Кубок України з кільцевих гонок: Фаворити підтвердилися (Частина 1)

Автор: В'ячеслав Щербина | 28 Вер, 2020

Поки в Одесі вирішувалася – і досить драматично, – доля чемпіонських титулів, в цей же час у суботу Автодром «Чайка» прийняв заключний 5-й етап Кубка України з кільцевих гонок, який назвав імена його переможців і призерів.

Переможців тому, що, не дивлячись на пелотон можна порівняти з багатьма попередніми кільцевими гонками цього року в 13 машин, необхідний кворум в 10 учасників протягом сезону зібрав тільки один із заліків Кубка України. Згідно з правилами, це означає, що офіційно Володарем Кубка України з кільцевих гонок іменуватися і нагороджуватися як такої наприкінці року буде тільки один пілот.

Всі інші заліки з офіційної точки зору (продиктованої міністерськими вимогами) вважаються такими, що не відбулися. Це означає, що по закінченню року пілоти, які зібрали в них більше всіх очок, іменуватимуться як «Переможці змагання Кубок України». Але для всіх нас, в першу чергу є вболівальниками, так само як й для більшості пілотів, значення має сама боротьба на трасі, з її прямими «наслідками» у вигляді подіумів із кубками.

Зароблені ж очки все одно розставляють усіх «за ранжиром», а формальні звання – це вже інше питання. Тим більше, що ми підводимо свої попередні підсумки, які не в якій мірі не є офіційними.

Більш того, як показує багаторічний досвід, коли через пару місяців чиновники від ФАУ візують результати і називають офіційних переможців, це вже хвилює не таку вже й велику кількість людей – тільки «die hard» фанатів.

Ну а для них, так само як й «для історії», коли всі результати будуть офіційно затверджені ФАУ, ми обов’язково підведемо підсумки «постскриптум». На а поки що, як зазвичай – про все по порядку.

Відразу два 13-річних!

Як вже було сказано, не дивлячись на те, що багато кільцевиків поїхали в Одесу, де цими ж вихідними на тимчасовій трасі проходили одразу два заключних етапи Чемпіонату України з кільцевих гонок, Фінал Кубка України все одно зібрав звичний для цього року пелотон у 13 учасників.

Як ми й анонсували, після своєї крайнє неприємної аварії влітку, в лад повернувся Павло Мар’яненко.

Примітно, що команда Sport Car Service змогла відновити його «вісімку», хоча первісний «діагноз» для неї, а точніше вердикт був такий – «під списання»!

Якщо обличчя Павла добре знайоме в кільцевому паддоку, то цього разу в ньому з’явився абсолютно новий пілот і, як не дивно, після Андрія Скока, ним став ще один 13-річний новачок.

Причому і випадку цього дебютанта, він носить не просто добре знайоме, а одне з найвідоміших прізвищ в українській автоспорті – Гонтовий.

Так, так – до Андрія Скока, якому теж ще немає і 14 років, цього разу приєднався син Павла Гонтового – Тимофій.

Здається, уболівальникам не потрібно представляти Павла, тим більше, що на це піде окрема стаття і немаленька. Нагадаємо, що після більш ніж успішної кар’єри в картингу, Павло прийшов у «кільце», де також здобув успіхи. Після він став одним із найбільш іменитих українських кросовиків, неодноразово завойовуючи титул Чемпіона України.

Гонтовий-старший також не без успіху виступав і в ралі і в треку, але останніми роками все ж сконцентрувався на початку спортивної кар’єрі своїх синів.

Тимофій після перших кроків у картингу «перейшов» до автокросу, де на міні-баггі зміг стати Чемпіоном України. І ось тепер – дебют на «великому кільці». Природно, Тимофій, як і його батько більшу частину своєї кар’єри, їхав на автомобілі марки «Шкода».

Незважаючи на 1,4-літровий мотор, ця машина «не потрапляла» в клас Touring і спочатку Гонтовий був єдиним заявленим в GT Open, однак пізніше його перевели в Super Touring.

Таким чином, два 13-річних новачка повинні були їхати в одному класі, причому обидва на 1,4-літрових моторах і обидва на «сліках».

Порівняння напрошувалося саме собою, але, на жаль, йому не судилося здійснитися.

З урахуванням того, що Олексій Бабенко, який дебютував на 4-му етапі КУ за кермом Honda S2000, цього разу не стартував, з додаванням Готового «Супер Турінг» в результаті зібрав п’ятьох пілотів.

Ця кількість є мінімально необхідним кворумом, що з урахуванням знижувальних коефіцієнтів у рамках КУ серйозно впливає на зароблені пілотами очки.

Правда, в цьому класі, по суті, все було вирішено наперед – Костянтин Гуцул вже перебував поза досяжністю.

При цьому кілька учасників, як Сергій Бабак і Андрій Скок, – хоча і стартували цього дня, для них це були тільки другий етап в рамках КУ.

Таким чином, згідно з правил, навіть за випередження за очками Олега Сокирби, за підсумками року вони все одно будуть вважатися  не класифікованими.

Однак тут варто сказати, що в реалії більшість із цих пілотів виступають зовсім не «за титули» – куди важливіше їм сама боротьба на трасі. І вона цього дня вийшла, причому за перемогу! Чергова спортивна дуель розгорнулася між Гуцулом і Сокирбою. На жаль, тривала вона недовго, проте без драматизму тут не обійшлося!

І знову дуель і знову недовго

На першому тренуванні виникли проблеми з хронометражем, тому її підсумки залишаться навісного містерією. На другому же найкращий час показує Сокирба – 1 хв 24,410 с.

Однак його головний візаві їхав тільки на першій, пропустивши другу, тому їхнім першим «мірилом» цього дня повинна була стати сама кваліфікація.

При цьому потрібно сказати, що вперше в його і без того нетривалій спортивній кар’єрі, яка вимірюється рівно одним роком, Сокирба виїхав на спортивному «сліку».

Раніше Олег виступав виключно на так званому «псевдо-сліку», який в порівнянні зі справжньою спортивною гумою можна класифікувати як «цивільна». Частково, цей факт, нехай і побічно, став фатальним для Сокирби.

«Тим часом» Гуцул, чия «Хонда» майже завжди взута в «слік», в кваліфікації забирає поул.

На своєму кращому колі Костянтин показує 1 хв 22,292 с, тоді як його головний і знову єдиний реальний суперник поступається йому 1,8 секунди.

У цьому місці потрібно ще раз зробити застереження про те, що в реалії той самий «слік» Сокирби від початку був вживаним, тому великих чудес від його застосування Олег не очікував.

Швидше для нього ця гонка повинна була стати свого роду «бойовим» тренуванням.

А її старт знову ставить все з ніг на голову, принаймні, в цій парі.

Напевно, вже не так багато кого здивувало, що на старті «японка» Гуцула знову, втретє поспіль (!) «захлинається» і він поступається лідерством пілоту «баварця».

На перших поворотах Костянтин спробував «наскоком» пройти суперника, проте безуспішно.

Далі картина почала розгортатися за тим самим не менше звичним сценарієм.

У поворотах Гуцул наближався до Сокирби, тоді як на прямих Олегу вдавалося трохи, але відриватися від свого візаві.

Ще пара кіл й «БМВ» явно починає втрачати темп, і незабаром її пілот поступається лідируючою позицію.

Більш того, «не встиг» він це зробити, як Сокирба «прикладає» свою «трійку» в останньому повороті!

На щастя – ні до бетонного відбійника, а шару з відпрацьованих покришок. Більш того, удар прийшовся по дотичній й пошкодження були не більше ніж косметичними.

Питання полягало в іншому – причини цієї аварії. Олег доїжджає до піт-стопа і незабаром повертається в гонку як «не в чому не бувало»!

Як потім стало відомо, «взуття сліку» зажадало застосування так званих «проставок» на передніх колесах – що розширюють колію металевих дисків, які кріпляться між маточиною і безпосередньо колісним диском. Судячи з усього, вони призвели до того, що гайки почали розбовтуватися, що виразилося в битті керма перед поворотами на гальмуванні та в них самих.

Однак в той момент пілот не міг знати причину походження цього биття! На щастя, якщо не брати до уваги «косметику», в результаті все обійшлося.

Під фініш

Втративши всього одну хвилину на піт-стопі, Олег повернувся на трасу. Після цього він без зусиль зміг випередити Бабака і Скока, які встигли проїхали повз. Хоча вони й виступають на незрівнянно менш потужних машинах, «де юре» Сергій з Андрієм є прямими суперниками Сокирби на залікові очки за класом «Супер Турінг».

Незважаючи на серйозну «затримку», Сокирба все ж фінішував другим, позаду Гуцула, що вчергове переміг.

З урахуванням того, що цього разу «Супер Турінг» зібрав необхідний кворум у п’ять машин, очки на цьому етапі знову нараховувалися «повними», без застосування понижуючого коефіцієнта.

Більш того, з урахуванням того, що 5-й етап КУ був Фіналом, навпаки всі зароблені на ньому бали, включаючи бонусні, перемножуються на коефіцієнт 1,5.

Тим самим, разом із поулом і найшвидшим колом в гонці – 1 хв 22,378 с, – Гуцул взяв можливий максимум у 33 очка.

До речі, з точки зору його кращого кола, Сокирба цього разу поступився супернику всього 0,364 секунди, впритул наблизившись до швидкісних показників Гуцула в гонці.

Подіум «Супер Туринга» замкнув Сергій Бабак, для якого ця гонка по-своєму видалася «бойовою».

Природно, виступаючи на «вісімці», він ніяк не міг скласти конкуренцію пілотам «заряджених монстрів».

Якщо ж брати учасників «Турінгу», які виступають на порівнянних «ВАЗах», то Бабак кваліфікувався прямо посередині їхнього пелотону. Сергій пропустив вперед топ-квартет цього заліку, «поступившись» поулу «Турінга» рівно одну секунду.

Відповідно Бабаку довелося поборотися з деякими з них й в гонці.

Нехай йшлося не про реальне протистояння за місця або залікові очки – вони виявилися досить гострими й напруженими.

Для початку Бабаку довелося кілька кіл стримувати натиск Владислава Сінані, який після пари досить наполегливих атак все ж випередив «суперника».

Не встиг Сергій перевести дух, як незабаром за нього «взявся» приятель-напарник Сінані – Сергій Бєляєв.

Пару раз Бєляєв в спробах атаки навіть пускав свою «Калину» в дрифт, проте цього разу до обгону не дійшло через сходження Бєляєва.

Четвертим й останнім в «Супер Турінгу» став Андрій Скок, якому довелося поборотися, але не зі своїм однолітком, та й не за реальні місця теж.

Зі старту Андрій виявився останнім у всьому пелотоні, однак незабаром він нагнав і обігнав Павла Мар’яненка.

Після цього Скок-молодший випередив і Кирила Мітітела, який знову став одним єдиним учасником в 8-клапанному класі 8С.

При цьому не можна не нагадати, що на відміну «суперників» яких він випередив, «Калина» Скока була взута в спортивний «слік», що дає незаперечну перевагу перед дорожньою гумою Павла або Кирила …

А як же Гонтовий-молодший ?! – запитає читач. На жаль, але його дебют у великому кільці виявився непростим.

Тимофій впевнено тримався на трасі, на тренуваннях, проте на кваліфікації у нього пробивається колесо і в підсумку він не встигає показати конкурентного часу. Але далі гірше!

Не встиг Тимофій Гонтовий виїхати на установче коло перед гонкою, як на його «Шкоді» відмовляє зчеплення. На жаль, але він так й не стартував в гонці …

 

***

Факт «нестарта» Гонтового-молодшого, судячи з усього, згодом позначиться на підсумкових результатах КУ в заліку «Супер Турінг», особливо якраз для Сокирби. Але про це, так само як й події в інших заліках, у другій частині нашої розгорненої розповіді про Фіналі Кубка України з кільцевих гонок.

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Сергій Холодило, Вадим Чайковський і автора


Додати свій коментар






Pin It on Pinterest