Топ-15 подій сезону Формули 1 2020 року

Автор: Роман Галімон | 26 Гру, 2020
подія сезон Формула 1 2020

Пропонуємо ще раз згадати сезон Ф1 2020 року й відправити його вже остаточно в архів історії. Що ж запам’яталось нашій редакції у вже минулому сезоні?

Звісно, пандемію коронавіруса варто «винести за лапки», адже вона спричинила глобальний вплив не тільки на Ф1, а на й долю кожного.

Отже зосередимось лише на подіях, які стосуються виключно спортивної частини й Формули 1 й підемо ми у календарному порядку.

Mercedes залишається у Ф1

Від початку року й майже до його завершення не було відомо чи залишиться німецький виробник у Ф1 та в якому вигляді.

У січні головний офіс у Штутгарті підтвердив, що заводська стайня залишиться принаймні на рік, але Тото Вольффу дали карт-бланш на пошук інших варіантів розвитку команди з можливим її продажем.

Й Вольфф знайшов: наприкінці 2020 року було оголошено, що спонсор INEOS отримав 30 % акції команди, а контракт з австрійцем був пролонгований ще на три роки. Нова угода з Хемілтоном – тепер лише питання часу.

Родина Вільямсів залишила Williams

В іншій команді з Британії також відбулась заміна власників, при чому повна.

Знову ж таки на початку року в Williams сталась заміна спонсорів: наприклад, Unilever перейшов до McLaren, але новий пілот Латіфі привів компанії свого батька – Lavazza та Sofina.

Проте справи команди у середині сезону погіршились й вона вже продала всі свої цінні активи: як інжинірингове підприємство з виробництва технологій для Формули Е та навіть музей своїх болідів.

Згодом, Клер Вільямс продала й долю в команді американському інвестиційному фонду Dorilton Capital. Влітку команда попрощалась з Вільямсами, а вже в грудні отримала нового керівника – Йоста Капіто.

Зміни у керівництві Ф1

У січні також стало відомо, що промоутера Ф1 може залишити комерційний директор Шон Братчес. Й згодом це стало правдою.

Пізніше стало відомо, що й генеральний директор Liberty Media Чейз Кері теж піде у відставку, а на його місце прийде з 2021 року Стефано Доменікаллі, колишній керівник команди Ф1 Ferrari та нещодавній генеральний директор Lamborghini.

Проблеми з болідом Ferrari

Багато хто сподівався, що сезон-2020 подарує чимало інтриги й боротьби за перемоги й титули.

Проте вже на початку року з’явились припущення, що у Маранелло не змогли створити гарний болід, який вже на стенді не видавав потрібних характеристик.

Звісно, йшлося здебільшого про двигун, адже команда була відкинута назад у технологіях після того як у 2019 році неправильно трактувала «сірі зони» регламенту.

У 2020 року червоні боліди зі слабким двигуном майже не становили жодної загрози суперникам.

Звільнення Феттеля

Хоча Феттель наголошує, що був здивований звільненням із Ferrari перед початком сезону, проте сам німець ще на початку року вивчав інші варіанти й зокрема відвідав шоу Red Bull у Кіцбюелі.

Там, Себу натякнули, що контракт із ним поновлювати не будуть й Феттель продовжив шукати нові кольори для свого комбінезону.

Проте німець не знайшов нову команду до моменту звільнення з Маранелло й висловив здивування у пресі, що його просто поставили перед фактом.

Лише у вересні Себастьян оголосив про контракт із Aston Martin, а отже у сезоні-2021 він буде, швидше за все, у зелених кольорах.

Інноваційна підвіска Mercedes

Вже на перший день зимових тестів стало зрозуміло, що боліди Mercedes мають велику перевагу.

Також було помічено, що налаштування підвіски боліда Mercedes W11 змінюються, коли гонщик натискає на кермо.

Й хоча спочатку виник скандал, проте «срібні стріли» змогли захистити свою розробку для використання її у сезоні 2020.

У 2021 році система DAS буде заборонена, але вона все ж допомогла команді й пілоту здобути чергові титули. А інші команди вирішили не марнувати гроші на розробку лише для одного сезону.

Перенесення нового регламенту на 2022 рік

Вже наприкінці березня, коли скасували перші Гран Прі, стало зрозуміло, що потрібно думати над збереженням команд Ф1.

Фактично, аби врятувати команди, було одноголосно погоджено відкласти введення регламенту 2021 року на рік – до 2022 року.

Пізніше були й інші правки регламенти, що обмежили бюджети команд вже у 2020 році.

Найголовнішою забороною була зупинка будь-якого розвитку аеродинаміки болідів 2022 року. Тобто командам заборонили з 28 березня до кінця 2020 року працювати над новими проектами.

Сайнс до Ferrari, Ріккардо до McLaren

Звісно, ця новина стала інформаційним вибухом у Ф1, коли автоперегони фактично були на паузі.

Цікаво, що хоча оголошення про переходи Сайнса та Ріккардо відбулись майже миттєво, проте про новий контракт Феттеля чекати довелось ще довго.

Питання тепер лише в тому, хто виграє від свого переходу більше: який болід у 2021 році стане кращим? McLaren чи Ferrari? Чи може Aston Martin?

Алонсо повертається у Ф1

Хоча інформаційно возз’єднання дворазового чемпіона Ф1 з командою Renault має принести непогані маркетингові дивіденди, проти навряд чи варто чекати якихось неординарних спортивних результатів від іспанця.

Ріккардо довів, що боліди з Енстоуну можуть доїжджати до подіумів (за проблем у лідерів), проте боротися за перемоги команда (у 2021 році вже під назвою Alpine) навряд чи зможе.

Все залежатиме від того, скільки у концерні Renault захочуть виділяти на програму Ф1 у наступних сезонах та яким буде новий болід вже 2022 року.

Racing Point – (не) клон Mercedes

Стосовно «щільної» співпраці команд із Сільверстоуну та Бреклі було багато розмов. Проте перші реальні звинувачення у клонуванні торішнього «Мерседеса» пролунали від основних суперників, як не дивно, зі стану Renault одразу після першого Гран Прі в Австрії.

У підсумку, вдалось довести лише те, що Racing Point використовує «нелегально» лише точні копії гальмівних барабанів. Інші запчастини (двигун, КПП, задня підвіска) були закуплені на основі чинного регламенту.

Щоправда, й повітроводи гальмівних барабанів можна було закупляти ще минулого сезону, але у 2020 році закупівельники, мабуть, не догледіли всі коди товарів у «магазині» Mercedes.

Врешті-решт, команду з Сільверстоуну оштрафували, але все ж дозволили рішення з Бреклі.

Команди підписали новий Договір Згоди

Цим договором команди гарантують свою присутність у Ф1 до 2025 року. А отже Ф1 житиме ще чотири сезони точно.

На фоні тотальної електрифікації автопромисловості, заборони продажів автомобілів із ДВЗ та гібридів із 2035 року в багатьох країнах, Ф1 належить попрацювати над своїм майбутнім.

Вже підтверджено, що Ф1 перейде на нове синтетичне пальне й продовжить працювати над гібридними технологіями. Але майбутні сезону будуть дуже важливими для майбутнього Ф1.

Honda вирішила залишити Ф1

А ось японський виробник Honda, схоже, не повірив у майбутнє Ф1 й вирішив залишити чемпіонат після 2021 року.

Й хоча Red Bull Racing поки що працює над тим, аби залишити Honda в тому чи іншому вигляді (викупити завод двигунів у Британії або Honda приведе у Ф1 знову бренд Mugen), проте це все ж таки перший дзвіночок від світу автовиробників.

Зараз всі гроші з автосвіту вкладаються у розробку й виробництво електрокарів.

Шумахер повертається до Ф1

Так, прізвище Шумахер повертається до Ф1, але цього разу це буде Мік.

Син Міхаеля здобув титул у Ф2 та за підтримки Ferrari проведе два наступні сезони в команді Haas, де має здобути досвід, адже більшого поки від американської команди й годі очікувати.

Після цього, й за сприятливих обставин, Мік може опинитись й у Скудерії, проте про це поки зарано говорити.

Перес підписав контракт із Red Bull Racing

Мексиканський гонщик зміг зробити те, що не могли зробити інші гонщики вже багато років – потрапити до команди Red Bull Racing не з молодшої команди.

Переможець Гран Прі Сахіру переконав керівництво компанії «енергетиків», що стайня з Мілтон-Кінс потребує саме його досвіду для боротьби з Mercedes (тим більше Серхіо багато чого знає про актуальні двигуни з Бреклі).

Проте, швидше за все, Перес буде змушений стати лише другим номером у команді, яка явно орієнтована на Ферстаппена. Як буде це терпіти «запальний» мексиканець – побачимо.

Календар на сезон 2021

Під кінець року Ф1 остаточно затвердила календар на рекордні 23 гонки у 2021 році.

Й хоча один етап поки ще вакантний, логістика для Ф1 наступного року буде ще тим випробуванням, враховуючи поки незняту загрозу коронавірусу.

Проте, поки всім фанатам Ф1 варто готуватися до найдовшого сезону Ф1 в історії.

Слідкуйте за останніми новинами на наших каналах у Facebook та Twitter.


Додати свій коментар














Pin It on Pinterest