Кубок України з кільцевих гонок: Майже Epic Fail!

Автор: В'ячеслав Щербина | 17 Жов, 2021

Як і у випадку з вживанням поняття «епічний» в наших перших трьох матеріалах про Фінал Кубка України з кільцевих гонок, говорити «epic fail», тобто – фіаско, – про командний залік та клас «8С» на ньому, теж буде деяким художнім перебільшенням. Тим не менш, не таким вже й великим!

Дійсно, як ми і анонсували, в командному заліку на Фіналі Кубка України з кільцевих гонок знову опинилася заявлена лише одна команда, а саме Smart Racing. Для тих, хто стежить за розвитком подій в кільцевому паддоку, цей факт не повинен був стати сюрпризом.

Решта команд – як мінімум ті дві, які стартували до цього у всіх етапах Кубка України, і не тільки них – бойкотували даний колектив. Однак те, що клас «8С» збере лише дві машини – дійсно виявилося несподіванкою!

Не важко здогадатися, що ними стали лише дві «Калини», що несуть на своїх бортах логотипи цієї ж команди, а саме Андрія Скока та Романа Марківа. За протоколами, правда, «8С» нарахував трьох учасників. І цю тему ми теж обов’язково торкнемося, але не сьогодні. Як зазвичай? Про все по порядку.

Двоє та одна

Почнемо з фактів, так як вони незаперечні. У вирішальному заключному етапі Кубка України з кільцевих гонок у заліку «8С» на старт вийшло лише два пілоти. І це незважаючи на те, що на ньому зароблені очки перемножуються на підвищувальний коефіцієнт 1,5! Обидва вони були і двома єдиними претендентами на підсумкове «золото», тому ми не маємо права не розповісти про них.

Нагадаємо, що після трьох етапів Роман Марків зберігав шанси на звання Володаря Кубка України з кільцевих гонок, але виключно математичні.

Його фактичному напарнику по Smart Racing Андрію Скоку потрібно було лише завоювати «поул» на вирішальному етапі, тим самим не дати Роману заробити 1,5 бонусних очка. Після цього питання з перемогою за підсумками Кубка України було б остаточно вирішено на користь Скока.

Однак, ця математика стосувалася варіанту, коли клас збирав би мінімально необхідний кворум у 5 учасників. У такому випадку за гонку в ньому нараховувалися б повні очки, а на Фіналі ще й перемножені на той самий коефіцієнт 1,5.

В даному ж випадку офіційно по протоколам «8С» зібрав лише трьох допущених учасників. Зважаючи на це, крім підвищувального коефіцієнта, одночасно застосували і понижуючий. У випадку з трьома допущеними він склав 0,6.

Тому тепер на кону і близько не стояли ті самі 30 балів за перемогу і можливий максимум із 33 з урахуванням бонусних очок за «поул» і рекордне коло. Йшлося тільки про 18 очок плюс три «бонуса».

Після трьох етапів на рахунку Марківа була сума в 38 балів, але тільки 26 з урахуванням відкидання одного гіршого показника. Тепер же, все що він міг заробити на Фіналі, і це при перемозі «в суху» – тільки 21 бал. Тим самим Роман міг би довести свій актив лише до 47.

Відповідно, маючи суму в 58 балів, при такому малому наповненні цього заліку, навіть при його сході, Андрій Скок вже з самого ранку по закінченню адміністративних перевірок виявився поза досяжності для Марківа. Перемога!

Проте, нехай в цей день змагатися їм більше не було з ким, між напарниками явно залишалась «принципова» суперечка – хто вище. Тим більше, після тієї напруженої дуелі, яка розвернулася між ними на попередньому етапі!

На кваліфікації Скок показує 1 хв 40,891 с, випереджаючи більш ніж на пів секунди Романа, тим самим, як би почавши розставляти крапки над «i».

Але, на жаль, до прямої боротьби на трасі в цей день між ними так і не дійшло.

Уже на другому колі гонки в двигуні «Калини» Романа виникають проблеми і він сходить, залишаючи свого напарника єдиним учасником цього класу на трасі.

Скоку нічого не залишалося, як доїхати до фінішу, перемігши втретє цього року. Напевно, в цей раз «перемігши» в лапках …

Природно, показавши і рекордний час для цього класу, Андрій заробив той самий можливий максимум із 21 очок – 18 за «вікторію» плюс три бонусних за «поул» і кращий час у гонці.

Ці ж 18 балів за перемогу в «8С» стали і єдиними, заробленими на Фіналі Кубка України з кільцевих гонок і Smart Racing. (Бонусні бали не враховуються в командному заліку.)

На жаль, для інших пілотів, офіційно заявлених на 4-му етапі Кубка України з кільцевих гонок за цей колектив, гонка закінчилася передчасно.

На жаль, але після його невдалого старту, після якого настав вражаючий прорив через більшу частину пелотона «Турінг», Микита Анпілогов сходить.

Так само як в аварію потрапляє і Антона Поляничко, цього разу разом із Андрієм і Микитою, який був третім офіційно заявленим пілотом за Smart Racing.

Але і тут не можна не сказати, що в реалії всі ці зароблені очки ні на що не впливали з точки зору підведення підсумків командного заліку! Причому не тільки на самому фіналі Кубка України з кільцевих гонок, де, як уже було сказано, Smart Racing знову виявилася однією єдиною офіційно заявленою командою, так й за його підсумками! Як же так?!

На гордій самоті?!

Нагадаємо, що на 3-му етапі Кубка України з кільцевих гонок Представник Smart Racing Дмитро Франчук безцеремонно «ветував», причому не без застосування методу шантажу по відношенню до спортивних комісарів (!), ДОзаявку на гонку AWT Racing. Зважаючи на це багато в чому не найбільш спортивного кроку з боку суперниці, яка бере участь практично у всіх гонках останніх декількох сезонів команда SDrive, принципово знялася з тієї гонки.

Більш того, згодом ці два колективи, які були прямими і реальними конкурентами для Smart Racing, вирішили бойкотувати командний залік, залишивши цю команду в найбільш прямому сенсі слова на «гордій» самоті. Гордій, природно, виключно в лапках! …

І тут не зайвим буде звернутися до спортивної математики і освіжити в пам’яті «картину». А вона складалася такою.

Після двох етапів командний залік виглядав так: Smart Racing – 70 очок, AWT Racing – 67 і SDrive трохи подалі – 57. Тому не дивно, що Представник Smart Racing вирішив скористатися виключно «адміністративним» пунктом, приклавши всі зусилля, щоб «усунути» головну конкурентку ще до початку гонки! Взагалі – це його робота. Ну а щодо питання моральності таких спортивних «багатоходівок» ми ще повернемося трохи пізніше.

Що ж вийшло в «сухому», як у найбільш посушливішій і самотній пустелі світу Атакаме, залишку від командного заліку Кубка України з кільцевих гонок ?! (І не тільки в ньому, до речі).

Власне «перемігши» на тому самому 3-му етапі, Smart Racing вже, по суті, стала недосяжною за його підсумками.

На рахунку «розумників» зібралося 105 очок проти 67 у найближчих із суперників. Так, в теорії на «кону» Фіналу з точки зору командного заліку стояв можливий максимум із 60 балів. Однак тут не можна забувати, що в цьому заліку підсумок визначається повною сумою зароблених очок протягом всього сезону, без відкидання гірших показників.

Це відбувається і так на кожному з етапів, де в розрахунок беруться два кращих показника з трьох пілотів – а саме стільки мають право представляти одну команду на одному етапі.

Таким чином, навіть завоюй AWT Racing на Фіналі 60 очок і доведи свій рахунок до 127, їм потрібен був би повне «падіння» суперників. Хоча. Якби сход Скока стався, то цей неймовірний варіант міг би стати реальністю! …

Наприклад, на Фіналі DTM два фаворити виявилися останніми, тоді як Чемпіоном став Максиміліан Гетц, котрий відставав від лідера перед фіналом на 22 очка! Але, ми невпинно повторюємо, що спорт не знає умовного способу. До того ж не можна забувати, що з трьох пілотів AWT Racing в строю залишався лише один Сергій Юнашев! Хоча і це не мало значення – як уже було сказано, сталеві команди вирішили більше офіційно не ділити трасу з такою суперницею …

На фінальній гонці Smart Racing довела свій підсумковий рахунок до 123 очок, ставши, природно «кращою» (думається лапки і тут будуть доречні?) за підсумками Кубка України з кільцевих гонок …

Посівши перше місце (і, за іронією, одночасно останнє) на цих перегонах, Андрій Скок зібрав вагому підсумкову суму в 79 балів.

З вирахуванням одного гіршого, а для нього це друге місце на 2-му етапі і 16 очок, «результат» Андрія склав не менш вражаючі 63 очка.

До Марківа, чий схід автоматично став його найгіршим показником, «повернулися» все ті 38 очок, зароблених ним раніше на трьох перших етапах. Відповідно за підсумками Кубка України з кільцевих гонок Роман став другим … і судячи з усього – останнім!

Як же так і тут ?! Так в тому-то і справа, що регламентні документи, на які так любить посилатися за кожної кращої (і не дуже) можливості Представник Smart Racing, часом «видають» досить своєрідні «результати».

Згідно «букві закону»

На рахунку Нітеш Пала залишилися 25 очок, а у його напарника по AWT Racing Костянтина Денисова, який переміг на 2-му етапі – 21. При цьому нагадаємо, що обидва ці пілота, прийшли в автоспорт з мотоциклетних перегонів. І, на жаль, напередодні того самого 3-го етапу Кубка України з кільцевих гонок обидва потрапили в аварії і досить серйозні. Особливо це стосувалося Костянтина.

Нітеш збирався стартувати у фінальній гонці, проте травма стегна, причому друга поспіль, і це «не рахуючи» зламаного ребра, все ж «вилізла» буквально напередодні. Тому «Нік» був змушений відмовитися від участі.

Принаймні, це офіційна версія від одного з членів команди AWT Racing …

Що ж до Костянтина Денисова, то його травми отримані при падінні з мотоцикла куди більш серйозними, і, на превеликий жаль, в нього має бути тривалий процес реабілітації щоб для початку знову самостійно стояти на «своїх двох», перш ніж думати про перегони … На щастя, аварія не привела до більш серйозних наслідків …

Тим самим, ці два пілоти AWT Racing стартували в рамках Кубка України з кільцевих гонок тільки по два рази.

І в цьому місці нам знову доведеться згадати той самий пункт 8.13 «Загального регламенту ЧУ і КУ з кільцевих гонок ». Згідно з його трактуванням, пілоти, що стартували протягом сезону тільки два рази, не повинні враховуватися в остаточній класифікації.

Якщо не брати до уваги Лесю Цимбалюк, всі інші учасники «8С», а саме – Кирило Мітітел, Андрій Бондар і два кросовика Олександр Карнаков і Олег Пантелей, – виїжджали лише по одному разу.

У кожного з них менше очок, ніж у Денисова з Палом. Але, головне, всі вони однозначно не будуть класифіковані за підсумками Кубка України з кільцевих гонок …

Теж саме стосується і командного заліку, де все за тим же пунктом 8.13, колективи, які взяли участь тільки два рази, не будуть враховуватися в остаточній класифікації.

З урахуванням того, що SDrive м AWT Racing брали участь лише по два рази, а решта по одному, тим самим, як і на 3-му етапі і на Фіналі Кубка України з кільцевих гонок, і за його підсумками Smart Racing залишиться першою і останньою …

Хоча, можливо, юридично переважає все ж пункт 11.8 «Загальних вимог», які застосовуються до змагань, що здійснюється на території України.

Саме до нього нас відсилає той самий пункт 8.13. А вже 11.8 говорить, що двох стартів все ж досить, для підсумкової класифікації. Тоді пара пілотів AWT Racing плюс Леся Цимбалюк будуть враховуватися в підсумковій таблиці заліку «8С», і пілоти Smart Racing навряд чи виявляться єдиними за підсумковими протоколами Кубка України з кільцевих гонок, так само як і їхня команда у відповідному заліку.

Все це стане остаточно відомо тільки після офіційного затвердження результатів у ФАУ. І тут ми нагадаємо, що всі наші підрахунки і підведення підсумків є цілком і повністю НЕофіційними! … Тим більше, що дана «юридична колізія» є найсправжнісінькою парафією ФАУ!

Адже саме її чиновники щороку напередодні гоночного сезону затверджують всі Регламенти з дисциплін, будучи «останньою інстанцією», відповідальної за будь-які неточності в них!

А тут, наприклад, можна згадати, як уже кілька років у всіх регламентах наполегливо правиться і підганяється під абсолютно безглузде трактування «Загальних вимог …» пункт про рівність очок за підсумками року. На щастя, в цей раз він не знадобився. Однак тут виникне інше питання. І навіть не те, чи будуть в «8С» класифіковані лише два гонщика Smart Racing, або все ж квартет пілотів. Ні, питання тут куди більш глобальне!

А саме, чи відбувся офіційно Кубок України з кільцевих гонок у цьому заліку! І, відповідно, чи буде Андрій Скок, що набрав в ньому максимальну кількість очок, носити то найзаповітніше звання його «Володаря» ?!

Але про це, так само як і про дуже цікаву тему «гонок за поняттями» і ще багато про що, – наступного разу.

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Вадим Чайковський і автора


Додати свій коментар






Pin It on Pinterest