Кубок України з кільцевих гонок: Теж не без боротьби (Частина 2)

Автор: В'ячеслав Щербина | 05 Сер, 2020

Так, на 3-му етапі Кубка України з кільцевих гонок основна увага уболівальників була прикута до голови пелотону, де розгорталася справжня спортивна дуель, в якій лідер змінився порядку десятка разів! Але і в заліку Touring вистачало своєї інтриги.

Адже тут нарешті вперше цього року зійшлися два найшвидших пілота останніх років цього заліку – Вадим Конончук з Сергієм Юнашевим. Більш того, напередодні в суботу через проблеми з амортизатором на «Калині» Конончука, він не те що не зміг скласти конкуренцію «Юнзі», а ледве-ледве відстояв четверте місце після красивої дуелі з Андрієм Бондарем.

Як з’ясувалося, в дійсності «скінчилися» відразу два амортизатора!

Але, до ранку неділі 3-кратний і чинний Чемпіон України з кільцевих гонок був готовий відстоювати своє реноме лідера заліку «Турінг». І багато хто з нетерпінням чекав цього другого, хоча правильніше сказати – першого реального раунду спарингу Юнашев-Конончук. Однак і тут все пішло не так вже й «гладко».

Зав’язка на другий раунд

Так, на першому тренуванні кращий час у класі – 1 хв 33,175 с, – залишається за Конончуком. Однак Юнашев вже звично для нього «вранці» допивав каву і не виїжджав на трасу. У той же час, інші були досить близько до Вадима – Андрій Бондар у півсекунди і в одній секунді Вадим Євтушенко з Сергієм Бєляєвим.

Більш того, сумарно в одній з невеликим секундах від кращого часу першого тренування «вмістилися» показники відразу п’яти пілотів.

На другу не виїжджає вже і сам Конончук, тому до кваліфікації не було навіть мінімального прямого порівняння між двома фаворитами.

За їхньої відсутності найкращий час залишається за Максимом Волинцем, що показав 1 хв 33,564 с.

Все в тій же пів секунді від нього виявився Руслан Сєров, який замінив після проблем напередодні, коли його «Калина» періодично буквально глухла, бензонасос. І, судячи з усього, заміна мала ефект.

У лічених частках секунди від часу Сєрова розташувалися Бєляєв із Поляничко.

Але, зрозуміло, що всі ці часи в реалії абсолютно ні на що не впливали. Інша справа – сама кваліфікація.

Очевидно, пам’ятаючи, як напередодні він потрапив у трафік і не зміг показати пристойного часу, першим на неї виїжджає якраз Конончук. Однак як він не намагався, двічі виходячи на «летючий» коло, за Вадимом залишається тільки третій час!

Поул цього заліку забирає Юнашев, показавши вражаючі 1 хв 32,752 с.

Те, що «Юнга» зміг «виїхати» з 33-х секунд великого подиву не викликало. Інша справа, що другий час у кваліфікації, теж перевершивши заповітні для цього заліку 1 хв 33 секунд, показує Вадим Євтушенко, поступаючись поул всього 0,2 секунди.

Так, минулого року Вадим став останнім в історії Чемпіоном України в більше не існуючому на сьогодні класі «У-1600».

Але не можна не сказати, що титул «перейшов» до нього після дискваліфікації Кирила Ярмоли, який заробив більше всіх очок. Та й в порівнянні з лідерами заліку «Турінг», Євтушенко зазвичай поступався їхнім результатам і досить серйозно. Очевидно, що підготовка мотора до нинішнього сезону вже за Техвимогами більш старшого заліку, почала давати свої плоди …

Всі інші, включаючи і Конончука, не змогли вийти з 33-х секунд.

Вадим поступився поулу 0,430 секунди, в свою чергу випередивши на 0,3 секунди Поляничко.

Позаду Антона, як і напередодні, все виявилося більш ніж щільно.

Андрій Бондар поступився йому менше однієї десятої секунди, випередивши на півтори десятих Волинця, від якого в свою чергу практично на стільки ж відстав Бєляєв.

Таким чином, в 0,4 секундах помістилися четверо пілотів, розписавши між собою з 4-го по 7-го стартові місця.

8-й час, але вже майже в двох секундах від поула, залишився за Микитою Анпілоговим, який випередив лише на 0,1 Сєрова.

Цього разу не без «креша»!

Як вже було сказано, старт недільної гонки був трохи відкладений через відмову КПП на «Калині» Анпілогова. Причому механіки зав’яленої де-юре команди Smart Racing, (а на ділі SportCarService, що не бере участь на сьогодні офіційно в гонках), змінили агрегат менш ніж за 30 хвилин! І це в польових умовах, на домкратах, а не на підйомнику!

В реалії затримка склала менше, ніж пів години, проте сам старт не пройшов гладко.

Як потім з’ясувалося, стався збій в системі роботи ліхтарів сигнального світлофора. Замість черговості, вони загорілися всі одночасно й тут же зникли. Можливо частково через це, а може й ні, але в глибині пелотона відбувається контакт.

Причому він відбувається між напарниками по команді SDrive. Точніше між її засновником і директором Андрієм Бондарем та пілотом Сергієм Бєляєвим.

Якщо бути точним, то «Калина» Сергія «підчепила» «вісімку», з якоїсь іронії, на якій він сам тижнем раніше потрапив в аварію на тайм-аттак!

Це відбувається в момент розгону, коли машини тільки «сіпнулися» з місця, але контакту вистачило, щоб машину Бондаря почало ставити поперек траси!

Далі з боку все виглядало так, наче червону «вісімку» просто таки «мотиляє» по всій трасі з боку в бік. Однак у реалії йшлося про зважені та обдумані дії самого пілота.

Андрій встигає зреагувати і, побачивши в вітровому склі замість траси бетонний відбійник, вичавлює повний газ, намагаючись уникнути зіткнення з перешкодою. І йому це вдається. Однак разом із тим, завдяки специфіці переднього приводу цей маневр хоч і повів його від відбійника, пілот тут же усвідомлює, що їде поперек траси в бік інших пілотів! Бондарю нічого не залишається, як згорнути знову … до стіни!

Ще один рух керма направо, і тут же наліво і контакт з відбійником все ж відбувається. Благо, тепер уже з металевим гард-рейлом й лише дотично задньою частиною машини.

 

На щастя, на цьому «пригода» закінчилася. Однак не можна не сказати, що небезпека все ще зберігалася!

При ударі у відбійник пошкодження отримала паливна система «вісімки» в районі бака і під машиною утворилася калюжа з характерним запахом бензину! …

Проте, №45 був швидко евакуйований, тоді як Бєляєв і зовсім зміг виїхати своїм ходом, сподіваючись рестартовати. Однак його машина все ж отримала пошкодження підвіски і гонка на цьому закінчилася і для нього. Таким чином, замість дев’яти залишилося сім учасників заліку «Турінг».

Відновлене реноме і дуель за «бронзу»

Найцікавіше те, що на цьому першому старті, як і Сокірба спереду, Конончук вже на прямій відразу зміг вийти з третього місця на перше! Однак, ця «спроба» була так би мовити, «не зараховано». Вже на повторному старті Юнашев зберігає за собою лідируючу позицію, тоді як Вадиму серйозно противиться його тезка – Євтушенко.

Примітно, що і тут «як під копірку» з маневром Сокірба-Гуцул у першому повороті, Конончук завершує маневр по зовнішньому радіусу тоді як суперник «відпускає» його.

Більш того, у другому повороті Конончук вже атакує Юнашева і вони проходять його пліч-о-пліч, але Сергій знову зберігає лідерство.

Через коло в цьому ж повороті Вадим навіть трохи по-турінговому «підштовхує» машину суперника в задній бампер як би натякаючи, і, неспроста. Цього дня він був явно швидше.

В результаті вже на початку третього кола Конончук випереджає свого візаві, після чого починає поступово відриватися. Власне за цим боротьба за перемогу в цьому заліку закінчилася.

Конончук переміг, тоді як Юнашев також впевнено фінішував другим.

Проте позаду них розгортався вкрай напружений бій за останню ступінь подіуму «Турінгу», додавши чимало емоцій вболівальникам, так би мовити, «на десерт» до дуелі Гуцул-Сокірба.

Причому спочатку в ньому зійшлися не двоє, а троє суперників!

Знову, «як під копірку», в найпершому повороті після старту агресивно, по зовнішньому радіусу, Максим Волинець випереджає Євтушенко, тим самим перемістившись із 2-го місця на 4-е. Однак Вадим не збирався здаватися!

За пару кіл Євтушенко наздоганяє суперника і починає атакувати його.

«Проблема» полягала в тому, що в цей же час до двох дуелянтів «під’їжджає» Поляничко і на якийсь момент Євтушенко вже доводиться думати не про атаки, а про оборону!

На гальмуванні та в останньому й в першому поворотах Вадим намагається випередити Волинця, тоді як його самого пару раз мало не проходить Поляничко.

І так триває пару кіл!

У «картинговому повороті» Євтушенко все ж вдається випередити суперника, проте Максим повертає собі позицію миті по тому, на гальмуванні в останньому повороті.

Проте, Євтушенко і тут не здається та перехрестив траєкторію. Він уже майже випередив суперника, але, Вадиму не вистачає «розгону» наприкінці прямої.

Незабаром Антон все ж починає відставати, залишаючи вирішувати долю третього місця Волинцю з Євтушенко, який й не збирався відпускати суперника.

Всі ці маневри начебто були по-спортивному чистими, однак після фінішу у Євтушенко виявилося кілька досить емоційних питань до свого візаві, якому навіть довелося «виправдовуватися».

Як з’ясувалося, крім цього обміну позиціями, ще як мінімум пару раз Вадим виходив не просто на дистанцію атаки, а вже знаходився в базі автомобіля суперника. Проте кожного разу Волинець досить агресивно «закривав хвіртку».

У цих випадках Євтушенко нічого не залишалося, як й в першому повороті гонки, гальмувати, щоб не «знести» суперника.

Однак він не завжди встигав і між ними все ж сталася пара контактів!

Брудного обгону з контактом Євтушенко собі не дозволив, а адже це досить гостре протистояння за третє місце «Турінг» тривала фактично всю гонку, аж до самого фінішу!

На ньому дуелянтів розділили лише 0,4 секунди!

Волинець хоч і не зовсім без протиріччя, зберіг за собою третє місце, склавши компанію на подіумі Конончук з Юнашевим.

Тут все-таки мушу сказати, що згідно правил, коли пілота починають атакувати і до нього в базу заїжджає суперник, що атакується строго заборонено змінювати траєкторію! Навпаки – він зобов’язаний залишати місце мінімум на ширину машини для обгону. Проте, якщо судді факту нічого не побачили, протестів ніхто не писав – значить і порушення правил не було …

Остаточні підрахунки

Примітно, що якщо найшвидше коло гонки в заліку «Турінг» показав переможець Конончук – 1 хв 33,180 с, то другий найкращий час й цього разу залишився якраз за Євтушенко.

Він поступився за цим показником 3-кратному Чемпіону України 0,524 секунди, проте, нехай і на примарні 0,040 секунди, але випередивши Юнашева.

Волинець, який піднявся на третю сходинку подіуму, на своєму кращому колі виявився «повільніше» Євтушенко на 0,1 секунди …

Практично такий же час із Максимом показав Поляничко, який закінчив гонку п’ятим.

Позаду Антона в дебюті гонки недовго час велася боротьба «за право не бути останнім» між Русланом Сєровим і Микитою Анпілоговим.

На відремонтованій напередодні машині верх здобув куди більш досвідчений ветеран, після декількох кіл відірвавшись від суперника-напарника.

Нагадаємо, що цього сезону Сєров вперше вийшов на старт, а з урахуванням потрапляння в аварію на тестах Павла Мар’яненка, він приєднався до команди Smart Racing.

Однак, як і напередодні, всі три її пілота в результаті фінішували на трьох останніх місцях, де на фініші пелотон замкнув Анпілогов.

Проте, з урахуванням всього двох заявлених колективів, пілоти Smart Racing знову змогли піднятися на другу сходинку командного подіуму, який очолила SDrive.

Так, на 3-му етапі Кубка України з кільцевих гонок її пілотам не вдалося перемогти – вони поступилися Конончуку. Однак й 2-го із 3-м місць Юнашева і Волинця вистачило, щоб SDrive набрала вагомі 27 очок, проти 14 у суперників …

Тож не дивно, що хоча він потрапив в аварію, не проїхавши і кола в недільній гонці, засновник і керівник команди SDrive Андрій Бондар був більш ніж задоволений, «розділивши» командний кубок зі своїм сином …

У цьому місці не можна не відзначити ці найкрасивіші кубки, особливо за командний залік, причому вони відрізнялися від тих, які вручалися напередодні.

Більш того, цього разу вперше для кубкових перегонів цього сезону (та й для минулого теж) нагородам «асистувало» шампанське!

Пілоти з не меншим азартом, ніж їхня боротьба на трасі, розбризкували його на подіумі причому, як на самих себе, так й на тих уболівальників, хто зібрався внизу.

А ця традиційна «процедура» з шампанським дарує багатьом глядачам не менше позитивних емоцій, ніж самі обгони на трасі! … І її так не вистачало по завершенню кубкових перегонів останніх двох років … Правда, робили це не всі.

Як і напередодні, в своєму заліку 8с Кирило Мітітел знову опинився «в гордій самоті» без суперників. Йому знову нічого не залишалося, як доїхати до першого місця в класі. Однак в неділю не обійшлося без проблем.

Після перших кіл мотор «вісімки» Мітітела явно почав не зовсім добро звучати.

Тому всю гонку через велику різницю в швидкості Кирилу довелося досить акуратно пропускати інших учасників.

Можна собі тільки уявити, наскільки в реалії непросто було юному пілотові, постійно «їхати по дзеркалах», періодично з’їжджаючи з траєкторії на брудну частину траси. Однак Мітітел усвідомлював, що інші борються, в тому числі й за перемоги, і в жодному разі не хотів перешкодити «старшокласникам» …

Ну а потім, знову не без гумору поставився до своєї перемоги, «підбадьорений» на нагородженні розприскати шампанське, Кирило цілком обгрунтовано парирував, що зароблене їм «грайливе» є кому випити, віднісши нерозпочату пляшку своїй команді …

 

***

Тепер уболівальникам доведеться знову запастися терпінням, бо українське «кільце» взяло традиційну серпневу відпускну паузу. Воно повернеться до нас тільки в другий вікенд вересня. Проте доза швидкості й боротьби на трасі знову повинна буде стати подвійною!

Згідно з планами організаторів, в суботу 12 вересня має пройти 4-й етап Кубка України, ну а в неділю 2-й етап Чемпіонату України з кільцевих гонок UTC.

І якщо Юнашев із Конончуком, швидше за все знову «роз’їдуться» – хто в «кубок», а хто в UTC, то ті ж Сокірба з Гуцулом однозначно будуть й далі виступати на всіх кільцевих гонках!

І тут немає жодних сумнівів, що вболівальники можуть сміливо очікувати чергового витка протистояння пілотів цих двох потужних «монстрів»! …

 

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків і їх уболівальників

Фото Вадим Чайковський і автора


Додати свій коментар















Pin It on Pinterest