«Ралі Чайка-2019»: З майже сотнею екіпажів екшн гарантований!

Автор: В'ячеслав Щербина | 19 Лис, 2019

Автоспортивний сезон в Україні закриє «Ралі Чайка». Воно пройде 23-24 листопада на Автодромі «Чайка» і обіцяє стати справжнім десертом для уболівальників. Майже 90 екіпажів на старті, «нічні» СД та досить швидкісний «доп» самою «Чайкою» – видовище уболівальникам гарантовано!

За рідкісними винятками, «Ралі Чайка» традиційно ставало фінальною гонкою року не тільки в ралійній дисципліни, а й в цілому для всього українського автоспорту. І цього разу, завершуючи сезон, воно обіцяє стати такою собі вишенькою на торті для уболівальників. Іронично, але якщо спочатку «канал» «Ралі Чайка-2019» був обмежений 60 екіпажами, після справжнього ажіотажу з боку учасників, організатори вирішили розширити його до 90 машин!

І цифра ця цілком обгрунтована, бо за тиждень до гонки попередні заявки вже подало 86 екіпажів!

Головна фішка чергового «Ралі Чайка», яке стане 3-м етапом Трофею ФАУ з ралі на серійних автомобілях, є те, що в цій гонці може взяти участь будь-який бажаючий на власному «цивільному» автомобілі. Однак, хоча дисципліна й іменується як «ралі на серійних автомобілях», в реалії тут можуть виступати й спортивні машини, так само як ніхто не забороняє участь у ньому й професійним спортсменам.

Причому для спортивних автомобілів із каркасами відведено відразу два з шести класів.

У SP2WD поїде монопривід, а в SC Open можна виступати й на потужному повному приводі. При цьому всередині самого SP2WD є «підзалік» Sport для машин із двигунами до двох літрів, де всі учасники зобов’язані виступати на моно-гумі Nokian. Іншими словами, мова йде про кільцеві «ВАЗи».

І, судячи з попереднього переліку заявлених, ці класи вже з лишком заповнені!

Якщо SC Open налічує 7 заявок, то SP2WD – 15! Досвідчених пілотів теж вистачає. Наприклад, на Evo в «Ралі Чайка» поїде абсолютний Чемпіон «лиманів» Денис Лохман, а на «Субару» Павло Копилець, що має на своєму рахунку не тільки безліч стартів, причому як у ралі, так й в «кільці», а й титули. Крім них, вболівальники побачать цілий сонм пілотів із «кільця», чи то з сьогодення чи  стартів раніше.

Це й всі три «нинішніх» пілоти команди SDrive: Сергій Бєляєв, Владислав Сінані, і, природно – Сергій Юнашев. Плюс Руслан Сєров, Максим Волинець, Євген Рахмайлов, Вадим Кушнір, Максим Флоров, Євген Крамар, Павло Мар’яненко, Юрій Дріфтовський, Олег Грицай, Владислав Гордов, Євген Кошарук …

Цікаво, що деяким із них в якості штурманів також будуть асистувати кільцевики: Фролову – Дмитро Іванько, Юнашеву – Сергій Рижов, а Мар’яненку – Сергій Скок. Хоча, хто сказав, що лише асистувати ?! Адже в цій дисципліні штурман з «другого пілота» має повне законне право перетворитися в першого …

Хтось із них буде їхати на своїх кільцевих машинах, а хтось на цивільних …

Але, напевно особливу увагу глядачів буде прикута до іншого пілота.

Після тривалої перерви в автоспорті, на старт «Ралі Чайка-2019» вийде Руслан Кучер – в минулому один із найшвидших ралістів в Україні, який також не без успіху виступав й в «кільці». При цьому він сяде за кермо не менш цікавого автомобіля, за яким напевно, як й по самому Руслану, встигли скучити багато вболівальників. Кучер поїде на 112-му «ВАЗівському» кіт-каре, який він нещодавно придбав.

З урахуванням можливостей «жаби», як ще називають ці автомобілі, так само як й самого Руслана, інтрига в заліку SP2WD обіцяє стати серйозною …

Крім професіоналів, у «Ралі Чайки» природно поїде безліч любителів, включаючи й завсідників цієї гонки, так само як й інших ралі на серійних автомобілях. Це й Ігор Почтар, який виступить на своєму Evo в рамках SC Open, і Віталій Геращенко на Honda CRX, і, природно, Юрій Левченко та Юрій Руденко на їхніх колоритних Nissan 350Z та ТТ-шці відповідно.

 

 

На «Ралі Чайки-2019» буде представлений й прекрасна стать.

Так на спортивній Renault Clio Williams у SP2WD поїде Анастасія Макова, Ірина Британ виступить на Seat Ibiza, а за кермом потужного «серійного» повного приводу будуть Ірина Кравець та Дарина Бочарова. Всього ж клас 4WD вже налічує 20 «квадроластів»!

І тут потрібно сказати, що якщо звернути увагу на прогноз погоди, який як мінімум обіцяє заморозки, то повний привід на цій гонці може виявитися «як не можна до речі». Але нічого.

 

 

«Ралі Чайка» пам’ятає випадки, коли перший день проходив «по сухому», а другий ставав справжнім зимовим! Особливих проблем у учасників це не викликало …

Тепер про саму гонку

«Ралі Чайка-2019» пройде в два дня, причому субота, по суті, стане «нічною»!

Старт першої СД намічений на третю годину дня, а вже за годину-півтора на трасу неминуче почне опускатися темрява, так що фініш першого дня однозначно буде «на фарах» …

 

Традиційно для цієї гонки, в її «меню» буде всього два «допа», але яких.

Один, це власне сама «Чайка», причому все її велике кільце. На ньому звично буде розставлено чимало ретардерів, що гасять швидкість, плюс видовищна «змійка» на старій стартовій прямій. Другим «допом», як відмінний контраст протяжному майже 5-кілометровому й досить швидкісного першому, стане «мототрек».

 

Короткий (на один км) і «закручений», де перевагу отримає швидше верткий передній привід, він стане відмінним глядацьким місцем.

У суботу великий «доп» буде проходитися в нетрадиційному як для «кільця» напрямку за годинниковою стрілкою, тоді як в неділю вже більш звично – проти годинникової.

 

 

Не можна забувати, що крім самої швидкості, важливою стане чистота проходження дистанції. За будь-яке торкання ретардерів або інших елементів, що обмежують межі траси, будуть нараховуватися нещадні штрафні секунди. Причому якщо за перше всього 5 секунд, а за друге – 10, то за кожне наступне вже по 20 секунд! Особливою ж фішкою серед таких «елементів», в першу чергу для глядачів, стане так звана «бочка».

Йдеться про штучну «клумбу», навколо якої учасникам потрібно буде зробити повний «розворот».

 

Багато хто, включаючи потужний передній привід, в цьому місці радують уболівальників, проходячи цей відрізок траси видовищно, з димом із під ведучих коліс, а то й в справжньому дріфті!

Мабуть, саме «бочку» можна назвати головним «глядацьким місцем». Вболівальники зможуть комфортно розташуватися на трибунах або «балкончиках» ЦУГу, спостерігаючи за проходженням «бочки» і ще пари досить швидкісних поворотів в безпосередній близькості від траси, при цьому перебуваючи в абсолютно безпечному місці.

 

Можливо, хтось захоче спостерігати за перегонами зі звичного для «кільця» місця за відбійниками між «вухами», або в районі «Картингового повороту» – сама картингова траса цього разу не задіяна в гонці. Можна подивитися і з моста, звідки буде відкриватися справжній панорамний вид на «змійку» і швидкісний поворот старого «великого» кільця.

 

Всього на суботу заплановано 4 СД, тоді як неділя буде складатися вже з чотирьох пар “допів”.

Сумарна дистанція «Ралі Чайка» складе майже 50 км, з яких швидкісними стануть 34. Так, в порівнянні з професійними ралі, здається, що «бойова» дистанція невелика. Однак якщо врахувати складність «Ралі Чайки», яка до того ж ризикує бути помноженою на обіцяні заморозки, можна не сумніватися що «мало не покажеться», причому як самим учасникам, так й глядачам! …

 

Не можна не відзначити й те, що якщо вболівальники від гонки отримають тільки емоції від швидкості і демонстрації майстерності учасників, то їх самих, вірніше – переможців і призерів відповідних заліків, – крім кубків чекатимуть й призи, в тому числі від Glusco, що стала паливним партнером «Ралі Чайки-2019» …

 

В’ячеслав Щербина

Фото надані автором


Додати свій коментар















Pin It on Pinterest