Кубок України з кільцевих гонок: Одразу дві дуелі за перемогу!

Автор: В'ячеслав Щербина | 16 Вер, 2021

Незважаючи на тривалий літню перерву, пелотон 3-го етапу Кубка України з кільцевих гонок виявився не дуже заповненим в цьому сезоні. Проте, боротьби на трасі, включаючи одразу дві захопливі дуелі за «вікторії», з лишком компенсували уболівальникам його нечисленність.

Дійсно, з урахуванням перерви в українському «кільці», який склав якраз три місяці, на 3-му етапі Кубка України з кільцевих гонок вболівальники очікували справжній наплив учасників. Проте, його перелік допущених в результаті нарахував всього 18 пілотів.

Так глядачі не побачили на трасі новий TCR Павла Чабанова і BMW його напарника по Huragan Racing Максима Пашко, яке відмовило буквально напередодні на тестах. А в «Турінгу» вперше за багато років на старт не вийшов Антон Поляничко, який на жаль захворів прямо перед гонкою.

Наймолодший залік «8С» теж не дорахувався одразу цілої команди, а саме AWT Racing. І в даному випадку, на жаль, йшлося теж про здоров’я пілотів.

Так Нітеш Пал і його напарник Костянтин Денисов, обидва будучи в першу чергу мото-гонщиками, отримали травми на двох колесах.

Денисов, який, по суті, став новим лідером «8С», з серйозними переломами, причому отриманими на тестах, і зовсім уже місяць перебуває в лікарні, тоді як «Нік», впавши і травмувавшись на двох гонках поспіль, крім тріщини стегна, тепер «ходить» ще й із гіпсом на руці …

Шкода, але все це зайвий раз говорить на користь автомобільного «кільця», де на щастя, травми учасників є величезною рідкістю …

Так само як не стартував цього разу й завсідник заліку «8С» Кирило Мітітел. Але, як відомо, «святе місце» … Як завжди – про все по порядку.

І навіть новачки!

Як це часто буває, не дивлячись на «нестарт» одразу декількох пілотів, фігурально висловлюючись, їхні місця були зайняті іншими. Більш того, на 3-му етапі Кубка України з кільцевих гонок у його паддоку з’явилися нові обличчя, включаючи навіть дебютантів! Так в заліку «Турінг» на «Калині» під №94 виїхав Олександр Пухальський, для якого ця гонка стала абсолютним дебютом в автоспорті, принаймні – професійному.

Раніше Олександр виступав виключно в дисципліні Тайм-Аттак.

Здавалося, що «8С» знову, як весь минулий рік, виявиться зовсім нечисленним. Однак тут разом з’явилася нова, принаймні, – як для «кільця», – команда, яка виступає вже кілька років в автокросі. Причому за неї виступають одразу два молодих пілота, які виїхали на їхніх кросових автомобілях, оснащених тими ж 1,6-літровими 8-клапанними двигунами. При цьому одного з них фанати кільцевих гонок можуть пам’ятати.

Це Олександр Карнаков, котрий кілька років тому став віце-чемпіоном саме в «кільці», після чого він перейшов до автокросу, й вже там у 2019-му році завоював титул Чемпіона України все в тому ж класі «8С».

Напарником Олександра є на рік його молодший Олег Пантелей. При цьому, незважаючи на зовсім юний вік у 20 років, за плечима у Олега старти й в ралі й в автокросі, включаючи призові місця за підсумками року, однак з точки зору «кільця» ця гонка для нього стала дебютною.

Плюс в «8С» на старт вийшов ніхто інший, як засновник і керівник команди SDrive Андрій Бондар, який вкрай рідко самостійно сідає за кермо. Правда, в його участі є деякий свого роду спортивний «казус».

Пам’ятаючи, що на попередніх етапах класи були розділені і «по-старому» проводилися одразу дві гонки, деякі пілоти врахували цей фактор і цього разу виявилися готові «у всеозброєнні», маючи в своєму розпорядженні одразу два автомобілі!

Не важко здогадатися, що в реалії 8-клапанна «вісімка» з №76, що недавно виступала в дебютному ралі-кросі NADU Racing Games, про який, судячи з усього, жодне ЗМІ так й не написало, була «з під» Сергія Юнашева.

Проте, з урахуванням нечисленності пелотону, гонка все ж проводилася в звичному за останні 5 років об’єднаному форматі. Тому «Юнга» сконцентрувався на своєму «рідному» заліку «Турінг», де він нарешті-то виїхав на відремонтованій «Калині», яка отримала серйозні пошкодження на тестах майже два роки тому. Ну а його місце за кермом «вісімки» зайняв Бондар.

Владислав Сінані, який на відміну від Юнашева залишається вірним SDrive, також мав у своєму розпорядженні одразу два автомобілі.

Однак, виїхавши на першому тренуванні на своєму колоритному «Лотусі» з правим кермом, Владислав усвідомив, що після гірської гонки китайсько-британський спорт-кар «не тягне».

Та й його японське 1,8-літрове «серце» від «Хонда» в реалії не могло б скласти конкуренцію «зарядженим» моторам лідерів «Супер Туринга». Тому Сінані зробив вибір на користь куди більш звичної йому «вісімки», пересівши за її кермо вже на другому тренуванні.

Хто знав, що цей вибір в чомусь виявиться фатальним, причому не тільки для самого Владислава, але про це пізніше.

Природно, більша частина поглядів глядачів, а їх цього разу на трибунах зібралося не так вже й мало, принаймні, – як для «кільця», – була прикута до голови пелотону, де їхали колоритні і, головне, – потужні машини «Супер Туринга».

Неприємний сюрприз

«Найстарший» залік українського «кільця» цього разу виявився одночасно і найбільш нечисленним. З урахуванням заздалегідь вибулого «Лотуса» Сінані, він нарахував всього чотирьох учасників. Благо, тут залишалося одразу два фаворити – два Костянтина, – Гуцул та Дяденко на їхні заряджені «монстри».

Плюс Олег Сокирба на його хоча й видовищній баварської «трійці», але все ж оснащеній практично стоковим мотором, який поки не дає можливості своєму пілотові «потягатися» з двома лідерами «Супер Туринга».

Тим більше тут виключно «брав участь» Святослав Денисов.

Хоча цього разу він й пересів зі своєї колоритної кільцевої «копійки» на «Сітроен Саксо», потужність двигуна цього «француза» в рази поступається машинам інших учасників цього заліку.

Забігаючи вперед, як і очікувалося, Сокирба зміг скласти конкуренцію лідерам лише в момент старту гонки, після чого хоча і поступово, але почав відставати від них. Денисову ж не залишалося нічого, як поборотися з «молодшокласниками» із «Турінга».

Проте, Святослав доїхав до фінішу, ставши першим поза подіумом «Супер Туринга» і одночасно останнім в цьому заліку …

Проте попереду два Костянтина подарували вболівальникам не тільки чималу інтригу, але і чудову боротьбу на трасі, так би мовити повністю компенсувавши нечисленність цього заліку.

Зранку на першому тренуванні кращий час на своїй BMW Z4 показує Дяденко – 1 хв 22,673 с.

Час Сокирби виявився на 5 секунд повільнішим, тоді як Гуцул на своїй червоній «Хонді» не виїжджав.

Більш того, лідер «Супер Туринга» вважав за краще пропустити і друге тренування, продовжуючи приймати сонячні ванни, відчуваючи себе в кільцевому паддоку майже як на курорті)))

В реалії на друге тренування не виїжджав ніхто з пілотів цього заліку, а ось до кваліфікації їх всіх чекав вкрай неприємний сюрприз.

Справа в тому, що хоча гонку було вирішено проводити об’єднаною, незважаючи на всіх чотирьох учасників цього заліку, суддівство вирішило розвести класи на кваліфікації.

При цьому замість звичної півгодинної сесії тепер надавалось всього по 10 хвилин. Рішення то більш ніж обгрунтоване, але саме воно зіграло злий жарт, особливо з лідерами «Супер Туринга».

Першими кваліфікувалися «молодшокласники», де на «Калині» Руслана Сєрова розкрутилася «заглушка» картера КПП і з неї на трасу пролилося мастило.

До самої гонки маршали під керівництвом досвідченого ветерана Леоніда Протасова, який виконував на цій гонці роль Начальника безпеки, як і належить, посипали цементним пилом всі ці сліди і навіть використовували «блоуери», щоб здути її.

Однак кваліфікуватися пілотам «Супер Туринга» довелося буквально по мастилу! Благо Суддя випуску хоча б попередила їх про це, а над трасою розвивалися відповідні попереджувальні прапори. Але толку то від цих заходів було не так багато.

У цих непростих умовах виступаючим на потужних і, головне – задньопривідних машинах, – довелося вибирати безпечні, а не ідеальні траєкторії, особливо в останньому повороті, що виводить на бетонний відбійник.

Вони пробували то проходити його «вузько», то навпаки широко, під самий бетон, уникаючи мастильного «сліду равлика», залишеного в цьому місці якраз посередині траси. А адже в реалії мастильні плями залишилися практично по всій трасі! Взагалі, говорити тут про реальні часи десь буде навіть не є правомочним.

Так той же Сокирба, якого на тренуванні і «по сухому» в цьому ж місці один раз серйозно повело, тепер часом просто «прокочував» останній поворот.

Тож не дивно, що і в кваліфікації він поступився «поулу» більше 5 секунд. При цьому як він не старався, зовсім не Гуцул його завоював, а саме його новий головний візаві-тезка.

Дяденко пройшов серію з кількох «летючих» кіл, де найкращим в результаті стали 1 хв 21,238 с.

Причому, незважаючи на розлите практично по всій трасі мастило, воно виявилося на секунду краще його ранкового часу!

Гуцул теж намагався прискоритися, пройшовши поспіль чотири швидких кола. Кращим для нього стало якраз останнє з них, але на ньому Костянтин виявився майже на секунду повільніше підсумкового часу «поула».

Така розстановка сил, плюс приблизно рівна по потужності техніка у двох Константанів, тим більше віщувала інтригу в гонці. І лідери цього заліку виправдали навіть найсміливіші очікування вболівальників!

Практично від старту до фінішу!

Уже сам старт гонки видався непередбачуваним і неймовірно щільним, включаючи якраз голову пелотону, що нехай і складалася в цей день всього з трьох потужних автомобілів. Хоча Z4 Дяденко добре прийняла з місця, у нього тут же виникають проблеми з «лаунч-контролем», що не давало двигуну набирати обертів.

Хоча Костянтин швидко зреагував і вимкнув зламану систему, його вже встиг пройти Гуцул і мало не випередив Сокирба, з яким вони пройшли майже всю стартову пряму пліч-о-пліч.

Залишившись зовні в першому повороті, Дяденко не тільки зміг встояти під натиском іншого пілота «Баварії», а й тут же «завис» на задньому бампері «Хонди» Гуцула, який захопив лідерство.

З цього моменту і практично до самого фінішу почалася справжня спортивна дуель, при цьому велася вона в цей день за перемогу і на найпотужніших і найвидовищніших автомобілях!

Костянтин-2 (все-таки він з’явився в «кільці» набагато пізніше Гуцула) зовсім не відстає від лідера, буквально «вчепившись» в машину фаворита цього заліку останніх декількох років!

Костянтину-1 не вдається відірватися від суперника-тезки, а зовсім скоро вони обидва потрапляють в неминучий як для об’єднаних гонок трафік.

З урахуванням того, що серед «молодшокласників» в свою чергу велася серйозна боротьба, включаючи за лідерство в наймолодшому заліку «8С», двом Костянтинам довелося ой як непросто. Щільний трафік із «Калин» лідерів «8С», зіграв з ними свою роль, причому двічі!

Спочатку в справжній «заміс» з «коловими» потрапляє Гуцул, чим тут же користується Дяденко, у другому повороті (між «вухами») видовищно по зовнішньому радіусу випереджаючи і «молодшокласників» і затиснутого між ними як «в коробочку» свого візаві.

Однак буквально через пару поворотів ролі міняються і тепер «БМВ» Дяденко застряє в «колових», а точніше впирається в лідера «8С» Романа Марківа, який в цей же час відчайдушно обороняється від атак Андрія Скока.

Більш того, за свідченням самого Дяденко, лідер- «молодшокласників» мало не «відправляє» його у відбійник, чим тут же користується Гуцул, повертаючи собі лідерство. Але і на цьому їхня боротьба не закінчується!

Пілот «баварця» продовжує атакувати свого суперника, неодноразово виходячи з ним врівень на прямий, наочно демонструючи перевагу потужності його «БМВ» над «японкою» суперника.

Разом із тим оборона Гуцула часом була більш ніж жорсткою, коли він в останній момент на гальмуванні перед першим поворотом, що називається, «звалюється» всередину, припиняючи вже почату атаку суперника.

Проте, наполегливість Костянтина-2 дає свій результат, і на 15-му колі його чергова атака все там же, на гальмуванні перед першим поворотом, виявляється успішною. Однак насолодитися лідерством довго у Дяденко не вийшло.

Тепер під пресингом суперника його тут же розвертає на дузі «Картингового повороту», після чого мотор Z4 ще й глухне!

Костянтину-2 вдалося завести двигун, але про боротьбу більше не йшлося і хоча б останні декілька кіл Гуцул зміг перевести дух та спокійно приїхав до своєї чергової перемоги.

Третім у заліку «Супер Турінг» став Олег Сокирба.

Не маючи можливості кинути виклик лідерам і одночасно без прямих суперників, він скинув темп, тим самим наприкінці гонки все ж поступившись двом дуелянтам на коло.

Як вже було сказано, четвертим і останнім в цьому заліку став Святослав Денисов на своєму скромному «цитрамоні» …

Найцікавіше, що найкращий час в гонці, а разом з ним і одне бонусне очко за це, заробив не переможець, а як раз Дяденко.

Він встановив рекордні для цього дня 1 хв 21,345 с. За цим показником Костянтин-1 поступився Костянтину-2 відносно вагомі (з урахуванням того, наскільки напружено і щільно розгорталися події між ними) 0,6 секунди.

При цьому тезки показали свої найкращі часи якраз на 10-му колі гонки, в самий розпал боротьби між ними, коли Дяденко надавав відчайдушний пресинг на лідера.

Найцікавіше, що в «хвості» пелотону, в наймолодшому з його класів, розгорталося навіть більш гостре протистояння і теж за вершину подіуму.

І воно також велося більшу частину гонки, причому на один момент ці дві дуелі можна було спостерігати одночасно, на одній ділянці траси!

Не важливо, що в рази «слабкіше» …

Нехай клас «8С» – це найменш малопотужні автомобілі, оснащені або 1,6-літровими 8-клапанними або 1,4 літровими, але 16-клапанними моторами. Якщо в ньому знаходяться два рівних за швидкістю пілота – боротьба буде забезпечена. З урахуванням «візиту» в «кільце» вищезазначених двох кросовиків, а також старту Андрія Бондаря, цей залік нарахував необхідні для повного нарахування очок 5 допущених учасників.

При меншій кількості в окремо взятому класі, до зароблених пілотами очками застосовуються знижуючі коефіцієнти, що і сталося в «Супер Турингу», де вони множилися на 0,8 …

Однак не це тріо «гастролерів» грало «головні скрипки».

За відсутності травмованого Костянтина Денисова ними стали Андрій Скок і Роман Марків.

Обидва виступають на повністю однакових «Калинах», та ще й одного ж сірого кольору, та ще й захищаючи кольори однієї й тієї ж команди, що не завжди «допомагало» зрозуміти глядачам, хто з них кого обганяв.

На першому тренуванні кращий час в «8С» показує Скок – 1 хв 35,643 с, випереджаючи при цьому найближчого, ким став Марків більш ніж на одну секунду.

У парі «десятих» секунди від нього виявився Олександр Карнаков, тоді як Олег Пантелей тільки «прилаштовувався» до нової для себе дисципліні. У другому тренуванні ситуація повторюється.

Андрій знову кращий з 1 хв 35,865 с, однак тепер Роман всього в 0,167 секундах «позаду», а час прискореного Пантелея на 3 секунди гірший.

Карнаков, для якого «кільце» зовсім не дивина, не виїжджав, так само як і Андрій Бондар, який в реалії вирішив виступати в гонці в останній момент.

У кваліфікації «поул» бере якраз Марків, при цьому скинувши з найкращих тренувальних часів цілу секунду!

Роман пройшов всього пару «летючих» кіл, кращим з яких стали 1 хв 34,869 с. При цьому воно розташувалося посередині часів куди більш потужного заліку «Турінг»!

Більш того, у вирішальний момент Скок, пройшовши всього одне «швидке» коло, поступається йому більш ніж вагомі 0,823 секунди.

За Карнаковим залишається третій час, але на 3,5 секунди повільніше «поула», який в свою чергу випередив більш ніж на секунду Бондаря, що вперше виїхав на трасу саме під час кваліфікації.

А ось на «вісімці» Пантелея «летить» привід і замість кваліфікації його машину чекав ремонт. Так само як уваги вимагала та «Калина» Скока, на якій виникли несподівана проблема з паливною системою – звідси і втрата швидкості в кваліфікації юного пілота.

… боротьба не менш напружена і видовищна!

Маючи між собою і Скоком одразу кілька «старшокласників» в якості «прокладки», Марків легко зберігає за собою лідерство на старті. Більш того, сам Андрій поступається по ходу першого кола другу позицію в класі Карнакову, спочатку навіть відставши від нього.

Проте, незабаром Скок наздоганяє суперника і випереджає його, після чого впадає в погоню за лідером цього заліку.

Самого ж Марківа один за одним проходять пілоти більш старшого і потужного заліку «Турінг», а незабаром в його дзеркалах заднього виду з’являється і «Калина» аналогічного сірого кольору.

Не відкладаючи на довго свою атаку, на гальмуванні в останньому повороті, прямо перед заповненими трибунами, Скок випереджає Романа. Однак той не здається і тут же на прямий, яку вони цілком проходять пліч-о-пліч, успішно контратакує.

Кілька наступних кіл глядачі спостерігають за пресингом на лідера з боку Скока, причому ця боротьба розгортається синхронно з протистоянням Дяденко-Гуцул, де обидві пари знову і знову проходили стартову пряму пліч-о-пліч.

У цій ситуації вже Роман періодично «зачиняє хвіртку» перед суперником, припиняючи його спроби атаки.

Проте, Андрію знову вдається викрити момент і випередити свого візаві, причому в досить незвичайному місці – у другому «вусі». Однак і тут Марків не здається, намагаючись знову контратакувати, часом йдучи на межі, і навіть за нею!

На жаль, але в спробі повернути собі лідерство на гальмуванні в останньому повороті Роман все ж допускає контакт із новим лідером і їх обох розгортає.

Однак тут Марків вчиняє із більш ніж «холодним розрахунком».

Хоча він повернув свою «Калину» в потрібний напрямок куди швидше суперника, Роман буквально залишається нерухомим на трасі, чекаючи поки в гонку повернеться тільки що «вибитий» ним Скок, і тільки потім вирушає за ним!

На жаль для Марківа, повз проїжджає і Карнаков, від якого до цього моменту лідери досить сильно відірвалися.

Решта три кола гонки Роман проводить в атаках, причому часом досить відчайдушних вже на іншого юного пілота.

Тепер вже вони проходять як мінімум один раз стартову пряму пліч-о-пліч і тут теж не обходиться без пари «гострих» моментів.

Олександру вдається вистояти під всім цим натиском, тоді як на передостанньому колі і між ними мало не відбувається контакт, тепер уже на гальмуванні перед «картинговим поворотом».

В результаті Карнаков все ж зміг вистояти під всім цим натиском і залишитися попереду ще недавнього лідера гонки. При цьому на фініші їх розділяють лише пів секунди!

Першим поза подіумом «8С» гонку закінчує Андрій Бондар, тоді як на машині Олега Пантелея знову виникли проблеми і він виявився останнім, в декількох колах від лідерів …

Кращий час у гонці для «8С» – 1 хв 36,285 с, – все ж залишився за Марківим, який фінішував в результаті тільки третім та якого з урахуванням його «тактичного підходу» до ситуації після зіткнення судді не стали карати за цю відверту «провину».

При цьому Скок, який очолив подіум цього заліку, поступився за цим показником своєму візаві лише примарні 0,011 секунди!

Причому якщо Роман встановив свій рекордний час на звичному для цього заліку другому колі – коли їхня дорожня гума не встигає перегрітися, то свій кращий час Скок показав на 13-му колі, якраз коли він намагався відірватися від суперника, тільки вийшовши в лідери.

Кращий час Карнакова, який він показав все на тому ж 2-му колі, виявився на секунду гіршим, а для Бондаря, який після довгого гоночного «простою» спочатку в гонці тільки набирав ритм, – на дві …

 

***

Ну а про боротьбу в середині пелотону в «Турінг», де знову стартували обидва фаворити цього заліку Вадим Конончук і Сергій Юнашев – у другій частині нашої розгорненої розповіді про 3-й етапі Кубка України з кільцевих гонок.

Так само як і про досить несподівану інтригу, а точніше анти-інтригу в командному заліку, де наші читачі зможуть дізнатися досить пікантну інформацію, якщо і зовсім не сказати – скандальну! …

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Сергій Холодило, Вадим Чайковський і автора


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest