Українець в EuroNASCAR – далі буде!

Автор: В'ячеслав Щербина | 03 Чер, 2021
EuroNASCAR

Читайте інтерв’ю українського гонщика Ігоря Романова про його участь в серії EuroNASCAR, підготовку до етапу на «Брендс Хетч» та трансляції NASCAR в Україні.

Ми вже не раз розповідали про участь Ігоря Романова в досить екзотичних гонках – EuroNASCAR. Наприкінці минулого сезону він говорив про свої наміри продовжити виступи в цій серії. Нещодавно пройшов її 1-й етап, проте ім’я цього українського пілота в протоколах тієї гонки так і не з’явилося.

Ми вирішили зв’язатися з Ігорем і дізнатися, чому він не вийшов на старт 1-го етапу EuroNASCAR і які його плани на нинішній автоспортивний сезон.

Ігор, ти якось пропав з «радарів» ЗМІ, хоча говорив про те, що плануєш виступати повний сезон в «ЕвроНАСКАР-і». Щось пішло не так як було заплановано?

Я не пропадав) На жаль, але наш невизначений час диктує свої умови і ставить підніжки в невідповідний момент. Варто було мені тільки згадати в одній із соціальних мереж про те, що моя участь в Європейській серії NASCAR продовжиться й цього сезону, як отримані результати «коронавірусного» тесту ввечері того ж дня дали зрозуміти, що будувати будь-які плани в нинішній час, як то кажуть – справа не вдячна.

Найприкріше, що рівно за місяць до цього я отримав першу дозу вакцини і був упевнений, що потрапити до Валенсії, де повинен був пройти 1-й етап EuroNASCAR, на цей раз вийде обов’язково. На жаль, але плани довелося коригувати.

Буквально тими ж днями італійська команда Not Only Motorsport, кольори якої я представляю, анонсувала появу одразу трьох машин на цей сезон – під номерами 89, 90 і 91. Минулого року я їхав на 89-му, тоді як тепер за рішенням команди № 91 діставався мені, причому на весь сезон.

Ви не уявляєте, як мені хотілося швидше побачити і спробувати свій новий автомобіль у дії. Але, в підсумку це знайомство довелося відкласти до наступного етапу.

Тобто ти все ж вийдеш на старт в «ЕвроНАСКАР-і» в цьому році?

Так, принаймні, я сподіваюся, що цього разу все вийде. Офіційно я був заявлений на етап у Валенсії і вже був практично «на валізах». Але, як прийнято писати у звітах різних серій проведених під егідою NASCAR, гонка була пропущена по «протоколу Covid». У будь-якому випадку я радий, що все позаду і можна спокійно готуватися до наступного етапу, який пройде на британській трасі Brands Hatch 3 і 4 липня і я повинен в ньому стартувати!

Слава всім святим, що обійшлося без серйозних наслідків і ти повністю видужав. Так все ж, які у тебе плани по виступу за кордоном в цьому році?

Я б дуже хотів проїхати всю решту етапів «ЕвроНАСКАР-а», проте в даній ситуації все залежить від найбанально-очевиднішого – чи зможу я знайти фінансову підтримку для цього. Поки йдеться про найближчий етап – далі буде видно. При цьому сезон обіцяє бути дуже цікавим. Цього року пелотон цієї серії розширився в обох «дивізіонах» і конкуренція обіцяє бути дуже серйозною. Власне це і показали перші гонки в «Валенсії».

До речі крім самої гонки в Іспанії, я планував поїхати на передсезонні тести в Італію. Але і тут по ряду причин, серед яких карантинні заходи стали найбільшою перешкодою, зробити цього не вдалося.

Як, напевно, багато людей, я дуже сподіваюся, що рано чи пізно повернуться часи, коли між країнами можна буде пересуватися без проблем. Відповідно і на тренування можна буде злітати на пару днів, без оформлення купи паперів і не боячись застрягти в транзитному аеропорту, як це сталося зі мною в Варшаві в минулому році.

До речі про це. Незважаючи на активну вакцинацію в Європі, її як і раніше «лихоманить» та карантинні заходи постійно змінюються. Тим більше, це стосується Англії, куди ти і збираєшся.

Так, це питання більш ніж актуальне. І в цьому місці я хочу зробити невеличкий відступ і подякувати команді організаторів ЕuroNASCAR на чолі з її президентом – Жеромом Галпіном.

Мабуть, на сьогодні у них найскладніше завдання в порівнянні з будь-якими іншими серіями, що входять у велику сім’ю NASCAR.

Хоча етапи європейського «НАСКАР-а» проходять і на одному континенті, однак разом з тим в країнах з абсолютно різними і непередбачуваними карантинними правилами. Незважаючи на це, організатори ЕuroNASCAR роблять все можливе, а часом і не зовсім можливе, для того, щоб їхній сезон пройшов повноцінно і максимально комфортно для всіх учасників процесу.

Наразі всі учасники «ЕвроНАСКАР» якраз готуються до гонки, як ми вже сказали, пройде на знаменитій британській трасі «Брендс Хетч». І хоча представники Об’єднаного Королівства не закрили свої двері на глухий замок, проте правила в’їзду в країну в нинішніх умовах встановили досить суворі – обов’язковий 10-денний карантин для всіх і не тільки він.

Проте, організатори ЕuroNASCAR тримають всіх своїх учасників, включаючи і мене, в курсі подій, виробляючи постійний «апдейт» стосовно карантинних обмежень, що постійно змінюються.

Наприклад, на сьогодні відомо, що ними ведеться колосальна робота, включаючи переговори з урядом Великої Британії. За попередніми даними для всіх учасників процесу – не тільки пілотів, але і команди в цілому, – будуть затверджені особливі умови в’їзду з таким собі «адаптивним карантином», без необхідності перебування 10 днів «під замком». Дуже на це надіюсь. Але, як воно в підсумку вийде – подивимося.

ОК. З «ЕвроНАСКАР-ом» зрозуміло. Але ж ти досить активно виступав і в свого роду українському «НАСКАР-і» – Чемпіонаті України з трекових гонок. І тут буквально в минулі вихідні теж пройшли перші етапи, однак ти і там не був помічений!

Моя участь в «треку» поки знаходиться в режимі Stand By. Можливо повторюся, але нинішні реалії змушують більш ретельно ставитися до визначення пріоритетів. І поки на даному етапі пріоритетними для мене є змагання в Європі. У будь-якому випадку я планую зайнятися підготовкою свого трекового автомобіля (VW Golf, – прим. Редакції) і проїхати хоча б пару етапів Чемпіонату України з трекових гонок.

Але, поки я не готовий озвучити, які саме це будуть етапи і скільки їх буде для мене в цьому році.

До речі, щодо пріоритетів. Напевно, кажучи про них, ти тактовно маєш на увазі фінансову складову виступів. Чи з’явилися у тебе нові партнери або спонсори? Або ти досі змушений, так би мовити, – розраховувати тільки на свої сили?

Питання складне. Ми займалися пошуком партнерів протягом декількох місяців. І, на жаль, це питання поки залишається відкритим. Будуть результати – ви обов’язково про них дізнаєтеся. В цьому місці я хочу подякувати хлопцям, чий гоночний симулятор є моєю головною тренувальної платформою в даний момент часу. Йдеться про компанії SimHub.

Це команда справжніх професіоналів, в складі якої одні з кращих віртуальних, так і реальних, пілотів нашої країни. Дякую їм за підтримку!

Також хочу згадати про своїх старих друзів з Центру підготовки водіїв SDrive. На їхніх майданчиках для навчання і тренувань у мене завжди є можливість підтримувати на рівні свої практичні навички за кермом …

Повернемося до початку розмови. Які твій стан і форма після хвороби? Адже багато відновлюються місяцями! Не кажучи вже просто про зимову перерву в виступах. Який режим твоїх тренувань на сьогодні? Як ти готуєшся до майбутньої гонки?

Частково я вже відповів на це питання. Зараз основні напрямки підготовки – це робота на симуляторі і практичні заняття в SDrive на Автодромі «Чайка». Разом з тим потрібно зазначити, що «Брендс Хетч» дуже непроста траса. Їй притаманні нехарактерні для більшості класичних європейських трас перепади висот, плюс хоч і невеликий, але «набір» дуже непростих поворотів.

Чому невеликий? Справа в тому, що ми поїдемо коротку конфігурацію цього треку. Вона називається «Інді», і неспроста.

Ця версія «Брендс Хетча» свого часу, а це близько півстоліття тому, замислювалася для прийняття тих самих гонок «Індікар». Тим самим, вона є певним симбіозом овалу і класичної траси європейського типу.

Тут переважають затяжні праві повороти, а довжина кола всього трохи більше однієї милі або два кілометри на більш звичні нам «гроші».

Повірте, багато пілотів найвищого рівня нарівні з легендарною «Спа» називають саме цю версію «Брендса» однією з найпідступніших і одночасно улюблених ними трас.

Завдяки тому, що ця версія траси настільки коротка, гонки на ній складають в два рази більшу кількість кіл, ніж зазвичай. Адже звична довжина європейської траси становить близько 4,5 кілометрів.

Це дає більше можливості для «екшену» і обгонів. І, природно, за це «Брендс Хетч» люблять як самі пілоти, так і фанати автоспорту, отримуючи в два рази більше видовища!

Після декількох сотень кіл на симуляторі я вже уявляю, що попотіти тут доведеться пристойно.

Природно я займаюся і суто фізичною підготовкою – починаючи від зарядки і орбітрека вдома, до регулярних занять в залі. Використовую будь-яку можливість і вільний час від роботи для тренувань – чи фізичних, чи на симуляторі. Благо, моя родина в цьому цілком підтримує мене. А до Англії дійсно потрібно приїхати максимально підготовленим!

Може несподіване запитання, але як ти в принципі провів зиму і подальше за нею карантинний час?

Ой, я ж нескінченно перебуваю на роботі) Якщо серйозніше, – на щастя, на мою роботу не впливають ні пори року, ні карантини. Але в будь-якому випадку я завжди знаходжу час для улюбленого хобі. Наприклад, за зимово-весняний період мені вдалося роздобути кілька цікавих книг з історії гонок того самого американського NASCAR.

Може не скромно прозвучить, але на сьогодні я по праву пишаюся своєю бібліотекою саме на цю тематику, де є рідкісні навіть для американців екземпляри книг, присвячені історії «НАСКАР».

Читаючи ці книги, я вирішив ділитися отриманими знаннями з іншими фанатами автоспорту.

На своїй сторінці в «Фейсбук» я почав публікувати короткі історії про зниклі автодроми США, а також про цікаві факти з дуже багатої історії «НАСКАР-а». Повірте, починаючи від зародження цих гонок, що беруть своє коріння в самогоноварінні, перші з яких проводилися починаючи з кінця 40-х років буквально на пляжі – там є чимало цікавого! Особливо в світлі того, куди вони прийшли в результаті на сьогодні!

Ця тема мені неймовірно цікава і насправді я дуже радий тому, що завдяки моїм невеликим розповідями багато дізналися про ці гонки.

Більш того, я гордий, що завдяки моїй активності в ФБ, багато пишуть мені про те, що вони стали стежити за регулярними етапами «НАСКАР». Без всякого сумніву, унікальної і єдиної в своєму роді гоночної серії! …

А ще більше цікавих історій з минулого і, головне, справжнього, можна буде почути і під час трансляцій NASCAR, які вже цієї неділі почнуться перегонами в «Сонома».

Так-так, ви «не помилилися» – вперше в історії в Україні будуть офіційно транслюватися гонки серії NASCAR, причому його вищого дивізіону, тобто того, де їдуть всі його зірки, а «призові» там вимірюються багатьма сотнями тисяч доларів на кожній їх гонок!

Ух ти! А детальніше можна?

Можна звичайно, і навіть потрібно) Зрозуміло, що не йдеться про «ефірне» телебачення – в ньому у нас навіть «Формулу-1» вже кілька років як не транслюють. Проте, заокеанський «НАСКАР» можна буде побачити в прямому ефірі, плюс потім в повторах, на Setanta Sports Ukraine.

Це супутниковий суто спортивний канал з штаб-квартирою в Ірландії, «заточений» під кабельних операторів, причому не тільки в нашій країні! … Я з радістю відгукнувся на їхню пропозицію стати коментатором цих змагань.

Навіть так?! Тут тим більше, більш детальну інформацію!

Що сказати, звичайно, я хвилююся, тому що подібного досвіду у мене ще не було. Однак з урахуванням того, наскільки це видовищні перегони, особливо на овалах, які неможливо порівняти ні з чим іншим на Землі, я думаю все вийде – адже частково вони «продають самі себе».

Чого тільки варті грандіозні аваріі- «завали», які просто неминучі на суперспідвеях, де середня швидкість на колі становить близько 300 км на годину! Саме середня !!! …

При цьому, незважаючи на часом моторошні аварії, в реалії завдяки боротьбі за безпеку в «НАСКАР-і», навіть мінімальні травми пілотів там величезна рідкість, не кажучи вже про щось більш серйозне …

Взагалі, наскільки мені відомо, контракт на показ гонок NASCAR на каналі Setanta Sports підписаний на кілька років, тому я дуже сподіваюся, що ця цікава серія обов’язково знайде своїх нових фанатів і в Україні.

Дуже хочеться, щоб у цих трансляцій був особливий формат роботи коментаторів. Це може бути і робота в парі, і запрошені гості, і інтерактив із самим глядачем – ідей насправді чимало!

А взагалі, я ставлю перед собою ще одну задачу – зробити показ гонок «НАСКАР-а» максимально цікавими незалежно від того, чи цікавитеся ви автоспортом 20 років або вперше в житті потрапили на гоночну трансляцію.

Тому я дуже сподіваюся на зворотний зв’язок з глядачем, щоб мати можливість якщо не вести з ним діалог, то принаймні, відповідати на питання під час прямих ефірів – благо зазвичай гонка «НАСКАР» триватиме три, а то і всі чотири години! Тому часу на таке спілкування з глядачем буде більш ніж достатньо …

 

***

Що ж, бажаємо тобі успіхів не тільки на гоночних трасах, але і на новому терені! Тим більше, якщо цілі в ньому спрямовані в першу чергу на самих глядачів і уболівальників. А поява трансляцій, тим більше прямих, того самого заокеанського NASCAR – напевно порадує чимало українських фанатів автоспорту! …

Інтерв’ю брав В’ячеслав Щербина

Фото: архів Ігоря Романова


Додати свій коментар










Pin It on Pinterest