«Ралі Чайка-2019»: Сенсаційний переможець!

Автор: В'ячеслав Щербина | 26 Лис, 2019

«Ралі Чайка-2019», що пройшов минулими вихідними на Автодромі «Чайка», подарувало уболівальникам не тільки емоції від пілотажу учасників, включаючи вражаючу «нічну» суботу, але й абсолютно несподіваного переможця!

Всього на старт «Ралі Чайка-2019» вийшло 76 екіпажів, які були розбиті на 6 класів, плюс підзалік Sport у рамках SP2WD, зарезервованого під спортивні (з дугами) автомобілі з приводом на одну вісь. Про Sport, де йшлося про боротьбу пілотів, що виступають на кільцевих «ВАЗах», до того ж «взутих» в моногуму Nokian, так само як про перипетії в інших класах ми розповімо пізніше.

Поки ж про голову пелотону і зовсім несподівану розв’язку «Ралі Чайка-2019» в «абсолюті».

Темрява і ретардери

Гонка складалася з усього двох «допів». Це велике кільце «Чайки», яке проходили в суботу в одному напрямку, а в неділю в протилежному. «На додаток» до нього невеликий, якраз в один км, слаломний «доп», прокладений всередині мототреку. Причому цього разу мова йшла виключно про асфальтове ралі – жодних «вкраплень» ґрунту ані на «кільці», ані в «Колізеї», як це бувало раніше на «Ралі Чайка».

Особливою родзинкою цієї гонки стали два суботніх кола.

Через те, що не всі учасники встигли «прописатися», організатори надали їм таку можливість. Таким чином, старт змістився з запланованих 15.00 рівно на півтори години. Однак від цього виграли не тільки вболівальники, отримавши подвійну порцію нічних СД. Даний фактор затримки зрівняв шанси й самих учасників!

Почнися гонка «засвітла», як це було заплановано, при такому великому «каналі», його «головка» проїхала б вдень, тоді як «хвосту» довелося б вже їхати на фарах. Таке вже траплялося в минулому на «Ралі Чайка» і не можна сказати, що подібна ситуація коректна.

В даному ж випадку, при старті о 16.30, всім довелося їхати в непроглядній пітьмі! Зима, однак, і сонце поступається ночі досить рано.

Правда, тут потрібно зробити застереження. Звично для «Ралі Чайка», з міркувань безпеки траса була «всіяна» ретардерами (сповільнювачами). За кожне торкання покришки (маркера) додавались 5 секунд штрафу за перше, 10 за друге і по 20 за кожне наступне на одній і тій же СД.

Все добре, але судді факту виявилися в даному випадку в ролі таких собі сліпих кротів! На багатьох ділянках траси, особливо на «вухах» великий траси, вони не те що не могли побачити номери «порушників», але навіть самі покришки.

Навіть на мототреку, який хоч й був освітллений, деякі екіпажі збивали конуси-маркери і зсували покришки – в підсумку за ці порушення в перший день штрафів нікому нараховано не було …

В якійсь мірі, напевно, це й правильно – на більшості відрізків траси проконтролювати проходження було просто неможливо фізично. І тут учасникам залишалося покладатися на чесність … свою! Хтось, зробивши помилку на ретардері, зупинявся й намагався вписатися, хтось цього не робив. І тут, буквально – не спійманий – не злодій … А хтось просто в’їжджав туди, де покришки вже були відсунуті …

Взагалі, альтернативи й не було. Ну, крім як – не їхати «темрявою». Але, думається, що не тільки глядачам, а й більшості учасників ця досить екзотична частина гонки припала до душі …

Найцікавіше, що на недільний «доп» частина ретардерів була прибрана і місцями траса виявилася вельми і вельми швидкісною. Чого тільки коштувало те, що зі старту СД, яка перебувала в районі аеродрому, пілоти з «газом у підлогу» йшли до середини старої стартовій прямій!

Судячи з усього, це був перший випадок із часів кільцевих гонок кінця 90-х, коли в «бойовому» режимі в рамках офіційного змагання, пілоти йшли на межі можливостей знаменитий останній «Чайкінський» затяжний поворот! Правда, можливо саме ця обставина й призвела до єдиною серйозної аварії в цих перегонах.

Артем Федоров, якому асистував Денис Резник, вилетів із траси саме в цьому місці. На щастя, за попередніми даними обійшлося без серйозних травм, чого не скажеш про їхній старенькій Honda Civiс, яка швидше за все була «списана» в цій аварії …

Також на щастя, якщо не брати до уваги невинних розворотів і пари торкань відбійників або покришок, включаючи дуже видовищний момент «у виконанні» Сергія Жуковського на «бочці», інших серйозних інцидентів на цій гонці не було відзначено. В іншому тільки механічні проблеми в учасників, плюс, природно, їхні помилки на трасі, зіграли ключову роль в «Ралі Чайка-2019».

Природно «квадроласти»!? …

З урахуванням того, що на старті гонки було три потужних повнопривідних задуженних «спортивки», плюс дюжина серійного повного приводу з заліку 4WD і ще пара десятків потужного монопривода, мало хто, а вірніше навряд чи хтось, міг очікувати перемоги від «малолітражки» , нехай і спортивної. Тим більше, що на повнопривідному «спорті» виступали два досить досвідчених пілота ралі: Павло Копилець зі штурманом Євгеном Борщенко, і Денис Лохман, що є абсолютним Чемпіоном України з міні-ралі «Кубок Лиманів», якому асистував Дмитро Зінов’єв.

Плюс, також має чималий досвід, але швидше на подібних аматорських гонках Ігор Почтар, який цього разу виступав із Любов’ю Коновалової на «задуженному» Evo.

«Спортсменам» не давали розслабитися лідери зі «стокового» класу 4WD Сергій Пономаренко, Євген Рахмайлов і Павло Кльоц, з яким відповідно виступали Олеся Пономаренко, Володимир Сидоренко та Інна Стадницька. Правда, назвати серійними деякі з машин цього заліку, особливо Subaru Рахмайлова, можна було б тільки з дуже великою натяжкою …

На двох довгих суботніх СД кращий час якраз показали пілоти з 4WD – спочатку Кльоц, а потім Рахмайлов. На мототреку ж, де перевага повинна була бути швидше на боці верткого переднього приводу, в суботу все ж виграє спочатку Пономаренко, а потім Почтар. Правда, тут потрібно зробити застереження, що, судячи з усього, у випадку з цією перемогою Ігоря на СД – 29,5 секунди, – є явна помилка хронометражу. Таким реальний час ну ніяк не могло бути.

Сам Почтар на першому проїзді показав тут 54 секунди, і потім, у другий день і це «засвітла», ніхто з учасників не зміг «виїхати» з 40 секунд.

Проте, офіційні цифри неспроста такими є, і відповідно до протоколів саме Ігор пішов «на нічліг» лідером в абсолютному заліку, випереджаючи на 6,4 секунди Рахмайлова, на 7,8 Пономаренко і на 11,7 Кльоця.

У Павла Копильца, який звик до потужного повного приводу, результати виявилися куди скромнішими й суботу він закінчив тільки на 13-му місці, вже майже в хвилині від лідера, а після невеликого контакту в неділю ще більше втратив у темпі.

У неділю домінування повного приводу продовжилося, проте воно почало давати свою тріщину. Перший довгий «доп» залишається за Пономаренко. Разом з тим, Почтар не тільки показує «тільки» 6-ий час, до його трьох секунд програшу додається ще 35 за «маркери» тільки на цій СД5 і він разом опускається з першого рядка на дев’ятий!

На жаль, але незабаром ні ці пеналізації, ні той час на СД4 вже не гратимуть жодної ролі – на жаль Почтар з Коноваловою сходять через відмову техніки. І це було тільки «початок кінця», принаймні, для представників повного приводу.

… а може і зовсім не вони

Після першого ранкового «кільця» топ-3-ку «абсолюту» все ще складали три пілоти на повному приводі: Пономаренко, всього в 4,5 секундах від нього Рахмайлов і менш ніж у семи – Кльоц. Однак до них впритул наблизилися Віталій Геращенко з Оленою Івановою, які виступали на спортивній Hondа CRX з заліку SP2WD. Уже в суботу на першій же «Чайці» Віталій показав 4-е місце в «абсолюті», поступаючись на 5 кілометрах у непроглядній темряві лідеру примарні 0,6 секунди!

Взагалі, мало кого здивувало, що у «Колізеї» він і зовсім третій, в одній секунді від найшвидшого, а потім «аж» шостий на довгій СД, програвши першому часу менше 10 секунд. На останньому «мототреку» Віталій четвертий, поступившись 14 секунд тому самому «незрозумілому» часу Почтаря, і всього три другого часу …

На «ночівлю» згідно протоколів Геращенко пішов 4-м в 11 секундах від Ігоря, але якщо врахувати, що ті 29 секунд просто були неможливі … Якщо ж брати Рахмайлова з Пономарьовим, то відповідно їм Віталій поступався лише 5 і 3,5 секунди!

Вранці Геращенко 7-й в 4,5 секундах від найшвидшого повного приводу (і це з 5 кілометрів!), Проте його випереджає Кльоц, що показав 4-й час.

Тим не менш, відставання немолодої 1,9-літрової «японки» від топ-3 «абсолюту», зайнятого куди більш потужними і юними співвітчизницями, вимірювалося всього однієї секундою.

На другому «Мототреку» повний привід і зовсім капітально поступається моноприводу – кращими серед «квадроластів» стали Лохман і Пономаренко, показали тільки 6-й і 7-й результати відповідно. При цьому найшвидшим на СД6 виявився не Геращенко, а Сергій Жуковський, який виступає на Honda Civic разом із Катериною Вишневецькою.

Але все ж головна роль у моноприводі цього дня була відведена саме Герашенко.

На цій СД він 4-й, знову виходячи на третє місце в «абсолюті». На другий недільної «Чайці» Віталій знову 7-й і знову менш ніж в 5 секундах від кращого. При цьому, разом із проблемами через розрив патрубка на «Субару» Рахмайлова, Геращенко піднімається і зовсім на другу позицію «абсолюту»!

Хоч він й проїхав повне друге недільне коло з включеною «аварійкою», на «мототреку» Євгену з лишком вистачило залишкового заряду, аби стати другим. Тим самим, втративши не так вже й багато, Рахмайлов поступився лише одну позицію, залишившись у топ-3.

У середині неділі подружжя Пономаренків залишались лідерами, випереджаючи на досить хиткі 10 секунд Геращенко з Іванової, яким у свою чергу менше 8 секунд поступався Рахмайлов із Сидоренко.

Першими поза подіумом «абсолюту» йшли Кльоц зі Стадницькою, до якого їм не вистачало всього 3,5 секунди, в свою чергу, випереджаючи Лохмана з Зінов’євим лише на 1,5 секунди.

Майже шекспірівська розв’язка!

Саме Кльоц виграє першу «післяобідню» СД, випереджаючи на 0,7 секунди Пономаренко і, що куди важливіше майже на 5 секунд Рахмайлова. Тим самим, Павло випереджає Євгена й в «абсолюті», виходячи на третє місце.

Геращенко ж, як потім з’ясувалося, показує найгірший для себе в цій гонці час … .8-й час, у 8 секундах від найшвидшого. При цьому Віталій хоч й «відпустив» тепер майже на 17 секунд Пономаренко, все ще залишався другим.

Уже на «Колізеї» Геращенко третій, причому цього разу знову поступившись лише двом «одноплемінникам» із переднього приводу, де найкращим тепер на слаломі стали Кирило Каландирець з Артемом Гуменчуком, які теж виступають у класі SP2WD на колоритній «трійці» BMW, яку глядачі більше звикли бачити на … дріфті.

На одному кілометрі слаломної СД, при інших рівних, багато не зміниться і диспозиція перед останнім колом «Ралі Чайка-2019» зберіглася.

Пономаренко перший, Геращенко другий в 15,7 секундах, Потім Кльоц у 7 секундах позаду, випереджаючи в свою чергу лише на примарні 0,3 секунди Рахмайлова і на 6 Лохмана.

При цьому сам Денис із завидною постійністю на трьох довгих недільних СД незмінно фінішував третім, попутно вигравши ще й один із «мототреків». Однак втрачені напередодні в темряві секунди все ще не давали йому місця на подіумі абсолютного заліку гонки. Хто знав, що наступні дві СД у корені змінять підсумкову картину «Ралі Чайка-2019»!

На останній СД «Чайки» через відмову техніки сходять Пономаренки, тоді як Кльоц стає другим, поступившись лише 0,4 секунди переможцю цього «допа» Олександру Вовкотрубу, якому «вказувала дорогу» дружина Ірина.

Позаду Павла «приїжджають» Лохман із Рахмайловим, поступившись йому 3,3 і 6 секунд відповідно. Але, головне, на довгому «допі» Геращенко 6-й, всього в 8,4 секундах від найшвидшого.

Так, разом зі сходом Пономаренко, Кльоц випереджає Віталія і виходить в лідери, проте моноприводна «Хонда» за один кілометр до фінішу гонки все ще йде другою!

Більш того, її відставання від нового лідера становило символічні 1,1 секунди. Рахмайлов поступався «Хонді» всього 5,2 секунди, в свою чергу, випереджаючи на 3,6 секунди Лохмана.

Саме Лохман із Геращенко мобілізуються, встановлюючи відповідно перший та другий час на заключному «мототреку».

Причому Павло показує 40,10 секунди, а Віталій на 0,1 секунди повільніше, і ці результати стають абсолютно кращими на цьому «допі»! Природно, якщо не брати до уваги ті самі 29 секунд … Але, головне інше – на цій же СД Кльоц тільки 52-й в 10 секундах від кращого часу!

Ця втрата часу, не тільки позбавила Павла з Інною вершини подіуму «абсолюту», а й зовсім відкинула їх на підсумкове 4-е місце. Ну а перемогли на «Ралі Чайка-2019», причому саме в «абсолюті», Віталій Геращенко з Оленою Івановою і це нехай і на «зарядженійї», але все ж лише 1,9-літровій моноприводній «Хонді».

Рахмайлов із Сидоренко і Ломхан із Зінов’євим, яких на фініші розділила лише одна секунда (!), стали 2-м і 3-м.

Як P.S.

При цьому не можна не відзначити один важливий нюанс. У Геращенко з Рахмайловим колонка пеналізацій порожня. У той же час «на рахунку» Лохмана 15 секунд за три торкання на трьох різних СД, причому всі – на недільних довгих «допах». У Кльоца ж всього 5 секунд штрафів.

Не складно порахувати, що пройди Денис гонку чисто, саме він був би переможцем, а Павло, навіть при втраті тих 10 секунд залишився б другим. Але, як відомо – спорт не знає умовного способу … Ну а про окремі заліки, яких, так само як й боротьби в них на «Ралі Чайка-2019» вистачало, в наступних матеріалах.

В’ячеслав Щербина

Фото Вадим Чайковський, Євген Сокур і автора


Додати свій коментар


















Pin It on Pinterest