Кубок України з кільцевих гонок: Його володарі визначяться в суботу!

Автор: В'ячеслав Щербина | 24 Вер, 2020

Найближчої суботи 26 вересня Автодром «Чайка» прийме заключний 5-й етап Кубка України з кільцевих гонок. Після фінішу цієї гонки стануть відомі його володарі та призери. А інтрига в ньому присутня.

Для початку потрібно уточнити, що для Кубка України з кільцевих гонок діють точно ті ж вимоги, що і для Чемпіонату України з кільцевих гонок, Фінал якого відбудеться цими ж вихідними, але в Одесі на тимчасовій трасі.

Потрібно не менше 10!

Це означає, що для того, що б клас «відбувся» офіційно, за сезон в ньому має стартувати хоча б по одному разу 10 учасників. Причому «стартами» вважається буквально саме перетин стартової лінії після того як згаснуть вогні сигнального світлофора.

У минулому правила вимагали спочатку 10 заявлених учасників, а потім – 10 допущених. Однак такі трактування давали можливість штучного «роздування» класу, через що в підсумку ми прийшли саме до «стартів». Що це означає?

Наприклад, дана вимога сьогодні безпосередньо стосується Super Touring-а в рамках КУ. На сьогодні в цьому заліку взяло участь сім учасників. Проте одному з них – Владиславу Сінані, який стартував вперше на 4-м етапе, – до старту «дожити» не дала його Honda S2000.

Точніше «японка» була «з під» Костянтина Гуцула, і, на жаль, її двигун вийшов з ладу ще на кваліфікації.

Таким чином, на сьогодні «Супер Турінг» налічує лише шістьох учасників і це дуже важливо. За правилами, якщо в ЧУ або КУ стартує менше 7. але не менше 5 учасників, нагороджується виключно пілот, який набрав найбільшу кількість очок й він буде іменуватися офіційно не як «Володар Кубка України», а тільки як «Переможець змагань Кубок України з кільцевих гонок». До того ж замість кубка він отримає тільки диплом.

Більш того, в цьому випадку офіційно нагородження отримає лише він один!

Якщо ж сумарно за сезон стартують менше 10, але не менше 7, то підсумкові «нагороди» отримають вже топ-2 пілота, але все одно, переможець не буде названий як «Володар КУ». У разі ж 10 учасників – все відбувається стандартно і переможець назавжди потрапляє в аннали історії українського автоспорту як «Володар Кубка України з кільцевих гонок», плюс свої кубки отримує й інша призова трійка.

А престиж цього звання, тим більше, коли йдеться про справжнє багатоетапне змагання, не набагато нижче, ніж звання Чемпіона України. Плюс за нього Міністерством спорту також присуджуються спортивні розряди. Власне ці вимоги з мінімумом учасників продиктовані саме міністерськими нормативами.

Найцікавіше, що якщо розглядати і порівнювати на сьогодні ситуацію в ЧУ з КУ, то тільки в останньому вже є один клас, що відбувся.

Йдеться про Touring, зарезервований для 1,6-літрових 16-клапанних автомобілів сімейства «ВАЗ». Після чотирьох етапів КУ в ньому налічується акурат 10 стартерів і це не межа, про що, так само як і про турнірні таблиці, нижче.

Трохи спортивної арифметики …

Точно також як і в ЧУ, на Фіналі КУ зароблені пілотами очки, включаючи бонусні, будуть перемножуються на коефіцієнт 1,5. Таким чином, на завершальному етапі КУ пілот зможе заробити максимум в 33 очка. Однак і тут є пара нюансів.

На відміну від ЧУ, бонусні бали за поул і краще коло в своєму класі в рамках КУ йдуть виключно в особисті активи пілотів, але не враховуються в командні.

Таким чином, на Фіналі КУ в разі їхніх перемог в своїх відповідних класах, два пілоти зможуть принести команді 60 очок, що теж немало.

Також не можна забувати, що з минулого року в КУ були введені понижуючі коефіцієнти в разі старту менше 5 пілотів на етапі.

І тут найцікавіше, що з цього сезону дана вимога мінімального кворуму в 5 машин на етапі в українському автоспорті була остаточно скасована!

Наприклад, в ЧУ навіть при старті двох пілотів на етапі вони отримують «повні» очки – 20 і 15, тоді як в КУ в такому випадку призова двійка заробить 8 і 6 відповідно.

На жаль, але при написанні приватних регламентів етапів КУ поновлення «Загальних вимог до змагань» не були уточнені.

Так, це внесе деяке ускладнення в спортивну арифметику. Однак не можна не сказати, що зі спортивної точки зору така система з знижувальними коефіцієнтами залежно від кількості учасників на етапі, куди більш справедлива і правильна – перемога на етапі з безліччю суперників повинна «коштувати» більше, ніж за двох …

Аналогічно ЧУ, підсумки КУ для командного заліку підбиватимуться по всій сумі очок, заробленими колективами на всіх без винятку етапах. В особистих же заліках буде застосована формула з відкиданням одного гіршого результату для кожного з пілотів, тобто – «5-1». Під «гіршим» трактується й сход або й зовсім «Не старт». Ну ось, власне, ми і підійшли до турнірних таблиць.

… і що вона означає

Почнемо з наймасовішого заліку «Турінг», тим більше що в ньому спостерігається і найбільша інтрига. Незважаючи на пропуск одного етапу, з двома перемогами і одним другим місцем його очолює лідер команди SDrive Сергій Юнашев, на рахунку якого 58 очок.

Майже по п’ятах за «Юнгою» йде його напарник по SDrive Максим Волинець.

Незважаючи на його схід на 4-му етапі, Максим був класифікований, взявши 8 очок, а завдяки трьом подіумах до цього в сумі він зібрав 51 бал.

Найбільш інтригуюче далі в боротьбі за підсумкове третє місце. Хоча, не факт що тільки за нього, адже на кону Фіналу КУ буде стояти 33 очка за перемогу.

На сьогодні третій рядок «Турінг» з 33,6 очками займає Антон Поляничко.

Відразу за ним, з 31 балами «на брата» слідують Сергій Бєляєв та Вадим Конончук, на рахунку яких по одній перемозі. Вадима ми можемо відразу «відкинути», бо для нього спочатку пріоритетним був Чемпіонат України, тому він буде виступати в Одесі.

А ось Бєляєв налаштований більш ніж рішуче поборотися, і не обов’язково тільки за третє підсумкове місце …

Не можна «списувати з рахунків» і Руслана Сєрова. У його активі 20 очок і він цілком може втрутитися в боротьбу за «бронзу» Кубка України.

Але не можна забувати, що якщо відкинути по одному гіршому результату на сьогодні, то картина складеться дещо іншою. Юнашев з все тими ж 58 очками, і все що він запрацює на Фіналі КУ, піде йому в актив. А у Волинця відкинути 8 очок, що означає 43, у Поляничко буде 29,6, у Бєляєва ті ж 31, а у Сєрова 18.

Так, мало хто зважитися поставити проти «Юнги», але боротьба за місця нижче, як то кажуть «wide open» …

Що ж до заліку «Супер Турінг», то його переможець вже фактично відомий! Незважаючи на його схід на 1-му етапі, завдяки двом перемогам потім, особливо на 4-му етапі, який зібрав понад 5 машин і приносив повні бали, Костянтин Гуцул вже зібрав 47 очок. Математично він знаходиться практично поза досяжності для інших.

Другим з 21 очками в «Супер Турингу» вважається Володимир Дрогомирецький.

Однак він, як і його напарник Вадим Конончук, цими вихідними буде виступати в Одесі, де засновник «Київ-Південь» ні багато ні мало на своїй «Форд Фієсті» боротиметься за чемпіонський титул заліку GT Open.

Цікаво, що третій рядок заліку «Супер Турінг» з 15 очками займає Олексій Бабенко.

«Інтерес» полягає в тому, що на 4-му етапі КУ Олексій вперше в житті стартував на «кільці» і відразу зміг піднятися на другу сходинку подіуму!

Так, через сходи суперників, у дебютанта не залишилося реальної опозиції на схожій за потужністю техніці. Проте, спорт не знає умовного способу.

Всього 0,8 бала Бабенко поступається Олег Сокирба, якого можна назвати головним невдахою цього заліку. Точніше, питання до його «баварця», відмови якого привели до двох сходів.

І хоча на двох інших етапах Олег фінішував другим, вони були найменш чисельними, що означало лічені очки в його скарбничку і, як результат на сьогодні тільки 4-е місце. Цікаво, але навіть за одного старту й фінішу третім на «масовому» 4-му етапі Сергій Бабак заробив 12 «пунктів». Правда, тут є один важливий нюанс.

Але не все так просто!

За тими ж «Загальними вимогами до змагань» пілот, який взяв участь тільки в двох етапах ЧУ або КУ, не буде офіційно класифікований за підсумками року!

Іншими словами, збери Бабак або Бабенко більше очок, ніж Сокирба, вони все одно в підсумковій таблиці Кубка України з кільцевих гонок будуть розташовуватися нижче пілота «БМВ», до того ж «виділені» як не класифіковані.

Теж саме стосується Дрогомирецького й Андрія Скока, як й Бабенко, який на своїй скромній «Калині» дебютував на 4-му етапі КУ.

Стосовно ще двох заліків – класу 8С і командного, – то в них офіційно підсумок підводитися не буде через наявність лише двох учасників. Проте, якщо говорити про суперечку колективів, то він дуже принциповий і по-своєму інтригуючий. Так, тут всього дві команди – SDrive і Smart Racing. Проте вони взяли участь спочатку у всіх етапах.

І спочатку з трьома більш ніж впевненими перемогами поспіль «драйвовці» мали величезну перевагу над суперниками – 97 балів проти 43.

Однак на 4-му етапі «розумники» практично повністю змінили склад своєї команди, в тому числі заручившись послугами «легіонера» (і в якійсь мірі «перебіжчика» з SDrive) Костянтина Гуцула.

Ця трансформація вилилася в першу перемогу в році для Smart Racing.

Однак і SDrive того разу не сильно відстала від конкурентки, в останній момент все ж заявившись на 4-й етап. Сергій Бєляєв відсвяткував на ньому перемогу в «Турінгу», завдяки чому «драйвовці» тоді поступилися «розумникам» всього кілька очок.

Таким чином, після чотирьох раундів на рахунку SDrive 121 бал проти 72,6 у Smart Racing.

Так, команда може заробити на Фіналі КУ 60 очок, але з урахуванням старту на ньому в рядах SDrive Юнашева, Волинця і Бєляєва, дуже малоймовірно, що їхня команда програє цей залік. Нехай йдеться виключно про номінально-принциповий суперечці, перемога є перемога …

Що ж до 8С, то тут все зрозуміло і однозначно – його очолить регулярний учасник Кирило Мітітел.

На жаль, якщо не брати до уваги однин етап, він весь сезон залишався єдиним учасником цього заліку …

 

***

Розклад Фіналу Кубка України з кільцевих гонок буде звичним. З 10.40 почнуться тренування, відразу за якими рівно опівдні піде кваліфікація. Якщо нікому з учасників не знадобиться ремонт, то старт гонки буде дано о 12.45.

Те, що ця гонка буде цікавою і напруженою можна не сумніватися!

По-перше, за попередніми підрахунками пелотон може нарахувати до 15 машин. Наприклад, на старт після своєї серйозної аварії збирається вийти Павло Мар’яненко, а також вперше цьогоріч в рамках КУ для заліку «Турінгу» поїде Владислав Сінані.

Тому цей клас може нарахувати 10 учасників, а може й більше. Ну і, звичайно, головним магнітом уваги уболівальників обіцяє стати «Супер Турінг», де як мінімум повинні стартувати три пілоти на потужних монстрах із двигунами 300-400 к.с.

І тут всі вболівальники з нетерпінням чекають чергової дуелі за перемогу Гуцул-Сокирба, тоді як сам Олег напевно спробує поборотися за друге місце за підсумками Кубка України з кільцевих гонок. Тому нудно на його Фіналі точно не буде! …

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Вадим Чайковський і автора


Додати свій коментар














Pin It on Pinterest