Кубок України з кільцевих гонок: Дуель, але не за «золото»

Автор: В'ячеслав Щербина | 14 Вер, 2020
Кубок України з кільцевих гонок - 4 етап

Пелотон 4-го етапу Кубка України з кільцевих гонок серйозно змінився в порівнянні з першими трьома раундами. І хоча такої боротьби за перемоги, якої вони були відзначені, цього разу не було, він запам’ятається справжньої спортивної дуеллю, нехай й відбувалась вона не за вершину подіуму.

Хоча кількісно перелік заявлених 4-го етапу Кубка України з кільцевих гонок не відрізнявся від усіх без винятку кільцевих гонок цього року – 12 учасників, – він обіцяв чималу інтригу. А «виною» тому було те, що наполовину пелотон відрізнявся від попередніх етапів Кубка України, причому тут додалося відразу кілька потужних автомобілів! Однак своє вагоме слово, як це часто буває в автоспорті, сказала сама техніка, а точніше – її відмови. Проте, нехай настільки очікуваної боротьби за «золото» не вийшло, і ця гонка видалася аж ніяк не прісної. Як завжди, про все по порядку.

Honda Mafia й не тільки

Цікаво, але в пелотоні додалося одразу дві Honda S2000. Тепер їхня кількість доросла до трьох і в пору говорити про справжню Honda Mafia! Причому тут відбулися досить цікаві рокіровання.

Костянтин Гуцул пересів на свою «бойову» S2000, на якій він раніше виступав виключно в Європі.

Потрібно відзначити, що в даному випадку йдеться дійсно про «зарядженого монстра» з двигуном під 400 к.с.

При цьому за кермо «старої» білої «Хонди» Костянтина, у якої під капотом близько двох сотень японських «коней», сів Владислав Сінані.

Цікаво, що обидва пілоти вперше для себе виїхали «під прапорами» команди Smart Racing, про що нижче, хоча раніше вони захищали кольори її головної та єдиної конкурентки в Кубку України з кільцевих гонок – SDrive!

Третю S2000 на трасу вивів Олексій Бабенко, для якого ця гонка стала абсолютним дебютом у професійному автоспорті.

Раніше Олексій виступав не більше, ніж у Тайм-аттак, не маючи жодного іншого гоночного досвіду.

Всі три представники «Хонда Мафії» приєдналися до BMW Олега Сокирби в заліку Super Touring, що віщувало неймовірну інтригу в ньому.

Також вперше в цьому непростому епідеміологічному році «виїхав» Микола Сушко, який виступав традиційно для себе на чорній Ford Fiesta. Правда, він заявився, як і «має» його машині, в залік GT Open і … опинився в ньому єдиним учасником.

Так би мовити, на іншому технічному полюсі, але аналогічно «одним у полі воїном» знову виступив і Кирило Мітітел.

Юний пілот виступає на 8-клапанній «вісімці» в спеціально відведеному на Кубку України (але відсутньому в Чемпіонаті України) під такі автомобілі заліку 8С.

Однак цього разу Кирило міг стати не єдиним учасником в 8С, і вже точно він виявився не наймолодшим пілотом!

Цього дня вперше в «великому» кільці стартував Андрій Скок. Унікальність ситуації в тому, що синові Сергія Скока – в минулому відомого і титулованого картингіста, який не без успіху виступав потім й у кільці, й в ралі, – всього 13 з половиною років!

Проте, на відміну від іншого дебютанта цього дня, за плечима цього хлопчиська (а як ще можна охарактеризувати цього пілота ?!) трохи менше 10 років в автоспорті!

Молодший Скок почав виступати в картингу з 5 років, за цей час неодноразово взявши Кубок України з картингу в різних класах, ставши віце-чемпіоном України, а також встигнувши «відзначитися» перемогами за кордоном! …

Андрій виступав на досить скромній «Калині» з 1,4-літровим мотором, який за ідеєю є конкуренткою якраз машині Мітітела. Однак з урахуванням того, що цей мотор 16-клапанний, Скок не міг їхати в заліку 8С, зарезервованому виключно під «8 клапанів», тому він був заявлений в «Супер Турінгу».

Також сюди ж був «зарахований» і Сергій Бабак, який цьогоріч стартував тільки в рамках Кубка Чайки.

Справа в тому, що зважаючи на технічні доробки «вісімки» Бабака, включаючи спортивну КПП, її пілот не може виступати в заліку Touring. Таким чином, «Супер Турінг» склав якраз половину пелотону 4-го етапу Кубка України з кільцевих гонок – 6 учасників. Сам же «Турінг» цього разу не дорахувався відразу двох його головних фаворитів!

Втрати ще до старту

Те, що цього разу не поїде 3-разовий чемпіон України Вадим Конончук, який виступив на 2-му і 3-му етапах Кубка України, було відомо заздалегідь. Для нього пріоритетним від початку був виступ саме на Чемпіонаті України з кільцевих гонок UTC. З урахуванням того, що етап головного кільцевого серіалу країни проводився тут же на «Чайці» лише через добу, Конончук передбачувано не став ризикувати технікою … На жаль, але цього разу на старт не вийшов й Сергій Юнашев, для якого цього сезону основним якраз є Кубок України! Цими вихідними «Юнга» вирушив працювати на Чемпіона України з ралі, де він в якості інженера і механіка обслуговує ралійну машину …

В результаті клас «Турінг» нарахував квартет пілотів, а саме: Сергій Бєляєв, Максим Волинець, Руслан Сєров і Антон Поляничко. При цьому Антона можна було нарешті вітати «з обновкою» – він виїхав на свіжопідготовленій «вісімці». Однак нова бойова подруга подарувала своєму пілотові відразу кілька сюрпризів. І не тільки вона.

На першому тренуванні кращий час серед всіх – 1 хв 27,316 с, – залишається за Олегом Сокирбою.

Однак вранці жодна «Хонда» не виїжджала. Коли ж на друге тренування вони «вирулили» все разом, стало очевидно, що у «баварця» Олега з’явилася більш ніж серйозна опозиція.

Костянтин Гуцул з ходу на своїй «бойовий» S2000 показує 1 хв 21,764 с.

Більш того, за ним розташовуються результати двох інших представників «Хонда Мафії».

Хоча у Бабенко був один неприємний момент на гальмуванні в останньому повороті, після цього він неабияк «набирає обертів».

В результаті дебютант показує на тренуванні другий час – 1 хв 24,967 с.

Поруч з ним виявився і показник третьої «Хонди» під керуванням Владислава Сінані, який поступився новачку усього 0,6 секунди.

В цей же час Сокирба виявився тільки четвертим, причому поступившись Гуцулу вагомі 4,2 секунди. Однак тут був один нюанс.

Пілот відчув підозрілу вібрацію в трансмісії і не став форсувати події, більш того, Олег так й не виїхав на кваліфікацію.

Як показав вечірній «розтин», Сокирба мав рацію, не ставши ризикувати виїздом на пораненій машині – на його «БМВ» буквально розвалилося зчеплення! На момент написання матеріалу, Олег чекав запасний агрегат з … Харкова, який повинен був бути доставлений вночі і було невідомо, чи зможе він стартувати в неділю в рамках Чемпіонату України з кільцевих гонок …

На жаль, але Олег виявився не єдиним, кого глядачі недорахувалися ще до старту.

Тоді ж на другому тренуванні на «Хонді» Сінані з ладу вийшов масляний насос і Владислав так і не зміг вийти на старт за кермом куди більш потужної машини, ніж його звична «вісімка» …

Без боротьби за «золото» …

Уже «21» секунда Гуцула на тренуванні були більш ніж вражаючими, але на кваліфікації Костянтин на першому ж своєму «летучому» колі і зовсім показує 1 хв 19,352 с!

Більш того, новий пілот Smart Racing не заспокоюється на досягнутому і прискорюється, нехай і на частки секунди, показуючи в результаті 1 хв 19,344.

Без заглядання в архіви, це або рекорд в цій конфігурації траси для монопривода, або дуже-дуже близько до нього. Можливо, свого часу 320-і «баварці» рівня підготовки ЕТСС їхали близько «18» секунд, проте ці дані вимагає перевірки архівів …

Природно, до такого часу дебютант, та ще й на куди менш потужній машині, дотягнуться не зміг би. Проте, Бабенко відразу показує 1 хв 23,879 с. Більш того, йому навіть довелося лідирувати в гонці, правда, зовсім недовго.

На старті мотор «Хонди» Гуцула «захлинається» і глухне!

На щастя, позаду стояли учасники зреагували і об’їхали нерухому японку …

Костянтин ж відразу зміг завестися і вже протягом стартовій прямій випередив декількох учнів молодших класів, до кінця першого кола вийшовши на друге місце.

Через коло Гуцул спокійно наганяє Бабенко, без проблем випереджає його на гальмуванні перед першим поворотом, після чого йде у відрив.

Передбачувано, за Костянтином залишилось і найшвидше коло в гонці – 1 хв 20,271 с. Тим самим він заробив можливий максимум на етапі в 22 очка.

За чистою швидкості Бабенко поступився переможцю майже 3,5 секунди, впевнено закінчивши гонку другим, причому в одному колі з лідером.

Схоже склалася ситуація й в заліку «Турінг», де у відсутності Юнашева і Конончука першість перехопив Сергій Бєляєв.

Уже вранці, на обох тренуваннях саме його жовта «Калина» зі звичним для Сергія номером «88» незмінно очолювала протоколи в цьому заліку.

Спочатку Бєляєв показав 1 хв 33,121 с, випередивши найближчого майже на секунду. На другому тренуванні він трохи сповільнився – 1 хв 34,085 с, – тоді як суперники наблизилися до Сергія. Однак це ні на що не впливало.

На кваліфікації Бєляєв знову найкращий в «Турінгу» – 1 хв 33,168 с, випередивши найближчого однокласника майже на 0,4 секунди. Аналогічно сталося й в гонці.

Сергій впевнено виграв, не залишивши шансів суперникам. Попутно він встановив й краще коло для цього заліку – 1 хв 33,397 с, знову випередивши найближчого однокласника майже на пів секунди …

Зате позаду лідерів в обох заліках розгорталися свої інтриги, і саме в заліку «Турінг» велася найбільш напружена дуель дня, причому буквально зі старту і до останнього метра гонки!

Незважаючи на те, що цього разу в ньому стартувало всього четверо пілотів, найбільш пожвавленим на 4-му етапі Кубка України з кільцевих гонок дійсно став «Турінг». І одним з головних героїв тут виявився ветеран українського автоспорту – Руслан Сєров.

На обох тренуваннях саме за ним залишається другий час. Причому якщо вранці Руслан виявився майже в секунді від лідера, то на другий це вже були 0,3 секунди.

Третє на ній показує Максим Волинець, який не виїжджав вранці. При цьому напарник Бєляєва, по незаявленій цього разу офіційно команді SDrive теж виявився досить близько від найшвидшого – в 0,4 секундах.

В цей же час з самого ранку нова «вісімка» Поляничко відверто не давала спокою своєму пілотові.

Майже кожного разу по її поверненню з траси механіки команди Sport Car Service, що супроводжують Антона цього вікенду, «пірнали» до неї під капот й не тільки!

Більш того, після другого тренування її й зовсім довелося штовхати.

Причому робив це й один із засновників і керівників команди SCS Володимир Апостолюк … на скутері, а в якості буфера використовуючи свою ногу!

Як з’ясувалося, цього разу не тільки «розкрутився» маховик (що, благо, не привело до просковзання ременя ГРМ), але ще й виникли проблеми з підвіскою! В результаті Поляничко не виїжджав на кваліфікацію і саме через його ремонт був затриманий старт власне гонки.

… зате за призи!

Тут потрібно відзначити, що на відміну від Чемпіонату України, в рамках кубкових перегонів використовується більш щільний розклад змагання з короткими перервами між сесіями. Проте, з введенням такого графіка було оголошено, що якщо комусь знадобиться ремонт, то старт гонки відкладатиметься в межах розумного. Тим більше, що за регламентних документів перерва між ним й кваліфікацією має становити не менше однієї години …

Ну а в гонці Поляничко, можна сказати, відплатив своїй команді і механікам яскравою дуеллю за призи.

Незважаючи на те, що Антон стартував з абсолютно останнього місця в пелотоні, він відразу випередив пару учасників на менш потужних машинах і буквально з другого повороту гонки «завис» на задньому бампері «Калини» Сєрова.

На той момент йшлося про боротьбу за останню сходинку подіуму «Турінг» і одночасно «за право не бути останнім».

Другим же тут впевнено йшов Волинець, який показав на кваліфікації другий час, поступившись поулу 0,367 секунди.

Примітно, що хоча на кваліфікації\ Максим поступився Бабаку, Сергій випередив його на старті, після чого між ними розгорнулася невелика дуель. Нехай і велася вона виключно номінально, бо обидва пілоти виступали в різних класах, вона виявилася досить важливою.

«Верх» здобув Волинець, після чого він більш ніж упевнено йшов другим, не сильно відстаючи від лідера «Турінга», тримаючись в декількох секундах від Бєляєва.

На жаль, але за кілька кіл до фінішу Максим, який показав в підсумку другий найкращий час в гонці в 0,5 секундах від Бєляєва, звертає з траси. Як з’ясувалося пізніше, у нього просто «до корду» стерлися покришки!

Проте, з урахуванням того, що Волинець пройшов більше 60% дистанції, він був класифікований, отримавши очки за 4-е (й останнє) місце.

Таким чином, боротьба Поляничко-Сєров, яка «припинялася» лише на пару-трійку кіл, перетворилася на дуель за призові місця.

А пауза в ній виникла після цієї досить запеклою атаки з боку Поляничко у другому повороті, коли Антон не зміг уникнути контакту з машиною суперника!

На щастя Сєров, явно не налаштований цього дня поступатися, зміг після удару з боку візаві газом вийти із заносу. Сам Антон, природно не планував випереджати суперника за допомогою контакту, «пропахав» по узбіччю, втративши лише лічені секунди на цей інцидент.

Проте, після цього Поляничко не здався і через пару кіл знову нагнав суперника! Антон неодноразово пробував атакувати Руслана, періодично блокував колеса на гальмуванні перед останнім поворотом.

Все це розгорталося прямо перед трибунами, які цього разу не були порожніми, і що відверто радувало уболівальників на них…

Одного разу в цьому місці Поляничко навіть трохи підштовхнув машину суперника, проте цього разу Антон залишався куди більш коректним й акуратним.

Ця боротьба продовжилася до самого фінішу, де дуелянтів розділили лише 0,4 секунди, проте зміни позиції так й не відбулося.

Примітно, що з точки зору кращого часу в гонці, за Поляничко залишився третій показник – 1 хв 34,025 с і він виявився більш ніж на пів секунди кращим за Сєрова! Настільки велика в реалії була різниця їхньої швидкості, проте оборона ветерана в цей день виявилася неприступною. Цікаво й інше.

Здавалося б, з урахуванням цих бойових шрамів на машинах двох дуелянтів, красномовно говорили «хто правий, а хто винен», можна було б очікувати «розборок» після фінішу або, принаймні, – гострих емоцій. Однак єдиною негативною з них стала незадоволеність своїм результатом у Поляничко!

Сам же Руслан після того як зняв шолом і рукавички, насамперед дійсно відправився до машини суперника щоб … потиснути руку супернику і сказати, що у нього немає претензій до нього і це була не більше ніж спортивна боротьба!

Що тут сказати – це чудовий приклад від ветерана наступним поколінням пілотів, – як можна (і потрібно) поводитися після фінішу, навіть якщо гонка була відзначена контактною боротьбою! Правда, як знати, що було б якби контакт все ж привів до зміни позицій …

Остаточні розстановки

Відповідно Руслан з Антоном склали компанію на подіумі «Турінгу» впевненому переможцю цьому заліку Сергію Бєляєву. І тут аналогічно не було й натяку на будь-які негативні моменти, не рахуючи все того ж явного невдоволення своїм результатом на обличчі Поляничко …

Третім на подіум заліку «Супер Турінг» разом з Гуцулом і Бабенко піднявся Сергій Бабак, для якого ця гонка видалася не настільки нудною, хоча йшлося не про боротьбу за реальні місця.

Як вже було сказано, Сергію довелося поборотися з Волинцем, після чого Бабак не так вже охоче поступився позицією на трасі Миколі Сушко. Для самого Миколи гонка виявилася ще більш насиченою.

Так, природно, будучи єдиним учасником в заліку GT Open, він й переміг у ньому.

Однак після того, як Сушко довелося об’їжджати на старті заглухлу «Хонду» Гуцула, він втратив чимало позицій. При цьому «молодшокласники» виявилися не настільки поступливими цього дня.

Тим не менш, не без боротьби, в результаті Микола зміг випередити Бабака, а потім й Волинця з Бєляєвим, закінчивши гонку третім серед більш потужних «іномарок».

Якби Микола завився в заліку «Супер Турінг», він і де-юре став би третім, але, напевно, кубок за перше місце більш бажаний … З точки зору кращого кола в гонці за Сушко залишилися 1 хв 31,239 с, що на пару секунд швидше кращого з представників «Турінг» і на 2,5 швидше, ніж у Бабака …

Аналогічну «перемогу зі старту» в своєму заліку 8С знову відсвяткував й Кирило Мітітел.

В даному випадку його час десь можна порівнювати з показниками Андрія Скока.

На першому тренуванні Кирило показав 1 хв 37,286 с, що виявилося майже на секунду краще, ніж у дебютанта. На другий Андрій практично повторив свій час, тоді як у Мітітела виникли невеликі проблеми з машиною, яка пройшла серйозний «ребілд» перед цією гонкою.

До кваліфікації вони були вирішені і Кирило показує 1 хв 36,341 с, які для 1,5-літрової 8-клапанною «вісімки» більш ніж пристойні …

Скок ж на кваліфікації залишився з тим же часом – 1 хв 38,417 с. Аналогічно вони розташувалися і в гонці.

Кирило впевнено випередив новачка, де кращими для нього стали 1 хв 36,855 с, очоливши свій, можна сказати, власний подіум.

Проте, організатори відзначили і Андрія Скока призом, вручивши кубок, так би мовити «За волю до перемоги».

Більш того, судячи з усього, Андрій Скок встановив свого роду рекорд «а-ля» Макс Ферстаппен, ставши наймолодшим в історії українського кільця пілотом, який вийшов на старт гонки! …

Примітно, що в гонці Андрій показав свій кращий час дня – 1 хв 37,756 с, до того ж закінчивши її в реалії всього в одному кроці від подіуму заліку «Супер Турінг» …

Цікаво, що хоча Микола Сушко є засновником команди Smart Racing, сам він цього дня не захищав її кольори, «делегувавши» це іншим. І, його вибір відразу двох пілотів на потужних «Хондах» виявився більш ніж виправданий.

З урахуванням перемоги Костянтина Гуцула і третього місця Поляничко Smart Racing заробила 29,6 очок. (В Кубку України з кільцевих гонок бонусні очки за поул і найшвидше коло в гонці йдуть виключно в особистий залік пілотів).

Цікаво, що хоча SDrive офіційно не була заявлена на цьому етапі, тим не менш, організатор вирішив відзначити і її, вручивши кубок за друге місце Сергію Бєляєву, який спочатку виступав за цей колектив…

Наступний, причому фінальний раунд Кубка України повинен відбутися всього через пару тижнів – 26 вересня. Однак ця дата може змінитися – стежте за нашими анонсами, тим більше, що після цього етапу ситуація в його турнірній таблиці неабияк ущільнилась й загострилася! ….

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

фото автора


Додати свій коментар















Pin It on Pinterest