в ньому забезпечував би їм подіум!

Однак ніхто з них не став «гнатися за чашками», вважаючи за краще повноцінно наповнити більш старший залік! Що тут сказати, напевно, тільки одне – респект!

Тому хоча для «СуперТурінга» проводилася своя окрема гонка як для одного заліку, принаймні, для себе, так би мовити – «віртуально», – ми розіб’ємо її учасників на два підзаліки. І це буде більш ніж правильно і справедливо!

Причому якщо обидва тренування пройшли в змішаному форматі, то кваліфікації теж провели окремо, щоб пілоти з «СуперТурінга» вже тут не стикалися з проблемою «колових», що теж було абсолютно логічним і правильним рішенням …

Майже без боротьби …

Зрозуміло, що в голові пелотону «СуперТурінга» балом правили пілоти на куди більш потужних машинах: два Костянтина Гуцул і Дяденко, Олег Сокирба, плюс Владислав Сінані. І хоча Lotus останнього оснащений кілька менш потужним двигуном ніж у тріо його суперників, він «бере» своїми вагою і компактністю …

На першому тренуванні кращий час показує Сокирба – 1 хв 25,522 с, випереджаючи на 0,8 секунди Сінані. Однак Гуцул в ній не брав участі, а Дяденко не встиг виїхати, як його BMW Z4 завмерла на узбіччі. Як з’ясувалося, з ладу вийшов привід дроселів.

Проте, механіки впоралися з цією поломкою за лічені хвилини.

На друге тренування виїжджає і Дяденко і червона Honda S2000 Костянтина Гуцула, який тут же показує 1 хв 21,057 с, передбачувано стаючи найкращим.

Але і його тезка на відремонтованій «БМВ» виявляється досить швидким, поступаючись лише 0,4 секунди.

Час Сінані на 4,5 секунди повільніше, тоді як тепер це тренування пропустив Сокирба.

На кваліфікації Гуцул ще більше прискорюється, показуючи 1 хв 20,584 с.

При цьому тепер фаворит випереджав Дяденко на вагомі півтори секунди.

Сінані також прискорюється і хоча він знову третій, поступаючись «поулу» 3,6 секунди.

Лише на 0,3 секунди Владиславу поступається Сокирба на своїй колоритній «трійці» з неймовірним спойлером- «лопатою» позаду.

Що ж до Павла Чабанова, то на своєму TCR він починав день акуратно, поступаючись на тренуваннях кращим часам цього заліку 5-6 секунд.

Разом із тим він також поступово прискорювався, в результаті на «зарубці» показавши аналогічний 5-ий час, все в тих же 5 секундах від кращого.

А вже старт знову, мало не змінює докорінно всю диспозицію сил.

Вкотре Гуцул провалює старт гонки, тоді як Сінані, навпаки, блискавично зривається з місця і вклинюється між машинами двох Костянтинів! Спочатку вони реально йдуть утрьох пліч-о-пліч, проте до середини прямої перевага в потужності машин суперників позначається і Владислав все ж залишається третім.

В лідери все ж виривається Дяденко, однак Гуцул починає атакувати його вже з другого повороту гонки.

Не відкладаючи «на потім», пілот «Хонди» як «за підручником» обходить свого візаві на гальмуванні в останньому повороті першого кола.

Після цього Гуцул тут же починає відриватися, йдучи до своєї чергової більш ніж впевненої перемоги, тоді як Дяденко так само впевнено проводить всю гонку на 2-му місці.

В цей же час позаду двох лідерів із перших поворотів на Сінані як чорна хмара насувається потужний «баварець» Сокирби.

І вже в «картинговому повороті» першого ж кола «залякування» спрацьовує – Владислав перегальмовує, випускаючи суперника вперед.

На жаль, але весь цей квартет вже з другого кола розтягується по трасі та про будь-яку боротьбу на трасі більше не йшлося, принаймні, – серед лідерів.

Однак до середини гонки над «Чайкою» починають згущуватися справжні грозові хмари!

… і перервана інтрига

У другій половині заїзду з них починає накрапати дощ, який незабаром посилюється, навіть змушуючи пілотів включити «двірники»!

У цих умовах Сінані явно «додає», наганяючи третього Сокирбу. Однак не встиг його «Лотус» повиснути на задньому бампері «БМВ» Олега, як дирекція гонки вирішує скоротити гонку на 5 кіл, викинувши картатий прапор. Тому послужили два ключові чинники.

Перше – це безпека. Лідери «СуперТурінга» їдуть на спортивному «сліку», жодним чином не пристосованому під мокру трасу.

Друге – формальність. До цього моменту було пройдено понад 60% дистанції, тому, незважаючи на зупинку, всі пілоти отримували повні залікові бали в свій актив. (В разі меншої пройденої дистанції йшлося б про 50% нарахованих залікових балів).

Так, Владислав, як й деякі інші, був роздратований після фінішу, бо він не встиг поборотися за останню сходинку подіуму.

Тим більше іронічним і прикрим став той факт, що якраз із помахом фінішного прапора дощ … припинився !!!

І тут не можна не сказати одне «але». Випусти керівництво гонки на трасу «Сейфеті Кар», то через коло або два можна було сміливо давати рестарт!

До речі роль «сейфеті» цього разу виконувало не тільки стильне, але і «заряджене», причому більше ніж машини всіх учасників, включаючи TCR – BMW 850 з 4,4-літровим бі-турбо, що розвиває під 700 к.с. !

Керував цією потужністю ще один пілот-кільцевик – Борис Каргін.

Хтозна, що було б у разі рестарту після фази «Сейфеті Кара», тим більше, що тоді всі розриви були б нівельовані! … Але, як то кажуть в тій старій приказці, – знав би де впадеш…

На захист керівництва гонки можна відзначити, що дощ на один момент дійсно почав посилюватися, не кажучи про свинцеву хмару, що повисла прямо над трасою! І в даному випадку, мабуть, краще було дійсно пере … страхуватися …

Таким чином, Костянтин Гуцул очолив черговий для себе подіум кубкової гонки в заліку «СуперТурінг».

Компанію пілотові японки на «тумбочці» склали Костянтин Дяденко та Олег Сокирба, що віддають перевагу «Баварії».

Мало кого здивує, що рекордний час в гонці також залишилося за Гуцулом – 1 хв 21,937 с.

З цієї точки зору Дяденко поступився переможцю всього 0,6 секунди, а Сокирба трохи більше двох.

Як вже було сказано, Сінані закінчив гонку першим поза подіумом, а ось Павло Чабанов був змушений перервати її ще раніше.

Для початку дебютанта, що не має досвіду старту з місця, з погаслими вогнями світлофора буквально заштовхали на узбіччя.

Більш того, в початковий момент Павло і зовсім опинився пліч-о-пліч з чотирма машинами, включаючи куди більш жвавого на старті Сергія Бабака.

Таким чином, Павло пропустив одразу декількох суперників, включаючи свого ж партнера, по поки що не заявленій офіційно команді Максима Пашко.

Незабаром спочатку Максим, а потім і Павло, змогли випередити «вісімку» Бабака.

Однак з початком дощу Чабанов виявляє, що на його машині не працюють «двірники»!

Вирішивши не ризикувати, початківець пілот звернув на піт-лейн, тоді як саме його напарник став автором по суті єдиної реальної боротьби в цій гонці.

Так би мовити, – по ранжиру

У другому (виключно віртуальному) «дивізіоні» заліку «СуперТурінг» найкращим на кваліфікації став Володимир Дрогомирецький, що показав 1 хв 27,789 с.

При цьому на своїй 1,6-літровій «Фієсті» він програв всього півтори секунди Чабанову, що їде на майже в три рази більш потужному автомобілі …

Аналогічні півтори секунди до чинного Чемпіону України з класу GT Open поступилась «вісімка» Сергія Бабака, чий 1,8-літровий «заряджений» мотор не так вже й багато поступається «синьому овалу».

Тільки за ними розташувався Пашко, причому практично з тим же розривом, в свою чергу, випередивши Варавіна і Денисова на його «класиці».

У гонці серед цих учасників також повів Дрогомирецький. Однак Пашко на своїй червоній «БМВ» склав більше ніж гідну конкуренцію Володимиру.

На прямих Максим неодноразово реалізовував потужність свого «баварця», а це близько на 100 к.с. більше, ніж на «Фієста» Дрогомирецького.

Однак у поворотах незрівнянно більш досвідчений суперник «повертає боржок» і випереджає Пашко.

І так тривало протягом декількох кіл!

Пашко в черговий раз бере гору, тоді як реабілітуватися Дрогомирецькому, як і Сінані спереду, не дає рішення суддів перервати гонку передчасно …

Проте, після фінішу обидва пілоти виглядали абсолютно задоволеними своїм фінішем!

Більш того, вони не тільки жваво обговорювали своє протистояння, а й подякували один одному за боротьбу на трасі.

І воно зрозуміло, адже в реалії на кону не стояло жодних принципових місць – лише 5-е і 6-е відповідно в класі, так як реального підзаліку тут не було …

Однак якщо уявити собі якийсь віртуальний другий дивізіон то йшлося ні багато ні мало про перемогу в ньому! Але, це виключно «в умі» …

3-м в ньому, а офіційно 7-м, гонку закінчив Сергій Бабак, позаду якого фінішував Олексій Варавін.

Ще раз нагадаємо, що ветерану і справжній легенді як радянського, так й українського автоспорту, перевалило за 70!

Проте, «Тіхонич» провів впевнену гонку, на наступний день також нарікаючи на її передчасну зупинку, кажучи про те, що проблем-то з трасою не було …

Передбачувано останнім фінішував Святослав Денисов на своїй “копійці”, яка апріорі не могла скласти конкуренцію навіть «Сітроену» його напарника і одночасно наставника … Але тут не можна не відзначити один факт.

Хто б міг навіть в найсміливішій фантазії подумати, що та сама легендарна кільцева «копійка», свого часу протягом пари десятиліть що була символом кільцевих гонок, на початку третього десятиліття 21-го століття буде ділити трасу з таким найсучаснішим кільцевих «літаком» як автомобіль категорії TCR?! …

Боротьба серед команд під стати

Не менш інтригуюче завершилась і суперечка серед колективів. Причому і тут 2-й етап Кубка України з кільцевих гонок порадував чималим заявочним листом – аж п’ять команд! Взагалі, всі вони вже добре знайомі нашим читачам за винятком одного факту «ребрендингу».

Вчорашня «Київ-Південь», яка представляла «Audi Центр Київ Південь», до того ж стала двічі поспіль Чемпіонкою України в командному заліку, «вирішила» перейменуватися і тепер називається досить екзотично – Red Point Racing. Як нам вдалося дізнатися, це свого роду варіація на тему «йде в точку» і одночасно «червоної ганчірки» для суперників)))

Правда, машини її пілотів поки ніяк не перефарбувалися в нові кольори.

Ну а з урахуванням того, що Володимир Дрогомирецький не мав шансів на серйозні очки в «СуперТурінгу», з 2-м місцем Вадима Конончука і 21 балами в сумі нова-стара команда в підсумку стала лише першою поза подіумом.

А перемогла серед колективів Smart Racing, кричущо-красномовні логотипи якої на своїх бортах в цій гонці несли не тільки тріо офіційних пілотів, а й ще кілька, які їдуть за неї неофіційно.

Перемогу допоміг їй завоювати Микита Анпілогов, до 20 балів за яку додалися ще 15 за друге місце Андрія Скока.

Лише три очки «розумникам» поступилася AWT Racing, яка прийшла в «велике кільце» тільки цього року.

Примітно, що суперечка пілотів цих двох команд стала головним епіцентром боротьби в цей день!

Так Костянтин Денисов зламав оборону Андрія Скока, тим самим, принісши 20 балів AWT Racing, тоді як його напарник Сергій Юнашев був «переможений», закінчивши лише третім у заліку «Турінг», де першу в своєму житті перемогу відсвяткував Микита Анпілогов.

Замкнула командний подіум SDrive. 25 очок їй принесли 2-е місце Костянтина Дяденко і 10 за 4-е «на вибір» Сергія Бєляєва в «Турінг» або Владислава Сінані в «СуперТурінгу». (Нагадаємо, що команду на етапі можуть представляти не більше трьох пілотів, тоді як залік ведеться за двома кращими результатами.)

Останньою ж цього дня з усього 12 «пунктами» стала команда Сергія Бабака SBRacing, де як він не намагався Максим Волинець, після проблем з машиною вранці, та й потім в гонці, так і не зміг піднятися вище 5-го місця.

А всього через добу глядачів чекав новий раунд протистояння Юнашев-Конончук, причому цього разу за вікторію, причому знову від старту до самого фінішу, билися і Денисов зі Скоком. Але перш ніж розповісти про баталії 2-го етапу «Кубка Чайки», нас ще чекають традиційні альбоми з цієї гонки.

Далі буде…

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Вадим Чайковський, Владислав Ошеров і автора


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest