Кубок України з кільцевих гонок: Ще трохи боротьби та Hollow Victory

Автор: В'ячеслав Щербина | 21 Вер, 2021

Залік «Турінг» 3-го етапу Кубка України з кільцевих гонок теж порадував глядачів боротьбою – нехай і не настільки гострою, як в двох інших класах, але теж напруженою. А ось в командному заліку вболівальники стали свідками справжньої Hollow Victory!

Даний термін означає ні що інше, як «порожня перемога», іншими словами – не має жодного значення. Але про неї ми розповімо в кінці нашої розгорненої розповіді про 3-й етап Кубка України з кільцевих гонок. Аж надто велика була б честь говорити про неї раніше. Однак не розповісти про цю «вікторію», ми не можемо.

В іншому випадку вболівальники ніколи в житті не дізналися б, чому на цих перегонах була заявлена лише одна команда. Ну а для початку – «Турінг». Тим більше, що в цьому заліку теж розгорталися свої жаркі баталії і тут теж не обійшлося нехай і не без невеликих, але зіткнень! Як завжди, про все по порядку.

Вони зустрілися знову!

Як ми вже не раз писали, головною інтригою «Турінг» є протистояння двох лідерів цього заліку – 4-кратного і чинного Чемпіона України Вадима Конончука і Сергія Юнашева, на рахунку якого в минулому три «корони» цього або попередніх йому заліків. Плюс саме Сергій є чинним Володарем Кубка України з кільцевих гонок у «Турінгу».

І, головне, нарешті, після майже двох років, Сергій відновив свою «Калину», яка була серйозно пошкоджена на тестах в 2019-му році, які тоді за чутками збіглися зі святкуванням його Дня Народження …

Звичайно, «вісімку», на якій весь цей час стартував Юнашев аж ніяк не можна було назвати «слабкою». Тим більше що під її капот перекочував двигун із тієї самої «Калини». Однак тепер, обидва виїхавши на «Калинах», вони в самому що не є прямому сенсі слова, знову перебували в рівних умовах.

Всього ж клас «Турінг» нарахував 9 пілотів, ставши наймасовішим на 3-му етапі Кубка України з кільцевих гонок.

Однак, говорячи про лідерів, ми вже зобов’язані зараховувати до них і Микиту Анпілогова, який серйозно додав у швидкості з кінця минулого сезону. Більш того, в цьому році він не тільки регулярно піднімається на подіуми, а й один раз переміг, як раз в рамках 2-го етапу Кубка України з кільцевих гонок.

Микита також виступає на «Калині», мотор якої після недавнього серйозного доведення механіками SportCarService, нарешті дозволяє своєму пілотові кидати гідний виклик двом фаворитам.

Саме Анпілогов встановлює краще коло вранці – 1 хв 33,438 с. При цьому зовсім не два фаворити, а Олександр Кузьменко показує другий час, всього в 0,279 секундах «позаду».

Конончук виявляється тільки 4-м, за Сергієм Бєляєвим, майже в секунді від часу Анпілогова. Юнашев і зовсім тільки 8-й, в 2,5 секундах від кращого часу. Однак вже на другому тренуванні все починає ставати «на свої місця».

«Юнга» з 1 хв і рівно 33 секундами найшвидший, а Конончук другий, поступившись йому чверть секунди.

Анпілогов залишається з третім часом, але вже майже в секунді від найшвидшого. Він випереджає двох пілотів SDrive – Владислава Сінані, котрий вперше в цей день виїхав на «вісімці», і Сергія Бєляєва, який продовжує виступати на «Калині», характерного канаркового кольору.

Якщо їх часи «вклалися» в півтори секунди від найшвидшого, то вже наступний, ким став Павло Мар’яненко поступався Юнашеву 2,5 секунди, на лічені частки випередивши Руслана Сєрова та Олександра Пухальського.

Нагадаємо, що для Олександра ця гонка сала абсолютним дебютом не тільки в «кільці», а й в автоспорті в цілому. Але, природно, часи тренувань абсолютно ні на що не впливають.

Інша справа – кваліфікація, а на ній в цей день стався один момент – в чомусь неприємний, а в чомусь казусний. Принаймні, з урахуванням того що «все обійшлося».

Що значить «сісти в калюжу», але не свою!

У кваліфікації найкращий час встигає показати саме Конончук – 1 хв 33,190 с. При цьому другим, поступившись «поул» примарні 0,026 виявляється Анпілогов. У свою чергу Микита також встигає випередити Юнашева, але на не менше нікчемні 0,056 секунди. І слово «встигнути» вжито тут недарма.

На середині кваліфікації, а, нагадаємо, що в цей раз вона проводилася окремо по класам і складалася з всього 10 хвилин для кожного з них проти звичних півгодини, з КПП «Калини» Руслана Сєрова по частині траси розливається мастило.

Після цього, проходження багатьох місць, особливо виходу з останнього повороту, стало вельми і вельми небезпечним!

І кілька пілотів, абсолютно не усвідомлюючи, що їх чекає, включаючи того ж Конончука, мало не «приклалися» до бетонної відбійника в цьому місці!

Саме, мабуть, тут правильно вжити слово – жахливе, – що хоча це сталося на середині кваліфікації, відповідних прапорів, що сигналізують про слизьке покритті в цьому місці, до самого кінця кваліфікації так й не з’явилося!

Тому ще кілька пілотів серйозно ризикували, перший раз потрапляючи на масляний слід в цьому місці.

А, по ідеї, таких місць на трасі в реалії було кілька … Саме тому можна сказати, що результати кваліфікації могли б виявитися зовсім іншими, але, як відомо – спорт не знає умовного способу.

Наприклад, ті ж Сінані з Бєляєвим виїхали не з самого початку і їм довелося кваліфікуватися буквально по маслу. Звідси і відповідні часи.

У підсумку за Сінані залишилося тільки останній час, в 2,5 секундах від «поула», програвший Павлу Мар’яненку та Олександру Пухальському.

При цьому якщо дебютант встиг показати свій кращий час якраз до «інциденту» з Сєровим, то, як не дивно, але Павло зміг покращитись якраз вже по мастилу.

Бєляєв зміг показати 6-й час, але теж майже в двох секундах від «поула», тоді як проливший калюжу Сєров виявився 5-м, в 1,3 секундах від кращого часу.

З 4-м часом на 0,133 секунди швидше Сєрова і рівно на секунду гірше «поула» кваліфікацію закінчив Кузьменко.

Цікаво, але судячи з усього, Олександр показав своє краще коло буквально за частки секунди до того як на трасу пролилося мастило, а вже на двох наступних він поступився самому собі по дві секунди, теж отримавши один вкрай неприємний момент у «бетону» …

Як вже було сказано в першій частині нашої розгорненої розповіді про 3-й етап Кубка України з кільцевих гонок, тільки після кваліфікації найпотужнішого класу «Супер Турінг», де тепер хоча б над трасою розвивалися відповідні червоно-жовті прапори, масляні сліди від «Калини »Сєрова були засипані.

Тому гонка пройшла «як по маслу» – пардон за цей навмисний і нахабний каламбур)))

Хоча, з урахуванням того, як у другому повороті дріфтував «Юнга», про що ми зараз розповімо, можливо, в цьому місці все ж було ще «трохи» слизько.

Контакти і дрифт

Саме цими двома «моментами» запам’яталася гонка в середині пелотону в заліку «Турінг», точніше її дебют, включаючи сам старт. На прямій Конончук відносно легко зберігає лідерство, однак в першому повороті по зовнішньому радіусу його мало не обганяє Юнашев, який на прямій зміг випередити Анпілогова.

Однак уже при першому ж проходженні другого повороту «Калина» Юнашева йде юзом і його самого мало не випереджає Микита. А далі – більше.

Кузьменко, Бєляєв та Мар’яненко проходять перші повороти спокійно. Сєров ж спочатку поступається Сергію з Павлом, а потім все в тому ж другому повороті стає жертвою не найвдалішою атаки з боку Сінані, котрий намагається прорватися після «масляної» кваліфікації.

Між ними відбувається відносно невеликий, але контакт, після чого Сєрова розвертає.

На щастя, автомобілі позаду об’їздять зупинену поперек траси машину і Руслан повертається в гонку, але абсолютно останнім, та ще й з чималим відставанням. Що до його «кривдника», то Сінані поїхав далі, але не довго.

У нього буквально злітає передня ліва покришка і, їдучи на одному диску, Владислав навіть «виорав» узбіччя в правому 90-градусному повороті.

Швидкість до цього моменту вже була досить погашена, тому до серйозного «ексцесу» наразі не привів.

Сінані зміг дістатися до піт-лейн, де механіки SDrive змінили йому колесо і він повернувся в гонку. Однак час було безнадійно втрачено і в підсумку, як і на кваліфікації, Владислав фінішував останнім 9-м в класі.

Зате попереду, та й в середині пелотону «Турінг» подій вистачало з лишком.

Ні, лідерство Конончука було незаперечним, але зате позаду нього розгорталася досить видовищна дуель.

З перших метрів в задній бампер машини Юнашева просто таки вчепився Анпілогов, змушуючи того йти за межею, у справжньому дріфті, особливо в другому повороті!

Більш того, через пару кіл після старту саме в цьому місці між ними відбувається контакт!

Правда, він виявився абсолютно непомітним, де і самому автору цих рядків, і іншим глядачам, здалося, що «Юнгу» знову в черговий раз просто «повело».

В той момент позиції залишилися незмінними, однак незабаром наполегливість Микити отримала свої плоди, і він абсолютно чисто випереджає суперника, виходячи на друге місце. І треба ж було такому статися, що на машині Юнашева тут же виникають проблеми з перемиканням передач!

Він зупиняється, але на подив, поломка «самоусувається» і, втративши близько 20 секунд, «Юнга» повертається в гонку. Однак замість третього місця тепер він виявляється тільки сьомим! Тим не менш, не в дусі Юнашева здаватися!

Сергій зміг наздогнати і обігнати Пухальського, а потім і Мар’яненка, в результаті закінчивши гонку п’ятим.

Правда, через збій хронометражу, який «втратив» одразу два його кола, поки що офіційно Юнашев значитися 9-м і останнім! Але це помилка, бо реально він не втрачав жодних кіл і закінчив гонку саме на 5-му місці.

Більш того, тільки після гонки Сергій виявив, що на його моторі практично розвалився один з поршнів! Звідси і падіння темпу в гонці з часом 1 хв 34-35 секунд, тоді як в кваліфікації це були 33 з невеликим секунди … Попереду так само не здавався і випередив Юнашева Анпілогов.

Інтрига спереду і спокій позаду

Здавалося, що поки він протягом декількох кіл боровся з Юнашевим, Микита втратив всі шанси наздогнати Конончука, який відірвався за цей час. Але ні!

Не встиг він на 5-му колі випередити «Юнгу», пілот Smart Racing підвищує темп, як і Юнашев до цього, теж часом йдучи на межі зчіпних якостей гуми. І це приносить свої плоди.

В кінці гонки Анпілогов наздоганяє лідера і висне у нього «на хвості».

Так, до відкритого протистояння між ними так і не дійшло, але тим не менш.

Три останніх кола Анпілогов надавав більш ніж серйозний пресинг на чинного і 4-кратного Чемпіона України, а на фініші їх розділили кілька десятих часток секунди – Конончук все ж попереду.

Анпілогов ж вчергове цьогоріч піднімається на подіум і вдруге поспіль на друге місце.

Тож не дивно, що обидва пілоти, буквально випромінювали на ньому явне задоволення від результату гонки і непідробну «післяфінішну» радість, включаючи і «першого переможеного».

Саме за Анпілоговим залишився рекордний для цього заліку час в гонці – 1 хв 33,403 с. Наскільки щільно було між ним і Конончуком?

На 0,054 секунди, які Вадим поступився Микиті з точки зору кращого кола.

Причому якщо Анпілогов рекордний час показав на 12-му колі в своїй гонитві за лідером, то Конончук «довелося» викластися на повну саме на останньому колі гонки! І це вже на зношеній і перегрітій «гумі»! … Здається, що тут будь-які коментарі будуть зайвими …

Але не вони одні раділи подіуму.

Третім на нього піднявся Олександр Кузьменко та для нього цей подіум став першим в його нетривалій гоночній кар’єрі! Якраз для нього ця гонка майже цілком пройшла, як то кажуть – на гордій самоті.

Тож не дивно, що краще коло Олександра стало тільки 5-м, рівно в секунді від рекордного – «поспішати» йому, взагалі, було нікуди.

Точно також, якщо не брати до уваги пари перші кола, де він пресингував на Кузьменко, всю гонку на самоті провів і Сергій Бєляєв.

Явно відчуваючи деякі проблеми з гальмами, пілот SDrive закінчив її першим поза подіуму. З точки зору персонального кращого часу він в свою чергу поступився бронзовому призеру всього пару десятих часток секунди.

При цьому обидва вони встановили свої кращі показники на перших колах гонки, коли намагалися «розібратися» між собою.

Як вже було сказано, не дивлячись на офіційні протоколи, в реалії 5-м гонку закінчив Юнашев і саме за ним залишається третій найкращий час, але майже в 0,8 секундах від рекордного.

Встановити його Сергій встиг на другому колі, після чого за свідченнями самого «Юнги», судячи з усього, вже тоді почалися проблеми з мотором …

За Юнашевим фінішували Павло Мар’яненка і дебютант цієї гонки Олександр Пухальський.

Якщо не брати до уваги моментів, коли їх обох обганяли «старшокласники» з «Супер Туринга», ну і Юнашев, котрий намагався повернутися якомога вище, в іншому і для цих двох пілотів гонка пройшла абсолютно спокійно. Хоча той же Олександр встиг отримати досвід нехай і номінальної, але все ж боротьби з лідерами молодшого заліку «8С».

При цьому не можна не відзначити, що якщо кращі часи Павла з Олександром поступилися рекордному рівно дві секунди, то за цим показником їх самих розділили лише 0,004 секунди! Саме стільки з точки зору свого кращого кола дебютант поступився в цей день незрівнянно більш досвідченому пілоту …

На 8-му місці за ними фінішував Руслан Сєров. Так, його швидкість була трохи вищою цих двох пілотів.

Однак відкотившись після стартового інциденту на останній місце, ветерану всю гонку довелося обганяти «молодшокласників» з «8С». Після цього як Руслан не намагався, але нагнати однокласників, які пішли далеко вперед своїх, у нього так і не вийшло, хоча він був дуже близький.

На фініші Сєрова від Пухальського відокремили менше двох секунд …

А «баба яга» проти !?

Ну а тепер, як й було обіцяно, ми звернемося до інтриги, причому з вкрай негативним значенням цього слова, в командному заліку. З чого б тут почати? Напевно найкраще в хронологічному порядку. А саме з того, що одразу два пілоти нової для автомобільних гонок команди AWT Racing – Костянтин Денисов і її засновник Нітеш Пал – отримали серйозні травми займаючись їхньою першою пристрастю – мотоперегонами. (В них цей колектив виступає вже кілька років).

Таким чином, на 3-му етапі Кубка України з кільцевих гонок залишився лише один пілот цієї команди – Сергій Юнашев, який «переметнувся» під її кольори в нинішньому сезоні, хоча до цього незмінно представляв SDrive й логотипи своєї «вчорашньої» команди все ще на борту «Калини».

Саме колишня команда Сергія спочатку була заявлена на цю гонку. Але головна інтрига (в даному випадку в хорошому сенсі цього слова) полягає навіть не в самій SDrive, а її засновнику і Директору – Андрії Бондарі.

Як ми писали в першій частині, залишившись «один у полі воїн», Юнашев збирався виступати одразу на двох машинах в двох класах, припускаючи, що заїзди знову проведуть роздільно. Тим самим, він мав намір самотужки збирати очки для своєї нової команди одразу в двох заліках!

Правда, не зовсім зрозуміло, чи можливо це за правилами, бо такого прецеденту в історії ще не було … Коли ж стало відомо, що гонка буде знову проводитися в об’єднаному форматі, від цієї ідеї «Юнзі» довелося відмовитися і AWT Racing не була офіційно заявлена. Однак!

Виключно як жарт, причому навіть не від самих учасників, а від однієї з офіційних осіб гонки, прозвучала фраза: «Так нехай Бондар сідає і їде!». І ось цей самий справжній експромт почав втілюватися в життя! І ось тут і виник той самий вкрай неприємний ключовий момент даної історії.

Час адміністративної перевірки, який в народі іменується «мандаткою» до того моменту закінчився, проте цей факт в реалії не більше ніж формальність. І Бондаря допускають до гонки на вже заявленому автомобілі, при цьому Юнашев тоді пропонує йому заявити і AWT Racing і, головне, – виступити за неї!

Тільки вдумайтеся! Іншими словами, засновник і Директор конкуруючої команди виступав би за інший колектив і приносив би йому очки! І, Андрій погодився з цим, однак тут знайшовся голос проти, а саме – Представника Smart Racing. Як то кажуть, він «ліг кістьми», аргументуючи тим, що час «мандатки» вийшов і що якщо заявка третьої команди буде прийнята, він опротестує це рішення!

При цьому Представник Smart Racing був абсолютно не проти участі самого Бондаря в гонці. Причина? Так в тому, що на той момент в «8С» налічувалося лише 4 пілота, що означало понижуючий коефіцієнт 0,8 для зароблених пілотами залікових балів. Коли ж був допущений Бондар, він став п’ятим учасником для цього класу, що означало мінімально необхідний кворум для нарахування «повних» очок.

Так, Дмитро Франчук, а саме про нього йдеться, чинив «за буквою закону» і, природно діяв виключно в інтересах команди Smart Racing, засновник якої оплачує йому цю роботу. Тут, як то кажуть «нема питань». Проте, на «Чайці» не проводиться Чемпіонат Світу і тут на кону не стоять не те що мільйони – а взагалі ніяких грошей. Тільки «чашки».

Більш того, зазвичай і, тим більше останнім часом, в кільцевому паддоку панує дружня атмосфера. Уже кілька років всі намагаються навіть в разі зіткнень на трасі, які бувають неминучі, не подавати протестів. Не кажучи вже про протести виключно в площині формальностей … Але, як відомо із законів фізики – кожна дія в результаті матиме протидію (або якось так).

Кожна дія …

Коли Бондар дізнався про ситуацію, що склалася, він пішов на принцип і в якості протесту зняв і свою команду SDrive з офіційної участі в гонці, залишивши Smart Racing на гордій самоті. Природно, в результаті вона і перемогла в командному заліку, а її троє пілотів знову таки на гордій самоті піднялися на цей подіум.

Але, яка ціна цієї справжнісінькою «порожній перемоги» ?!

Адже «вікторія» тим цінніше, коли вона видобувається в відкритому і чесному протистоянні з якомога більшою кількістю суперників! Більш того, з урахуванням великої перерви у виступах самого Бондаря, та й того, що, при всій повазі до нього, він не є Юнашев, всім було очевидно, що Андрій навряд чи кине виклик лідерам «8С».

Тому від початку не важко було прорахувати, що навіть при наявності того самого «Юнги», AWT Racing навряд чи побореться за вершину командного подіуму. Ну а з виниклими проблемами на його машині, в результаті вони заробили б тільки 18 очок – це якщо брати реальне 5-е місце Юнашева, а не поки що записане офіційно – 9-е.

SDrive, яка як раз могла б скласти конкуренцію в боротьбі за вершину командного подіуму, в результаті з 2-м місцем Костянтина Дяденко в «Супер Турингу» і 4-м Сергія Бєляєва в «Турінг» взяла б тільки 22 очка.

І це проти 35 у Smart Racing після дійсно чудового виступу її пілотів в особі Андрія Скока, який переміг в «8С» після тривалою майже всю гонку неймовірної дуелі з його ж напарником, і не набагато менш яскравого виступу і 2-го місця Микити Анпілогова в «Турінгу».

Але справа тут навіть не в очках, а саме в тій унікальній у своєму роді ситуації, яка складалася на той момент. Ще раз про неї!

Коли засновник і Директор однієї команди, заробляв би залікові очки для іншої, фактично борючись із заснованим ним же самим колективом! Все це було б не тільки унікально у своєму роді, а й наочно демонструвало б той самий дух товариства і взаємовиручки, що панує в українському «кільці» …

Але, очевидно, що не на всіх він поширюється і для когось ціна «самовара» і «букви закону» набагато вищі якихось інших моральних моментів. А адже саме вони відрізняють спорт в цілому і автоспорт зокрема від повсякденного життя, де людина-людині вовк …

Ну а так, вболівальники стали свідками тієї справжнісінькою Hollow Victory, в якій навряд чи був хоч якийсь сенс.

Однак і це не все! Судячи з усього, Smart Racing очікує ще одна «протидія».

Є великий шанс, що після такого … тут навіть немає слів якого ставлення з боку Smart Racing до решти команд, до кінця року вони оголосять справжній бойкот цьому колективу! Тим самим, залишивши Smart Racing і далі на гордій самоті боротися за ті самі залікові очки і «чашку», тепер уже за підсумками року …

Тому не дивуйтеся, якщо до кінця сезону командний залік тепер буде налічувати лише один колектив …

При цьому ще раз повторимося. Так, буква закону на стороні Представника Smart Racing. Але, по-перше, наскільки повинен бути великий «подвійний стандарт», щоб при цьому не «противитися» заявці іншого пілота «постфактум», бо це вигідно.

А по-друге, і це головне, Директор гонки разом з КСК можуть приймати практично будь-які «вольові» рішення і вони були абсолютно не проти, а навпаки – «за» дозаявку третьої команди!

Як З.И. від автора

Найбільш … я не побоюся цього слова мерзенне, що йшлося фактично про справжній «шантаж» – якщо заявка буде прийнята, то вона буде опротестована постфактум! Так, можливо, «потенційна сторона-протесту» не знала, що пілоти AWT Racing травмовані, та й, швидше за все, самі пілоти Smart Racing були не в курсі всієї цієї ситуації.

Але, як ми вже не раз говорили – спорт не знає умовного способу …

Андрій Бондар то стартував в гонці, але, на превеликий жаль, тієї неймовірної і по-спортивному красивої історії вболівальники, яких цього разу на «Чайці» зібралося чимало, були позбавлені …

Хтозна, можливо, нас очікують публічні вибачення – як варіант! А чекати, власне, залишилося зовсім не довго – наступна кільцева гонка відбудеться вже 3 жовтня … Так, і ще!

В даному матеріалі відображено авторське бачення всієї цієї ситуації. Однак вона ґрунтується не тільки на досвіді освітлення українського «кільця» протяжністю рівно в два десятка років, але і на думці багатьох і багатьох учасників процесу «сучасності», а також деяких уболівальників.

Ресурси, що публікують цей матеріал, можуть не розділяти цю думку, ну а ім’я автора зазначено рядком нижче. Всі претензії приймаються ним особисто в будь-якій формі)))

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Сергій Холодило, Вадим Чайковський і автора


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest