Кубок України з кільцевих гонок: І, нарешті, про гонки «за поняттями»!

Автор: В'ячеслав Щербина | 21 Жов, 2021

Автоспорт, як і будь-який інший вид спорту, досить багатогранний. Крім тріумфу і поразки, в ньому присутні ще чимало відтінків сірого і багатьох інших кольорів. Сьогодні ми поговоримо про не найкращі сторони автоспорту. Одна з яких – хто і скільки готовий «платити» за заповітну перемогу. В даному випадку – звання Володаря Кубка України з кільцевих гонок.

У нашому останньому на сьогодні матеріалі про Фінал Кубка України з кільцевих гонок ми розповіли про клас «8С», на старт в якому вийшли лише дві машини. Обидві несли на своїх бортах логотипи Smart Racing. Так само як ця команда ось вже два етапи поспіль стала єдиною в заліку колективів. Чому так сталося, ми вже досить докладно розповіли раніше.

І наші матеріали отримали деякий «розвиток» на заключному етапі Кубка України, де серед іншого все той же Представник команди Smart Racing Дмитро Франчук публічно, на брифінгу, торкнувся досить цікавої теми. А саме – «гонок за поняттями». Так давайте розберемося, про що власне йшлося ?!

Але, для початку потрібно закінчити з тією темою, на якій ми зупинилися в попередньому матеріалі. А саме, – так все ж відбудеться офіційно Кубок України з кільцевих гонок у заліку «8С» і чи буде переможець заліку Андрій Скок носити те саме заповітне звання його Володаря. У зв’язку з цим для початку необхідно роз’яснити кілька регламентних моментів.

Заповітна «десятина»

Як ми вже не раз писали, для нарахування повних очок на етапі потрібно тільки 5 «допущених» учасників (пункт «Спільного регламент» 8.9.2). Однак для того, щоб Чемпіонат або Кубок України відбувся офіційно, а переможець у ньому здобув титул Чемпіона України або звання Володаря Кубка України, згідно «Національному Спортивному Кодексу» необхідно «не менш» 10 пілотів, причому тепер уже таких, що «стартували» протягом всього сезону. Решта призерів у цьому випадку отримують на офіційній Церемонії нагородження відповідні до їхніх місць кубки.

Потрібно відзначити, що ці вимоги засновані на умовах Міністерства молоді та спорту України, так як дані звання й досі дають підставу для подальшого присвоєння цим пілотам звань «Майстрів спорту» та «Кандидатів у МС». «Питання 10-ти» є одвічним і не є чимось новим для всіх учасників процесу.

Так само як звично і те, що при нестачі цих найзаповітніших 10, на останньому етапі постійні учасники класу в разі такої «недостачі» або шукають «добровольців», або своїми зусиллями дозаявляють учасників, щоб цей залік набрав цей самий необхідно мінімальний кворум.

Все це не є чимось «незвичайним». Однак тут існує одразу кілька нюансів.

Найчастіше бракує учасників в найпотужніших (і дорогих) заліках. На сьогодні це «Супер Турінг», нещодавно він же GT Open, ще раніше «Супер-2000», яких і зовсім ніколи не було більше чотирьох на трасі, і то всього пару разів, а якщо ще далі в минуле, то – А3. Але як раз їм то «добрати» заповітну «десятину» завжди було найпростіше.

Згідно правил пілот, який виступає на машині відповідає класу нижче, має повне право виступити в більш старшому заліку. І так було завжди.

Коли «вісімки» виходили на старт з «Фієста» і навіть BMW 320, наповнювали найстарший залік, допомагаючи йому офіційно «відбутися». А ось з наймолодшим заліком, а на сьогодні це «8С» – так не вийде! Класу нижче просто не існує, а на картингу тут не поїдеш. Тому тут, щоб Чемпіонат або Кубок офіційно відбулися, може дозаявитись тільки пілот, який виступає на аналогічній техніці. Тобто відповідає технічним вимогам виключно класу «8С».

Так, наприклад, сталося все з тим же Андрієм Бондарем на 3-му етапі Кубка України з кільцевих гонок.

І, як наш читач уже міг здогадатися, перед його Фіналом «8С» налічував 9 «стартерів» і тут не вистачало одного-єдиного учасника.

Ми вже писали в анонсі, що один із членів тієї ж Smart Racing приходив перед фінальною гонкою до тих самих конкурентів щоб … позичити саме цю ж машину! І це після того, як Представник цієї «найрозумнішою» команди погрожував протестом і так і «не дозволив» дозаявку AWT Racing після закінчення часу Адміністративної перевірки! …

Природно, він отримав відмову. І, судячи з усього, інших у кого позичити автомобіль, щоб посадити на нього свого пілота, теж не знайшлося. Хоча тут виникає одне резонне питання.

Чому б було просто не посадити цього «запасного» пілота (його імені ми не знаємо, можливо, навіть йшлося про Володимира Апостолюка), наприклад, на «Калину» Романа Марківа ?! Роман все одно претендував на підсумкову перемогу виключно математично. А це теж стало б чудовим виходом з ситуації, що склалася і, головне – абсолютно законним! Але, повернемося до офіційних вимог.

Він же, ні – не «Гога», а 3-й і 10-й

За правилами ці десять пілотів повинні бути не просто «допущені» і навіть не «взяти участь», а саме «стартувати». Всі ці терміни мають різну спортивно-юридичну розшифровку. З допущеними все зрозуміло. Це ті, хто, по суті, можуть залишатися лише на папері, як ті «мертві душі». Такі випадки теж траплялися раніше, проте не віталися офіційно. Більш того, з цього приводу деякі офіційні особи навіть позбавлялися ліцензій. Але не будемо ворушити минуле. З іншими поняттями все йде куди більш конкретніше.

Згідно «Загальних вимог», участю в змаганні називається, коли пілот почав хоча б одне з офіційних тренувань. А ось стартом вважається, коли гонщик «отримав команду старт і/або перетнув стартову лінію під час одного із заїздів». Тобто, власно гонки.

Примітно, що раніше, після кількох «інцидентів» з тими самими «мертвими душами», і зовсім вимагалось пройти в гонці як мінімум два кола. Що й робили такі «наповнювачі», після чого, виконавши цю свою роль, сходили з траси. Чому ми так детально на цьому зупинилися?

Та тому що цим 10-м (і третім для 4-го етапу в заліку «8С») офіційно по протоколам вважається ніхто інший, як Юрій Сапелко, який виступав на колоритній «класиці».

Питання природно полягає не в імені пілота, а саме його автомобілі. І тут є, скажімо так, – «нестиковки».

Спочатку ця машина, з очевидних причин, як раніше протягом цього сезону її «сестра» Святослава Денисова, було заявлена тільки в «Супер Туринг». Саме в кваліфікації до цього заліку, на жаль, Юрій і потрапляє в аварію, досить серйозно розбиваючи цю «феррарі рот» красуню.

При цьому Сапелко не брав участі в кваліфікації до об’єднаного заїзду класів «Турінг» і «8С», яка, між іншим, передувала «квалі» старшого заліку. Природно, глядачі не змогли побачити цю «копійку» і ні в одній з гонок того дня.

Для нарахування очок на етапі в заліку «8С» з точки зору трьох «допущених» немає жодних проблем. Однак Сапелко однозначно не може вважатися 10-м «стартером», щоб Кубок України з кільцевими гонок в «8С» офіційно відбувся.

Іншими словами, Андрій Скок, який набрав в ньому максимальну кількість очок, не зможе наприкінці року отримати звання Володаря Кубка України з кільцевих гонок, але буде офіційно іменуватися його Переможцем. Різниці в реалії майже ніякої, крім хіба що тих самих міністерських нормативів і їхніх розрядів. Але це лише вершина айсберга під назвою «нестиковка»!

Питання полягає в тому, як саме дебютант, котрий вперше стартував в автомобільному «кільці», взагалі потрапив до «8С»! Адже спочатку він був заявлений виключно в одному класі.

Далі, по моєму, вперше за свою 20-річну кар’єру спортивного оглядача, я перейду на «мовлення» від першої особи. Бо там буде трохи особистого, яке я вирішив не приховувати «під килимом». Як той же вчинок Дмитра Франчука на 3-му етапі, який і став тим самим помахом крила метелика, запустивши цілий ланцюжок матеріалів або їхніх частин, включаючи і цей.

«Гонки по понятіям» ?!

Після того, як Я вважав за свій обов’язок не залишати «за лаштунками» вчинок Представника Smart Racing на 3-му етапі, вранці на Фіналі у мене відбулася вкрай «цікава» розмова з Сергієм Скоком, що є головним тренером і начебто спортивним директором команди Smart Racing.

А саме, тільки побачивши мене, він повідав мені про те що, «… з цього моменту вони мене не знають, а я їх …» і, головне, – заборонив мені спілкуватися з пілотами цієї команди! (Він, правда, не уточнив – з тими, хто офіційно за неї заявлені, або з тими, хто виключно платить гроші за підготовку та обслуговування своєї техніки команді, що раніше іменувалася SportCarService).

Також ним було сказано: «стерти всі їхні контакти, забути про них і не підходити в той кут». (Мався на увазі в прямому сенсі слова кут паддока, де традиційно розташовується даний колектив). Все це було сказано буквально через пару секунд, після того як я зробив це саме фото)

Природно ніхто не може мені дати такі заборони у вільній країні і тим більше автоспорті, і означають вони для мене «абсолютний нуль». Однак, при моїй спробі підійти в «той кут» щоб привітатися з пілотами, той же Скок вибіг мені на переріз як справжній «вибивала»!

Тепер він закінчив розмову не тільки особистими образами, а й навіть погрозами на кшталт – «дивись, а то буде погано!». На що, природно, він отримав відповідну відповідь. Не пам’ятаю дослівно, але щось в дусі – «чи не забагато він на себе взяв» і «не поплутав він берега».

Проте, я ставлюся з розумінням до ситуації, що склалася. Не вперше, і не таке бувало, включаючи загрози – це все occupation hazards. Тим більше, що тут йдеться про прямі родинні зв’язки – власного сина Сергія і дідуся цього пілота, ким і є Дмитро Франчук. Ок, зрозуміло емоції, родичі і т.д. Однак є нюанс.

У тій же розмові я запропонував Сергію, щоб на брифінгу їхня команда публічно принесла вибачення за той відверто неспортивний вчинок, після чого я про це красиво напишу та інцидент на цьому буде вичерпано. Але нажаль. На брифінгу Дмитро Франчук вчинив із точністю до навпаки.

А саме, в присутності всіх учасників процесу, він поставив мені як автору тих матеріалів лише одне єдине питання. Очевидно, що в іншому, у нього та їхньої команди не виникло питань до моїх матеріалів?)

Так ось питання це полягало в тому, чи впевнений я, що спортивні комісари на 3-му етапі були готові «переступити закон» і прийняти заявку від команди більш ніж через годину, після того як була закінчена Адміністративна перевірка ?! А резюмування цього питання було і зовсім … «епохальним». Як на мене – «у нас тут проходять гонки за правилами або за поняттями?!». І це теж цитата.

В той момент моя відповідь була ствердною. Але і я задав одне зустрічне запитання – чому ж Дмитро Миколайович не був проти прийняття такої ж «запізнілої» заявки нового пілота в той же самий момент?

На це Франчук вдав, що не має поняття, про що я його питаю! Причому зробив це ТРИЧІ, навіть перепитавши – про кого це я! Це тим більш цікаво, що я своїми очима і вухами бачив і чув, як він радів появі на 3-му етапі нового пілота в «8С», який потрібен був для кворуму «п’яти». І та заявка була прийнята якраз в той же самий момент, коли він протестував проти командної заявки від AWT Racing, за яку і збирався «проїхати» Андрій Бондар …

З урахуванням того, що питання мені поставили публічно, я власне і вирішив дати ще більш публічну відповідь. Тим більше, що тему горезвісних «гонок після гонок», та й «гонок по понятіям», в своїх матеріалах я піднімав і не раз і не два. На щастя, останній раз давненько. Але, якщо змушують, та ще й задаючи пряме запитання!

Так, звичайно можуть!

Так, дійсно правила говорять, що заявки на участь повинні бути подані до кінця «адмінки». Більш того, командні повинні складатися зі заздалегідь заявлених пілотів – пункт 6.3. У тому випадку це не було б дотримано. АЛЕ. По-перше, це виключно «адміністративні» вимоги, а не, наприклад, порушення правил на самій трасі та вже тим більше не інциденти із зіткненнями на ній.

По-друге, комісари мають повне право приймати рішення на свій розсуд і за куди більш серйозних питань, ніж прийом несвоєчасних заявок. І вони це і робили, в тому числі прийнявши заявку того ж Бондаря, проти чого, як уже було сказано, Франчук не заперечував! Так само, як проти виступу в «8С» кросових машин.

Більш того, в той «нещасливий момент» йшлося про зміну формату змагання! Тобто, свого роду форс-мажорні обставин. Замість очікуваних двох гонок, проведених етапом раніше, було вирішено знову проводити одну об’єднану. І, головне, рішення це було прийнято вже після закінчення «адмінки»!

Відповідно «суддівство» запропонувало тим кільком пілотам, у кого було по два автомобіля і хто заздалегідь заявився в два заліки, вибрати один. Звідси, власне, і поява тієї самої зайвої «вісімки» у Сергія Юнашева, який тоді нарешті вперше за півтора року виїхав на своїй відремонтованій «Калині». Але це тільки «зав’язка».

Найбільш іронічне, що на Фіналі Кубка України з кільцевих гонок ситуація виявилася ще більш не тривіальною!

Аналогічно, вже в розпал тренувань з метою безпеки було вирішено тепер розвести заїзди по класах. І після цього пілотам навпаки дали можливість дозаявитись в інший залік. Наприклад, Владислав Сінані тут же використовував цей шанс, і крім «Лотуса» в «Супер Турингу», виїхав і на своїй «вісімці» і в молодшому «Турінг».

Причому зробив він це вперше на кваліфікації, бо рішення про поділ було прийнято після тренувань і оголошено на брифінгу. І, до речі, цей автомобіль теж не був заявлений заздалегідь, що також суперечить тим же «адміністративним» правилам.

Я все це до того, що КСК на гонці майже як боги, ну або як мінімум, як королі й вони можуть якщо не все, то майже все! … Власне для цього вона і «колегія», щоб приймати рішення, які або не прописані чітко в правилах, або були «форс-мажорними». Але цікаво тут ще одне.

Даючи дозвіл пілотам дозаявитись на Фіналі, суддівство «запитувало дозвіл» на це у все того ж Франчука, мовляв – а чи не проти він!

Чи повинні вони були взагалі «радитися» з цього приводу з Представником окремо взятої команди, або зроблено це було з мало прихованим сарказмом … питання 33-е. А ось далеко не 33-е питання – це як раз та сама участь «за паперами» «ВАЗ-2101» в класі «8С». І ось тут ми повертаємося до більш особистого для мене.

«Потім не ображайся!»

Почувши, як все той же Сергій Скок одразу після брифінгу намагається умовити Юрія Сапелко дозаявитись в клас «8С», я порадив йому «для початку» дізнатися робочий об’єм цієї машини. І це незважаючи на образи і погрози з боку Сергія в мою адресу десь годиною раніше. Я просто усвідомлював, що він робить велику помилку, якщо не сказати дурість!

На жаль, але на це моє зауваження-пораду, посипалися чергове «лихослів’я». На що Сергію була надана проста відповідь – «Потім не ображайся, коли буде написано «щось не так »!

Проблема в тому, що буквально за хвилину до цього, не встигнувши поспілкуватися перед цим з Юрієм, я розпитував його про попередній досвід в автоспорті й, природно, про саму машину. Зокрема, про її робочий об’єм. Бо на тренуваннях ця «копійка» звучала як справжній «звір», що було відзначено багатьма вболівальниками. Та й її пілот теж їхав аж ніяк не повільно …

А об’єм становив 1,7-1,8 літра, які, природно, ніяк не «проходили» в клас «8С». Та й це теж було лише вершиною айсберга «нестиковок». В даному випадку технічного змісту.

Йдеться про глибоко форсований двигун, на двох «Вебберах», і все це апріорі «не підпадає» під «Технічні вимоги» класу «8С». Це не кажучи вже про таку «дрібницю», що відповідно до нього спочатку можуть виступати ТІЛЬКИ «ВАЗи» починаючи з моделі 2108, але ніяк не архаїчна «класика»!

Особисто я все це усвідомлював зовсім ясно і зрозуміло в той момент. Власне чому і намагався «підказати». Питання в іншому – чому такого розуміння не було у Сергія Скока ?!

Невже сам Сергій, будучи в автоспорті близько 30 років, та ще й щодо «рідного» для нього заліку, де виступає відразу кілька пілотів його команди, включаючи власного сина, не знав про все це ?!

При цьому Скок продовжував «умовляти» Сапелко, який востаннє стартував на кільці майже 10 років тому і відверто навіть не розумів, що від нього хочуть і навіщо, дозаявлятись в «8С». І цей професіонал від автоспорту терпляче пояснював, навіщо йому це потрібно, а саме, щоб стати тим самим 10-м, щоб клас офіційно відбувся.

Іншими словами, щоб Андрій Скок все ж зміг офіційно отримати звання Володаря Кубка України з кільцевих гонок …

Як в результаті «ВАЗ-2101» потрапив в протоколи «8С», мені особисто все одно. Так само, як чи відбувся офіційно цей залік чи ні. Але, ось на що мені НЕ наплювати (і далеко не мені одному – досить згадати про бойкотування цієї команди іншими), так це на подвійні стандарти і лицемірство, яке продемонструвало керівництво команди Smart Racing в особі Франчука і Скока-старшого, а також їхні мотиви!

Ні, не в плані титулів! А саме в тому самому початковому «відправному пункті», де шантажем на адресу комісарів була недопущена до гонки їхня команда-суперниця!

Нагадаю, що на той момент AWT Racing відставала від «розумників» лише на три очки … Все інше, включаючи даний матеріал – це лише наслідок того «кроку конем» з їхнього боку, та ще й «на випередження»! Більш того, моя совість чиста! Бо як мінімум прислухайся Сергій Скок до моїх слів після брифінгу, не було б цього розділу.

А прислухайся він до сказаного раніше, то не був би написаний і весь цей матеріал! Але і це ще далеко не все! Ми ж ще не обговорили головну тему – «гонок по понятіям».

Так, за поняттями!

Очевидно, що всі «офіціали» на цих перегонах, включаючи «техком», закрили очі на багато що, щоб допустити «ВАЗ-2101» в «8С», щоб офіційно цей залік за підсумками року все ж відбувся. Чому? Напевно, тому що багато людей, якщо не переважна більшість, що беруть участь в цьому процесі, включаючи і тих, від кого залежить саме проведення гонок, дійсно вчиняють за поняттями. Але тільки дещо за іншими!

Більш того, на сьогодні «кожен охочий» має всі підстави опротестувати результати 4-го етапу в заліку «8С»! І історія знає такі варіанти. Але, я впевнений, що ніхто цього не стане робити, тому що і вони беруть участь в гонках за іншим поняттям. (Можливо, у самого Франчука виникне бажання подати протест на результати «свого» ж заліку?)

А поняття, поширені в паддоку Автодрому «Чайка», це як мінімум взаємовиручка і взаємодопомога, спортивне братство.

Наприклад, коли все на тому ж 3-му етапі Директор і засновник команди SDrive в особі Андрія Бондаря збирався не просто «наповнити» клас, чому абсолютно не заперечував Представник Smart Racing. Ні, він цілком офіційно збирався виступити за конкуруючу його власному колективу AWT Racing. Та ще й збирав би очки для них в той самий командний залік!

І як красиво про це всім можна було б написати! Яким неймовірним, але абсолютно наочним прикладом товариства і взаємовиручки він би міг стати ?! Можливо, вся історія автоспорту не знала такого, не кажучи вже про українське! …

У підсумку ж Бондар, так само як і два кросовика, чиї «вісімки» теж не зовсім відповідали технічним вимогам кільцевого класу «8С», зіграли на руку лише одному фавориту цього заліку. В іншому випадку тут нарахували б лише шість стартували по ходу сезону.

А ще існують такі поняття як чесна (і прозора) «гра», та в кінці-кінців – сама ГІДНІСТЬ!

Але ж ми тут говоримо навіть не про протест після гонки, а загрозу подачі такого «на випередження», та ще й на що? На запізнення подачі заявки! Все це, здається, не дуже «в’яжеться» з вищепереліченими поняттями. І такого, мабуть, українське «кільце» ще теж не знало!

І ось в цьому зв’язку мені хочеться процитувати пару пунктів «Правил чесної гри» Національного спортивного кодексу ФАУ.

12.2.1.c. Будь-який факт неспортивної поведінки або будь-які дії, що не сприяють інтересам окремого змагання чи автомобільного спорту в цілому;

12.2.1.l. Будь-яке порушення принципів чесності в змаганнях, неспоривна поведінка або спроба вплинути на результат змагань способом, що суперечить спортивній етиці.

Чи сприяв начебто законний вчинок Представника Smart Racing на 3-му етапі Кубка України з кільцевих гонок інтересам окремого змагання чи автоспорту в цілому? Чи були порушені там «принципи чесності» і чи була це спроба впливати на результати змагань? І тим більше чи відповідало це все спортивної етиці?

Відповіді на всі ці питання нехай читач дає сам собі. Але не нагадати тут пару фактів просто не можна!

Як мінімум, з моменту того самого вчинку, командний залік в Кубку України з кільцевих гонок перестав існувати як такий. І, можливо, не тільки в ньому. А в класі «8С» на старт вирішальної гонки сезону, та ще й з коефіцієнтом, вийшло лише дві машини і обидві виключно цієї команди …

Пілоти обох були і єдиними претендентами на топ-місця цього заліку. Можливо, хтось скаже, що суперники просто «злякалися»? Ну не будемо нікого ні в чому переконувати))) Повернемося до «поняттій».

Ми за ціною не постоїмо !?

Всі перераховані вище поняття навряд чи можна застосувати до протесту на заявку команди, з якою своя власна йде «ніздря в ніздрю». Ну да ладно, припустимо, що мета завоювати заповітні титули і звання «виправдовує». ОК. Але інша обставина. Те, що в той самий момент двоє з трьох пілотів AWT Racing з отриманими травмами або лежали на лікарняному ліжку, або «просто» з гіпсом. Ось це вже, як на мене, перейшло всі межі!

Напевно, тут доречно одне дуже старе поняття «ми за ціною не постоїмо» !? І ось тут можна задатися ще одним питанням. А саме – яка ж ціна тих самих кубків? І в принципі, – навіщо хтось приходить в спорт і автоспорт зокрема!

Так, горезвісні «гонки після гонок» існували і будуть існувати завжди. Іншими словами – «війна протестів». І не тільки в автоспорті. Це стосується навіть Олімпіади, де також подаються протести, в тому числі на «формальності». Ці протести та апеляції навіть виграються і хтось згодом позбавляється медалей. Все це дійсно невід’ємна частина спорту в цілому і авто- зокрема.

Проте, вже не перший Кільцевій комітет ФАУ звертається на початку свого «правління» до учасників, намагатися зводити подібне до мінімуму.

І в останні роки дійсно, після спірних моментів на трасі, включаючи зіткнення, і навіть великі аварії, в українському «кільці» всі намагаються утримуватися від протестів! Не кажучи вже про щось куди більш негарне!

А чого гріха таїти, відлуння «лихих 90-х» долинало на «кільці» і в середині 00-х. Бували випадки «виставлення рахунків» за розбитий автомобіль, принаймні, – спроб. Відомий як мінімум один випадок спроби «віджиму» машини «винуватця» аварії, з погрозами зброєю і розмовами «за поняттями». Тим самим, – іншим «поняттями». І, ваш покірний слуга не боявся, і повністю висвітлював в тому числі і той кричущий момент, з прямими вказівками прізвищ «дійових осіб». На щастя, все це в минулому.

Природно, і в останні роки траплялися дуже серйозні аварії та зіткнення на трасі. Досить згадати цей «креш» Олега Скуза, але і після нього не було подано протесту … Тут же ми говоримо виключно про «формальності». А чи мав моральне право Представник однієї команди перешкоджати «запізнілій» подачі заявки іншою – судити кожному. Але, тут мені хочеться підняти ще одну моральну тему.

Не я, а один з уболівальників, чий «стаж вболівання» теж вимірюється не одним десятиліттям, коли він коротко дізнався в чому полягає «сир бор» задав мені цілу тираду питань, причому одним «залпом»!

«Чому ж навчають батько і дідусь цього юного пілота? Протестувати проти команд-суперниць і не допускати їхню участь? Штучно «натягувати класи»? І все це заради чого? Звання ?! Кубка ?! Навіщо вони взагалі прийшли в автоспорт ?! Перемагати на трасі, або за її межами в закулісній боротьбі?! »

Чесно, мені самому такі думки з тих чи інших причин навіть не приходили в голову. Можливо причина в тому, що у того вболівальника є кілька своїх «нащадків» … Однак, наскільки вірні всі ці питання! І яку ціну готові «платити» деякі для досягнення кубків і звань?

Наприклад, минулого року в аналогічній ситуації з «нестачею» учасників у рамках Кубка України виявилися учасники «Супер Туринга» і вони знали про це. Проте, ні Костянтин Гуцул, який був лідером і в підсумку його переможцем, ні Олег Сокирба, не стали «натягувати» клас, щоб потім іменуватися «Володарем» і гнатися за іншими спортивними «плюшками» -розрядами …

Трохи саркастичний З.І.

А про спортивне «керівництво» Smart Racing на цій гонці говорив ще один красномовний і трохи комічний момент. Причому за іронією, і він виявився пов’язаний все з тієї ж «копійкою». Коли гонку розділили, старт заїзду «Турінг» і «8С» був призначений на 13.15. Однак в аварію на самому початку кваліфікації «Супер Туринга» потрапляє все той же Сапелко, а її наслідки вимагали прибирання траси.

У гучномовець оголошується затримка кваліфікації і про те, що вона відновиться пізніше.

І яке ж було здивування багатьох у паддоку, коли майже всі машини з логотипами Smart Racing і тільки вони, рівно о 13.15 шикуються в «накопичувачі» в очікуванні старту своєї гонки!

Зрозуміло, що пілоти не самі виїжджали – їм таку команду віддало спортивне керівництво Smart Racing.

І, судячи з усього, цьому керівництву з того самого «їхнього кута» було не видно, як з траси відвозять розбитою ту саму машину, пілота якої не минуло й години, як вони просили дозаявитись в їхній залік. Не кажучи про те, що цілий клас ще не пройшов кваліфікацію.

Як там кажуть – не важливо, що і де відбувається, а у нас «обід»! Сарказм чи це ?! Так, але печаль в тому, що все це правда і факти, як, власне завжди в моїх матеріалах і тільки так.

За сім «I Drop the mic» і закриваю для себе цю тему. Проте, якщо у кого-то ще виникнуть питання до мене, то відповіді на них природно не змусять себе чекати. Публічні відповіді …

Але, ми зовсім не закінчили на цьому з Фіналом Кубка України з кільцевих гонок. Попереду, природно, ще традиційні альбоми з пілотами й з паддока.

В’ячеслав Щербина спеціально для українських кільцевиків та їхніх уболівальників

Фото Вадим Чайковський, Сергій Холодило і автора


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest