Кубок України з кільцевих гонок: Й епічним він був! (Частина 3)

Автор: В'ячеслав Щербина | 13 Жов, 2021

Подій в Super Touring на Фіналі Кубка України з кільцевих гонок назбиралось стільки, що ми вирішили розбити розповідь про цей залік на дві частини. Чого тільки коштували одразу три спроби старту цієї гонки! Більш того, саме тут дуже багато вирішили аварії й відмови техніки. Проте, і без захопливої боротьби на трасі теж не обійшлося!

Поломки або капризи техніки почали «вилазити» на машинах учасників «Супер Туринга» з самого ранку, включаючи обох претендентів на «бронзу» за підсумками сезону Кубка України з кільцевих гонок Олега Сокирбу і Владислава Сінані.

Їхні команди впоралися з проблемами і в підсумку обидва пілоти змогли виїхати на кваліфікацію.

Торкнулися проблеми з електрикою і одного з двох претендентів на звання Володаря Кубка України з кільцевих гонок Костянтина Дяденко.

Але всі вони не йшли в жодне порівняння, принаймні, – за іронією, – з відмовою редуктора, що трапилася на самому початку кваліфікації на Honda S2000 другого фаворита – Костянтина Гуцула.

Нагадаємо, що в цьому сезоні вперше за більш ніж півтора десятка років не проводиться Чемпіонат України з кільцевих гонок, тому звання Володаря Кубка України в цій дисципліні стало найпрестижнішим для кільцевого сезону-2021.

Завдяки затримці кваліфікації через аварію Юрія Сапелко на його «копійці» і тому, що гонка «Супер Туринга» стояла другою за розкладом, у механіків Костянтина Гуцула був час поміняти редуктор.

При цьому, незважаючи на відверту складність ситуації, сам пілот знаходився в піднесеному настрої, навіть передчуваючи свій прорив з останнього місця!

Але, на жаль, сталося зовсім інше. Старт гонки «Супер Туринга» вирішального етапу Кубка України з кільцевих гонок, а точніше його перша спроба, повністю перетасував пелотон. «Відпускаємо паузу» з того місця, де ми зупинилися. Техніка вирішує багато … прямо або побічно …

… й точно визначає!

Власникові «поула» Костянтину Дяденко вчергове доставляє проблеми «лаунч контроль», він провалює старт і пропускає вперед Володимира Дрогомирецького. І не тільки його! З 4-го місця разом на 2-е виходить Владислав Сінані на своєму компактному і верткому «Лотусі». Позаду на Seat Cupra TCR Павла Чабанова виникають проблеми з блоком управління КПП. Вона просто не розрахована на старти з місця через що пілот «іспанця» і зовсім разом провалюється з 3-ї стартової позиції аж на 7-ю!

Однак ключовий момент відбувається миттєвостями після проходження першого повороту.

Через поломку редуктора Костянтин Гуцул був змушений стартувати з останнього 9-го місця, проте, одразу ж виходить на 6-е. На жаль, але миті по тому на Citroen Святослава Денисова, як це потім стало відомо, «розвалюється» зчеплення, від чого зриває маховик, а КПП заклинює! Природно, Saxo різко сповільнюється і на нього буквально налітає Гуцул, часу на реакцію у якого просто не залишалося!

Дане, відео не передає всієї серйозності аварії, але за свідченням очевидців, на мить днище «японки» виявилося майже на рівні даху «француза»! А сам Костянтин сказав, що в цей момент свого вітрове скло бачив тільки небо …

На жаль, і для самого Гуцула, та й для більшості вболівальників, за сім головна інтрига цього заїзду зникла, а питання з ім’ям Володаря Кубка України з кільцевих гонок-2021 заліку «Супер Турінгу» було вирішено – ним став Костянтин Дяденко.

Проте, гонка на цьому тільки починалася. Вірніше в цей момент вона була одразу ж зупинена червоними прапорами.

Після серйозного удару при поверненні на «грішну» машина Гуцула отримала чималі ушкодження.

Хоча зовні їх було практично не видно, але підвісці «Хонди», що називається, – дісталося. Що було найбільш важливо на той момент з точки зору самого змагання, щоб підняти «японку» на евакуатор пішло чимало часу.

Для цієї процедури точками кріплення є самі колеса, але постраждала права передня підвіска «Хонди» не давала такої можливості …

Одночасно нехай і не такої складної, але евакуації вимагав й «цитрамон-трамплін». Він також отримав хоча і не такі помітні зовні, але не такі малі пошкодження підвіски, вихлипної системи і «косметики». І ось в цьому місці дуже хочеться «поспекулювати», причому двічі!

Перше, – очевидне. Якби не та злощасна поломка редуктора на «Хонді», її пілотові не довелося б прориватися на старті з останніх рядів. Так, спорт не знає умовного способу, проте в цьому місці можна згадати ще один момент.

А якби суддівство не вирішило буквально стерти хронометраж тих найперших кіл кваліфікації, яка була перервана аварією «Жигулях» Юрія Сапелко?

Хтозна, з якого місця тоді б стартував пілот «японки» ?! Адже він все ж встиг пройти пару кіл!

Навіть у своєму «розгінному» режимі через величезну різницю в техніці та її потужності, «японка» Гуцула напевно давала своєму пілотові перевагу якраз перед тими самими «Сітроенами», оснащеними скромними 1,6-літровими моторами.

А це означало б дуже велику ймовірність того, що Гуцул в реалії міг кваліфікуватися і розташуватися вище «злощасного» «француза», який в підсумку став для нього справжнім «каменем спотикання»! Але, на жаль і ах. Ми «маємо те, шо маємо», а спорт дійсно не знає умовного способу.

Спроба № …

В «сухому залишку» технічна відмова в кваліфікації, хоча вона й була усунута до самої гонці, так чи інакше, вирішила наперед долю звання Володаря Кубка України з кільцевих гонок 2021 заліку «Супер Турінг»! І не тільки його!

Після першого старту крім Денисова і Гуцула пелотон не дорахувався і Сінані. І тут знову питання полягало у відмові техніки, вже другий за день для Владислава!

На двигуні його «Лотуса» летить доволі дрібна деталь – кріплення ролика натягу ременя ГРМ, – але, всім автомобілістам відомо, що за цим криється.

А це означало ніщо інше, як те, що і доля останнього призового місця за підсумками Кубка України в цьому заліку була вирішена достроково, і знову без боротьби на трасі. З моменту сходження Сінані підсумкова «бронза» остаточно закріпилася за Олегом Сокирбою.

Правда, на той момент навряд чи хтось із уболівальників знав про всі ці підсумкові підрахунки. Проте терплячих глядачів, а їх на трибунах все ще залишалося чимало, чекало ще … два старти!

Його друга спроба і білосніжна «Ауді» Володимира Дрогомирецького знову блискавкою зривається з місця, знову випереджаючи «замученого» електронікою Костянтина Дяденко. І тут знову основні події відбуваються позаду лідерів!

На «Сеаті» Павла Чабанова знову «глючить» управління КПП, причому так, що TCR фактично залишається як укопаним в стартову решітку! Щоб уникнути зіткнення, Олег Сокирба, що стартував позаду нього, навіть був змушений виїхати на узбіччя! Його «БМВ» виорювало пару метрів по «бездоріжжю», тоді як «іспанець» оживає і його пілот в результаті не дає супернику випередити себе!

Всім цим «неподобством» відмінно користується напарник Чабанова по команді Huragan Racing Максим Пашко. На своїй червоній «баварці» він разом виходить з 5-го стартового місця (в яке перетворилося його початкове 6-е після сходу Владислава Сінані) на 3-е. Однак поворотом пізніше цей дует стає причиною другого поспіль червоного прапора!

При другій спробі старту заїзду ключовий момент відбувається в третьому повороті траси і знову позаду двох лідерів.

Новий «гострий» варіант «картингового повороту», а точніше вихід з нього, вже став свого роду магнітом заїздом раніше одразу для декількох пілотів із «Турінг». Чому учасники «Супер Туринга» повинні були стати винятком ?! І не стали!

Першим, хто в цій гонці потрапив в цю «пастку Венери» з відпрацьованих покришок стає саме Пашко, який відмінно стартував.

Застрягши в ній червона «БМВ» стає причиною другої появи над трасою аналогічного кольору прапорів.

Найцікавіше, що, крім «косметики», в реалії «баварка» не постраждала в цьому інциденті і вимагала лише невеликої «гри в ріпку», після чого змогла повернутися в паддок.

З урахуванням того, що порушені шари відпрацьованих покришок, які формують рамку полотна траси, потрібно було відновити, у механіків Huragan Racing з’явився час на ремонт.

Через кілька хвилин під схвальні вигуки і ляскання глядачів «БМВ» №90 повертається на трасу! Більш того, Пашко навіть дозволяють зайняти його первинну стартову позицію.

Хоча в даному випадку це не грало великої ролі, так як в строю залишалося всього 6 машин. Що там говорить приказка про «трійцю» ?! Нарешті третій старт заїзду «Супер Турінг» виявився «гладким» і не зажадав чергової зупинки гонки. А що ж на ньому? Так майже все те ж саме!

… і справжній десерт для вболівальників!

Втретє поспіль Z4 Костянтина Дяденко «гальмує» на старті, в той час як ТТ Володимира Дрогомирецького знову вистрілює як винищувач палубної авіації за допомогою парової катапульти на американському авіаносці. (Так, так, – ці пристосування навіть в 21-м столітті приводяться в дію парою, а їхню електромагнітну зміну тільки починають встановлювати на новітніх атомних плавучих аеродромах).

В іншому ця «спроба №6» проходить спокійно і інші стартові місця навіть на подив залишаються незмінні. Але, на щастя, хоча пелотон і порідшав з 9 машин до 6, попереду уболівальників чекала захоплива боротьба, причому за перемогу, та ще й потрійна!

Для початку прикрасою дебюту цієї гонки стає справжня дуель нервів Костянтина Дяденко з Володимиром Дрогомирецьким.

Протягом декількох кіл пілот, який вже став Володарем Кубка України (цікаво, а він сам усвідомлював цей факт в той момент?), надавав серйозний і, головне, – безупинний пресинг на лідера.

В цей же час їх намагається нагнати Павло Чабанов. Часом новачок навіть «пускає» свій потужний передньопривідний «ти сі ар» у видовищний занос, що, природно, не могло не радувати глядачів!

А, незважаючи на серйозні затримки по часу в зв’язку з двома червоними прапорами і очищенням траси від наслідків аварій, трибуни все ще аж ніяк не спорожніли.

І тут шкідливі «гремліни», які в цей день, схоже, напали на чайкінський паддок, знову дістаються, причому до обох лідерів!

Після п’ятого кола двигун Z4 Дяденко знову починає «троїти» через що на прямих ТТ Дрогомирецького, яка в реалії володіє меншою потужністю, вдається відриватися.

І хоча Костянтин в поворотах щільно «вис» на задньому бампері білосніжної машини суперника, піти на обгін йому не вдавалося.

Більш того, незабаром до них «під’їжджає» Павло Чабанов і з цього моменту протистояння за перемогу перетворюється в потрійне! …

Кульмінацією цієї боротьби стали 10-й і 11-й кола гонки.

І першим, хто зміг «нанести удар», стає якраз Чабанов, обганяючи на гальмуванні в «картинговому повороті» Костянтина Дяденко, що йде другим.

Однак, не встиг Павло приступити до атак на лідируючого Володимира Дрогомирецького, як на початку наступного кола настає розв’язка, причому абсолютно несподівана і непередбачувана! Більш того, теж потрійна!

На «Ауді» лідера виникають ще більш серйозні проблеми з електронікою і він різко сповільнюється. Природно цим тут же користуються суперники і в лідери виходить Чабанов. Але, буквально на кілька миттєвостей!

Поки вже ожилу ТТ на вході в «Картинговий поворот» пробує випередити Дяденко, його «магніт» притягує тепер і «Сеат»!

На щастя, цей виліт для пілота TCR-а виявляється ще менш болючим, ніж для «БМВ» його напарника по Huragan Racing, що ще недавно «сидів» у цих покришках.

Чабанов відразу повертається на трасу, проте час було втрачено, і в цей раз безнадійно.

Власне, хоча до реального фінішу гонки залишалося ще кілька кіл, гонка за цьому завершилася, точніше – інтрига в ній.

Незважаючи на всі капризи техніки

На «дешбоарді» ТТ-шки до кінця заїзду постійно запалюється «чек» і Дрогомирецький решту кіл був змушений глушити мотор, роблячи «ребут». Природно, його тут же, на тому ж 11-му колі, випереджає не тільки Дяденко, але і Чабанов, що тільки вибрався з полону відпрацьованих покришок.

В результаті Павло фінішує другим, тоді як Дрогомирецький все ж зміг дістатися на третьому місці. Правда, Чабанов міг втратити цю сходинку подіуму, який став першим в його зовсім не тривалій автоспортивній кар’єрі. Дивно, але судді зафіксували у Павла фальстарт! Цікаво, на якому саме з стартів?! …

За це йому були «приписані» належні за таке порушення 20 секунд.

Однак з урахуванням того, що Дрогомирецький починаючи з того самого доленосного 11-го кола почав втрачати по 10-20, і навіть 30 секунд, – ця пеналізация ні на що не вплинула …

Цікаво й те, що, незважаючи на його проблеми, тільки він вивільнився від опіки суперників у першій половині гонки, на 14-му колі Дяденко встановлює рекордний час для цієї гонки – 1 хв 27,583 с.

За цим показником Чабанов поступився переможцю пів секунди, причому теж встановивши свій кращий час одразу після вильоту, на 12-му колі …

Кращим для Дрогомирецького виявився друге коло, коли він лідирував. З точки зору цього показника Володимир поступився Дяденко 1,3 секунди.

Після цього темп «Ауді» тільки падав, що і зумовило всю ту красиву дуель нервів, що прикрасили цілих 10 кіл цієї гонки!

Першим поза подіумом, але вже в одному колі від лідерів гонку закінчив Пашко.

Цікаво, що Максим став «коловим» тоді ж, на початку вирішального 11-го кола, після чого ближче до фінішу на його «БМВ» виникли проблеми з КПП і він теж лише дивом закінчив гонку!

Передбачувано ряди замкнув Олексій Тихонович Варавін, чий «Сітроен» не міг і близько дозволити своєму пілотові скласти конкуренцію іншим учасникам цього заїзду.

Принаймні, цей француз не підвів свого пілота! Адже якщо так розібратися, то буквально всіх до єдиного інших пілотів «Супер Туринга» в тій чи іншій мірі в цей день підвела техніка.

Гуцула на кваліфікації, Денисова на першому старті, Дяденко і Чабанова на стартах, а Костянтина і потім протягом гонки, як й Дрогомирецького з Пашко.

Ну і Сінані з Сокирбою, яких ще більші проблеми переслідували з самого початку цього етапу. І тут читач напевно вигукне – А що ж сталося з «БМВ» у стильному урбаністичному камуфляжі-розмальовці ?! А гонка для Сокирби виявилася зовсім короткою.

Олега, як і його суперника на «бронзу» Кубка України, проблеми з технікою наздогнали вдруге за день і в цьому випадку теж призвели до сходу!

Хоча на старті (тому, який став третім за рахунком) Сокирба не зміг випередити Чабанова, він зробив це через пару поворотів.

Однак ще під час другої спроби старту пілот «БМВ» відчув щось «неладне» з важким кермом й дива не сталося.

На початку другого кола вже «реальної» гонки Сокирба зрозумів, що з гідропідсилювача його «баварця» потекла рідина.

На щастя, Олег одразу усвідомив ситуацію і пішов з траєкторії, після чого вивів свій автомобіль в безпечне місце.

І за ці дії Сокирба однозначно заслужив подяку від усіх!

Від уболівальників за те, що позбавив всіх нас від четвертого «червоного прапора» і тривалої затримки, яка в іншому випадку знову знадобилася б для усунення слідів масла на трасі.

Ну і від своїх суперників по тій же причині, так як траєкторія залишилася чистою, давши можливість багатьом з них насолодитися боротьбою, активно ділячись враженнями про неї одразу після фінішу між собою …

Підрахунки бувають неоднозначними!

Настав час підбиття підсумків не тільки цієї гонки, але і всього Кубка України з кільцевих гонок у цьому заліку. І саме останні виявилися не без протиріч. На щастя, вони не стосуються долі головного звання, так само як й інших призових місць.

Забравши і «поул», і рекордне коло в гонці, як і Вадим Конончук в «Турінгу», Дяденко заробив можливий максимум в 33 очка. Тим самим, він довів свою суму до вражаючих 84 очок і «результату» в 70.

Таким чином, нехай і не без деякої «допомоги» відмови техніки у його візаві, Костянтин-2 зміг більш ніж впевнено стати Володарем Кубка України з кільцевих гонок.

Радість Дяденко одразу після фінішу цілком зрозуміла – нехай раніше Костянтин і виступав у Тайм-Аттак і перемагав, цей рік став для нього першим у професійному автоспорті! …

Вражає і те, що Гуцула і Сокирбу, котрі зійшли і не набрали у вирішальній гонці жодного балу, в результаті розділили лише 1,4 очка. Саме стільки Олегу не вистачило до «срібла» за підсумками Кубка України!

Такі дивні десяті частки вийшли з-за «недобору» на попередньому етапі в цьому заліку. Тоді при чотирьох учасниках був застосований понижуючий коефіцієнт в 0,8 і з яким третє місце Сокирби принесло йому лише 9,6 балів. І тут теж в пору говорити чергові «а якби».

Наприклад, не відмов гідропідсилювач на «БМВ» Олега, займи він навіть 4-е місце, яке давало на Фіналі 15 очок, актив Сокирби склав би тоді 42 бали проти 38 Гуцула. Але знову – умовний спосіб …

Проте, без «б» ми не обійдемося і при підведенні цілком реальних підсумків. Більш того, тут навіть зберіглась інтрига!

Одразу двоє з трьох, що піднялися на цей подіум, і один напевно, не будуть класифіковані за підсумками року в Кубку України з кільцевих гонок!

Ми вже згадували, що згідно «Регламенту ЧУ і КУ з кільцевих гонок», пілот протягом сезону повинен стартувати більше двох разів, щоб бути класифіковані за його підсумками. Однак за «Загальними вимогами до проведених на території України змагань» той самий пункт 11.8, на який посилається «Регламент», говорить інше! А саме, що двох стартів для цього досить!

Згідно «юридичної ієрархії» при такому різночитання пріоритетним є більш «старший» регламентний документ. Іншими словами – «Загальні вимоги».

Той же Дрогомирецький, хоча він і взяв 18 очок за 3-е місце на Фіналі, при одному старті в рамках Кубка України, в будь-якому разі не буде класифікований за його підсумками.

А ось з класифікацією Чабанова, котрий піднявся вперше на подіум, так само як й Пашка, справи йдуть куди менш однозначно.

Обидва пілоти Huragan Racing стартували якраз по два рази.

При цьому завдяки що підвищеному коефіцієнту 1,5 на Фіналі за його друге місце Павло взяв 22,5 очка, довівши свій актив до 24,5, тоді як Максим заробив 15, в результаті зібравши 23.

На рахунку ж Сінані, котрий стартував в трьох гонках, але зійшов в «найдохіднішій» з них, залишилося 22 бали. І питання полягає не в самій щільності результатів цієї трійці, а саме в тому, як вони розмістяться в підсумкових протоколах Кубка України з кільцевих гонок. І не тільки вони!

Згідно «Регламенту» пілот SDrive повинен стати 4-м за підсумками року, а два пілота «ураганів» взагалі не будуть класифіковані й разом із Дрогомирецьким «пропустять» на 5-е місце і Денисова. І саме парадоксальне тут інше.

На рахунку Святослава, що стартував у всіх чотирьох етапах, але теж зійшов у вирішальному з них, в результаті тільки 15 балів.

Або ж згідно «Загальним вимогам» 4-м і 5-м за підсумками Кубка України будуть значитися Чабанов з Пашко. Тільки після них в остаточній турнірній таблиці виявляться Сінані та Денисов, тоді як Дрогомирецький і Варавін, котрі стартували по одному разу, так чи інакше розташуються позаду класифікованих пілотів …

Тут нам нічого не залишається, як почекати остаточного вердикту чиновників від ФАУ, чиєю прерогативою є затвердження офіційних результатів, тоді як всі наші підрахунки є виключно неофіційними! І вже тоді ми зможемо остаточно підбити підсумки Кубка України з кільцевих гонок-2021. Однак це ще не все.

 

***

Напевно уважні читачі помітили, що ми не підвели підсумки в класі «8С», а також командного заліку. Так і є! І крім традиційних альбомів їх чекає ще один, причому досить незвичайний матеріал.

В ньому йтиметься про … гонки «за поняттями», горезвісні «гонки після гонок» і ще багато про що, досить несподіване і не зовсім тривіальне. Як то кажуть – watch this space!

 

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Вадим Чайковський і автора


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest